היום ה־208 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

דיווח: שוחררו חלק מכוחות המילואים שיועדו למבצע ברפיח

בלינקן: פעולה ברפיח תפגע בקידום נורמליזציה עם סעודיה ● הפנטגון: סיימנו לבנות יותר מ-50% מהנמל בעזה ● מבקר המדינה יחל בבדיקת צה"ל ב-7 באוקטובר ודרש במכתב חריג: "על רה"מ והרמטכ"ל לשתף פעולה" ● נשיא קולומביה הודיע על פירוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל ● לראשונה מפרוץ המלחמה: מעבר ארז נפתח להכנסת סיוע הומניטרי

  • שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן יוצא לבני משפחות חטופים ומפגינים ליד מלונו בתל אביב, 1 במאי 2024. (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90
  • הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, 1 במאי 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
    אריאל חרמוני, משרד הביטחון
  • שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, 1 במאי 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
    אריאל חרמוני, משרד הביטחון
  • שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, 1 במאי 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון תקשורת שר הביטחון)
    אריאל חרמוני, משרד הביטחון תקשורת שר הביטחון
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בלשכת רה"מ בירושלים, 1 במאי 2024 (צילום: חיים צח /לע"מ)
    חיים צח /לע"מ
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה מורחבת עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בלשכת רה"מ בירושלים, 1 במאי 2024 (צילום: חיים צח /לע"מ)
    חיים צח /לע"מ
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. 1 במאי 2024 (צילום: מעיין טואף/לע״מ)
    מעיין טואף/לע״מ
  • שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן יוצא לבני משפחות חטופים ומפגינים ליד מלונו בת"א. 1 במאי 2024. (צילום: David Azagury/USA TODAY Sports Embassy Jerusalem)
    David Azagury/USA TODAY Sports Embassy Jerusalem
  • שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן יוצא לבני משפחות חטופים ומפגינים ליד מלונו בתל אביב, 1 במאי 2024. (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90

שוטרי משטרת ניו יורק פזרו הלילה את המפגינים שהתבצרו בבניין המילטון באוניברסיטת קולומביה ובאזורים נוספים בקמפוס קרוב ל-24 שעות. בתקשורת האמריקאית דווח על עימותים במקום ועל מעצרם של כ-100 מפגינים. משטרת ניו יורק אישרה שעשתה שימוש ברימוני הלם במהלך הפעילות וטענה כי בניגוד לפרסומים לא השתמשה בגז מדמיע.

שוטרים עוצרים סטודנטים שהתבצרו בבניין באוניברסיטת קולומביה בעיר ניו יורק. 30 באפריל 2024 (צילום: CHARLY TRIBALLEAU / AFP)
שוטרים עוצרים סטודנטים שהתבצרו בבניין באוניברסיטת קולומביה בעיר ניו יורק. 30 באפריל 2024 (צילום: CHARLY TRIBALLEAU / AFP)

בישראל ממתינים לתשובת חמאס על מתווה עסקת השבויים ועצירת הלחימה, ועל רקע הצהרות נתניהו אתמול על הכניסה לרפיח, מקור בכיר בקטאר אמר להארץ כי המבצע לא יהווה אמצעי לחץ לביצוע עסקה לשחרור החטופים, אלא יפגע במאמצי התיווך לקידום העסקה ויסכן את חייהם של החטופים.

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", גורם בכיר באו"ם העריך כי פינוי רפיח מיושביה לאזורים אחרים ברצועת עזה יארך לפחות עשרה ימים. אם מצרים תסכים שפלסטינים ייכנסו לשטחה, הפינוי עשוי להיות מהיר יותר; אולם קהיר מתנגדת לקליטה של עזתים בשטחה.

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן שנחת אמש בישראל, ייפגש הבוקר עם הנשיא יצחק הרצוג ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן הוא צפוי לבקר בנמל אשדוד יחד עם היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי כדי לראות כיצד ישראל מיישמת את ההתחייבות של נתניהו לביידן שניתן יהיה להעביר סיוע לעזה דרך הנמל. בלינקן ייפגש גם עם שר הביטחון יואב גלנט ומתאם הפעולות בשטחים, ועם השר בני גנץ ביד מרדכי. לשר גנץ יצטרפו השר גדי איזנקוט ושגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג.

בכאן דיווחו הבוקר כי בלינקן מסר לבכירים הישראלים ש"לדעתנו, וממה שראינו, תוכנית פינוי האזרחים מרפיח תיקח יותר זמן ממה שאתם חושבים שהיא תיקח".

העיתון "אל-ערבי אלג'דיד" דיווח הבוקר כי משלחת ישראלית הכוללת את בכירי שב"כ, צה"ל ומוסד הגיעה לקהיר לביקור בזק שנמשך שלוש שעות במטרה להתעדכן בתוצאות הדיונים עם חמאס בנוגע להצעה הישראלית לעסקת חטופים.

המקורות מסרו שהמשלחת קיבלה מסמך מתוקן הכולל הערות ושינויים שדרש חמאס להכניס להצעה הישראלית הנוגעים לעסקה לחילופי שבויים ולהסכם ההפוגה, וציינו שההערות יידונו בפגישת הקבינט הישראלי שאמורה להתקיים ביום חמישי.

המקורות מעריכים שחמאס יעביר את תשובתו הסופית על המתווה הישראלי בסוף השבוע, בעקבות תשובת ממשלת ישראל על השינויים המוצעים.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ייצא היום לביקור מדיני קצר באיחוד האמירויות.

סגירה