כחול-לבן מגבירים קצב במגעים להקמת ממשלת מיעוט

סקר: רוב מוחלט יאשימו את נתניהו אם יתקיימו בחירות ● חילופי האשמות כבדים בישיבה לזכר רבין בכנסת ● גנץ: ישראל משותקת לא בגלל פלונטר פוליטי אלא בגלל תהליך משפטי ● נתניהו: אני חשוף להסתה ● יונתן בן-ארצי: הפוליטיקאים שכחו מה זה להיות בני אדם ● שרי הליכוד: בן ארצי ביזה את זכר סבו ● ריבלין: אל תאמינו לפוסט-אמת ● בנט מונה לשר הביטחון, גלנט התנגד ● אורי אריאל התפטר מהממשלה ● חברי המשותפת חלוקים על תמיכה בממשלה עם ליברמן

  • דליה רבין וראובן ריבלין בטקס האזכרה ליצחק רבין בבית הנשיא. ריבלין ממליץ לא להאמין לתיאוריות הקונספירציה על הרצח (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • גנץ בישיבה בכנסת שנערכה לציון 24 שנים לרצח רבין. "אין פלונטר פוליטי יש הליכים משפטיים" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • נתניהו בישיבה לציון 24 שנים לרצח רבין בכנסת. תקף את עצרת רבין שלטענתו היתה תעמולה לכחול-לבן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • ישיבה בכנסת לציון 24 שנה לרצח רבין. מימין: כץ, נתניהו, כחלון וארדן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • ניר חפץ מחוץ לאולם בית המשפט היום. "העדתי עדות שכל כולה אמת מזוקקת. אני משלם מחירים בלתי נתפסים" (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
    אבשלום ששוני / פלאש 90
  • מעגלי שיח לציון 24 שנים לרצח רבין, בככר על שמו בתל אביב הערב. נתניהו אמר בכנסת שהוא זה שחשוף להסתה ואיש מהשמאל לא מגנה את המסיתים (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • בנימין נתניהו ובני גנץ בכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
    יונתן זינדל/פלאש 90
  • יונתן בן-ארצי ביציע הכנסת בישיבה לציון 24 שנים לרצח רבין (צילום: גדעון שרון / דוברות הכנסת)
    גדעון שרון / דוברות הכנסת
06:53 עריכה

היום – י"ב בחשוון – מצוין בישראל יום הזיכרון ליצחק רבין במלאת 24 שנים להירצחו.

בבית הנשיא ייערך בשעה 13:00 טקס הדלקת נר יצחק במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שיישא דברים.

בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל יתקיים בשעה 15:00 טקס אזכרה במעמד הנשיא ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

קברו של רבין (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
קברו של רבין (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

ב-17:00 תתקיים בכנסת ישיבת זיכרון, שבה יישאו דברים אדלשטיין, נתניהו, יושב ראש כחול לבן בני גנץ ויושב ראש העבודה-גשר עמיר פרץ.

בכיכר רבין בתל אביב ייערכו מאות מעגלי שיח במסגרת האירוע "האסיפה הישראלית".

07:00 עריכה

אברהם בייגה שוחט, שר האוצר לשעבר, התייחס הבוקר להצהרה של יאיר נתניהו, כאילו עד בואו של נתניהו כלכלת ישראל היתה מושתתת על יצוא תפוזים:

"אין גבול לקו הייצור של הפייק ניוז שיוצא מבלפור, ויאיר נתניהו הוא אחד הגורמים, למרות שאין לו מעמד רשמי. יש שם פייק ניוז של סיפורי מעשיות, יש הכפשות של אנשים, התקפות על מערכת המשפט, המשטרה. ב-1996, כשביבי נכנס לממשלה לא היתה תעשייה בטחונית, כימית, היטק, תרופות? וזה מסוכן כי לנתניהו יש תומכים שמאמינים בו בכל דבר וכשבנו מספר את הסיפור הזה שלא הייתה פה כלכלה וייצאנו רק תפוזים, אותם חסידים שוטים יכולים להאמין בדברים האלה, אתה עוד תצטרך לשדר בסוף שעל ההסכם עם ירדן חתם נתניהו".

07:05 עריכה

הממשלה צפויה לאשר היום את מינויו של חבר הכנסת נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון. הבוקר בשעה 10:30 עתידה הממשלה להתכנס לישיבתה השבועית ולקיים הצבעה על מינויו של יושב ראש הימין החדש לחבר בממשלה.

שלשום (שישי) פורסם דבר המינוי – במסגרת הסכם שאליו הגיעו בנט וראש הממשלה נתניהו. עוד נקבע בין השניים שבכנסת הנוכחית יפעלו הליכוד – שמונה 32 חברי כנסת – והימין החדש – שכולל שלושה מחוקקים – כסיעה משותפת.

מאז החלה הממשלה הנוכחית לכהן כממשלת מעבר מונו אמיר אוחנה – לשר המשפטים, בצלאל סמוטריץ' – לשר התחבורה, רפי פרץ – לשר החינוך, דוד אמסלם – לשר התקשורת ובנימין נתניהו – לשר התפוצות. הואיל והממשלה מכהנת כממשלת מעבר – לא אישרה הכנסת את המינויים.

לפי דיווחים אחדים, ייתכן שתוגש עתירה לבג"ץ נגד מינוי בנט לשר הביטחון, כי מלשון החוק לא עולה בבירור שהמינוי הנוכחי תקין.

08:00 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, אמר אתמול כי על יושב ראש כחול לבן לקבל את מתווה הנשיא להקמת ממשלה ועל יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו להיפרד מהבלוק הפוליטי שהקים.

בראיון לדנה ויס בחדשות 12 ליברמן אמר שיפנה היום (ראשון) לגנץ ולנתניהו ויבקש מהם להיפגש עימו השבוע. "מי שלא ידע לקבל החלטה נכונה – אנחנו, ישראל ביתנו, נסיק את המסקנות", אמר והבהיר: "כל אחד שלא יקבל החלטה נכונה – אנחנו נתמוך בצד השני".

"הדבר הכי חשוב מבחינת מדינת ישראל כרגע זה למנוע בחירות סיבוב שלישי ולהקים ממשלת אחדות"צפו בראיון המלא בחדשות 12 הערב—>https://www.mako.co.il/news-politics/2019_q4/Article-7ad768981215e61026.htm

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 9 בנובמבר 2019

יושב ראש ישראל ביתנו שב ואמר שהוא מעוניין שתקום ממשלת אחדות ליברלית. "הדבר הכי חשוב מבחינתה של מדינת ישראל כרגע זה למנוע בחירות – סיבוב שלישי ולהקים ממשלת אחדות", אמר.

ליברמן גם נדרש לשאלת הבחירות הישירות. "לא משנים חוקי משחק תוך כדי המשחק", אמר והבהיר שלא יסכים לערוך בחירות ישירות לראשות הממשלה במקום בחירות לכנסת.

08:35 עריכה

החוכמה המקובלת במערכת הפוליטית והתקשורתית גורסת ש"ישראל היום" משרת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומי שרוצה לדעת מה חושבים בבלפור – טוב יעשה אם ידפדף בעמודיי היומון שבבעלות בני הזוג שלדון ומרים אדלסון.

אז הבוקר הכותרת הראשית של העיתון מציגה את יושב ראש ישראל ביתנו באור שלישי: "ליברמן מציג: פוליטיקת האיומים". בכפולה הפותחת של היומון מבשרת הכותרת: "ליברמן מאיים עם אקדח ריק". מאמר הפרשנות שמשובץ בעמוד 3 קובע: "פאניקה בשידור חי". רשימתו של מתי טוכפלד נפתחת בפסיקה "כזה טרלול עוד לא היה לנו" – בהתייחס למהלכיו של ליברמן. לתשומת ליבו של יושב ראש ישראל ביתנו, או כפי שהוא כונה בעיתון "אחד מעולי רוסיה" (ליברמן, אגב, נולד במולדובה, אז חלק מברית המועצות).

08:56 עריכה

בתנועה לאיכות השלטון שוקלים לעתור נגד מינויו הצפוי של חבר הכנסת נפתלי בנט לשר הביטחון. היועץ המשפטי של העמותה, תומר נאור, אמר בראיון לגלי צה"ל שמינוי יושב ראש הימין החדש נעשה בניגוד לחוק – שבו תמך בנט בעצמו – שמגביל את מספר שרי הממשלה ל-18.

09:03 עריכה

תוכנית הפעולה של ליברמן – התהייה שנותרה ללא מענה.
– אם הן נתניהו והן גנץ ייענו לדרישותיו של ליברמן – תוקם ממשלת אחדות;
– אם נתניהו ייענה וגנץ לא – ליברמן יתמוך ביושב ראש הליכוד;
– אם גנץ ייענה ונתניהו לא – ליברמן יתמוך ביושב ראש כחול לבן;
– אבל – שואלים מאז אתמול פרשנים פוליטיים – מה יעשה יושב ראש ישראל ביתנו אם הן נתניהו והן גנץ לא יקבלו את תנאיו?

09:40 עריכה

עורכת הדין שולמית (שולי) אשבול, המייצגת את מי שנגבתה ממנה עדות במהלך חקירות נתניהו וזהותה אסורה בפרסום, אומרת שמרשתה נקלעה שלא מרצונה לפרשה. אשבול התראיינה הבוקר ל-ynet, כאן רשת ב', גלי צה"ל וגלי ישראל ואמרה שתנסה לתבוע את מי שאחראי לפרסום זהותה של העדה, שאותה היא מייצגת. אשבול אמרה שתבדוק האם ניתן לתבוע את שר המשפטים אמיר אוחנה, המכהן כחבר כנסת. לדבריה, העדה לא קשורה לחקירות ראש הממשלה.

09:51 עריכה

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל הודיע על התפטרותו מתפקידו. ההתפטרות תיכנס לתוקפה ביום שלישי הקרוב – 48 שעות לאחר מסירת מכתב ההתפטרות לראש הממשלה.

השר אורי אריאל סביב שולחן הממשלה – ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השר אריאל סביב שולחן הממשלה – ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בינואר האחרון הפסיד אריאל לבצלאל סמוטריץ' בבחירות לראשות האיחוד הלאומי -תקומה והודיע שיפרוש מהמערכת הפוליטית. מאז לא התמודד במערכות הבחירות לכנסת, אך הוסיף לאייש את תפקיד שר החקלאות.

עם כניסת ההתפטרות לתוקף ראש הממשלה נתניהו יכהן כממלא מקום שר החקלאות. במקביל מכהן כעת נתניהו כשר הביטחון, שר הבריאות, שר התפוצות וממלא מקום שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

10:10 עריכה

מכתב ההתפטרות של שר החקלאות אורי אריאל.

10:15 עריכה

התפטרות שר החקלאות אורי אריאל מתפקידו. יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז" ועטרה גרמן מ"סרוגים" מדווחים שנתניהו הוא שדרש מאריאל להתפטר וטען שאין זה הגיוני שלסיעה של שבעה מנדטים יהיו ארבעה שרים.

לפי פרסום של עקיבא נוביק מחדשות 13, חברים בליכוד מחו בפני ראש הממשלה על כך שאריאל מוסיף לכהן כשר בממשלה חודשים ארוכים אחרי שהובס בבחירות לראשות מפלגתו וכשאיננו חבר כנסת.

בנוסף, ההתפטרות עשויה להפחית את הביקורת על מספר חברי הממשלה, שצפוי היה לעלות עם מינוי בנט לשר הביטחון.

10:34 עריכה

הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, מיכאל האוזר טוב, דיווח שבכחול לבן שוקלים "לדרוש" מהרשימה המשותפת שמפלגת בל"ד תתפצל ממנה – דבר שיקל על ליברמן לחבור לקואליציה של גנץ, שתזכה לתמיכה של חד"ש, רע"ם ותע"ל, אך לא של בל"ד.

יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי הגיב לפרסום בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "קשקוש והזיה".

11:22 עריכה

חבר הכנסת יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי התייחס הבוקר למינויו הצפוי של יושב ראש הימין החדש לשר הביטחון: "אני חושב שנפתלי בנט הוא איש מסוכן לביטחונה של ישראל". בראיון לבן כספית וינון מגל בתחנת הרדיו 103 אף-אם הוסיף גולן שכעת, עם המינוי, הוא לא יישן בשקט.

11:38 עריכה

בני גנץ וניצן הורוביץ נפגשים בשעה זו בתל אביב – כך נמסר בהודעה משותפת של כחול לבן והמחנה הדמוקרטי. הפגישה נערכת במשרדי כחול לבן.

11:43 עריכה

לקראת מינוי נפתלי בנט חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מכתב התפטרותו מתפקיד שר הביטחון. נתניהו כיהן כשר הביטחון בשנה האחרונה, מאז התפטר אביגדור ליברמן מהתפקיד.

12:00 עריכה

יום אחרי תרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ, פנה יועץ התקשורת לחוקריו ואמר שיש לו דבר מה שהוא "חושב שזה משהו שיקדם את החקירה. הוא טוב לכל הצדדים" – כך פרסם הבוקר אלי סניור ב-ynet.

מידע זה עשוי להפריך את הטענה שעבר זמן רב, יחסית, בין תרגיל החקירה שנעשה לחפץ לבין החלטתו להיעשות עד מדינה.

12:02 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן מעדכן בצעדיו הפוליטיים.

12:12 עריכה

לבקשת יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נקבעה פגישה בינו לבין נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. מדוברות בית הנשיא נמסר שהפגישה מתקיימת בהמשך למגעים הקואליציוניים. השניים ייפגשו ביום רביעי הקרוב בשעות הצוהריים.

12:22 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' יוצא להגנת חבר סיעתו לשעבר, נפתלי בנט – שחבר הכנסת יאיר גולן אמר שעם מינויו לשר ביטחון הוא ישן פחות טוב.

12:51 עריכה

בכחול לבן בוחנים באמצעות סקר דעת קהל את האופציה להגדיר את ממשלת המיעוט שבכוונתם להקים כממשלת מעבר.

12:53 עריכה

הממשלה אישרה את מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון. השר יואב גלנט הצביע נגד.

12:58 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן: מערכת בחירות נוספת כעת "היא האפשרות הגרועה ביותר למדינת ישראל".

גרגרי שעון החול כמעט וסיימו את מסלולם ואנו לא ניתן לגנץ או לנתניהו להוביל אותנו למערכת בחירות שלישית, שהיא האפשרות …

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 10 בנובמבר 2019

13:01 עריכה

עם התפטרות אורי אריאל מתפקידו קורא מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל לראש הממשלה נתניהו למנות שר חקלאות בהקדם.

13:07 עריכה

ברשימה המשותפת מביעים התנגדות לתמיכה בממשלה שבה יהיה ליברמן חבר.

13:12 עריכה

שר העלייה והקליטה יואב גלנט, ששאף להתמנות לשר הביטחון ואף העריך שנפתלי בנט לא יתמנה לתפקיד, הסביר את התנגדותו למינוי יושב ראש הימין החדש לתפקיד: "ישראל נמצאת בתקופה ביטחונית מורכבת ורגישה. המינוי הזה לא משרת את ביטחון המדינה, ולכן אצביע נגדו".

13:30 עריכה

ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "נראה שאביגדור ליברמן מתואם, לפרטי פרטים, עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן. ולכן האולטימטום שהוא מציג לשני הצדדים כביכול אם לא יקבלו את תנאיו הוא אולטימטום לליכוד בלבד, ולא לכחול לבן".

חבר הכנסת יבגני סובה מישראל ביתנו התייחס בראיון בתחנת הרדיו קול ברמה לדבריו של ראש הממשלה: "אנחנו לא מתואמים עם הרשימה המשותפת; מי שמתואם איתם הוא נתניהו".

13:41 עריכה

יושב ראש הימין החדש נפתלי בנט עם מינויו לתפקיד שר הביטחון:

מתוך תחושת אחריות עמוקה לביטחון מדינת ישראל, נעניתי ביום שישי לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לשרת כשר הביטחון. יש לי אמון מלא במערכת הביטחון, בלוחמי צה"ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. אפעל עימו יד ביד למען ביטחון ישראל.

13:55 עריכה

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני מבקש שתחשבו איך תוכל לתפקד ממשלה שתשב בחדר הזה, כשהמפתח לחדר נמצא בידי אחמד טיבי ואיימן עודה. הרי ליברמן בעצמו אמר שלשיטתו הם בכלל גיס חמישי ושמקומם לא בכנסת ישראל. לאנשים הללו הוא רוצה למסור את מפתחות הממשלה. ברור שזה יהיה התסריט הגרוע ביותר והמסוכן ביותר".

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה לא נשאר חייב:

14:08 עריכה

במהלך ביקור חבר הכנסת גבי אשכנזי מכחול לבן באשקלון נקראו לעברו קריאות גנאי: "לך, לך, לך, יא בן זונה", "שמאלני מנאייק, עוף מפה" ו"מביא לנו ערבים לפה, נכון?". כך פורסם בחדשות 12.

14:21 עריכה

מחר ב-11:00 תדון ועדת הכספים של הכנסת בגירעון בתקציב המדינה. בישיבה ישתתף הממונה על התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור.

ועדת הכספים של הכנסת. הרשויות לא מקבלות תקציבים ממשלתיים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ועדת הכספים של הכנסת. הרשויות לא מקבלות תקציבים ממשלתיים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
14:25 עריכה

מחר ב-14:15 יתכנסו חברי הבית היהודי – האיחוד הלאומי לישיבת סיעה. עטרה גרמן מ"סרוגים" מציינת שזו תהיה הישיבה הראשונה של הסיעה בכנסת הנוכחית. הסיעה כוללת ארבעה חברים: רפי פרץ ומוטי יוגב מהבית היהודי ובצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר מהאיחוד הלאומי.

14:41 עריכה

בטקס נר ליצחק, שנערך בבית הנשיא ופותח את אירועי יום הזיכרון לרבין, אמרה דליה רבין: "החברה הישראלית סובלת ממגמות אנטי דמוקרטיות, אלימוֹת. לא מדובר בעשבים שוטים, לפנינו שדות של שנאה של כוחות הרס".

14:44 עריכה

"בחירות שלישיות יהיו התרסקות טוטאלית לימין", אמר נפתלי בנט לפני כשבוע, וביום שישי האחרון הוא מונה לשר הבטחון והימין החדש הודיעו על שיתוף פעולה עם הליכוד. אלא שמסקר שנערך בימים רביעי-חמישי עולה, כי הימין דווקא מתחזק ומעמדו של ליברמן בסימן שאלה

את הסקר ערך אבי דגני ממכון גיאו-קרטוגרפיה, והוא מדגיש שיש אחוז מתלבטים של כ-16 מנדטים, כך שצריך לבדוק את המגמה בהמשך, בפרט לגבי ליברמן שמיצב את עצמו אתמול כלשון המאזניים שתכריע את הכף. 

דגני אומר כי תוצאות הסקר מעידות "שהליכוד דווקא התחזק ל-34 וכחול-לבן נחלשו ל-32, ימינה יקבלו 10 מנדטים, העבודה-גשר מתחזקים ל-10 מנדטים, ליברמן נחלש ומסתובב על 4-5 מנדטים. יהדות התורה קיבלה 7, ש"ס קיבלה 6 והמשותפת קיבלה 10".

הוא מוסיף כי "הסקר מצלם מצב ומה שקורה הוא שהימין מקבל 57, השמאל עם 48. צריך לבדוק הלאה את ליברמן, והערבים מתחזקים מאוד מכך ששתי המפלגות הגדולות במצוקה. הם זכו לטפיחה על הכתף והמצב שלהם הוא איתן, אם נזכור שבבחירות האחרונות אחוז ההצבעה שלהם עלה לכ-60%. אני לא רואה היחלשות של הימין למרות שחסרים לו 4-5 מנדטים כדי לייצר ממשלה.

דגני עבד בבחירות האחרונות עם הליכוד ואת הסקר הזה הוא ערך באופן עצמאי. לדבריו, במקרה של בחירות אישיות נתניהו דווקא ינצח. "בבחירות אישיות בין ביבי לגנץ וקיבלתי קצת יותר מ-40% מול 34% בהתאמה.

14:54 עריכה

בעוד דקות אחדות תחל האזכרה ליצחק רבין בהר הרצל וב-17:00 תיהיה ישיבה בכנסת. גבי אשכנזי מכחול-לבן מספר על היכרותו עם רבין ומזכיר את ההסתה שקדמה לרצח, לצד אלה שלא יצאו נגדה ו"קידמו את הרוצח ליעד".

15:10 עריכה

ח"כ צבי האוזר (כחול-לבן) מבקש לקיים דיון דחוף על החזרת המובלעות בנהריים (שהושלמה היום) ובצופר שבערבה (נדחתה לאפריל). השטחים יוחזרו לירדן לאחר שהממשלה נכשלה בניסיון להאריך את ההרשאה להחזיק בהן. האוזר אומר כי הממשלה לא נלחמה את הקרב על השטח כך שאינטרס חיוני מתפוגג לנגד עינינו, וזו אמירה שהשטח לא באמת חשוב.

15:14 עריכה

יונתן בן ארצי קורא בנאומו בטקס הזיכרון ליצחק רבין ז"ל להקמת ממשלת אחדות.‎ במעמד נשיא המדינה, נשא היום דברים יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל.

בן ארצי נאם כנציג המשפחה, והתייחס בין היתר להתפטרותו של רבין ז"ל עקב פרשת הדולרים: "על אף ההזדמנות ההיסטורית להמשיך ולהוביל את ישראל קדימה, ועל אף שהאמין בכל ליבו שהוא האדם הנכון לעמוד בראש, הוא החליט לקחת אחריות אישית, ולפנות את מקומו. לוותר ויתור אישי כואב, למען הדמוקרטיה הישראלית, כדי שלא יפול בה רבב. כי טובתו של עם ישראל קודמת לטובתו האישית של כל אדם, גם טובתו של האדם שעומד בראשה".

בהמשך נאומו, קרא בן ארצי למנהיגי המדינה כיום לקחת דוגמא מסבו: "זה הזמן לקחת אחריות, ולתת דוגמה אישית. שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. תהיו בני אדם. קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב – זוזו הצידה. תפרשו מתפקידכם. לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו – תוכל לחזור. כפי שעשה יצחק רבין".

קריאתו של בן ארצי להקמת ממשלת אחדות לוותה בהערכה כי הציבור יעניש את המנהיגים אשר יעדיפו את טובתם האישית על פני טובת המדינה: "אם תמשיכו לדבוק בפלגנות על פני האחדות, ולגרור אותנו עמוק אל מערכת בחירות נוספת של שנאה, של הסתה, של הרס הדמוקרטיה, אזרחי ישראל יענישו אתכם. אם תעדיפו את טובתכם האישית על פני אחדות ישראל, עם ישראל יוקיע אתכם ויפנה לכם עורף".

15:58 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין אומר היום באזכרה ליצחק רבין בהר הרצל כי לא מומלץ להאמין לתיאוריות הקונספירציה על הרצח:

"אל תאמינו לדברי ההבל של קולות שוליים, הזויים ומטורפים. אל תאמינו לאלה המדברים על פוסט-אמת, עובדות אלטרנטיביות ותיאוריות חלופיות. אל תתפתו להאמין שהקולות האלו הם הקולות המייצגים".

לדברי הנשיא, שדיבר בטקס בנוכחות ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת אדלשטיין, בעקבות הרצח מחנה הימין הרגיש שאצבע מאשימה מונפלת לעבר כל אחד ממתנגדי אוסלו … החרדה מרצח פוליטי נוסף משותפת לכולנו".

בנימין נתניהו הוקיר את פועלו של רבין כמצביא ומנהיג והכיר בכך שהוא פעל למען הסכם עם הפלסטינים בהתאם להשקפתו שזו הדרך הנכונה: "רבין פעל לפי מצפונו. גם אני כמנהיג האופוזיציה, פעלתי לפי צו מצפוני. מה שלא היה לגיטימי הוא לכנות את יצחק רבין 'בוגד או 'רוצח'. זה לא היה לגיטימי בעליל … לאורך השנים אני שומע את הטענה הכוזבת לפיה כשהקנאים קראו לרבין 'בוגד' אני עמדתי בצד ושתקתי. אבל שקר שחוזרים עליו פעמים רבות לא הופך לאמת".

16:05 עריכה

ניר חפץ יצא מאולם בית המשפט בזעם וחזר לאחר כמה דקות, במסגרת דיון שהתקיים היום על הסרת צו איסור הפרסום על שמה של הדמות המקורבת אליו. אותה דמות הובאה לחקירת משטרה והופגשה עם חפץ כביכול במקרה, כדי להפעיל עליו לחץ להפוך לעד מדינה. בשבוע שעבר שר המשפטים אמיר אוחנה הפר את צו איסור הפרסום, כאשר חשף פרטים אודות אותה אישה ותרגיל החקירה שהופעל על חפץ בעזרתה.

ניר חפץ בדרך לדיון בביתך המשפט המחוזי בתל אביב על הסרת צו איסור הפרסום על שמה של הדמות המקורבת אליו ושנחקרה במשטרה במסגרת תיקי נתניהו (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
ניר חפץ בדרך לדיון בביתך המשפט המחוזי בתל אביב על הסרת צו איסור הפרסום על שמה של הדמות המקורבת אליו ושנחקרה במשטרה במסגרת תיקי נתניהו (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)

16:25 עריכה

אריה דרעי תוקף את אביגדור ליברמן, על המוכנות שלו לשבת בממשלה בתמיכת המשותפת, שאותם כינה בעבר גייס חמישי. ליברמן אמור לפגוש בימים הקרובים את נתניהו וגנץ וידרוש מהאחד להפירד מבלוק ה-55 (כולל החרדים) ומהשני לאמץ את מתווה הנשיא.

16:34 עריכה

נתניהו הכחיש שהיה שותף להסתה שקדמה לרצח רבין, והוא זעם על דבריו של יונתן בן ארצי שהיפנה אצבע מאשימה להסתה הזו. מירי רגב אומרת שדבריו של בן ארצי ביזו את זכרון סבו, ואפשר להניח שהיא מדברת מגרונה של משפחת נתניהו:

גם אופיר אקוניס הצטרף לביקורת נגד בן ארצי:

17:21 עריכה

אביגדור ליברמן תוקף בדקות האחרונות את נתניהו על ההיצמדות שלו לחרדים וגם את גנץ על חוסר הנכונות לקבל את מתווה הנשיא:

בעת הזו זקוקה מדינת ישראל למנהיגים ולא לאינטרסנטים. ההשמצות וההאשמות של נתניהו כלפיי וכלפי אחרים וחוסר היכולת שלו לקבל…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 10 בנובמבר 2019

17:37 עריכה

יעקב ברדוגו משדר ברגעים אלה תכנית פוליטית יומית שלו בגלי צה"ל לצד ירון וילנסקי, שם הוא מייצג כמעט אחת לאחת את עמדות הליכוד וראש הממשלה נתניהו. לפני כשבוע, הוא הפיץ בקבוצת וואטסאפ של תומכי ליכוד את המידע האסור בפרסום תרגיל החקירה שנעשה לכאורה לניר חפץ. ברדוגו מכחיש.

17:45 עריכה

לאחר שזעם על דברי יונתן בן-ארצי בהר הרצל, נתניהו אמר בכנסת, כי עצרת הזכרון לרבין שנערכה במוצ"ש הקודם בתל אביב, הפכה למופע של כחול-לבן, ומגנץ הוא ציפה שידבר "לא רק על שנאה-שנאה-שנאה אלא גם על אחדות".

גנץ ענה לנתניהו, ואמר כי "ישראל משותקת לא בגלל פלונטר פוליטי אלא בגלל תהליך משפטי. את החתירה כנגד מוסדות ממלכתיים מובילים שרים בממשלה … לא תוכל להוביל ממשלה אם יוגש נגדך כתב אישום".

18:18 עריכה

לאחר ההתכתשות בין גנץ לנתניהו, גם עמיר פרץ דיבר בישיבה לזכר רבין בכנסת. יו"ר העבודה לא דיבר על הבמה בעצרת שנערכה במוצ"ש שעבר בככר רבין בתל אביב. כעת הוא מפציר בנתניהו לוותר על ראשות הממשלה עד שתוכח חפותו:

"אתה נאחז בשררה בכל כוחך והעם והמדינה משלמים מחיר יקר, אל תאחז בקרנות המזבח, אל תהפוך את בלפור למצדה פוליטית".

18:40 עריכה

בליכוד הוציאו הודעה רשמית, שממשיכה את משחק ההאשמות כלפי הצד השני שכביכול מונע הקמת ממשלת אחדות:

"נאומו המשתלח של גנץ מוכיח שהוא רוצה ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, ולא ממשלת אחדות".

18:43 עריכה

נתניהו הכחיש באופן מוחלט ששתק נוכח ההסתה שקדמה לרצח רבין, ובטח שלא לקח בה חלק פעיל. אהוד ברק מעמיד דברים על דיוקם, לשיטתו, ומאשים את נתניהו בשותפות להסתה:

18:52 עריכה

ניר חפץ, עד המדינה בתיק וואלה-בזק, (4,000), היה כעוס מאוד היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ואף יצא מהאולם בזעם לכמה דקות לאחר שאמר לשופט "אתה הורג אותי". הדיון נערך בשאלה האם להסיר צו איסור פרסום על דמות נוספת שקשורה לחפץ ולתרגיל חקירתי שנערך כלפיו על ידי המשטרה.

בסיום הדיון חפץ אמר כך:

"אני רוצה לומר שכל החשדות בכל התיקים, 1,000, 2,000 ו-4,000, כל התיקים שאני איכשהו קשור אליהם, אני מאחל לכולם שיצאו זכים כשלג, שיוכיחו את חפותם, אני לא נגד אף אחד ובוודאי לא נגד ראש הממשלה שעבדתי איתו. יחד עם זאת חתמתי בפברואר 2018 על הסכם עם מדינת ישראל שאני אומר אמת, העדתי עדות שהיא כל כולה אמת מזוקקת ואני משוכנע שאם נגיע לבית המשפט הוא יקבע שעדותי אמינה ואני מדגיש שאני מקווה שלא נגיע לבית המשפט.

"עבור האמת הזו שאני נצמד אליה ולא זז ממנה אני משלם מחירים בלתי נתפסים וחסרי תקדים ועל כן הגעתי לבית המשפט כדי לתאר איזה מסע מכוון ויזום אני ומשפחתי עוברים, כדי להזיז אותי מהאמת ולא אוכל לפרט ואני זה שביקשתי מבית המשפט לקיים את הדיון בדלתיים סגורות. אני מתנצל שהייתי כעוס אבל הדברים בימים האחרונים עברו את כל הגבולות שאדם סביר יכול לשאת.

19:54 עריכה

העימות החריף שהתרחש היום בכנסת בדיון לציון 24 שנה לרצח רבין, היה הרמה להנחתה לשרי הליכוד וכמובן לראש הממשלה עצמו, שהשים עצמו כקרבן להסתה, ובטח שלא כמי שהיה שותף לה לפני רצח רבין. הנה עוד כמה דברים שאמר נתניהו בהקשר הזה:

"זה מה שאומרים עלי יומיום, שאני בוגד, ולא שמעתי אותך או אף אחד כאן מגנה שבאים לרצוח ראש ממשלה. שלשום המשטרה עצרה מישהו שאמר 'אני בא לרצוח אותך ואת בני משפחתך' ואני לא שמעתי מילה אחת של גינוי הדבר נכון לגבי וגם לגבי אשכנזי וגם לגבי גנץ כשמישהו אומר דבר כזה ורבין או שרון או בגין".

ח"כ אילן גילאון (מחנ"ד) הגיב לדבריו של רוה"מ וצייץ כי "מדהים לראות את האיש שריסק יותר מכל את הממלכתיות הישראלית באמצעות הסתה, שיסוי, גזענות ושנאה – מעיז לדבר על פריצת הממלכתיות. קוזאק נגזל, כולם נגדו".

20:11 עריכה

ביום רביעי הבא גנץ יחזיר את המנדט להרכבת ממשלה לנשיא, אלא אם כן יקים ממשלה באחד משני התרחישים הבאים:

בתרחיש אחד, הוא יקים ממשלת אחדות עם הליכוד וישראל ביתנו. בתרחיש השני הוא יקים ממשלת מיעוט על בסיס כחול-לבן, העבודה וליברמן, ובתמיכת המשותפת מבחוץ.

עם זאת, במפלגה המשותפת יש מספר חברי כנסת שמתנגדים באופן נחרץ לתמיכה בממשלה שבה חבר אביגדור ליברמן.

אם גנץ ייכשל בהרכבת ממשלה עד ה-20 בנובמבר, הוא ייאלץ להחזיר את המנדט לנשיא ואז כל צד בכנסת יוכל לגייס 61 חתימות למי שירכיב ממשלה.

האולטימטום שהציב אתמול יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לשתי המפלגות הגדולות, רק מחדד היום את הפערים במבוי הסתום הפוליטי: הליכוד לא מוותר על הגוש וגנץ הבהיר שנתניהו לא יכהן תחת כתב אישום.

דפנה ליאל מחדשות 12, אומרת כי הצהרת גנץ מהיום, לפיה לא ישב עם נתניהו לאחר כתב אישום, מאותתת שפניו לממשלת מיעוט צרה ונקבע מרתון פגישות לסכם את הנושא, כשהפגישה בין גנץ לליברמן תתקיים בהמשך השבוע. הכוונה היא כאמור לממשלה זמנית בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת ובשלב שני קריאה למפלגות הימין שיצטרפו.

יאיר שרקי מאותו ערוץ ציטט גורם במפלגות החרדיות שאומר כי נתניהו זקוק להם יותר משהם זקוקים לו. לטענתו, הליכוד והחרדים משוכנעים שגם פניו של ליברמן לממשלה צרה.

20:22 עריכה

חלק נוסף מתמלילי החקירה של ניר חפץ פורסמו הערב בחדשות 12. עד המדינה בתיק 4,000 סיפר שנתניהו הפעיל עליו מכבש לחצים כדי שיתמנה בעצמו למנכ"ל משרד התקשורת עם הבטחה שיהיה בעצם השר בפועל. אבל חפץ סירב להצעת נתניהו, ואז העלה את שמו של פילבר. "למה לא מומו? ואז הוא אמר לי שזה רעיון מעניין".

לדברי חפץ, שאול אלוביץ' גם רצה את פילבר וציפה בכיליון עיניים למינויו ומהרגע שפילבר מונה חפץ סיים את תפקידו בתיווך בין נתניהו לאלוביץ' ואתר וואלה. מאוחר יותר למשפחת נתניהו היו דרישות נוספות וחפץ התערב שוב.

"שרה שלחה לי וואטאסאפ וביקשה שאודיע להם (למשפחת אלוביץ') שהם וראש הממשלה לא חברים יותר. הם, האלוביצ'ים לא הצליחו להתמודד עם הטענות של יאיר כל השבוע, הוא כל הזמן התלונן. איריס אמרה שהיא תקח את נושא וואלה לטיפולה ואמרה שיהיה בסדר … הם היו מודאגים מהעניין הזה. אני רואה אנשים במצוקה קשה, תעזור לנו לרכך, לדבר על לבם, ואני אמרתי להם 'יאיר זה מקרה אבוד, אי אפשר לשכנע'".

במקביל, פורסמו בערוץ 13 גם תמלילי חקירה של תיק 1,000 שבו נחשד נתניהו בהפרת אמונים מול ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. לפי התמליל, העוזרת של מילצ'ן העידה על בקבוקי השמפניה והסיגרים שהעבירה לבלפור בשקיות אטומות.

20:34 עריכה

את הרעיון של בחירה ישירה לראשות הממשלה העלה מחדש בשבוע שעבר ח"כ אריה דרעי, אך לפי שעה היא ירדה מהפרק. בכל זאת, לפי סקאר חדשות 13 במקרה של בחירות בשני פתקים, (לראשות ממשלה ולמפלגה), יש מנצח ברור – נתניהו.

לפי הסקר, כחול-לבן מקבלת 35 מנדטים, הליכוד 34, עבודה-גשר 5, מחנ"ד, ימין חדש ואיחוד הימין מקבלות 4 מנדטים כל אחת, המשותפת נשארת עם 13, ישראל ביתנו עולה ל-9 ושתי המפלגות החרדיות נחלשות ל-6 מנדטים כל אחת.

בנוסף, נמצא כי רוב מוחלט מהציבור (41%) סבור שאם יהיו בחירות שלישיות, נתניהו הוא האשם בהן, 31% חושבים שהאשמה היא בליברמן והיתר יאשימו את גנץ.

20:59 עריכה

יונתן בן-ארצי ביקש לומר את המילה האחרונה בעימות שהתרחש בינו לנתניהו במהלך היום. בן ארצי קרא לקחת דוגמא מרבין ולקחת אחריות, כלומר להתפטר, ונתניהו אמר בכנסת שהאזכרה בהר הרצל נוצלה להשתלחות פוליטית מבישה. וזה כאמור הציוץ של בן ארצי בסיכום היום:

21:08 עריכה

סיעת כחול-לבן תתכנס מחר ב-14:00 באולם נגב בכנסת. בני גנץ ידבר לתקשורת.

22:32 עריכה

בעקבות חלקים מתמלילי נתניהו שפורסמו הערב בחדשות 12, ראש הממשלה העלה בדקות האחרונות פוסט שבו הוא טוען כי יש סתירה בעדותו של חפץ. זאת, שכן לפי נתניהו, בשבוע שעבר פורסמה עדות שבה חפץ לא זוכר פגישה בינו לפילבר שבה הוא העביר מסר להקשיח את העמדה כלפי בזק, ואילו בתמליל מהיום הוא כן תיאר פגישה שכזו.

חשיפה!תחת לחץ המשטרה ניר חפץ שוב נאלץ לשנות גרסאות. אם חדשות 12 היו צופים בחדשות 12 מהשבוע שעבר הם לא היו מפרסמים…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום ראשון, 10 בנובמבר 2019

סגירה