היום ה־215 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

כוכבי: לא ניתן לשחרר את החטופים ללא סיום המלחמה

הרמטכ"ל הודיע לתת־אלוף עופר וינטר על סיום שירותו בצה"ל ● מת מפצעיו לוחם הימ"מ ייטב לב הלוי, שנפגע בשבוע שעבר באורח אנוש בקרב ליד טולכרם ● דיווח: אמבולנס מלווה את נתניהו בנסיעותיו מאז עבר השתלת קוצב לב ● בית המשפט גזר על ארי הרו, שהורשע במסגרת הסדר טיעון במרמה והפרת אמונים, שישה חודשי עבודות שירות וקנס בגובה 700 אלף שקלים

  • טנקים וכלי רכב של צה"ל בדרום הארץ, בקרבת הגבול עם רצועת עזה, 8 במאי 2024 (צילום: Jack Guez / AFP)
    Jack Guez / AFP
  • מטוס של זרוע האוויר במהלך תרגיל ליד קצרין ברמת הגולן, 8 במאי 2024 (צילום: Jalaa MAREY / AFP)
    Jalaa MAREY / AFP
  • חיילת מציבה את דגלוני המדינה בחלקות הקבר של חללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים, 8 במאי 2024 (צילום: AP Photo/Leo Correa)
    AP Photo/Leo Correa
  • כוח של צה"ל, המוצב בדרום הארץ, משגר פגז לרצועת עזה, 8 במאי 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • מתחם בית החולים שיפא במערב העיר עזה, 8 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • חיילי מילואים באימון ברמת הגולן, 8 במאי 2024 (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
    AP Photo/Ohad Zwigenberg
  • מפגינות ומפגינים מוחים ליד הקריה בתל אביב בתביעה לשחרר את החטופות והחטופים המוחזקים ברצועת עזה, 8 במאי 2024 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
    אבשלום ששוני/פלאש90

בכיר אמריקאי מסר לרשת AP כי המהלך של עיכוב משלוח הנשק שדווח בתחילת השבוע, נועד לאותת לישראל על הדאגה הרבה בבית הלבן לגבי כוונתה לצאת למבצע קרקעי רחב ברפיח. לדברי הבכיר, משלוח הנשק לישראל שאותו החליט ממשל ביידן להשהות בשבוע שעבר כלל 1,800 פצצות במשקל טון למטוסי קרב ו-1,700 פצצות במשקל 250 ק"ג למטוסי קרב.

ראש ה-CIA ויליאם ברנס יגיע היום לישראל. הוא צפוי להיפגש עם רה"מ בנימין נתניהו, ראש המוסד דדי ברנע ועם בכירים נוספים.

דובר צה"ל מוסר כי זוהתה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח הארץ ממזרח, סמוך למרחב העיר אילת וכי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את המטרה מחוץ לגבולות ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חזבאללה בדרום לבנון במרחבים כפר כילא, עייתא א-שעב, אלחיאם ומארון א-ראס.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון הלילה (צילום: דובר צה"ל)

כמו כן, הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים חולא ועיתרון שבדרום לבנון.
בנוסף, כוחות צה"ל תקפו במהלך הלילה להסרת איום במרחבים טיר חרפא ואל-ג'בין.

איילון צפון נחסם לתנועה סמוך למחלף רוקח בעקבות הפגנה שקוראת לשחרור החטופים בעזה.

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר הבוקר על רקעי הריסת מבנים בנגב כי מדובר בצעד חשוב של ריבונות ומשילות. "אכן כפי שהשר הבטיח עם כניסתו לתפקיד", נמסר, "יש עליה נכרת בהריסות הבתים הלא חוקיים בנגב והשר גאה להוביל מדיניות זאת ועושה זאת מידי שבוע בשולחנות עגולים ובהשתתפות הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב עם השר שיקלי, רמ"י בהובלת השר גולדקנופף וראש רמ"י יקי קווינט, רשות לאכיפת מקרקעין והסיירת הירוקה.

"הערכה מיוחדת למשטרת מחוז דרום ולממ"ז אמיר כהן שמיישמים המדיניות ופועלים לאכוף את החוק בנחישות ונחישות. ידע כל פורע חוק בנגב שאדמות הנגב לא הפקר ומדינת ישראל תילחם מלחמת חורמה במי שמשתלט על קרקעות ומנסה לקבוע מציאות בשטח"

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מחמשת הרמטכ"לים האחרונים, הרמטכ"ל היהיר ביותר שפעל להקטין את צה"ל ככל יכולתו (לדברי האלוף בריק) ושלא ידע לקבל ביקורת וביטל ומסמס בשקרים כל בקורת אמיתית בטענה שאינה נכונה, הוא גדי איזנקו... המשך קריאה

מחמשת הרמטכ"לים האחרונים, הרמטכ"ל היהיר ביותר שפעל להקטין את צה"ל ככל יכולתו (לדברי האלוף בריק) ושלא ידע לקבל ביקורת וביטל ומסמס בשקרים כל בקורת אמיתית בטענה שאינה נכונה, הוא גדי איזנקוט.

סגירה