טל גלבוע בהפגנה למען זכויות בעלי חיים ב-2016

התפרצויות אלימות, קטינים שנשלחו לעבור על החוק, ופעילים לשעבר שפנו למרכז לנפגעי כתות: תחקיר זמן ישראל חושף כיצד הפכה טל גלבוע את המאבק הטבעוני לזירת מאבקים אישיים, תוך פגיעה במאבק למען בעלי חיים ● גלבוע סרבה להגיב

טל גלבוע, פעילת זכויות בעלי החיים וזוכת העונה השישית של "האח הגדול", נערכת בימים אלו לקראת מינויה לתפקיד יועצת לענייני בעלי חיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גלבוע, שביקרה בעבר את אלו שקשרו פומבית בין פעילותם למען בעלי חיים לבין דעותיהם הפוליטיות – ואף הפצירה שלא לערבב בין השניים, בטענה שערבוב כזה פוגע במאבק – עברה מהפך אישי במהלך מערכת הבחירות האחרונות, וקראה לכל תומכיה להצביע לליכוד.

גם מבקריה החריפים מודים כי מגיע לגלבוע קרדיט נכבד על מאבקה הציבורי להעלאת המודעות לסבלם של בעלי חיים. גילוי נאות: גם כותבת שורות אלו התוודעה מקרוב לתרומתה של גלבוע למאבק למען בעלי חיים, בהכירן כפעילות חברתיות בתחום. ואולם, פעילים בקהילה הטבעונית מטילים ספק בהתאמתה למשרה הציבורית שמייעד לה נתניהו, וטוענים להתנהלות בעייתית מצד גלבוע לאורך השנים.

בין היתר, הם מדווחים על קטינים שנשלחו לפרוץ למשקים חקלאיים בניגוד לחוק בחסות הארגונים שהובילה; ועל כך שהגישה תלונת שווא במשטרה נגד פעיל שמתח עליה ביקורת. לכל אלה, הם טוענים, נלוו מערכות יחסים קשות בינה לבין פעילים בולטים נוספים בקהילה.

מהעדויות אף עולה כי חלק מהפעילים שהיו מקורבים בעבר לגלבוע פנו לקבלת עזרה במרכז לנפגעי כתות. "פעילים הגיעו למשברים ולדיכאונות בגלל שנאלצו להתמודד עם לינץ' חברתי, ביזוי וחרמות", מספרת פעילה שהייתה מקורבת לגלבוע. "את טל אסור לבקר, או לחלוק עליה. יש מערכת שכר ועונש – והעונשים כבדים".

טל גלבוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
טל גלבוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במרכז לנפגעי כתות אף משתמשים במילים חריפות כי לתאר את התנהלותה לכאורה, כפי שהיא עולה מעדויות פעילים לשעבר שפנו לקבלת עזרה מאנשי המרכז.

"פעילים פוחדים מטל, חוששים לבקר אותה ופוחדים להיכנס לרשימה השחורה שלה", מספרת ליאן (השם המלא שמור במערכת), פעילה לשעבר בארגונים שהובילה גלבוע. "אם נכנסים לרשימה השחורה של 'המלכה', הלך עליך. המלכה זה התואר שלה בקרב הפעילים. היא אוהבת שמתייחסים אליה ככה. והרשימה? בואי נגיד שאת לא רוצה להיות ברשימה הזאת".

גיוס קטינים לפעילות בלתי חוקית

גלבוע, בת 41, גרושה, אם לשלוש בנות, מתגוררת בכפר סבא עם רועי שפרניק, צלם במקצועו. בשנים האחרונות מיתגה עצמה כנציגת קולם של בעלי החיים והצליחה לייצר לא מעט כותרות בנושא.

במהלך השנים גם זומנה לבית הנשיא כאחת מ-30 האקטיביסטים המשפיעים במדינה, נכללה ברשימת "20 האקטיביסטיות המובילות של ישראל" של "גלובס", התברגה במקום השביעי ברשימת הטבעונים המשפיעים בעולם של המגזין Plant Based News, וטיפחה ידידות קרובה עם יאיר נתניהו, שהכיר לה את אביו.

Most Influential Vegans #7

The popular online magazine Plant Based News has rated the top 100 most influential vegans in the world for the year 2017.We are excited that Tal Gilboa, co-founder of Israel ALF and Glass Walls has secured the respectable 7th place in the countdown! Follow Tal on instargam @talgilboa_vegan

פורסם על ידי ‏‎Glass Walls‎‏ ב- יום ראשון, 31 בדצמבר 2017

הירתמותה למאבק הייתה טוטאלית: בשנת 2013 הוצבה בראש תנועת "החזית לשחרור בעלי החיים", שייסד צבי גולדין; ב-2014 הביאה, כאמור, את המסר הטבעוני עד לבית "האח הגדול", וניצחה בתוכנית; באותה שנה ייסדה עם שפרניק את עמותת "קירות שקופים", עמותה הנודעת בסרטוני התיעוד הקשים שהיא מעלה ברשת אודות הנעשה במשקי החי ומקדמת מודעות למצבם של בעלי החיים בארץ; ב-2018, לאחר שהסתכסכה עם בכירים ב"חזית", הקימה תנועה חדשה בשם "שחרור מוחלט", לקידום הפעילות האקטיביסטית למען בעלי החיים.

ליאן הייתה שותפה להקמת תא הנוער של "החזית", שכלל 120 נערים ונערות. לדבריה, אחת מהמשימות שהוטלו עליהם הייתה תיעוד משקים בלילות, פעולה הכללה פריצה למשקים חקלאיים כדי לתעד את היחס לבעלי החיים שם.

"בני 14, 15 ו-16 נשלחו לתעד משקים בלילות, בעיקר רפתות. אני לא רציתי לשלוח בני נוער לפעולות כאלה, כי יש בעיה חוקית של הסגת גבול וכניסות למשקים. חשבתי שקטינים לא צריכים לבצע אותם, אבל לא העזתי להביע דעה", מספרת מי שהייתה אז קטינה בעצמה. "בכל הקשור לניהול הנוער, באופן כללי הרגשתי שטל הטילה עלינו את האחריות לפעילות, אבל לא הייתה שם לתמוך בנו, שאיש לא דאג לבני הנוער שם, ולא היה מבוגר אחראי".

טל גלבוע וצבי גולדין
טל גלבוע וצבי גולדין

מתכתובות של פעילים, עולה כי שליחת בני הנוער לשטח הייתה שנויה במחלוקת בזמן אמת. "יש כאן הפקרה של הנוער, יש כאן עשרות ילדים מופקרים", כתבה פעילה בקבוצת הוואטסאפ של המתעדים הבוגרים. "האישיות שלהם נבנית עכשיו. הם יישארו עם צלקות. הם ילדים. אין להם שיקול דעת, והם רק רוצים להתנהג כמו הגדולים".

ליאן עברה בעקבות גלבוע לתנועה החדשה שהקימה, "שחרור מוחלט", ובמסגרתה יצאה בעצמה לראשונה לפעולת תיעוד, שבועיים לפני יום הולדתה ה-18. "זו חוויה מאוד קשה", היא נזכרת. "חזרתי הביתה ולא הצלחתי להירדם. לקח לי זמן להתאושש מזה. בתיעוד נוסף צילמתי פרה שנחנקה, וזה משהו שאף פעם לא ייצא לי מהראש".

אחרי שיחסיה עם גלבוע עלו על שרטון, פרשה ליאן מהמאבק האקטיביסטי ופנתה לעזרת המרכז לנפגעי כתות. במרכז מציינים כי היא אינה הטבעונית היחידה שפעלה בצמוד לגלבוע ופנתה אליהם בשנים האחרונות: "בין הפונים היו גם צעירים ממש, בני נוער, וגם אנשים יותר מבוגרים, בשנות השלושים והארבעים לחייהם".

"אנו לא מגדירים את גלבוע כ'מנהיגת כת', אבל יש בהתנהלותה מאפיינים שמוכרים לנו היטב מקבוצות כיתתיות"

רחל ליכטנשטיין, שמלווה חלק מהנפגעים מטעם המרכז, מאשרת: "הגיעו אלינו מספר עדויות. מהעדויות עולה לכאורה שההתנהלות של טל אגרסיבית וברוטלית ולפרקים אלימה. נראה כי התכונות האלה באות לידי ביטוי לא רק כדי להשיג את מטרות הפעילות שהיא שמה לנגד עיניה, אלא מופנות גם כלפי האנשים שפעילים תחתיה. אנו לא מגדירים את גלבוע כ'מנהיגת כת', אבל יש בהתנהלותה מאפיינים שמוכרים לנו היטב מקבוצות כיתתיות".

הפנה למען זכויות בעלי חיים בתל אביב, 2018 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
הפנה למען זכויות בעלי חיים בתל אביב, 2018. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

שרון דוני, המנהלת הקלינית של המרכז, מבהירה: "נפגעים שפנו אלינו זכו לתמיכה. באמצעותם התוודענו למאפיינים הפוגעניים שהם חוו. ראינו את הפגיעות כמצדיקות התייחסות טיפולית וגם ניתנו המלצות בהתאם".

עוד נמסר מהמרכז כי: "מעבר להיותה אקטיביסטית, גלבוע נתפשת בעיני החברים כדמות משיחית של ממש, המובילה מסע לתיקון העולם ומכאן ההערצה הבלתי מסויגת כלפיה. הערצה שכזאת, מהווה קרקע פוריה לפגיעה בחברים, כאשר הכריזמה וההערצה מנוצלים לרעה.

"אחת התופעות היא ענישה חברתית. למשל, אם אחד מהפעילים מחליט ליזום פעילות עצמאית שלא קשורה אליה, או בוחר לפעול עם ארגון או עם עמותה אחרת, גלבוע מוקיעה אותו, מכריזה עליו כבוגד, מנדה אותו מהקבוצה, מחרימה אותו.

"אקטיביזם מחוץ לקבוצתה שלה, ביקורת שמופנית כלפיה, התרועעות עם פעילים שעזבו את הארגון, כל דבר שכזה, גדול כקטן, עלול להסתיים בסנקציה מצידה. התיאורים הללו מצביעים על פוגענות מדאיגה ביותר".

ליכטנשטיין מוסיפה: "כלל הנפגעים שפנו לעזרה מעידים על התנהלות של נידוי והוקעת פעילים על עניינים פעוטים ולא בהכרח רלוונטיים. ההוקעה עלולה להסתיים בנידוי זמני או גורף. מדובר באנשים שהפעילות האקטיביסטית תחת הנהגתה של טל הגדירה את 'המטרה' שסביבה התנהלו חייהם ובהתאמה הקיפה את חיי היום יום שלהם.

"פעיל כזה שמוצא עצמו מנודה חווה פגיעה איומה, התחושה היא שכל עולמו מתהפך עליו לאחר שהתמסר לפעילות בנושא הטבעונות תחת הנהגתה של טל גלבוע, בכל נפשו ומאודו.

"מהעדויות עלתה התנהלות שמסכסכת וכך גורמת לניתוק קשרים חברתיים ומשפחתיים ממי שלא טבעוני, או טבעוני אבל לא על פי דרכה של טל", מסבירה שרון.

"מהעדויות עלתה התנהלות שמסכסכת וכך גורמת לניתוק קשרים חברתיים ומשפחתיים ממי שלא טבעוני, או טבעוני אבל לא על פי דרכה של גלבוע"

"דפוס פעולה נוסף שעלה מהעדויות הינו פסילה וביטול של ארגונים אחרים שפועלים למען אותה מטרה", מציינת ליכטנשטיין. "שלילת קבוצות טבעוניות אחרות, אקטיביסטיות, הפועלות לקידום המסר הטבעוני. יש כאן 'אנחנו' ו'הם' מאוד ברור. 'אנחנו טובים יותר'. 'אצלנו' האמת ובחוץ זה השקר. רק אנחנו ודרכנו היא צודקת.

"כשמסתכלים על קבוצות בעלות סממנים כיתתיים, זהו פרמטר בולט – שלילה והפחתת ערך של ארגונים, דרכים וגורמים אחרים שפועלים למען אותה מטרה".

בין הפעילים שפנו לעזרת המרכז הייתה גם אפרת, בת 46, פעילה מרכזית לשעבר תחת הנהגתה של גלבוע. אפרת משתפת בהשתלשלות האירועים מול גלבוע עד לנידויה מהתנועה וההכרזה על אפרת כ"בוגדת".

"הבנות של טל היו בנות בית אצלי ולימדתי אותן מתמטיקה כל שבוע, בחינם. היינו קרובות", היא מספרת. "כל החיים שלי היו סביב הפעילות – ארגון הפגנות, ריכוז פעילים, ניהול קבוצת הוואטסאפ — והכל בהתנדבות. ואז, ביום בהיר אחד התחילו להעלות נגדי פוסטים, עשו לי שיימינג מטורף בפייסבוק ובהודעות של קבוצות החזית, אנשים שהיו עד לא מזמן חברים שלי, חברים ברמה שהבאתי להם מרק כשהיו חולים, הכפישו אותי.

טל גלבוע
טל גלבוע בהפגנת פעילים למען זכויות בעלי חיים

"ברגע אחד הפכתי למנודה. טל הפכה אותי ברגע אחד לבוגדת. היא המציאה עלי סיפור, כאילו גנבתי לה את תנועת החזית עם אנשים אחרים שרצו ברעתה. זה היה בגלל שנשארתי בקשר ידידותי עם חברים מתנועת החזית אחרי שהיא הסתכסכה איתם.

"אנשים מפחדים לדבר לידה. תקופה ארוכה גם אני לא העזתי לומר מה אני חושבת באמת כשהייתי תחת ההשפעה של טל. ברגע שהעזתי להביע דעה, לבקר או להעז לדרוש תשובות שילמתי את המחיר. פחדתי להתבטא זמן רב, אני מתביישת להודות בכך, אבל זו האמת. ואני לא ילדה, כן?"

אלימות ותלונות שווא נגד פעילים

דדי, פעיל זכויות בעלי חיים, בן 23, מספר על מפגש טעון עם גלבוע, במסגרת מחאה שהתקיימה בהרצליה באוגוסט 2017. לדבריו, לפני האירוע גלבוע השמיצה בפייסבוק פעילה של עמותה אחרת. דדי, שהתנגד להשמצות בפוסט שהעלה ברשת – חטף.

על פי עדויות פעילים שנכחו במקום, גלבוע התקרבה אליו, כיוונה את אצבעה לעבר פניו וצעקה: "שלא תעז לדבר יותר עלי ועל החזית, אם תמשיך ללכלך אני אדאג להעיף אותך מכל פעילות. אני זה החזית, החזית זה אני, טל גלבוע זה החזית והחזית זה טל גלבוע!" לדבריהם, אחת הנוכחות ניסתה להרגיע אותה: "תנשמי טל, תנשמי", ביקשה. "אני לא יכולה לנשום", השיבה גלבוע, "הוא פשוט מסריח".

המקרה הזה, שאירע כאמור בנוכחות עדים רבים, עורר סערה בין חברי החזית. פעילה ותיקה חלקה את תחושותיה עם פעילה אחרת בהודעה פרטית: "מה שהיה שם היה מחריד ממש", כתבה. "אנחנו מחנכים פה דור שלם, שינהיג הכל אחרינו, ומה הדוגמה האישית, לקלל בכל הזדמנות? לדבר לאנשים כאילו הם חפצים מיותרים?

"החשש שאם אכתוב לה גם אני אזכה לגינוי וללינץ'. שמה הולך לפניה פחות על הפיכת אנשים לטבעונים ויותר על השפלתם וחיסולם הטוטלי. אני לא אקח סיכון שאעבור את מה שדדי עבר, לא אגיע יותר לאירועים של החזית".

במרץ 2018 עלתה לרשת ביקורת נוספת שגלבוע לא אהבה. ברקע עמד "הקונגרס הטבעוני", אירוע שיזמה עמותת Vegan Friendly. אייל, אז פעיל החזית, ביקר את המצב שבו פעילים חוששים להשתלב ביוזמות של ארגונים אחרים, מחשש שגלבוע תוקיע אותם.

"אייל יידע מה המחיר של המשך הפה המסריח שלו, עכשיו זמן התשלום", כתבה גלבוע בוואטסאפ לניקול, אז בת הזוג של אייל. ולאייל כתבה ישירות: "ניתנה לך הזדמנות כמו לכולם לסתום את הפה ולעבוד. מיד אחרי שנסיים… אני הולכת למשטרה עם כל מה שיש לי מניקול".

טל גלבוע עם האקטיביסט סשה בוזו'ר ב-2013 (צילום: AP Photo/Dan Balilty)
טל גלבוע ב-2013 (צילום: AP Photo/Dan Balilty)

אייל לא נכנע ללחצים והתוצאה לא איחרה לבוא: חודש לפני תאריך חתונתם, הוגשה למשטרת ישראל תלונה אנונימית על כך שהוא מתעלל לכאורה בניקול. מבדיקה שערך "זמן ישראל" עולה כי המתלוננת האנונימית נגד אייל היא טל גלבוע.

אייל וניקול נישאו כמתוכנן בספטמבר האחרון בחתונה טבעונית למהדרין. בעדותה במשטרה, חודש קודם לכן, הסבירה ניקול שמדובר בתלונה שהוגשה כפעולת נקם על רקע אישי – והתיק נסגר.

גם אמיר ברנט, מנהל קבוצת הפייסבוק "טבעונות ישראל", מדווח על מפגש טעון עם גלבוע לאחר שמתח עליה ביקורת. "ישבתי במסעדה בכפר סבא", הוא חוזר ל-9 במאי 2018, "כשלפתע הגיחה המלכה. איך שהיא ראתה אותי היא צעקה 'שמעתי שיש כאן ריח של חרא, אז באתי לטהר את המקום'. כשהיא יצאה היא ירקה לידי".

"איך שהיא ראתה אותי היא צעקה 'שמעתי שיש כאן ריח של חרא, אז באתי לטהר את המקום'. כשהיא יצאה היא ירקה לידי"

ברנט מיהר להעלות לרשת פוסט שבו תיאר את האירוע. פעילה שהזדעזעה מהסיפור ורצתה לאמת אותו, פנתה לגלבוע בפייסבוק: "את עשית מה שהוא כותב?". טל לא היססה, והשיבה לה בגאווה: "בוודאי. וכך יהיה בכל פעם שאראה מי מהם. נגמרה תקופת ההבלגה". אחרי זמן קצר מחקה גלבוע את תגובתה.

מיד לאחר אירוע היריקה, ברנט הוציא צו הרחקה למשך שבוע כנגד גלבוע. בקשתו להארכת הצו לא אושרה.

פעילים מרכזיים וראשי ארגונים בקהילה הטבעונית, טוענים כי התנהלותה הבעייתית לכאורה של גלבוע הובילה לירידה משמעותית ומובהקת בכוחו ובהיקפו של המאבק האקטיביסטי למען בעלי החיים בישראל.

ב-2017 השתתפו יותר מ-800 פעילים בכנס השנתי של "החזית". לכנס שערכה השנה התנועה החדשה, הוצעו כרטיסים חינם בעקבות ההיענות הנמוכה מהשטח

מבדיקה שערכנו, עולה כי ב-2017 השתתפו יותר מ-800 פעילים בכנס השנתי של "החזית", בהובלתה של גלבוע. רובם שילמו עבור כך. מאז, כאמור, הסתכסכה גלבוע עם פעילים מרכזיים בארגון, והקימה את תנועת "שחרור מוחלט". לכנס שערכה השנה התנועה החדשה, הוצעו כרטיסים חינם בעקבות ההיענות הנמוכה מהשטח.

גם היקף התרומות לארגונים בהובלתה של גלבוע פחת משמעותית. בשנת 2017 גויסו יותר מ-260 אלף שקלים במסגרת קמפיין גיוס תרומות לטובת עמותת "קירות שקופים" – 60 אלף שקלים יותר מסכום היעד. בשנת 2019 גויסו 76 אלף שקלים בלבד, מתוך סכום יעד צנוע בהרבה, שעמד על 100 אלף שקלים.

לטענת הפעילים, גלבוע מזוהה בציבור כ"פני הטבעונות" בישראל, עובדה שהפכה מנכס לנטל. "זה הפך ממאבק למען בעלי חיים למאבק למען העצמת אישיותה של טל", אומר לנו צבי גולדין, מייסד "החזית לשחרור בעלי החיים".

גולדין, שהציב בעבר את גלבוע בראש התנועה שהקים והתנער ממנה בהמשך, מוסיף: "היא שכחה את המטרה שלשמה הגיעה למאבק. במקום להתרכז בבעלי החיים ולמנף את ההצלחה שלה לטובת המסר, טל גרמה לנזק תדמיתי לקהילת הטבעונים, עוררה אנטגוניזם גם בקרבם, פגעה בפעילים ראויים ונאמנים, הנהיגה חרמות ושיימינג כלפי אנשים שחלקו על דרכה ועל התנהלותה והסתכסכה כמעט עם כל מי שתמך בה".

"תדירות המחאות וכמות הפעילים שמגיעים אליהן פחתה משמעותית", מוסיף גולדין. "בעבר היו מחאות יומיומיות, היענות מטורפת, אני מדבר על מחאה ביום, היו גם ימים של ארבע מחאות ביום בפריסה ארצית. היום לא תראי מחאות בסדר גודל כזה בקהילה האקטיביסטית, לא בתדירות ולא בכמות".

טל גלבוע
טל גלבוע ואפרת

ברנט מצידו מבהיר כי "הרבה פעילים נפגעו מטל ונאלצו לעזוב את הפעילות. בין אם קטינים ובין אם מבוגרים. הנזק הוא גם תדמיתי מחוץ לתנועה עצמה. התפתחה בקרב הציבור סלידה אמיתית מחבורתה של טל ופעיליה, דבר שבשלב מסוים הביא לדעתי לנזק קשה, ולעתים אף בלתי הפיך בניסיון לשכנע אנשים לעבור לטבעונות".

חסימה במקום תגובה

טרם פרסום הכתבה פנינו לטל גלבוע מספר פעמים, הן באמצעות הטלפון והן באמצעות הודעות כתובות. גלבוע מיאנה לשוחח איתנו, סירבה לשמוע את השאלות או את הטענות ואף חסמה את מספרי הטלפון שלנו כדי למנוע פניה חוזרת. גם פניה מפורטת באימייל אל העמותה שבניהולה הושבה ריקם.

פנייתנו אל רועי שפרניק אף היא לא נענתה עד לרגע פרסום הכתבה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
20
הייתי עדה לפעולת תקיפה שלה ומעריציה[ 100+] תוך פריצה לשטח פרטי, אלימות שלה ושל פעיליה כנגד סתם אנשים ואו שוטרים- חשפה את החלק הקדמי...פרובוקציות...."בכת" שלה המון צעירים וחלקם גם כתבים ... המשך קריאה

הייתי עדה לפעולת תקיפה שלה ומעריציה[ 100+] תוך פריצה לשטח פרטי, אלימות שלה ושל פעיליה כנגד סתם אנשים ואו שוטרים- חשפה את החלק הקדמי…פרובוקציות…."בכת" שלה המון צעירים וחלקם גם כתבים וצלמי עיתונות- הקשורים ובולעים את דברי הבלע…
כך ד"א בפעילות תומכת ביביהו

אני טיבעוני 26 שנה ופעיל מאוד בתחום , היא לא מייצגת אף אחד , הקימה איזה ארגון קיקיוני שמשך הרבה צעירים שלא מבינים את מהות הטיבעונות , עשתה יותר נזק לטיבעונות מאשר תרמה , מקווה שתתאדה מע... המשך קריאה

אני טיבעוני 26 שנה ופעיל מאוד בתחום , היא לא מייצגת אף אחד , הקימה איזה ארגון קיקיוני שמשך הרבה צעירים שלא מבינים את מהות הטיבעונות , עשתה יותר נזק לטיבעונות מאשר תרמה , מקווה שתתאדה מעולם הטיבעונות

אולי היא לא רכה ולא סלחנית, אבל היא הקימה תנועה ושומרת על הסדר בשורותיה,למען מטרה משותפת .מי שמצטרף אליה מביע את הסכמתו לקווים שלה ומי שיוצא מהקווים הרי שהוא מפספס את המטרה. היא מכוונת ... המשך קריאה

אולי היא לא רכה ולא סלחנית, אבל היא הקימה תנועה ושומרת על הסדר בשורותיה,למען מטרה משותפת .מי שמצטרף אליה מביע את הסכמתו לקווים שלה ומי שיוצא מהקווים הרי שהוא מפספס את המטרה. היא מכוונת מטרה ויש לה קבלות רבות, מי שלא מתאים לו יכול לפרוש לדרך עצמאית או להצטרף לארגון אחר, חבר שהטונים הצורמים האלו מגיעים למדיה ובסופו של דבר פוגעים במטרה הכי קדושה והיא דאגה לרווחת בעלי החיים ,כל הפרסום הזה מזיק גם לבעלי חיים וגם לטבעונים כולם

טל בחורה בוטה. לכן היא מצליחה כל כך במאבקים למען בעה"ח המעונים. לא חייבים לאהוב אותה, או להסתדר איתה. וגם לא חייבים להיות חלק מהעמותה שלה. אבל מכאן ועד להשמיץ אותה בפומבי- נראה לי לא ר... המשך קריאה

טל בחורה בוטה. לכן היא מצליחה כל כך במאבקים למען בעה"ח המעונים. לא חייבים לאהוב אותה, או להסתדר איתה. וגם לא חייבים להיות חלק מהעמותה שלה. אבל מכאן ועד להשמיץ אותה בפומבי- נראה לי לא ראוי ובטח לא לטובתם של בעה"ח… חוץ מזה המאבק שלה למענם הוא אמיתי וכנה ואי אפשר לבטל אותו!!!

כאמור בכתבה מרכז הכתות הבהיר שאין פה התנהלות של קאט. כמי שפעילה פוליטית מגיל 12 אני יכולה לספר שבדיוק כך התנהלו הדברים בתנועה המפלגתית אליה השתייכתי. אני מכירה את טל קרוב ל10 שנים, היא ... המשך קריאה

כאמור בכתבה מרכז הכתות הבהיר שאין פה התנהלות של קאט.
כמי שפעילה פוליטית מגיל 12 אני יכולה לספר שבדיוק כך התנהלו הדברים בתנועה המפלגתית אליה השתייכתי.
אני מכירה את טל קרוב ל10 שנים, היא כל כולה מרוכזת העשייה ודבר לא יעמוד בדרכה.
אני יכולה לומר שאין דבר שאיפעם ביקשתי ממנה והיא לא עשתה את המקסימום כדי לעזור, היא בחורה חריפה חוכמה וגם בוטה- היא מנהיגה!

לעיתים קשה להיות בסביבה של מנהיגים, לא חייבים. אבל לטנף ולהכפיש באופן חד צדדי כפי נעשה כאן?! זו כבר עבירה על חוק איסור לשון הרע.
אז יפי נפש אתם בטוח לא.

לפני מספר חודשים דיברנו טל ואני בנוגע לתמיכה שלי בליכוד. אמרתי לו שאין סיכוי בעולם שאצביע ליכוד, לא יקרה, אין צ'אנס בחיים לא.
כמובן שהדבר לא השפיע על הקרבה והחברות שלנו.
שאנשים חותרים תחתך זה סיפור אחר.
אז מספיק להיתמם ולהתמסכן, כולם שם מבחירה.
אין ראויה מטל לייצג את זכויות בעלי החיים בממשלה או בכל מקום אחר.

לעלילות טל ״דאבל צ׳יז״ גלבוע ושאר חברי הכת, שכוללים איומים, פריצות וגניבה, שמחה לאיד על ילד בן 8 חולה סרטן בגלל שהוא לא טבעוני ועוד, כנסו לטלגרם של בשרי ומוסרי, כאן: https://t.me/MoralM... המשך קריאה

לעלילות טל "דאבל צ'יז" גלבוע ושאר חברי הכת, שכוללים איומים, פריצות וגניבה, שמחה לאיד על ילד בן 8 חולה סרטן בגלל שהוא לא טבעוני ועוד, כנסו לטלגרם של בשרי ומוסרי, כאן:
https://t.me/MoralMeat

ואם בא לכם לראות את הצילום של המוחטה שטל ירקה על אמיר ברנט, את הסירוב והשמחה לאיד על ילד בן 8 חולה סרטן בגלל שהוא לא טבעוני, ועוד הרבה טרהלהלות מהכת של הפעילים הטבעונים (כולל איומים ברצ... המשך קריאה

ואם בא לכם לראות את הצילום של המוחטה שטל ירקה על אמיר ברנט, את הסירוב והשמחה לאיד על ילד בן 8 חולה סרטן בגלל שהוא לא טבעוני, ועוד הרבה טרהלהלות מהכת של הפעילים הטבעונים (כולל איומים ברצח, פריצה וגניבה, איומים ועוד)
כנסו לטלגרם של בשרי ומוסרי:
https://t.me/MoralMeat

הגיע הזמן ושאפו על החשיפה. האשה הזו עשתה שירות אדיר לבע״ח ויש לה איכויות מסוימות שלא יסולאו בפז, אבל איפשהו בדרך אלמנטים תוקפניים, דורסניים, ונרקסיסטיים גברו וקיבלו תהודה גדולה יותר מהע... המשך קריאה

הגיע הזמן ושאפו על החשיפה.
האשה הזו עשתה שירות אדיר לבע"ח ויש לה איכויות מסוימות שלא יסולאו בפז, אבל איפשהו בדרך אלמנטים תוקפניים, דורסניים, ונרקסיסטיים גברו וקיבלו תהודה גדולה יותר מהעשייה עצמה.
כמי שאף פעם לא הייתה חברה בארגונים בהנהגתה אני יכולה לספר שהכוחנות הזו שלה והניסיון לסתום פיות ולהשתיק ביקורת בצורה כוחנית ומאיימת וגם מחרימה חצתה אל מחוץ לגבולות תנועתה והגיע גם אלי.
בעלי החיים זקוקים לכל עזרה שהם יכולים לקבל, אך אין מקום לדרוך, להשפיל, להחרים, לרמוס, לאיים ולהחריג פעילים צעירים ובוגרים. וגם אין מה להחביא את זה. האלימות הזו בפנים משתקפת גם החוצה ומעוררת אנטגונניזם. הגיע הזמן לשנות דרך.

תודה לכם על כתבה חשובה זו. הורים, שמרו על הילדים שלכם. שימו לב לאן הם הולכים, עם מי הם מדברים ומה הם עושים בזמנם הפנוי. מי שעושה עוולות הן כלפי בני אדם והן כלפי בעח אינה ראויה לעמוד ברא... המשך קריאה

תודה לכם על כתבה חשובה זו.
הורים, שמרו על הילדים שלכם. שימו לב לאן הם הולכים, עם מי הם מדברים ומה הם עושים בזמנם הפנוי. מי שעושה עוולות הן כלפי בני אדם והן כלפי בעח אינה ראויה לעמוד בראש מאבק צודק וחומל. קודם שתהיה בת אדם בעצמה והדרך שלה לכך ארוכה מאוד.

עוד 2,070 מילים ו-20 תגובות
סגירה