היום ה־203 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

צה"ל: הרגנו גורם בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון; כ־30 רקטות נורו לגולן

הרקטות כוונו למוצבים של הצבא בחרמון ובהר דב ● עוברת אורח נדקרה בגבה ונפצעה באורח קשה ברמלה; אזרח חמוש ירה בתוקף, שמת מפצעיו ● בן גביר נפגע באורח קל בתאונת דרכים שבה רכבו התהפך, כשביקש לעזוב את זירת הפיגוע ברמלה; לפי עדויות, מכוניתו נסעה באור אדום ● שר ההגנה של רוסיה: מוסקבה מוכנה להרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי בינה לבין טהראן

  • שוטרות משמר הגבול בזירה ברמלה שבה אירע פיגוע דקירה, 26 באפריל 2024 (צילום: Jamal Awad/FLASH90)
    Jamal Awad/FLASH90
  • רכבו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שנפגע בתאונת דרכים ברמלה, 26 באפריל 2024 (צילום: Jamal Awad/FLASH90)
    Jamal Awad/FLASH90
  • מפגינים ומשפחות חטופים מול ביתו של בני גנץ בדרישה לפרישה מהממשלה, 26 באפריל 2024 (צילום: Erik Marmor/Flash90)
    Erik Marmor/Flash90
  • מחנה אוהלים של עקורים פלסטיניים ברפיח, 26 באפריל 2024 (צילום: MOHAMMED ABED / AFP)
    MOHAMMED ABED / AFP
  • מפגינים ומשפחות חטופים מול ביתו של בני גנץ בדרישה לפרישה מהממשלה, 26 באפריל 2024 (צילום: Erik Marmor/Flash90)
    Erik Marmor/Flash90
  • כוחות צה"ל בקרבת הגבול עם רצועת עזה, 26 באפריל 2024 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
    תומר נויברג/פלאש90
  • כוחות צה"ל מפנים שרידים של טיל קרקע-קרקע שיורט לאחר ששוגר לישראל במתקפה האיראנית עליה, 26 באפריל 2024; השרידים מפונים על ידי מסוק יסעור של זרוע האוויר באזור נחל יעלים הסמוך לערד (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פלסטינים ברפיח מתפללים ליד מסגד שנפגע בתקיפה ישראלית, 26 באפריל 2024 (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
    Abed Rahim Khatib/Flash90

דובר צה"ל עדכן כי כוחות צה"ל תקפו הלילה מטרות טרור של ארגון הטרור חזבאללה בדרום לבנון, בהן תשתית טרור במרחב כפר שובא, לצד תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון במרחב מרכבא שבדרום לבנון.

כמו כן במהלך הלילה זוהו שני שיגורי נ"ט שחצו מלבנון לעבר מרחב הר דב, כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי וטנקים את מקורות הירי, כמו כן הכוחות זיהו ותקפו משגר במרחב שבעא באמצעות ירי טנקים.

דוברת משרד החוץ האמריקאי בערבית הודיעה על התפטרותה כמחאה על מדיניות הבית הלבן בנוגע למלחמה של ישראל בעזה. הדוברת עבדה במחלקת המדינה כ-18 שנים. לפי הדיווחים מדובר בהתפטרות השלישית במשרד בצל המלחמה בעזה.

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל יעמוד בראש המשלחת המצרית שתגיע היום לארץ להמשך המו"מ. הוא צפוי להיפגש עם ראש המוסד דדי ברנע וראש המל"ל צחי הנגבי כדי לדון בפרטיה של הצעה מצרית מתוקנת לעסקת חטופים.

קווי ההצעה המצרית: נסיגה ישראלית משמעותית ממסדרון נצרים וחזרת עזתים לצפון הרצועה עם חופש תנועה בצירים המרכזיים צפונה, הפסקת אש שתכלול שחרור חטופים ושחרור אסירים ולאחריה תקופת רגיעה ללא שחרור חטופים ואסירים. בכיר מצרי אמר לעיתון כי "מטרת ההצעה המצרית היא להגיע להסכם שימנע את הפעולה הישראלית ברפיח".

סקר מנדטים שפורסם במעריב העלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת המחנה הממלכתי הייתה מקבלת 29 מנדטים בעוד מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 21 מנדטים. במקום השלישי יש עתיד עם 13 מנדטים ואחריה ישראל ביתנו עם 11 מנדטים.

עוצמה יהודית וש"ס עם 9 מנדטים כל אחת, יהדות התורה עם 7 מנדטים, חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים ורע"ם עם 4, וכך גם מרצ, הציונות הדתית והימין הממלכתי, עם 4 מנדטים לכל אחת.

דובר צה"ל עדכן כי שריף סועאד, אזרח ישראלי תושב ראס אל עין, נהרג מפגיעת נ"ט במרחב הר דב הלילה בעת שביצע פעילות תשתית.

בהודעה נמסר כי מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר מרחב הר דב במהלך הלילה, כתוצאה מהשיגור נפגע אזרח ישראלי בעת פעילות תשתית במרחב וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

שריף סועאד, אזרח ישראלי, נהרג מפגיעת נ"ט במרחב הר דב, 26 באפריל 2024
שריף סועאד, אזרח ישראלי, נהרג מפגיעת נ"ט במרחב הר דב, 26 באפריל 2024

עוד נמסר כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של ארגון הטרור חזבאללה במרחב שבעא שבדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מחסן אמצעי לחימה ומשגר בשימוש הארגון. בנוסף כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום במרחב.

כמו כן, מטוסי קרב תקפו תשתית מבצעית של חזבאללה במרחב כפר שובא, לצד תקיפת מבנה צבאי של הארגון במרחב עין א-תינא שבדרום לבנון.

סגירה