נתניהו ימנה את בנט לשר הביטחון; הליכוד והימין החדש יאוחדו

תמלילי אלוביץ'-ישועה: "הבאת לו את הבחירות, זה לא צחוק" ● כחול לבן: מינוי ״חניך תורן״ לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי ● שקד על המינוי: סיכמנו שבנט ימונה לשר הביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון ● נתניהו לדרעי: קדם את ההצעה לבחירות ישירות ● הפרקליטות סירבה לבקשת ניר חפץ להסתיר את חומרי החקירה מסנגורי נתניהו

בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: הדס פרוש/Flash90)
הדס פרוש/Flash90
בנימין נתניהו ונפתלי בנט
08:03 עריכה

בוקר טוב! סקר של מכון "מאגר מוחות", שפורסם הבוקר בעיתון מעריב ו-103FM שמתפרסם הבוקר מגלה כי רוב הציבור מעדיף ממשלת אחדות אבל סבור שבפועל יתקיים סיבוב בחירות שלישי.

נשאלי הסקר נשאלו מה הם מעדיפים, הרכבת ממשלת אחדות או בחירות חוזרות (אופציית הממשלה הצרה בראשות בני גנץ או בנימין נתניהו או מועמד אחר לא הוצגה בפניהם). 66% מאלה שהשיבו לשאלה – 54% מכלל אלה שנשאלו – אמרו שהם מעדיפים ממשלת אחדות על בחירות נוספות. רק 34% מאלה שהשיבו לשאלה, שהם 28% מאלה שנשאלו, העדיפו בחירות. ל-18% אין העדפה ברורה.

למרות זאת, כאשר משתתפי הסקר נשאלו האם הם מעריכים שתקום ממשלת אחדות או שיתקיימו בחירות, העריכו רוב הנשאלים שיתקיימו לבסוף בחירות. 57% מאלה שהשיבו לשאלה, שהם 38% מאלה שנשאלו, השיבו שהם מעריכים שיתקיימו בחירות נוספות, ואילו רק 43% מאלה שהשיבו, 29% מכלל הנשאלים, העריכו שתורכב ממשלת אחדות. 33% אמרו את האמת: שהם אינם יודעים.

על השאלה את מי הם מעדיפים כראש ממשלה, 56% מאלה שהשיבו ענו כי הם מעדיפים את בנימין נתניהו ו-54% אמרו שהם מעדיפים את בני גנץ.

08:12 עריכה

חבר צוות המשא ומתן של של הליכוד, זאב אלקין, נשאל הבוקר בשיחה עם עידן קוולר בגלי צה"ל האם גנץ ונתניהו מקיימים ביניהם משא ומתן חשאי במקביל לשיחות הגלויות ביניהם ובין צוותי המו"מ.

כצפוי, אלקין לא השיב לשאלה, אבל אמר: "בפגישת המו"מ שהייתה אתמול הייתה מנגינה קצת יותר חיובית בפגישה שהייתה, אבל הדרך עוד ארוכה. במקום לפנטז על מו"מ חשאי בין נתניהו לגנץ, יו"ר כחול לבן צריך להחליט שהם רוצים ממשלת אחדות או לא. שלשום שמענו שהם לא מעוניינים והיום שמענו שכן. גנץ צריך לקבל החלטה".

אלקין נשאל על התקדמותה של איראן להשגת נשק גרעיני, ואמר: "אנחנו נמצאים באמצעיתו של מאבק. יש לחץ עצום על איראן והיא עדיין יכולה לחזור בה. האיראנים עדיין לא חזרו לנקודה שבה היו לפני הסכם הגרעין".

זאב אלקין (צילום: פלאש 90)
זאב אלקין (צילום: פלאש 90)

 

08:15 עריכה

פרשן זמן ישראל, שלום ירושלמי, כתב הבוקר בעקבות התבטאויותיו והפרת צו איסור הפרסום של שר המשפטים אלי אוחנה: "אלי אוחנה הוא החלוץ של נתניהו. מאז שנכנס למשרד המשפטים, אוחנה הוא הנכס הכי משמעותי בנבחרת של רה"מ. הוא תוקפני, חסר גבולות, מצפצף על החוק, אבל האוהדים ביציע הליכוד משתוללים ואין מי שיראה לו את הכרטיס האדום…אם יש פריימריז, אמיר בחמישייה הפותחת".

אמיר אוחנה בכנסת – ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אמיר אוחנה בכנסת – ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
08:47 עריכה

הסערה ברשת על דבריו של יאיר נתניהו לפיהם "לפני שאבא שלי התמנה היה כאן משק סובייטי שנשען על ייצוא תפוזים" ממשיכות. יזם ההייטק והח"כ לשעבר ממפלגת העבודה אראל מרגלית מזכיר לנתניהו הבן כמה אקזיטים ענקיים של חברות ישראליות שקמו והבשילו בשנות ה-80 וה-90, עוד לפני הקדנציה הראשונה של נתניהו האב – ולא בתחום החקלאות (מרגלית, אגב, לא מזכיר את עסקאות BRM וצ'ק פוינט שהתרחשו עוד קודם לכן):

09:14 עריכה

כתבת "וואלה", טל שליו, בדקה את חשבון הטוויטר של ראש הממשלה נתניהו מצאה ש-26 מכלל 34 הציוצים שצייץ השבוע עסקו בענייניו המשפטיים. רק ארבעה ציוצים של רה"מ, לפי הסקירה של שליו, הוקדשו לעניינים ביטחוניים (התחמשותה הגרעינית של איראן וחילופי הירי עם חמאס), אפס ציוצים הוקדשו לנושאים חברתיים וכלכליים ושניים מהם עסקו בכלל בסרט "קינג ביבי".

"התנהלותם של נתניהו ואוחנה מלהיבה את הבייס, אבל מעמיקה את חוסר האמון בין הליכוד וכחול לבן, פועלת כבומרנג ומחזקת את מי שלוחץ ללכת בכל הכוח על ממשלת מיעוט שבתור התחלה תדיח את נתניהו – ואז נתקדם", כתבה שליו.

10:07 עריכה

מחר, בלילה שבין מוצ"ש ליום ראשון, יחזרו מובלעות צופר ונהריים לשליטת ירדן וייסגרו לכניסת ישראלים. בגלי צה"ל מציינים כי אלפי ישראלים מנצלים את ההזדמנות האחרונה לבקר במובלעות.

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, עידן גרינבאום, תוקף את הממשלה על התנהלותה בנושא: "עצוב לנו מאוד שאלה הם הדברים, ומצער גם שקיבלנו את ההודעה על העברת המובלעות מהצד הירדני. לא קיבלנו עדכון רשמי על כך ממדינת ישראל ואף גורם מדינתי ישראלי לא עדכן אותנו".

גבול ישראל ירדן ב"אי השלום", מובלעת נהריים (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
גבול ישראל ירדן ב"אי השלום", מובלעת נהריים (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
10:50 עריכה

מירי רגב חוזרת לימיה היפים כדוברת צה"ל ומצדיעה למג"דית הראשונה בתותחנים, אפרת קייקוב, במשחק מילים מקורי:

11:19 עריכה

אסור להשוות? יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אמר היום בתוכניתו של נסים משעל ברדיו -103FM "העדות של ניר חפץ מופרכת, והמשטרה והפרקליטות חברו יחד כדי להסתיר אותה. אנחנו נמצאים בסיטואציה בה הכל עובד נגדנו, כל המערכת מוטה נגדנו ואנחנו צריכים לשתוק. אני מצטער על המינוח שאני עומד להשתמש בו, אבל אנחנו הולכים כצאן לטבח".

זוהר המשיך ב"אנדרסטייטמנד" שלו: "רק הציבור יכול להציל אותנו מהסיטואציה. יש פה מערכת שלמה שמשתפת פעולה – זה מתחיל במשטרה, ממשיך בפרקליטות, ועכשיו היועץ המשפטי לממשלה שומר עליהם, במקום לבדוק ולחקור מה היה שם, ובסוף התקשורת מלבה את הכל מהבוקר עד הערב".

מרד גטו ורשה (צילום: צלם לא ידוע)
מרד גטו ורשה (צילום: צלם לא ידוע)
11:49 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע הבוקר כי אין בסיס להחלטת ראש העיר מעלות תרשיחא, ארקדי פומרנץ, לבטל את הקרנת הסרט "לאה צמל, עורכת דין" בפסטיבל "דוקאביב גליל", שאמורה להתקיים במוצ"ש. כך מדווח עיתון "הארץ".

המשנה ליועמ"ש, דנה זילבר, כתבה בתשובה לפנייה של האגודה לזכויות האזרח בנושא: "לא הובאה תשתית המבססת נסיבות כה חריגות וקיצוניות שיאפשרו פגיעה בחופש הביטוי על דרך ביטול ההקרנה".

עורכת הדין לאה צמל (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
עורכת הדין לאה צמל (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

 

12:20 עריכה

אחמד טיבי משתף תמונה קשה מסרטון שבו נראים חיילי צה"ל מתעמתים עם אב ובנו בחברון:

 

12:58 עריכה

היועץ האסטרטגי אבי בניהו – לשעבר דובר צה"ל ויועץ לשר הביטחון – יוצא להגנתן קיומן של הדלפות, על רקע הטענות על הדלפות מחקירות ראש הממשלה שמושמעות מצד רה"מ ומקורביו נגד המשטרה והפרקליטות.

בטור שפרסם היום בעיתון "מעריב", כותב בניהו: "הדלפה היא נשמת אפה של עיתונות אמיתית וחופשית…את העובדה הזו הבנתי כשהייתי כתב, עורך ומפקד גלי צה"ל, ונאלצתי להבין בניגוד לאינטרס שלי גם כיועץ לשר וכדובר צה"ל. ללא הדלפות, נדע רק מה שהממשלה, הצבא, העירייה, והתאגידים ירצו שנדע".

בניהו אומר בטורו כי "יש מקום לבדיקה רצינית של המשטרה והפרקליטות", אבל טוען כי נתניהו מבצע דה־לגיטימציה של המשטרה והפרקליטות, ו"מסע לחצים על היועמ"ש".

אבי בניהו (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)
אבי בניהו (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)
14:00 עריכה

יאיר לפיד מנצל את הניסיון והפאסון התקשורתי שלו ומראיין בפודקאסט שלו, "לפידקאסט", את שר המשפטים לשעבר, הפרופסור אמריטוס דניאל פרידמן – משפטן שידוע דווקא בביקורת שלו על האקטיביזם השיפוטי – ומחלץ ממנו כותרת מפתיעה שמתאימה למסרים של "כחול לבן" כמו כפפה ליד:

14:27 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מעדכן מזווית ראייתו על המשא ומתן ותוקף את נתניהו. גנץ כתב בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, "אנו בוחנים חלופות נוספות להקמת ממשלה במידה והמשא ומתן מול הליכוד לא יבשיל. מטבע הדברים, יש דברים שנעשים בחדרי חדרים ואין באפשרותי להרחיב על כך בשלב זה אך נעשה הכל בכדי להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות נוספות יקרות ומיותרות".

"אני חושש שבליכוד לא מעוניינים להגיע להסכם אמיתי (על ממשלת אחדות). המשמעות של ממשלת אחדות היא לא ממשלת הבלוק עם כחול לבן, אלא ממשלה שמורכבת משתי המפלגות הגדולות ואליהן יצטרפו מפלגות נוספות. מי שלא מוכן לוותר על הבלוק המסנדל והמחשק, ולא מוכן לדון לעומק בקווי יסוד של הממשלה העתידית – לא מעוניין באמת להקים ממשלה".

"כנראה שיו"ר הליכוד נתניהו, החליט לגרור את ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. זה אסון למדינה ואיני מבין איך נתניהו, שמבין את ההשלכות החמורות של מהלך כזה, מסוגל לעשות זאת. בכל מקרה, בשבילי ישראל לפני הכל ואני מתחייב שאעשה הכל כדי למנוע זאת".

"בימים האחרונים קיים צוות המו"מ של כחול לבן מפגשים עם ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, והתקדמנו בלא מעט סוגיות. הגענו לסיכום עם ישראל ביתנו בנוגע לסוגיות תקציביות משמעותיות: בתקציב הקרוב תבוצע העלאת הקצבה לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום ולא תהיה פגיעה במתווה העלאת קצבאות הנכים. גם עם מפלגת העבודה חלה התקדמות".

14:52 עריכה

עיתון "הארץ" חושף כי במשטרה ובפרקליטות סירבו לבקשתו של ניר חפץ להגדיר את אמצעי החקירה שהופעל עליו – אותו אמצעי חקירה שחשף שר המשפטים אוחנה בנאומו הבעייתי בכנסת – כ'מסווג', ואמרו לחפץ כי אי אפשר להסתיר חומרי חקירה מסנגוריהם של נתניהו, אלוביץ' ושאר החשודים בתיק 4000.

עד המדינה ניר חפץ. המערכת הפוליטית מתווכחת האם המשטרה חצתה קווים אדומים בחקירתו או שלא, בעקבות פרסומים של עמית סגל על לחצים פסולים שהמשטרה הפעילה כלפיו (צילום: פלאש 90)
עד המדינה ניר חפץ. המערכת הפוליטית מתווכחת האם המשטרה חצתה קווים אדומים בחקירתו או שלא, בעקבות פרסומים של עמית סגל על לחצים פסולים שהמשטרה הפעילה כלפיו (צילום: פלאש 90)
15:11 עריכה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו על יו"ר כחול לבן בני גנץ: "הוא משתמש בכל תירוץ בכדי שלא להקים ממשלת אחדות לאומית"

עוד אמר נתניהו: "בעוד הליכוד הסכים לוויתורים רבים כדי להקים ממשלה, גנץ עוד לא מוכן לדון במתווה הנשיא. גנץ גורר את ישראל לבחירות מיותרות בזמן שישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה מול איראן שמסכנת את קיומנו".

16:02 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ליו"ר ש"ס אריה דרעי כי הוא רשאי לקדם את המהלך לבחירות ישירות, כך דווח בחדשות 12.

16:13 עריכה

ח"כ נפתלי בנט (ימינה) ימונה לשר הביטחון. כמו כן, הימין החדש יתאחד לסיעה אחת עם הליכוד.

בנט הסכים להצעה במידה שתוקם ממשלה חדשה כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון.

המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה.

16:50 עריכה

ח"כ איילת שקד, התייחסה למינויו של נפתלי בנט, שותפה לראשות מפלגת ימינה, לשר הביטחון: "נתניהו הציע לנו שני תיקים מהתיקים הפנויים – חקלאות, תפוצות ורווחה – או רק ביטחון. בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר הביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל".

17:00 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להחלטה של נתניהו למנות את בנט לשר הביטחון.

לפני כניסת השבת, איחל בצלאל סמוטריץ' בהצלחה לידידו

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "עכשיו מגיע הפרס, על חשבוננו כמובן. בלי מחשבה על התאמה לתפקיד, על מה נכון לממלכה, על ההשלכות של מינוי הנציג של נוער הגבעות למשרה הבכירה"

השר רפי פרץ: "ברכות לבנט על המינוי. אני סמוך ובטוח שהוא יוכל לעמוד באתגרים הבטחוניים הרבים שמונחים לפתחה של המדינה"

17:15 עריכה

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) תוקפת את נתניהו על מינויו של בנט לשר הביטחון: "האיש שיתכן וסחר בצוללות כדי להכניס כסף למקורביו וסגר עסקאות עם חמאס, הפך היום את כיסא שר הביטחון לשוחד פוליטי"

ח"כ ניצן הורוביץ (המחנה הדמוקרטי) אומר כי בנט לא ראוי לתפקיד אליו מונה: "ביבי אינו בוחל בשום תרגיל בזוי כדי להיאחז בכסאו ולחמוק ממשפט. מינוי שרים בממשלת מעבר הוא פסול: עוד חוליה במסע של נתניהו להרס הדמוקרטיה".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בתגובה עוקצנית:

17:17 עריכה

בכיר בכחול לבן התייחס למינויו של ח"כ נפתלי בנט לשר הביטחון: "בנט נהנה לתדרך שהוא במגעים עם גנץ ובדרך לממשלה שלו כדי ללחוץ את נתניהו ולסחוט אותו. זה בהחלט מקרב אותנו לבחירות בפעם השלישית".

17:27 עריכה

הם החלטתו של נתניהו נבעה מכך שחשש שבנט ושקד יערקו לכחול לבן? דפנה ליאל, הכתבת הפוליטית של חדשות 12, מדווחת שכן.

17:40 עריכה

מפלגת כחול לבן בתגובה רשמית להחלטה למנות את בנט לשר הביטחון: "כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי, ולא מתוך הסתכלות על טובת המערכת". עוד הוסיפו: "מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה".

17:55 עריכה

בסיעת מרצ תוקפים את נתניהו על מינויו של בנט לשר הביטחון: "נתניהו אינו בוחל בשום קומבינה ובשום תרגיל בזוי כדי להיאחז בכסאו ולחמוק ממשפט". בנוסף, קראו לגנץ לפעול במהירות להקמת ממשלת-מרכז שמאל ש"תסיים את כוהנת נתניהו ותעלה את ישראל על דרך הישר".

18:21 עריכה

אהוד ברק אמנם יצא מהמשחק הפוליטי אך ממשיך לתקוף את נתניהו: "עצוב ועלוב. נתניהו מוכיח שוב ושוב עד כמה צדק כשקבע כי ראש ממשלה שתקוע עד צוואר בפלילים אינו יכול לנהל מדינה"

20:32 עריכה

חקירת נתניהו בתיק 4000. גיא פלג פרסם הערב בחדשות 12, תמלילי שיחות בין שאול אלוביץ' ואילן ישועה, מנכ"ל את אתר וואלה. גם נתניהו וגם אלוביץ' טענו בחקירותיהם כי לא דנו בענייני בזק, אבל מההקלטות עולה כי אלוביץ' כרך עצמו בין הסיקור בוואלה, לבין פעילות נתניהו לטובתו במשרד התקשורת.

אלוביץ': "מה שהוא עושה… אני בחיים לא הייתי מאמין שהוא יכול לעשות דברים כאלה. הוא הולך נגד כולם. זה בכל דבר, מקטן ועד גדול. אני מרגיש חייב כל הזמן".

ישועה: "בשביל זה הלכתי לעבודה היום".

***
אלוביץ': "שמעתי ממישהו, הרופא הזה שהיה חבר שלו, שנמצא שם בבית כל הזמן – הוא אמר שהוא (נתניהו) מוכן להתאבד בשבילי".

ישועה: "תשמע, הבאת לו את הבחירות. זה לא צחוק".

אלוביץ': "זה לא דרישות לא נורמליות מה שהם מבקשים – זה נורמלי לחלוטין".

20:56 עריכה

העיתונאי חיים לוינסון מעלה כותרות מעניינות מהאוב

סגירה