אמא שלך רפורמית ואבא שלך הומו סאפיינס

קמפיין מסורת של "שישי ישראלי", אחה"צ כדורגל, בערב קידוש
קמפיין מסורת של "שישי ישראלי", אחה"צ כדורגל, בערב קידוש

המילה 'דת' איננה ממוצא שמי כמו רוב המילים בשפה העברית, ומקורה מפרסית. משמעותה המקורית: חוק.

משום כך, המילה דת מופיעה בספרי התנ"ך הקשורים לפרס: במגילת אסתר, בספר דניאל ובספר עזרא – במובן חוק, צו, פקודה. המושג 'דת משה' פירושו חוקי משה, כלומר הצווים שיש למלא על פי הכתוב בתורה.

מצוות התורה נוסחו והוצגו כפקודות שיש למלא, תחת איומי ענישה קשים ביותר. ראו רשימת איומים מרוכזת, נרחבת ומגוונת במיוחד בספר דברים כ"ח החל מ'וְהָיָה אִם לֹא תִשְׁמַע בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ'. לא ליד ילדים.

מצוות התורה נוסחו והוצגו כפקודות שיש למלא, תחת איומי ענישה קשים ביותר. ראו רשימת איומים מרוכזת, נרחבת ומגוונת במיוחד בספר דברים כ"ח החל מ'וְהָיָה אִם לֹא תִשְׁמַע בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ'. לא ליד ילדים

כמו בכל איום, ניתנה למאויימים "בחירה", יחד עם "המלצה חמה" לבחור בציות מוחלט. אחרת…

אכן תמצאו בפרק כ"ח '"הצעה שאי אפשר לסרב לה" שלידה דון קורליאונה הוא ילד כאפות רכרוכי ויפה נפש, ואפילו אלף טרנטינוס לא יעיזו לביים את מה שמתואר בפרק.

למרות זאת, אנשים רבים שמגדירים עצמם יהודים, בישראל ובשאר העולם, לא קונים מזמן את איומי יהוה הזוועתיים ולא מצייתים. במקום זאת, רואים ביהדות עניין של זהות קולקטיבית, של מסורת, תרבות, השראה ופולקלור, אבל כבר לא אוסף של חוקי דת מחייבים על בסיס התורה, התלמוד והשולחן ערוך. כלומר, אינם אורתודוכסים.

בפרק כ"ח תמצאו "הצעה שאי אפשר לסרב לה", שלידה דון קורליאונה הוא ילד כאפות רכרוכי ויפה נפש, ואפילו אלף טרנטינוס לא יעיזו לביים את מה שמתואר בפרק

בהתאם לכך, הולכים לפעמים לבית כנסת בשבת או בחג, אבל אחר כך נוסעים במכוניות, מדליקים אורות, משתמשים בסמרטפון, משמיעים מוסיקה, מעשנים, רואים סדרות וסרטים בטלויזיה וקונים דברים בכסף. או שהולכים למגרש כדורגל אחרי בית הכנסת.

הם חוגגים בר מצווה לילד, אבל לא מצפים ממנו להתחיל למחרת לקיים מצוות השולחן ערוך או להניח תפילין בכל יום. יותר סביר שיציינו את האירוע במסיבה מצולמת וטיול בחו"ל.

חלקם לא אוכלים חזירים כסמל, אבל ממש לא מקפידים על כללי הכשרות על פי ההלכה.

היהדות עבור רבים היא בעיקר מסורות, סמלים, שירים, מאכלים ופולקלור, לא חוקי התנהגות שפקד עליהם בכתב אל, שיש לציית להם ושאין לעבור עליהם תחת איומי השמדה בייסורים מגוונים לכל בני המשפחה

רובם הגדול מאוד מעולם לא קראו את התנ"ך בשלמותו או אפילו ברובו, התלמוד לא מוכר להם כמעט לחלוטין, אבל סיפורי המיתולוגיה היהודית מוכרים להם מהגן, וחוגגים בארוחות מיוחדות את החגים, לפני שמדליקים טלויזיה או נוסעים לבלות. משתתפים בסדר פסח ללא פירור לחם ונוסעים בחזרה הביתה בסיומו, בפקק אינסופי של יהודים כאלה.

בקיצור, היהדות עבורם היא בעיקר מסורות, סמלים, שירים, מאכלים ופולקלור, לא חוקי התנהגות שפקד עליהם בכתב אל, שיש לציית להם ושאין לעבור עליהם תחת איומי השמדה בייסורים מגוונים לכל בני המשפחה, מתינוקות ועד קשישים.

ברחבי העולם קוראים לזה יהודים רפורמים.

ברחבי העולם קוראים לזה יהודים רפורמים. בישראל חלק גדול הם בדיוק כאלה, אבל שלא תעזו לבשר להם שהם רפורמים! רבים מהם ייעלבו מאוד. וגם הומו סאפיינס אל תקראו להם. גם מזה חלק מהאנשים יעלבו מאוד

בישראל חלק גדול מהיהודים הם בדיוק כאלה, אבל שלא תעזו לבשר להם שהם רפורמים! רבים מהם ייעלבו מאוד. וגם הומו סאפיינס אל תקראו להם. גם מזה חלק מהאנשים יעלבו מאוד. שמרו על לשון נקיה.

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 487 מילים
סגירה