היום ה־221 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

דובר צה"ל: לו הייתה חלופה שלטונית לחמאס היא הייתה יוצרת לחץ על הארגון

אזרח נהרג מפגיעה של טיל נ"ט סמוך לגבול עם לבנון ● שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרב בג'באליה ולוחם נוסף נפצע קשה בקרב ברפיח ● כ־15 פעילים בארגוני טרור נהרגו בתקיפה אווירית של צה"ל ושל שב"כ בבית ספר של אונר"א בנוסייראת ● בית הדין בהאג ידון השבוע בבקשת דרום אפריקה להוציא צווים נוספים נגד ישראל ● בלון תצפית של צה"ל נפגע מירי ונחת בשטח לבנון

  • פעילים הקוראים לחידוש ההתיישבות היהודית ברצועת עזה צועדים בדרום הארץ, 14 במאי 2024 (צילום: AP Photo/Maya Alleruzzo)
    AP Photo/Maya Alleruzzo
  • מטס, שהוטס בקריאה לשחרור החטופים, בשמי תל אביב, 14 במאי 2024 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • מבנה ברפיח שנפגע במלחמה ברצועת עזה, 14 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • מבלים בפארק בתל אביב ביום העצמאות, 14 במאי 2024 (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
    AP Photo/Ohad Zwigenberg
  • ערבים-ישראלים מפגינים ליד שפרעם עם דגלי פלסטין, 14 במאי 2024 (צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
    AHMAD GHARABLI / AFP
  • עשן מיתמר בעקבות תקיפה ישראלית בג'באליה שבצפון רצועת עזה, 14 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • הנשיא יצחק הרצוג והרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הענקת אותות לחיילים המצטיינים בבית הנשיא בירושלים, 14 במאי 2024 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
    יונתן זינדל/פלאש90

דובר צה"ל הודיע אמש (שני) שמטוסי קרב של זרוע האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס לא מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. עוד נמסר שכלי הטיס, שהיה תחת מעקב של כוחות הצבא, לא חדר לשטח ישראל. בתקיפה שסוכלה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

דובר צה"ל הודיע היום (שלישי) שמטוסי קרב של זרוע האוויר תקפו אמש מבנה צבאי במרחב אל-עדייסא שבדרום לבנון, שבו זוהה מחבל של חזבאללה. בלילה תקפו מטוסי קרב מבנים צבאיים של חזבאללה במרחב אל-חיאם, לצד מבנים צבאיים נוספים של הארגון במרחב כפר כילא שבדרום לבנון.

בבית הנשיא בירושלים נערך היום (שלישי), כמדי שנה ביום העצמאות, טקס החיילים המצטיינים. הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס בדבריו לשירותם בצה"ל של בני החברה החרדית ואמר: "כמה טוב יהיה לו בעוד כמה שנים ישבו בשורות המצטיינים עוד מבניה".

בדומה לחידון התנ"ך העולמי גם מטקס זה נעדר ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם הוקרן סרטון שבו הוא נפגש עם שניים מ-120 מצטייני הנשיא.

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הודיע היום (שלישי) שהוא ידון השבוע, בימים חמישי ושישי, בבקשתה של דרום אפריקה להוציא צווים נוספים נגד ישראל. דרום אפריקה מעוניינת בהוצאת צווים נוספים בעקבות פעולת ישראל ברפיח.

דובר צה"ל הודיע היום (שלישי) שכוחות הצבא הרגו בפעילותם במזרח רפיח ובצידו העזתי של מעבר רפיח, בקרבות פנים אל פנים, מספר מחבלים חמושים. כלי טיס של זרוע האוויר תקפו באזור חוליית מחבלים. עמדה שממנה כוחות האויב ירו לעבר לוחמי צה"ל הותקפה. כוחות הצבא גם איתרו בפעולתם אמצעי לחימה.

כוחות הצבא הרחיבו את הלחימה בג'באליה. ביממה האחרונה הכוחות הרגו, בירי טנקים, עשרות מחבלים, שירו לעברם. כלי טיס תקף והרג מחבל שנשא RPG בסמוך לכוחות. הכוחות גם השמידו מטענים שהוטמנו באזור ופשטו על יעדי טרור נוספים באזור.

באזור זייתון כוחות הצבא הרגו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו מספר משגרים, מחסן אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות. הכוחות גם איתרו בפעילותם פירי מנהרות.

מטוסי קרב של זרוע האוויר תקפו אמש חמ"ל של ארגוני הטרור במרכז הרצועה והרגו חמישה מחבלים שהיו בו. כוחות של הצבא הרגו בירי טנקים מספר מחבלים שנעו לעבר לוחמים שפעלו במרחב.

ביממה האחרונה מטוסי קרב וכלי טיס של זרוע האוויר תקפו יותר ממאה מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהן מחבלים חמושים, מבנים ממולכדים ותשתיות טרור.

סגירה