בצל החקירה: עופר גולן ממשיך לעבוד כדובר ראש הממשלה ויחליף את אוריך

פרסום ראשון: לאחר שעופר גולן, דובר ראש הממשלה, ויונתן אוריך, דובר הליכוד, נחקרו באזהרה בחשד למעורבות בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר והטלפונים שלהם נלקחו מהם, החליט נתניהו כי גולן ימשיך לעבוד כרגיל עם מספר טלפון חלופי - וגם ינהל זמנית את דוברות הליכוד ● אוריך נותר לפי שעה ללא טלפון ומחוץ לעבודה

יונתן אוריך בכפר המכביה, ב-27 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש90)
פלאש90
יונתן אוריך בכפר המכביה, ב-27 באוגוסט 2019

דוברו האישי והמשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ודובר משפחת נתניהו, עופר גולן, ינהל באופן זמני גם את דוברות הליכוד במקום יונתן אוריך. כך נודע לזמן ישראל. זאת, בשל החקירות נגד אוריך החשוד במעורבות בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר, ולמרות שגולן נחקר באותן חקירות עצמן.

גורם בליכוד הסביר לזמן ישראל: "יונתן נשאר בלי טלפון ולא יהיה מעורב בימים הקרובים בעבודה. למרות שגם לעופר לקחו את הטלפון, יש לו את כרטיס ה-sim של הטלפון והוא יכול להמשיך ולהשתמש בו בטלפון חלופי. עופר ינהל בימים הקרובים את העניינים בשני התחומים (דוברות רה"מ ודוברות הליכוד, ת.ג.). אנחנו מקווים שהטירוף הזה ייגמר וששניהם יחזרו לעבוד כרגיל".

יודגש כי הדוברות המקצועית של משרד ראש הממשלה ממשיכה לעבוד כרגיל בלא קשר לחקירות.

שלמה פילבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
שלמה פילבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשטרה חוקרת אירוע שהתרחש באוגוסט, שבו עברה מכונית ליד ביתו של פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, ועד מדינה מרכזי בתיק 4000, ואנשים יצאו ממנה וקראו קריאות נגד פילבר. בין השאר צעקו החשודים "מומו תהיה גבר, צא, תגיד את האמת, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה". גולן ואוריך מעורבים לכאורה במעורבות באירוע וחשודים, איפה, בהטרדת עד.

סעיף 249 לחוק העונשין קובע: " המטריד אדם בנוגע להודעה שמסר האדם, או עומד למסור, בחקירה על פי דין, או בנוגע לעדות שמסר האדם, או עמד למסור, בהליך שיפוטי, דינו – מאסר 3 שנים".

במסגרת החקירה, החרימה המשטרה שלשום ואתמול את הטלפונים הניידים של גולן, אוריך ואנשים נוספים ב"כוורת" של נתניהו. נתניהו ומקורביו טענו היום  כי מדובר בחלק ממה שהם מכנים ה"רדיפה" של נתניהו.

עוד 232 מילים
סגירה