נתניהו: "הידיעות שאתה כותב, הכל מוטה". מוזס: "אני אומר לך, תביא מישהו שיכתוב"

רביב דרוקר מציג ב"המקור" עדויות מפתח בחקירת ראש הממשלה היוצא והמו"ל של ידיעות אחרונות ● נתניהו וגנץ ייפגשו מחר ב-17:30 ● ח"כ טיבי: "אשמח יהיו בחירות נוספות - נגדל ל-15 מנדטים" ● גנץ וליברמן ייפגשו ביום שני בצהריים

נתניהו ומוזס (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
נתניהו ומוזס
13:46 עריכה

שבת שלום! בני גנץ קיבל השבוע את המנדט להקים ממשלה, ונוכח המבוי הסתום הפוליטי, אחת האפשרויות שנדונה היא הקמת ממשלת מיעוט, שבה (אולי) תתמוך מבחוץ הרשימה המשותפת.

שלום ירושלמי כתב כאן אתמול כי ממשלת מיעוט היא לא אופציה ריאלית, וכך אמרה אתמול גם רינה מצליח באולפן שישי. לשיטת הסקפטיים, כחול-לבן רק מנפנפים בתסריט הזה כדי לאותת למפלגות הימין והחרדים שאפשר להסתדר בלעדיהם. תני גולדשטיין כתב כאן שלשום כי ממשלות מיעוט דווקא די נפוצות בעולם ומצליחות לתפקד לא פחות טוב מממשלות רוב.

יו"ר המחנ"ד ניצן הורביץ מתייחס אף הוא לסוגייה, ומבהיר את העניין הטכני: ממשלת מיעוט קמה ברוב רגיל, ויכולה ליפול רק ברוב של 61:

13:51 עריכה

אתמול התרחש עימות סוער בין אייל ברקוביץ' לפרשן יעקב ברדוגו, ובשלב מסויים המארח כינה את המרואיין שלו "פרשן חצר של ביבי". ברדוגו הסביר את התמיכה שלו בבחירות נוספות, בכך שבבחירות מועד ב' היו פחות מצביעים ממועד א'. הגולש עודד קרמר מתקן אותו:

13:53 עריכה

ח"כ רם בן ברק, (כחול-לבן), אומר היום שמפלגתו חותרת לממשלת אחדות עם הליכוד:

15:26 עריכה

ציפי לבני, שנשמעת לאחרונה יותר ויותר, מזכירה את יום השנה ה-25 להסכם השלום עם ירדן, כמו גם, שוב, שהיא קיימת.

16:25 עריכה

גם יאיר לפיד, כמו ציפי לבני, עורג לימי השלום עם ירדן וטוען, במובלע, שהשלום אינו "ערך יהודי וישראלי" בימינו.

16:34 עריכה

ח"כ צביקה האוזר (כחול-לבן) מתנגד בשבתרבות לממשלה צרה ("צרורה") ומעלה את חמתו של איתי אלמוג-בר מהמחנה הדמוקרטי: "נשמע כמו סוס טרויאני".

16:47 עריכה

גם יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ מציין את יום השנה ה-25 להסכם השלום בין ישראל לירדן – ומביע את מורת רוחו נוכח העובדה שממשלת נתניהו, לדבריו, לא מוצאת דרך לציין זאת.

16:58 עריכה

לכוון שעונים: הערב ב-21:15 רביב דרוקר מבטיח פצצת זרחן בפתיחת העונה של "המקור" – חשיפת הקלטות נתניהו-מוזס. הפרומו נשמע מבטיח.

18:50 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות חשיפת תמלילי חקירתו של איתן כבל ב"גלובס": "תיקי 2,000 ו-4,000 חייבים להיסגר".

18:59 עריכה

כאן 11: מרתון הדיונים לאחר השימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחיל ביום ראשון הקרוב יחד עם היועמ"ש מנדלבליט. השורה התחתונה צפויה באמצע נובמבר. גורמים משפטיים, ביניהם כאלה שמקורבים לסנגוריה, מעריכים שלא יהיה שינוי.

19:26 עריכה

ח"כ אחמד טיבי לכאן 11: "אשמח שיהיו בחירות – נגדל ל-15 מנדטים".

19:29 עריכה

חי: רביב דרוקר מספר על חשיפתו בנוגע לתיק 2,000, שתשודר הערב ב"המקור" (חדשות 13).

לקראת חשיפת הקלטות נתניהו-מוזס הערב בהמקור: רביב דרוקר מספר על חומר הראיות הדרמטי מתיק 2000

פורסם על ידי ‏החדשות 13‏ ב- יום שבת, 26 באוקטובר 2019

19:32 עריכה

העיתונאי שמעון ריקלין, בנוגע לחשיפת החקירות מתיק 2,000 (של רביב דרוקר ו"המקור"): "ההדלפה של הפרקליטות עכשיו באה לחפות על המחדל של ניצן והפרקליטות בחוק ישראל היום".

19:32 עריכה

ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו ויו"ר כחול-לבן בני גנץ ייפגשו מחר בשעה 17:30 בקריה בתל אביב. הפגישה תהיה סגורה לסיקור תקשורתי.

19:54 עריכה

ציטוטים נבחרים מתוך חשיפת החקירות בתיק 2,000 ב"המקור": 

נתניהו (למוזס): "אם אתה בא להפיל אותי, אז אני אפתח בכל הכלים שיש לי… זו תהפוך למשימת חיי".

נתניהו:  "החוק עצמו הוא נכון בפני עצמו ואני אתמוך בו. אבל אם אתה בא להפיל אותי, אז אני אפתח בכל הכלים שיש לי, ואני אפתח. כי בסוף, אתה יודע, זו תהפוך למשימת חיי. זו תהפוך למשימת חיי. צריך להכיר אותי. אתה מכיר אותי חלקית… וזה דבר שאפשר להימנע ממנו אבל…".

נתניהו: "לא יהיה מצב שאני מותקף.  הידיעות שאתה כותב – הכל מוטה".

מוזס: "אז האם אפשר להימנע על סמך זה שאתה מבטיח לי שיהיה משהו בעתיד? אני אומר לך, תביא מישהו שיכתוב".

נתניהו: "אוקי, על מה אני מדבר? אני לא מדבר מבחינת כנות ותקשורת סבירה. ולא רק השאלה אם אתה מוריד את רף העוינות אליי מתשע וחצי לשבע וחצי"

מוזס: "נו ברור. עזוב, זה צריך לדאוג שאתה תהיה ראש הממשלה".
19:56 עריכה

דיווח: ביום שני בשעה 13:30 תיערך פגישה בין יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

19:58 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (כחול-לבן): "האתגר שלנו היום הוא לקיים שיתופי פעולה עם ירדן".

20:01 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ל"פגוש את העיתונות" (חדשות 12): "לא נתמוך בחוק שיקבע שראש ממשלה עם כתב אישום חייב להתפטר".

20:03 עריכה

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאיילה חסון ב"המטה המרכזי" בחדשות 13: "מי שהיה רואה את כל החומר כמו שאני ראיתי, היה יודע שמי שמאיים פה זה מוזס ומי שמגיב פה זה ראש הממשלה. כשהוא אומר שישתמש בכל הכלים, הוא מתכוון להקלטת נוני מוזס, כחלק מהמאבק שלו בחוק ישראל היום".

20:23 עריכה

דיווח במעריב: הועדה המסדרת בכנסת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן צפויה להתכנס ביום ב' כדי להצביע על הקמת ועדת חוקה זמנית שבראשה יעמוד ח"כ עפר שלח. בכך תהיה לכחול לבן שליטה על הועדה המסדרת, ועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה חוק ומשפט, כאשר בכוונתם לקדם בוועדת החוקה סדרה של חוקים שכבר הונחו על שולחן הכנסת היוצאת.

20:41 עריכה

יאיר נתניהו, בתגובה לחשיפת תמלילי תיק 2,000 ב"המקור", מאשים את הפרקליטות בהדלפה ותוהה מדוע אין זה פשע:

20:52 עריכה

החרם על הבקר הישראלי: שר החקלאות הפלסטיני ריאד עטארי מוסר לכאן חדשות כי ההחלטה באה בתגובה לעצירת כספי המסים על ידי ישראל ולמניעת שיווק של תוצרת פלסטינית בשווקיה. סוחרים פלסטינים בענף מאיימים לשבות ולחסום את מעברי הסחורות. לטענתם, המחסור בעגלים מוביל לעליית מחירים: "זה גזר דין מוות".

21:16 עריכה

הפובליציסט דורון רוזנבלום נותן דוגמה אולטימטיבית ל"להבדיל":

22:22 עריכה

עמית סגל, הכתב הפוליטי של חדשות 12, שכותב גם בידיעות אחרונות, לא מהסס להתבטא באופן ישיר נגד המו"ל של מקום עבודתו:  "אם נוני מוזס חשב באמת שנתניהו יקדם בשבילו בחקיקה בזמן בחירות את חוק ישראל היום אז הוא לא מבין כלום בכנסת, חסיד שוטה של נתניהו, נואש מאוד או בא למטרה אחרת שנשגבת מבינתי".

 

22:40 עריכה

לפני יומיים העלתה ח"כ לשעבר מאי גולן (הליכוד) סרטון לפייסבוק, בו היא מברכת את ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל יום הולדתו ה-70 ומביעה חשש מפני האפשרות שהוא לא ימשיך בכהונתו – מה שלדבריה עשוי לעורר "גל של ירידה מהארץ".

משום מה, בטוויטר גילו את הסרטון הזה, שלווה בטקסט קצר של גולן, רק היום (שבת) – מה שלווה, כמובן, בשלל ציוצים מסתלבטים. עם צאת השבת, גולן החליטה להגיב לכל אלה באריכות יתרה.

תמצית: "אני גאה בכל מילה שאמרתי".

לקראת צאת השבת השקטה, הבנתי שסרטון הברכה הקצר שלי לרה"מ הוציא וממשיך להוציא את מיטב השנאה והרוע במחנה השמאל.אז תנו לי…

פורסם על ידי ‏‎May Golan‎‏ ב- יום שבת, 26 באוקטובר 2019

22:48 עריכה

איתן כבל הגיב הערב  לראשונה לתמלילי חקירותיו במשטרה שפורסמו ב"גלובס" ובהן נחשף כי בשנת 2013 קיים פגישה במשרדי ידיעות אחרונות עם עורך העיתון דאז, אליה הצטרף גם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ובה נולד חוק "ישראל היום".

בפרוטוקולים שנחשפו הודה כבל כי בעקבות הפגישה ההיא נוצרה מערכת יחסים עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ושבסופו של יום אכן השתפר הסיקור שלו ב"ידיעות אחרונות" לטובה. כבל התקשה להסביר למשטרה את גלגולו של החוק והתקשה להתמודד עם העדויות שהוטחו בו ולפיהן החוק נוסח על ידי מוזס וקודם על ידו בתמורה לסיקור חיובי. התיק נגד כבל נסגר.

בתגובה לפרסומים ולביקורת שהוטחה בו אמר הערב בתוכנית המקור בערוץ 13: "באתי כחבר כנסת חרוץ שרצה לקדם חוק".

על שינוי הגרסאות שלו במשטרה אמר כבל: "לא היה ולא נברא, אני יודע מה עשיתי. הלשכה המשפטית של ועדת הכלכלה היא זו שכתבה את הצעת חוק 'ישראל היום'".

22:49 עריכה
22:53 עריכה

תגובת משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשיפת הקלטות שיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בתוכנית "המקור":

"ראש הממשלה נתניהו ניהל שיחות סרק עם נוני מוזס, וגם הפרקליטות מודה שלא הייתה לו כוונה לאפשר את העברת החוק לסגירת ישראל היום. להיפך, ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שפעל נגד החוק, פיזר את הכנסת ובלם אותו וזכה בתמורה לסיקור עוין מנוני מוזס. לעומת זאת, איתן כבל, ציפי לבני, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן קידמו את החוק וזכו לתקשורת מלטפת בתמורה. האבסורד הוא שמעמידים את נתניהו לדין ובאחרים לא נוגעים.

גם הערב אתם מביאים הדלפה פלילית ומגמתית שמטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ולהסיט את תשומת הלב מצחנת האכיפה הבררנית שהתגלתה בתמלולי חקירתו של איתן כבל. מי ששומע את כל ההקלטות של שיחות נתניהו ומוזס מבין היטב שמוזס הוא שסוחט ומאיים על נתניהו – ונתניהו בסך הכל מבהיר שהוא יגיב לכך על ידי התקפה תקשורתית על מוזס, כפי שאכן עשה במהלך מערכת הבחירות".

סגירה