היום ה־223 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

רן יעבץ, בן 39 ממודיעין, נפל בפעילות מבצעית בעוטף עזה

שני חטופים אזרחי תאילנד נרצחו וגופותיהם מוחזקות בעזה ● דרום אפריקה טענה בהאג כי המבצע ברפיח יוביל להרס מוחלט של כל עזה, ודרשה צו מיידי שיכפה על ישראל לעצור את כל פעילותה הצבאית; מחר תשיב לה המשלחת הישראלית ● סמוטריץ׳ מקדם מכסים על ייבוא מטורקיה בתגובה לצעדים של ארדואן נגד ישראל ● מועצת הביטחון של האו"ם דנה בנושא החטופים בעזה

רס"ם (מיל') רן יעבץ, בן 39 ממודיעין, נפל בפעילות מבצעית בעוטף עזה, 16 במאי 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
רס״ם (מיל׳) רן יעבץ, בן 39 ממודיעין, נפל בפעילות מבצעית בעוטף עזה, 16 במאי 2024

כוחות צה"ל פשטו הלילה במקביל על שורת מוקדים בגדה בהם טול כרם, שכם, קלקיליה, בית לחם, רמאללה, וטובאס במסגרת מבצע של פיקוד המרכז נגד חלפנויות כספים.

הלילה דווח בלבנון כי צה"ל תקף יעדי חזבאללה בבעלבכ לבנון בטווח של כמאה ק"מ מהגבול הישראלי. ככל הנראה מדובר בתגובה לחדירת הכטב"ם כחמישים ק"מ לעומק שטח ישראל לאזור צומת גולני.

סוכל פיגוע דקירה בירושלים: לוחמי מג"ב שפעלו מחוץ לתחנת המשטרה שלם בדקו חשוד שבתגובה שלף מולם סכין והסתער עליהם. השוטרים ירו וניטרלו את האיום.

כוחות משטרה גדולים של משטרת מחוז ירושלים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן הגיעו למקום, והחלו באיסוף ממצאים בזירת הפיגוע, ביצוע פעולות לזיהוי המחבל ופעולות נוספות לשלילת סיוע למחבל.

סכין ששימשה לנסיון פיגוע בירושלים. 16 במאי 2024 (צילום: דוברות המשטרה)
סכין ששימשה לנסיון פיגוע בירושלים. 16 במאי 2024 (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים ניצב קיים הערכת מצב בזירה עם המפקדים, במהלכה שיבח את ערנותם, דריכותם ותגובתם המקצועית והמיידית של שוטרי מג"ב שפעלו במקום, החשידו את המחבל ובדקו אותו בטווח ביטחון.

כמו כן, ציין לחיוב את תפקוד השוטרים לאחר שהמחבל הסתער לעברם עם הסכין וסיכן את חייהם, והם בתגובה נטרלו אותו בירי מדויק בטרם הצליח לדקור אותם ולפגוע בהם.

בהארץ מביאים דברי בכיר בממשל בארה"ב שאמר הלילה כי מדינתו שותפה לדאגתו של שר הביטחון יואב גלנט מכך שישראל "לא פיתחה תוכניות כלשהן להחזקה בשטחים שצה"ל מפנה ולשאלת המשילות בהם, ועל כן מתירה לחמאס לחדש את כוחו באותם אזורים".

עימות נוסף נרשם בין ישראל לארצות הברית. בכאן מדווחים כי ממשל ביידן דורש מהממשל הישראלי להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המיסים שהיא גובה עבורם – כ-200 מיליון שקלים, ומזהיר: "הכסף הזה חייב לעבור לרשות הפלסטינית. אם הוא לא יועבר, זה יגרום למשבר כלכלי חריף ברשות ועלול להבעיר את השטח".

אתמול דווח כי הממשלה החליטה על הקמת צוות שרים שירוכז על-ידי שר המשפטים יריב לוין, שיגבש צעדי תגובה נגד הרשות הפלסטינית בעקבות החלטת העצרת הכללית של האו"ם להעניק זכויות למדינה הפלסטינית. בצוות יהיו חברים שר החוץ ישראל כ"ץ ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר כי "הגיע הזמן להקריס כלכלית את הרשות הפלסטינית". נתניהו הנחה בדיון את לוין וראש המל"ל צחי הנגבי לגבש תוך יממה חבילת צעדים נגד הרשות הפלסטינית.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה