ניר חפץ ידרוש מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר המשפטים אוחנה

אוחנה תקף בכנסת את המשטרה והפרקליטות וחשף מידע, הנתון תחת צו איסור פרסום, על חקירת חפץ ● מנדלבליט: דברי השר חמורים ומעוותים את המציאות ● פורסמו תכתובות שבהן פעל חפץ להטות סיקור תקשורתי ● נחשף שהחוקר שהפעיל לחץ פסול על חפץ עזב את המשטרה ● כחול לבן והליכוד נפגשו: יש פערים גדולים, אך נוסיף להיפגש ● ביהדות התורה מתנגדים לבחירות ישירות

שר המשפטים אמיר אוחנה במליאת הכנסת, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר המשפטים אמיר אוחנה במליאת הכנסת, היום
06:57

בוקר טוב! חנן קריסטל אומר הבוקר בכאן ב', כי ההצעה שאותה העלה אריה דרעי, לבחירה ישירה של ראש הממשלה, נעשתה בידיעתו של נתניהו. לדעתו, הוויכוח העיקרי כיום הוא האם נתניהו יכול לכהן כראש ממשלה ראשון במסגרת הרוטציה, כאשר צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום, ובחירה ישירה תעניק לו יותר לגיטימציה מול החלטת היועמ"ש להעמיד אותו לדין.

שלום ירושלמי כותב הבוקר בזמן ישראל, כי נתניהו שקל את הצעת דרעי אך ירד מהרעיון, שכן בחירות ישירות לא ישנו את הרכב הכנסת ואחוז ההצבעה בהן נמוך למדי.

נציגי כחול-לבן והליכוד ייפגשו היום בניסיון לפרוץ את המבוי הסתום הפוליטי.

07:25

עוזי ארד, לשעבר יועצו של נתניהו ואיש קהילת המודיעין בעברו, אומר בכאן ב' שנתניהו שגה כאשר הימר על טראמפ מול איראן ותמך בביטול הסכם הגרעין. זאת, על רקע הודעת איראן מאתמול, על חידוש העשרת האורניום:

"הוא היה צריך לדעת שיהיו לזה השלכות. ייתכן שהיה פועל להשלמת ההסכם ולא לביטול ההסכם אבל זה לא מה שנעשה".

לדבריו, עכשיו ההחלטות צריכות להיות מציאותיות, והשאלה היא איך להשיג מניעה של איראן גרעינית, כרגע איראן עולה מדרגות דרך קשת רחבה של פעילויות.

07:28

לפי דיווח של כאן ב', ביום שני הגיעו לשר החינוך רפי פרץ שני ח"כים מכחול-לבן, חילי טרופר ויועז הנדל. השניים הציעו לפרץ להצטרף לקואליציה יחד עם המנדט הנוסף שלו מהבית היהודי, (ח"כ מוטי יוגב), ולהעביר את חוק הגיוס בקואליציה שתוקם בשלב ראשון ללא חרדים. פרץ השיב בשלילה וזיהה את המהלך כניסיון לפרק את בלוק ה-55 של הימין.

07:35

השר אופיר אקוניס (ליכוד) אומר הבוקר בכאן ב' כי אחת המשימות העיקריות של הכנסת הקרובה יהיו גם שינוי שיטת הבחירות וגם השינוי הזה צריך להיות על בסיס הסכמה רחבה, ואת זה אפשר להשיג בממשלת אחדות.

אקוניס אמר שהוא לא יודע להסביר את הדיווחים על כך שנתניהו שולל את הרעיון ש לאריה דרעי לבחירה ישירה, שכן נתניהו הצביע בעד השיטה הזו בעבר. אקוניס אמר שבמקרה של בחירה ישירה, הוא מאמין שהציבור יכריע בעד נתניהו ולא גנץ.

לעומת זאת, אבי ניסנקורן, יו"ר סיעת כחול-לבן, אמר בגל"צ שהוא מתנגד לבחירה ישירה: "לא רציני, צריכים להגיע להסכמה, לא לבחירות".

07:43

נתניהו לא מתכוון להחזיר את 300 אלף הדולר שקיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי, וראש הממשלה טוען שהכסף שימש בכלל לניהול משפטה של אשתו שרה. לפי הפרסום בכאן ב', רק עשרה אחוז מהכסף הזה שימש את ענייניו המשפטים של נתניהו, ולגביו הוא יבקש אישור מחודש מוועדת ההיתרים לאשר את הכסף כהלוואה.

08:17

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים מיהדות התורה, אומר הבוקר כי נוכח ממשלת המעבר "המציאות קשה מאוד, במדינה דמוקרטית המדינה לא מנהלת את ענייניה, בעיקר בנושא הכלכלי יש נזק שאם לא יטפלו בו יהיה קשה להתאושש ממנו".

בראיון לכאן ב', אמר גפני כי שר האוצר מתקשה לקבל החלטות משמעותיות מאחר שאין ממשלה והכנסת על ועדותיה לא מתפקדת. "בכל המערכות החיוניות שהמדינה זקוקה להן, יש דחיות ואי ביצוע."

כך למשל, במערכת הבריאות, היתה צריכה להיות רפורמה וחקיקה של הגדלת מספר המיטות וסל הבריאות, "ואין עם מי לדבר, אין מי שיקבל אחריות". השבוע גפני סיכם עם סגן השר יעקב ליצמן על תוספת של 40 מיליון שקל למערכת הבריאות לחורף הקרוב, אך הוא אומר שזה רחוק מלהספיק.

בהתייחס למו"מ הקואליציוני, גפני אמר שאין התקדמות, ו"עד עכשיו דיברו בעיקר על מזג האוויר". להערכת גפני, יאיר לפיד פשוט לא מעוניין בקואליציה עם נתניהו והחרדים.

09:12

"חבר'ה תרגיעו, תיק 4,000 לא קם ונופל על ניר חפץ", אמר הבוקר בפתח תכניתו רזי ברקאי, בהתייחס לחשיפות של עמית סגל על תרגילי החקירה שהופעלו על עד המדינה. "זו מכה קלה בכנף, אבל הראיות הן מאה טון בטון יצוק", אמר עוד ברקאי, בהצהרה אמיצה יחסית של המגיש הוותיק מהתחנה הצבאית. המגיש כיוון את דבריו לדברי עורכי הדין שדיברו בשעה שלפניו. יהושע רזניק אמר שצריך חקיקה ברורה יותר לגבי חקירות חשודים, ועו"ד ז'אק חן, המייצג את שאול אלוביץ', אמר כי חפץ לא הביא ראיות לתיק 4,000, פרט לעדות עצמה.

ברקאי ערך ראיון עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, ושאל אותו האם התרגילים שהופעלו על חפץ משנים את משקל הראיות בתיק 4,000? שטייניץ השיב ש"אם ננקטו לחצים לא לגיטימיים, אז זה מטיל ספק גדול על כל העניין. גם חקירה צריכה להיות במסגרת החוק".

ברקאי שאל שוב: האם מערכת האכיפה תופרת תיקים לנתניהו?

שטייניץ, השיב שהוא לא בקיא בדברים אך הרבה תיקים נגד אישי ציבור שהתחילו בתרועה גדולה, כמו שני תיקי יעקב נאמן, נסגרו.

09:28

איימן עודה וחברי הכנסת הערבים סיימו אתמול את שביתת הרעב בת שלושת הימים שנערכה במחאה על הכשלון בהתמודדות עם הטיפול באלימות בחברה הערבית.

הבוקר אמר עודה, כי גלעד ארדן היה מתפטר מזמן אם אותה כמות של הרוגים כמו שהיו השנה בחברה הערבית, היו גם או במקום זה, יהודים. יו"ר הרשימה המשותפת סיפר כי בשיחה עם בעלי עסקים הם מדווחים לו שהם משלמים דמי חסות לארגוני פשיעה, והדבר מעיד על אוזלת יד משטרתית. "הגיס החמישי זה ליברמן, אנחנו נמשיך בדרכנו", הוא הוסיף, בהתייחס לאמירות של ח"כ אביגדור ליברמן.

09:37

עורך הדין יורם ראב"ד, שניהל בעברו מגעים קואליציוניים, אומר הבוקר בגלי צה"ל כי לכחול-לבן ולליכוד יש אינטרס להגיע להסכם:

"נתניהו לא רוצה בחירות שלישיות … גם גנץ לא רוצה בכך מאחר שאם הולכים לנבצרות הוא מקבל את חצי תאוותו". עם זאת, ראב"ד העריך שהתסריט הסביר יותר הוא כרגע בחירות שלישיות ויכול להיות שאז נראה חבירה גדולה יותר של גושים שתחזיר את המערכת הפוליטית למודל של שתי מפלגות.

יועצת התקשורת איילת פריש אמרה כי מתווה הנשיא איננו דבר מוגמר, והמחלוקת העיקרית היא לגבי מועד היציאה לנבצרות – האם נתניהו יוצא אליה עם הודעת היועמ"ש או כאשר מתחיל המשפט.

09:56

הכנסת תקיים היום דיון דחוף במצבם של הכורדים בצפון סוריה. הדיון נערך ביוזמת חבר הכנסת האוזר מכחול-לבן.

10:15

יואב סגלוביץ' מכחול-לבן, לשעבר ראש אגף החקירות, מתייחס היום לתרגילי החקירה והפרסומים על לחצים פסולים נגד עד המדינה ניר חפץ.

בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל, סגלוביץ' התקשה לענות על השאלה, האם גם הוא עבר את הקו האדום בחקירות. "מהו הקו האדום? האם נכון להלחיץ אנשים בחקירה? בוודאי. הייתי גם בתוך החדר וגם זה שהינחה ופיקח על תרגילי חקירה. המבחן הוא הגעה לחקר האמת ושהעדות יתן את העדות בצורה חופשית ומרצון. עד שהוא מגיע לשם יש תהליכים. יש תבחינים ברורים".

"ממה שאני קורא, לא חושב שעברו גבול ולא חושב שאנחנו יודעים את העובדות כולן. לפי מה ששמעתי כדיווח לא עברו גבול. היו פרסומים בזמנו כשניר חפץ עוד לא היה עד מדינה. החתימה על הסכם עד המדינה לא היתה כשהוא היה במעצר בכלל".

10:28

רם שפע (כחול-לבן) מטיל ספק בהצדקה להקצות עכשיו 200 מיליון שקל לרכבל שיסיע אנשים לכותל המערבי. השר סמוטריץ' עונה לו כי הרכבל יסיע 3,000 איש לאתר המתוייר ביותר בישראל. מחר ישבתו הרשויות המקומיות במחאה על היעדר הקצאת תקציבים ממשלתיים.

10:52

בנימין נתניהו שיתף את דבריו של עו"ד ז'אק חן, המייצג את שאול אלוביץ', ולפיו האמצעים שנקטה המשטרה כדי לשכנע את ניר חפץ להפוך לעד מדינה, הינם פסולים. חן עצמו ייצג בעבר גם את נתניהו בתיקי 1,000 ו-2,000 ולאחר שנפתח התיק הנוסף הוא סיים את הייצוג של ראש הממשלה בתיקים אלה ונשאר עם אלוביץ' בלבד.

העיתונאי חיים לוינסון, כדרכו, צוחק על כל הסיפור הזה, ואומר שאם ז'אק חן היה מייצג גם חשודים שאינם שועי הארץ, הוא היה מתייחס לזעקותיו יותר ברצינות:

11:32

צוותי המו"מ של שתי המפלגות הגדולות ייפגשו היום ב-16:00 בכפר המכבייה בניסיון לפתור את המבוי סתום הפוליטי. לפי הערכות, הליכוד מתעקש על כך שנתניהו יתחיל ראשון, וגם בהנחה שכך יהיה, נותרה השאלה מתי בדיוק הוא יצא לנבצרות, עם הגשת כתב אישום, (שעשוייה להתקבל כבר בסוף החודש הנוכחי), או רק עם תחילת המשפט. ממילא, בכחול-לבן יש רבים שלא מוכנים לשקול את נתניהו כראשון ברוטציה. לגנץ נותרו עוד שבועיים לנסות לסגור את הסיפור הזה.

יאיר לפיד הואשם בבוקר על ידי משה גפני, כמי שלא רוצה ממשלת אחדות. לפיד קורא עכשיו לנתניהו להפסיק להתייחס להכל כהצגה ולנהל את המו"מ ברצינות:

11:59

דוברות שב"ס דיווחה בשעה האחרונה על העברתם של שני העצורים הירדנים בחזרה לארצם דרך מעבר אלנבי. אחת מהם, היבא אל-לבדי, שבתה רעב במשך יותר מחודש ובסופ"ש האחרון פונתה לבית חולים ואז שבה לבית מעצר קישון. נכון לעכשיו, אין שינוי בעניין המובלעות הירדניות בצופר ונהריים, שאמורות לשוב לאחזקת ירדן בעוד ימים ספורים.

12:03

גדעון סער (ליכוד) הוא יריבו של ראש הממשלה נתניהו ולא מזמן הצהיר שהוא מוכן להתמודד מולו בפריימריז, שלא צפויים להתקיים בקרוב. למרות זאת, היום הוא הגיש הצעת חוק לתיקון חוק פסילת הראיות, בצל הפרסומים של עמית סגל על תרגילי החקירה שהופעלו על ניר חפץ, כדי לשכנעו להפוך לעד מדינה ולהעיד נגד נתניהו בתיק 4,000.

במקביל, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פנה לשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה להקים ועדת בדיקה בראשות שופט בדימוס לבדוק את דרך הפעולה של המשטרה ביחס לנחקרים.

12:36

נפתלי בנט, (ימינה), מעריך שהסיכוי לבחירות גבוה יותר מאשר שתוקם ממשלה:

"הולכים לבחירות בסבירות גבוהה אלא אם ליברמן ירד מהעץ. יש פה ברוך שבגדול כחול-לבן רוצה שנתניהו ילך והם סימנו הרבה לא. לא לחרדים, לא לדתיים, לא לימין, לא לנתניהו. צריך להבין שזה דבר רע, נכון לרגע זה ממש, יש סבירות שנלך לבחירות שלישיות משתקום ממשלה", והדרך למנוע את זה היא אם "ליברמן ירד מהעץ".

בנט אומר את הדברים בפודקאסט החדש שלו. לדבריו, הוא סרב להצעת נתניהו להיות שר בממשלה הזמנית: "למה? אנחנו לא חברים טובים, אחרי הבחירות אמרתי לעצמי זה המצב. ניגשתי לרוה"מ נתניהו ואמרתי לו אני לרשותך, ומאז אני מתרוצץ בשני הצדדים כדי להביא לאחדות".

"לגבי הימין אני פסימי, הליכה לבחירות תסמן מכה וסיכון גדול לעליית שלטון השמאל. אצל הערבים יש אירוע מגה-אסטרטגי, ערביי ישראל רואים את הח"כים כמייצגים אותם בעניינים אזרחיים … הם מתלהבים מזה שמישהו מטפל בזה. אני צופה עלייה דרמטית בהיקף ההשתתפות שלהם בבחירות במרץ והם יכולים לזנק וזה גיים צ'יינג'ר, גנץ יוכל להקים ממשלת שמאל עם הערבים ולהגיע ליותר מ-61 מנדטים".

12:56

הזמר אריאל זילבר הוציא שיר חדש שכולו דברי שבח לראש הממשלה בנימין נתניהו. בטוחים שהצדק איתך / בנימין ידיד השם / ישראל תעמוד לימינך / בטוחים שהצדק איתך". השיר הוקלט לכבוד ההפגנה הקרובה בככר גורן בפתח תקוה במוצ"ש, לשם יגיע זילבר עצמו כדי לשיר.

 

13:40

שלי יחימוביץ' במגעים להצטרף לכאן 11, כך לפי פרסום של ליאורה גולדנברג-שטרן ממעריב. הח"כית לשעבר מהעבודה עשוייה לחזור לתאגיד שבגלגולו הקודם כרשות השידור היתה רוב הקריירה שלה.

14:32

שלי יחימוביץ' לא מכחישה ולא מאשרת שהיא בדרך לכאן 11, כפי שפורסם מוקדם יותר היום במעריב.

14:35

עימות חריף התרחש היום במליאה בין שר האנרגיה שטייניץ למיקי חיימוביץ' מכחול-לבן. היא שאלה אותו מדוע ישראל מפגרת מבחינת הפקת חשמל באנרגיה מתחדשת, (רק 4%), ומדוע הולכות ומוקמות כאן "מגה תחנות כוח", והוא כינה את דבריה "קשקוש". בסופו של דבר שטייניץ התנצל:

14:52

שר המשפטים אמיר אוחנה ניצל את חסינותו כדי להפר צו איסור פרסום, כאשר חשף במליאה את אחד מתרגילי החקירה של המשטרה כלפי מי שהפך לעד המדינה ניר חפץ. בנוסף, אוחנה שאל "איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי הפרקליטות והמשטרה אם לא על ידי הדלפות?".

יעל גרמן תקפה אותו בכך שעשה "מעשה נבלה", וכך גם תמר זנדברג, שהאשימה את שר המשפטים בכך שזכויות חשודים "מעניינות אותו רק כשהן משרתות את אדונו נתניהו".

15:10

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב לדיווחים על כך שעשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף מידע שאסור היה בפרסום.

אין כל אמת בדיווח לפיו השר עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו.

15:39

במערכת הפוליטית והתקשורתית מגיבים לנאומו של שר המשפטים אמיר אוחנה, שבו חשף אמצעי שבו עשתה שימוש המשטרה בחקירתו של יועץ התקשורת ניר חפץ.

16:10

שר המשפטים אמיר אוחנה מתייחס לדברים שאמר היום בכנסת.

16:21

בכפר המכבייה החלה הפגישה השלישית של צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, זאת אחרי שהפגישות שתוכננו להיערך ביום ראשון וביום שני – לא התקיימו. את כחול לבן מייצגים יורם טורבוביץ' ושלום שלמה, ואת הליכוד – זאב אלקין, יריב לוין ומיכאל ראבילו.

פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בכפר המכבייה (צילום: דוברות כחול לבן)
מימין: טורבוביץ', לוין, אלקין וראבילו בכפר המכבייה, היום (צילום: דוברות כחול לבן)

במהלך הפגישה האחרונה של הצוותים, שהתקיימה בשבוע שעבר, הצטרפו בני גנץ ויאיר לפיד לדיון, אולם בליכוד טענו שמדובר במהלך יחצ"ני.

16:45

נציגי הליכוד למגעים הקואליציוניים מתחו ביקורת על התנהלות כחול לבן. בפתח פגישת המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן אמר השר יריב לוין: "אנו מקווים שנשמע מכחול לבן, שהם מקבלים את מתווה הנשיא ואת ההחלטה העקרונית שהם מוכנים ללכת לממשלת אחדות. מתקבל הרושם שלפחות חלק מהמרכיבים, בראשם יאיר לפיד, פשוט לא מעוניינים שתקום כאן ממשלה. כפועל יוצא גם הישיבות עד עכשיו היו עקרות לחלוטין. אנחנו מוכנים לשבת כמה זמן שיידרש כדי להתקדם".

מימין: מיכאל ראבילו, יריב לוין, זאב אלקין, שלום שלמה ויורם טורבוביץ' בפגישת משא ומתן בין הליכוד לכחול לבן (צילום: דוברות כחול לבן)
מימין: ראבילו, לוין, אלקין, שלמה וטורבוביץ' בפגישתם בכפר המכבייה, היום (צילום: דוברות כחול לבן)

עמיתו לצוות, השר זאב אלקין, אמר: "אנחנו עם ניסיון רב של משאים ומתנים קואליציוניים, ואני חייב להגיד שמשא ומתן כזה עוד לא פגשתי, כשאנחנו מוזמנים בערך פעם בשבוע. אני מקווה שבסופו של דבר נפלה הכרעה בכחול לבן וישנה הבנה שממשלת אחדות היא הפתרון היחיד למצב".

16:54

גוף בשם החזית להגנת הדמוקרטיה פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר המשפטים אמיר אוחנה, שהפר היום בכנסת צו איסור פרסום, כשחשף בנאומו אמצעי לחץ שבו עשתה המשטרה שימוש נגד יועץ התקשורת ניר חפץ.

17:12

אחרי שהפעיל לחצים פסולים על יועץ התקשורת ניר חפץ במהלך חקירתו, סיים חוקר להב 433 יניב פלד את שירותו במשטרה – כך פרסם אבישי גרינצייג ב"גלובס".

17:28

לא רק שר המשפטים אמיר אוחנה: גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, חשף מידע שנתון תחת צו איסור פרסום לגבי ניר חפץ. בחשבון הטוויטר שלה מציגה העיתונאית טל שניידר דברים שצייץ נתניהו לגבי חקירת חפץ, ובינתיים הוסרו מהחשבון. אולם בחשבון של בנו של ראש הממשלה ניתן למצוא ציוצים שחושפים מידע האסור בפרסום.

17:33

במערכת הפוליטית והתקשורתית ממשיכים להגיב לכך ששר המשפטים אוחנה הפר צו איסור פרסום וחשף מידע על חקירתו של ניר חפץ.

17:48

עורך הדין אילן סופר, המייצג את ניר חפץ, הגיב לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה: "בושה וחרפה ששר משפטים בישראל דורס את החוק ומבזה בכוונה תחילה צו איסור פרסום מפורש של בית המשפט, מעל בימת הכנסת, בנאום שהוכן מראש, בניסיון מביש לעשות לעצמו רווח פוליטי, ותוך פגיעה חמורה בצנעת הפרט. מעשה בלתי נתפס זה לא יעבור בשתיקה ויטופל בכלים המשפטיים המתאימים".

17:52

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ופרקליט המדינה ניצן מגיבים לנאומו של אמיר אוחנה: "דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור".

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בכל תוקף את דברי שר המשפטים, אותם קרא מן הכתב מעל במת הכנסת.

בין היתר טען כי מתבצעים פשעים חמורים בזדון וכי ראשי המערכת "מגוננים על עבריינים" ו"מאפשרים לריקבון להשתלט".

דברים אלו חמורים ביותר ומעוותים את המציאות.

עבודה עצמאית, מקצועית, א-פוליטית ובלתי תלויה של מערכת אכיפת החוק ללא מורא ותוך הקפדה על עיקרון השוויון בפני החוק – של כל אדם, היא הערובה היחידה שתבטיח הגנה על הציבור.

זוהי חומת המגן של אזרחי המדינה מפני עבריינים, מפני הפשיעה ומפני השחיתות.

דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו.

דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור.

פרסומים אלו יוצרים רושם שגוי לגבי העובדות ולגבי סדר השתלשלות הדברים במהלך החקירה.

כמו כן פרסומים שונים נסמכים על טענות שנכללו בכתבי הטענות המפורטים שהוגשו על-ידי באי-כוחו של ראש הממשלה במסגרת הליך השימוע שמתקיים כמקובל בפני היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירה של ראש הממשלה.

למרבה הצער, כתבי הטענות הללו הופצו לאחרונה בקרב גורמים שאינם קשורים להליך הפלילי, כולל בתקשורת.

מדי יום אנו עדים לפרסום פומבי של טענות כאלה ואחרות מתוכם, מתוך ידיעה ברורה שהתביעה לא תוכל להתייחס לפרסומים סלקטיביים אלה, שכן הדבר יפגע בתקינות הליך השימוע.

אנו לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע, והוא ימשיך להתנהל כסדרו.

כזכור, בקשת ראש הממשלה לשנות את הכללים בעניינו ולקיים "שימוע פומבי" נדחתה, לנוכח העובדה שמדובר בהליך משפטי מקצועי שבו נבחנות טענות הסנגורים בפני היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וצוותם ולנוכח הרצון להימנע מ"קרקס תקשורתי".

כעת אנו עדים בדיוק לכך – לניסיון לא ראוי ופסול לקיים את השימוע בזירה התקשורתית, בניגוד לכללים הנהוגים בכל תיק ותיק.

אנו נמשיך להקפיד ולנהל את ההליך המשפטי בחדרי הדיונים בלבד.

הדיונים הללו מתנהלים באופן יסודי ומעמיק, ובמסגרתם נבחנות כל טענותיהם של הסנגורים שהוצגו בשימוע, לרבות הטענות הנוגעות לחקירתם של עדי המדינה.

אנו מחויבים באופן מלא להקפדה על זכויות חשודים ונחקרים, ולהקפדה על מקצועיות.

לפיכך, וכפי שכבר הבהרנו, ככל שיתברר כי נעשו פעולות חקירה לא תקינות או לא כשרות, הדבר יטופל כנדרש.

18:34

יושב ראש כחול לבן בני גנץ מגיב לדבריו היום של שר המשפטים אמיר אוחנה, שהפר בנאומו בכנסת צו איסור פרסום וחשף מידע על חקירת יועץ התקשורת ניר חפץ.

18:38

הסתיימה פגישת המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן. בהודעה משותפת מסרו הצדדים ש"הפגישה התקיימה באווירה טובה, רצינית ועניינית. הפערים הגדולים בין המפלגות נותרו בעינם. פגישת המשך צפויה להתקיים כבר בימים הקרובים".

19:04

אחרי שחברים בליכוד, בש"ס, בעבודה-גשר ובימין החדש הביעו תמיכה ביוזמה לערוך בחירות ישירות לראשות הממשלה במקום בחירות כלליות לכנסת – הודיע יושב ראש יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, על התנגדותו ליוזמה. גם עמיתו לסיעה, יושב ראש דגל התורה משה גפני, הביע התנגדות וכינה את היוזמה "ספין".

משה גפני ויעקב ליצמן מיהדות התורה, בישיבה של ועדת הכספים בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גפני (מימין) וליצמן בכנסת בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בראיון ל"וואלה! ניוז" אמר חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה כי "היוזמה הזו היא לא מציאותית. כולם מבינים שאם רוצים ללכת לבחירות קצרות ומהירות על ראשות הממשלה זה רק לאחר שיש הסכם עם הליכוד וכחול לבן, וגם אז יהיה קשה מאד. אחרת, מה ייצא מזה? שוב לא יהיה ניתן להקים קואליציה. זה אולי הברקה אבל לא מציאות".

19:15

לאחר פגישת המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן אמר השר יריב לוין אין שום מתווה לבד מ"מתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות רחבה".

19:30

בסקר שפורסם היום בקשת 12 נמצא ש-39% מהמשיבים סבורים שבנימין נתניהו הוא האחראי העיקרי לכך שלא קמה ממשלת אחדות, 29% סבורים שהאחראי העיקרי הוא אביגדור ליברמן, ו-19% מטילים את עיקר האחריות על בני גנץ. 13% מהנשאלים בסקר אמרו שלא החליטו בנושא.

בסקר, שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס, נשאלו הנסקרים למי היו מצביעים לו היו מתקיימות היום בחירות ישירות לראשות הממשלה והמועמדים היו יושב ראש הליכוד נתניהו ויושב ראש כחול לבן גנץ. 46% מהמשיבים אמרו שהיו מצביעים לנתניהו, ו-43% – לגנץ. 11% מהנשאלים אמרו שטרם החליטו. לדברי מנכ"ל פאנלס פוליטיקס, מנחם לזר, בקרב מי שטרם החליטו למי להצביע, בולטים תומכי ישראל ביתנו והרשימה המשותפת.

הממצא בסקר זה – לפיו ישנו פער של שלושה אחוזים בין נתניהו לגנץ – דומה לממצא שפורסם אתמול בסקר, שערך מכון מדגם והוצג בחדשות 12, ובו היה הפער בין שני המועמדים ארבעה אחוזים. בסקר זה זכה נתניהו ל-40% וגנץ ל-36%.

19:31

ראש הממשלה נתניהו בתגובה לדבריו של שר המשפטים אוחנה: "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה ניר חפץ חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח – יש לכבד את צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט".

20:06

מקורב ליועץ התקשורת ניר חפץ אומר שאין קשר בין הלחצים, התרגילים והאמצעים שננקטו נגד חפץ בחקירתו לבין החלטתו להיעשות עד מדינה. לדבריו, התרגילים הללו לא השפיעו על עדותו של חפץ. כך פרסם משה נוסבאום בחדשות 12.

20:26

על שולחן המשא ומתן הקואליציוני עומד מִתווה, שלפיו נתניהו יכהן שנה אחת כראש ממשלה, אחר כך יהן גנץ שנתיים בתפקיד, ואז התפקיד שוב יאויש על ידי יושב ראש הליכוד. בשל חוסר האמון בכחול לבן כלפי נתניהו מוצע שראש הממשלה יפקיד מכתב עם מועד התפטרותו אצל נשיא המדינה. כך דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12.

20:35

בכירים במערכת אכיפת החוק אומרים ששר המשפטים מתנהג כמו מאפיונר. לטענתם, ראש הממשלה הפעיל את השר אוחנה כדי להלך אימים על עד מדינה. כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13.

בחדשות 12 דיווח משה נוסבאום, שקצין משטרה בכיר הגיב לכך שאמיר אוחנה הפר את צו איסור הפרסום בעניינו של ניר חפץ ואמר שהפרה ביודעין של צו איסור פרסום על ידי שר המשפטים בנאום בכנסת כמוה כהתנהגות עבריינית. לדבריו, "מישהו החליט שם לשרוף את המועדון"

20:37

בימים הקרובים עתיד עד המדינה ניר חפץ לפנות באמצעות פרקליטיו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לקיים חקירה פלילית לשר המשפטים אמיר אוחנה, שהפר בנאומו בכנסת צו איסור פרסם שהטיל בית משפט.

לפי פרסום של אביעד גליקמן בחדשות 13, עשוי חפץ להעביר בקשה זהה גם לגבי בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. בתאגיד השידור כאן דיווח צח שפיצן שחפץ שוקל גם להגיש תביעה אזרחית נגד אוחנה.

20:43

ראש הממשלה נתניהו הציע לחבר הכנסת נפתלי בנט שריון ברשימת הליכוד לכנסת אם ייערכו בחירות. בנט דחה את ההצעה. כך פרסם יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז".

20:55

אחרי שביקשה ישראל לקצץ בתמיכה האמריקאית לפלסטינים, לפני מספר חודשים פנה ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארצות הברית טראמפ בבקשה שיעביר כספים לפלסטינים. בתגובה אמר טראמפ ליועציו: "אם זה כל כך חשוב לנתניהו – אז שהוא ישלם לפלסטינים 12 מיליון דולר". כך פרסם ברק רביד בחדשות 13.

21:26

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הציע לעיתונאי מנחם הורוביץ מחברת החדשות להתמנות למנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור, דבר שמקובל על נתניהו – כך כתב ב-29 בדצמבר 2015 לניר חפץ. יועץ התקשורת חפץ השיב שספק אם הורוביץ יבוא, וגם אם כן – הוא חלש מדי. חפץ הציע למנות את שמעון אלקבץ – כיום מפקד גלי צה"ל – לתפקיד. כך חשף הערב רביב דרוקר בחדשות 13.

ב-5 בפברואר 2016 כתב פילבר לחפץ: "עכשיו בין 13:00 ל-15:00 מגיש דרור אידר (אז עיתונאי ב'ישראל היום") תוכנית אישית ברשת ב'. (זוהי) סנונית ראשונה של דחיפת אנשינו למיקרופון על ידי שמעון (אלקבץ)".

כשבחברת החדשות פרסם משה נוסבאום מתוך תמלילי חקירתה של שרה נתניהו, פנה מנכ"ל "וואלה!" לחפץ: "לא פרסמנו כלום על התמלילים. מה אתם מעדיפים – שלא נפרסם כלום או שנפרסם עם הכחשה בולטת?", שאל. חפץ השיב לישועה: "חכה. בערב יהיה מכתב תלונה ליועמ"ש על הדלפות – ואז נפרסם הכל".

ניר חפץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חפץ בכנסת, 2012 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ישועה שאל את חפץ לגבי מינויו של אלמוג בוקר – בעבר חדשות 10 והיום מחדשות 13 – לכתב פוליטי ב"וואלה1". חפץ הציע אז למנות את ארז תדמור לתפקיד.

דרוקר גם דיווח על שורה של פניות של חפץ לישועה לפרסם ידיעות יחצ"ניות על אשת ראש הממשלה. ישועה גם שלח ראיון שקיים דב גיל-הר עם ראש הממשלה נתניהו כדי שחפץ יערוך אותו.

ב-17 במרץ 2015, יום הבחירות לכנסת העשרים, כתב חפץ לישועה: "הראיתי לביבי מה יש בראשית. מבסוט". ישועה לחפץ: "הסרטון שביקשת בכותרת ראשית". הכוונה היא לסרטון שבו טען נתניהו ש"המצביעים הערבים נעים בכמויות לקלפי".

ב-8 במרץ 2016 חפץ כתב לישועה: "תעשה מחיקה של התכתובות בינינו". מנכ"ל "וואלה!" השיב: "ברור. מוחק כל יום".

21:30

במשטרה מגיבים לטענת שר המשפטים אוחנה שזימנו לעדות אישה שלא קשורה לחקירות ראש הממשלה נתניהו אך מקושרת לניר חפץ. עדותה, כך אומרים במשטרה, נדרשה בהקשר הכולל של החקירה ולא בהכרח בהקשר לחפץ. כך דיווח הערב משה נוסבאום בחדשות 12.

21:33

יושבת ראש ועדת השרים לטקסים וסמלים מירי רגב מבשרת לציבור שיום העצמאות הקרוב יעמוד בסימן חיבורים בחברה הישראלית.

21:40

ראשי כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, יצאו לדאבל דייט יחד עם רעיותיהם רויטל וליהיא. יושב ראש יש עתיד הקפיד לעדכן את עוקביו.

22:01

סערת דברי שר המשפטים אוחנה – נמשכות התגובות במערכת הפוליטית.

22:22

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ניסה לשכנע את הרב דוד יוסף, חבר מועצת גדולי התורה של ש"ס ובנו של הרב עובדיה יוסף, שעל ש"ס לעזוב את בלוק ה-55. השניים נפגשו כשהגיעו לנחם את מאיר רבין, שיחד עם אולמרט הורשע בפרשת הולילנד. הדברים פורסמו אתמול ב"כיכר השבת" והיום בחדשות 12.

"עם ביבי נתניהו לא תגיעו לשום מקום", אמר אולמרט. ראש הממשלה לשעבר שאל רטורית על יושב ראש הליכוד שבו דבקים בש"ס: "ביבי השומר שבת? ביבי השומר כשרות? ביבי המקיים מצוות?".

סגירה