הקלטות שלא שמענו? חשבתי שחוץ מלשמוע אותם בשירותים שמענו הכל

צילום מסך מתוך "המקור", ערוץ 13
צילום מסך מתוך "המקור", ערוץ 13

תכנית פתיחת העונה של המקור: פרק נוסף בסדרת הפשע ריאליטי המצליחה "נתניהו – האיש שלא ידע דבר והבצע לא נגע בו"

אמש שודרה בחדשות 13 תכנית פתיחת העונה של המקור. לפני הכל, התזמון. ללא פרומואים, עם הודעה מעוררת תהיה שפורסמה כשעה בלבד לפני השידור – "ההקלטות שעוד לא שמעתם" – באמת? עוד יש דבר כזה? חשבתי שחוץ מלשמוע אותם בשירותים כבר שמענו הכל.

ללא פרומואים, עם הודעה מעוררת תהיה שפורסמה כשעה בלבד לפני השידור – "ההקלטות שעוד לא שמעתם" – באמת? עוד יש דבר כזה? חשבתי שחוץ מלשמוע אותם בשירותים כבר שמענו הכל

האמת שהתגעגעתי לרביב דרוקר – מודה. אם יש ענק לעמוד על כתפיו היום, הוא הרויח את העמדה הזו ביושר, למרות אי אלו סייגים שיש לי מהתבטאויות אחרות שלו.

בכל מקרה, ההתראה הספיקה להכין פופקורן, וישבתי וצפיתי במה שלי ברור מאליו כבר שנים. האופן בו דברים מובאים לידי ביטוי, התפרוסת של תחומים שונים בתקשורת, אופי הסיקור – חיובי/מתנגד בראייה כוללת, בסופו של דבר מספרים את התמונה והיא עגומה – נתניהו שולט על 80% מכלי התקשורת בישראל.

ולא רק על כלי תקשורת "כבדים" אלא גם על כאלו שקידמו אג'נדה מסוימת שיכלה לעזור לנתניהו במישור הפוליטי ו/או לא רק. בתכנית המקור ששודרה אמש נשמע נתניהו מחזיק את נוני, כשזה, ראש אימפריה בעצמו, מאשים אותו בהתרסקותו האישית – "ביבי, אתה לא לוקח אחריות במה שקרה לי בשנים האחרונות?"

השנים האחרונות אלו השנים בהן "ישראל היום" חולק מדי יום כפרופגנדה זולה, ואפילו הנייר עליו הודפס העיתון היה זול ולא נעים – בבתי המשפט, בתי החולים, תחנות הרכבות, סופרים, ברחוב – בחינם. זה באמת פראבדה, כל מי שאמר זאת צדק.

במקביל ביבי חלש גם על וואלה, וגם שם, לכאורה, ותמורת טובות הנאה על חשבון הציבור, ניצל את הבמה הבלתי מוגבלת שניתנה לו. אני זוכרת שהייתי פותחת את וואלה, רואה ידיעות עם אין סוף תמונות של משפחת המלוכה, ומבינה שמישהו מקבל כסף.

לימים עיתונאית בוואלה אמרה לי "אני לא מבינה למה עשו מזה עניין, זה היה ברור לכולם כל העת". נכון. לאנשים שעוסקים בתחום זה באמת היה ברור. כל מי שמצוי ולו במעט בנבכי התקשורת היה יכול לשים לב שזה ככה כבר שנים, אבל רוב העם לא עוסק בתחום. העם קורא ישראל היום בזמן שהוא ממתין לרופא שיגש אליו, 40 שעות במסדרון.

לימים עיתונאית בוואלה אמרה לי: "אני לא מבינה למה עשו מזה עניין, זה היה ברור לכולם כל העת". נכון. לאנשים בתחום באמת היה ברור. אבל רוב העם לא עוסק בתחום, וקורא 'ישראל היום' כשממתין 40 שעות במסדרון לרופא שיגש אליו

אתמול שידר "המקור" בערוץ 13 את תמלולי החקירות במהדורה מיוחדת. ערוץ 13, אגב, שייך למיליארדר לן בלווטניק, שמסר עדות בתיק 1000. העדות חיזקה את החשדות נגד נתניהו בקבלת שוחד בתיק, שנוגע לבעלות ב"רשת" וביחסים עם ארנון מילצ'ן. בסופו של דבר ערוץ 10 התאחד עם רשת, ובעליו כיום הוא כאמור בלווטניק שרכש את הזכויות בסכום כפול.

בכל המישורים האלו ועוד, ובמשך כל הזמן הזה, תודעת אזרחי המדינה מותקפת בשקרים ותתי מציאויות. נולדות כל מיני רפורמות גרועות שמטרתן היחידה גזל, וטובת הציבור תמיד אחרונה בסדר העדיפויות.

נתניהו מבוצר במקום הקורבני המותקף, ומרוב שהוא חרד לשמו ועמדתו, אין לו זמן ופנאי להתמודד עם הבעיות באמת. אנחנו בתוך ציור של דאלי, הזמן התעוות והאמת נזילה כמו הרים של כסף מזומן בידי בעל אינטרסים.

בכל המישורים האלו ועוד, ובמשך כל הזמן הזה, תודעת אזרחי המדינה מותקפת בשקרים ותתי מציאויות. נולדות כל מיני רפורמות גרועות שמטרתן היחידה גזל, וטובת הציבור תמיד אחרונה בסדר העדיפויות

כבר שנים מדברים על שחיקה באמון הציבור במוסדות המדינה, ובצדק. גם האפור השחיר. נתניהו מתעקש על סיקור חיובי ויורד לזוטות כמו מדוע פורסם אייטמון קטן בדף נידח על המשפט המתנהל נגד אשתו.

זו כבר לא דרישה לסיקור חיובי אלא דרישה לאי סיקור שלילי שאולי פוגע בנתניהו, שמצידו פוגע בודאות בזכות הציבור לדעת. הוא דורש שלא ידברו על החקירות, התיקים, הפתוחים ואלה שעוד יפתחו. אין צוללות, אין עובדי בית רוה"מ, אין חולים, אין צרכני קנאביס, אין כלום. יש רק נתניהו ואין עוד מלבדו.

הבוקר הוא כמובן מוציא הודעה שהמצב הביטחוני אינו ספין. ברור ביבי, ברור. זה לא קשור למצב הפוליטי העגום שלך. מה פתאום? באם פנינו למערכת בחירות שלישית, היא תהיה תחת אש, שירת ברבור רועמת במיוחד לאיש שלא ידע דבר והבצע לא נגע בו.

דפנה גלפז, אשת תכן וחוקרת תרבות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 654 מילים
סגירה