היום ה־204 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

דני מירן מתחנן בפני מקבלי ההחלטות לאחר פרסום סרטון בנו: רק פעם אחת גלו מנהיגות

אילן סיגל, בתו של קית' סיגל פונה אליו לאחר פרסום הסרטון: מאמינים בך ● דיווחים: ישראל נתנה אור ירוק לעסקה דו שלבית, חמאס בוחן אותה, גורם מדיני מכחיש את הדברים ● לפיד: נתניהו, תעיף את בן גביר וסמוטריץ' ויש לך 24 אצבעות לעסקה ● בכיר בצה״ל לוול סטריט ג׳ורנל: הדרך להביא לרגיעה בלבנון - הסלמה ● הסוקר של נתניהו: ביצעתי עבורו סקר שבועיים לאחר פרוץ המלחמה

  • עינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף בעזה נואמת בכיכר החטופים. 27 באפריל 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
    אבשלום ששוני/פלאש90
  • דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן נושא דברים בעצרת בת"א, 27 באפריל 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
    אבשלום ששוני/פלאש90
  • תומכים בעסקת חטופים מפגינים בתל אביב ב-27 באפריל 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • מפגינים בת"א למען עסקת חטופים. 27 באפריל 2024 (צילום: ACK GUEZ / AFP)
    ACK GUEZ / AFP
  • עצרת למען החטופים בתל אביב. 27 באפריל 2024 (צילום: אלעד גוטמן)
    אלעד גוטמן
  • ראש האופוזיציה יאיר לפיד עם רעייתו ליהי בעצרת עם משפחות החטופים בתל אביב. 27 באפריל 2024 (צילום: אלעד גוטמן)
    אלעד גוטמן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם היום תמונה שלו מהמפגש עם אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס עם בני משפחתה וכתב: "לא אנוח עד שכל בן ערובה, כמו אביגיל, שנקרע ממשפחתו ומוחזק על ידי חמאס יחזור לזרועות יקיריו. יש להם את המילה שלי, למשפחותיהם יש את המילה שלי".

הבוקר הודיע חמאס רשמית: "קיבלנו את התשובה הישראלית על העמדה שהגשנו למתווכות. נלמד את ההצעה ונשיב לה".

הפרשן הבכיר של ניו יורק טיימס תומאס פרידמן הביא אתמול בטורו דברי מקורות בממשל האמריקאי לפיהם שאם ישראל תצא למבצע צבאי קרקעי נרחב ברפיח בשעה שהממשל יתנגד, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישקול להגביל מכירת כלי נשק לישראל. לפי פרידמן, המקורות הוסיפו שמבצע צבאי ברפיח עלול לחבל בסיכויים לחתום על עסקה חדשה לשחרור חטופים.

פרידמן, שנחשב מקורב לנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, קובע כי ראש הממשלה נתניהו עומד בפני "אחת הבחירות הגורליות ביותר שישראל נאלצה לעשות אי פעם": כניסה לרפיח או חתימה על הסכם נורמליזציה עם סעודיה שהיא המפתח לברית ביטחונית בהובלת ארה"ב נגד איראן. המחיר: הממשלה בראשותו של נתניהו תיאלץ להתחייב ולפעול למען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי אתמול כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה מחבל מארגון חזבאללה נכנס למבנה צבאי של הארגון בכפר כילא. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה אליו נכנס המחבל, בו שהה גם מחבל נוסף של הארגון.

עוד נמסר כי במרחב ריחן שבדרום לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש מבנה צבאי של חזבאללה וכי בבמהלך הלילה, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של הארגון בכפר שובא ותשתית מבצעית במרחב שבעא שבדרום לבנון. כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עלמא א-שעב.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, אפריל 2024 (צילום: דובר צה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, אפריל 2024 (צילום: דובר צה"ל )

בעזה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו אתמול אתר שיגור ממנו בוצעו במהלך המלחמה שיגורים לעבר אשדוד. במהלך הלילה, כלי טיס תקפו אתר שיגור בחאן יונס ממנו בוצעו במהלך המלחמה שיגורים לעבר כוחות צה"ל ואף היה ערוך לבצע שיגורים נוספים מהמרחב לעבר כוחות צה"ל שפועלים ברצועה.

כוחות צוות הקרב של חטיבת 'יפתח' (679) זיהו חוליית מחבלים נערכים לבצע ירי מתוך מבנה צבאי במרכז הרצועה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה בו פעלה החולייה וחיסלו את המחבלים.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, אפריל 2024 (צילום: דובר צה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, אפריל 2024 (צילום: דובר צה"ל )

בגדה, במהלך הלילה לוחמי יחידה 636 זיהו מספר מחבלים שהגיעו ברכב וירו לעבר מוצב סאלם שבחטיבת מנשה. הלוחמים, שביצעו מארב יזום במרחב לאור מספר אירועים דומים בעבר, חיסלו שני מחבלים והחרימו שני נשקים מסוג "M-16" ששימשו אותם לביצוע הירי.

בהארץ דיווחו הבוקר כי הנהג הפרטי של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, משה אייכנשטיין, הורשע ביוני 2022 בנסיעה במהירות מופרזת ורישיונו נפסל ל-50 ימים. אייכנשטיין — שעל פי הדיווח הוא זה שנהג אתמול ברכבו של השר בעת התאונה ברמלה נתפס אז כשהוא נוהג במהירות של 147 קמ"ש בכביש 60, שבו מותרת נסיעה במהירות של עד 80 קמ"ש.

אייכנשטיין נידון במסגרת הסדר טיעון גם לקנס כספי על סך 1,500 שקלים ולפסילה על תנאי לחודשיים, למשך שנתיים. הוא צפוי להיחקר באזהרה, ובן גביר – שככל הנראה לא היה חגור בחגורת בטיחות במהלך הנסיעה – עתיד להיקרא למסור עדות.

רכבו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שנפגע בתאונת דרכים ברמלה, 26 באפריל 2024 (צילום: Jamal Awad/FLASH90)
רכבו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שנפגע בתאונת דרכים ברמלה, 26 באפריל 2024 (צילום: Jamal Awad/FLASH90)

בכיר בצה"ל אמר לוול סטריט ג'ורנל שישראל צריכה להסלים את התקיפות שלה בלבנון כדי להגיע לרגיעה.  לדבריו, "יש דרך החוצה מהמצב, וזה להגביר את התקיפות. ישראל לא יכולה לעצור עכשיו, זה מסוכן לכל האזור".

סגירה