דניאל אדר
הזמן של
דניאל אדר

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

הבורות הזאת איננה תקלה, היא בורות מודעת וכפויה, בורות מיליטנטית

ארץ שטוחה

בכל שנה מצויין "יום דרווין" (ב-12 בפברואר), יום הולדתו (1809) של צ'רלס דרווין, על תרומתו הגדולה למדע הביולוגיה ולמדעים בכלל. בישראל פחות.

האבולוציה של המינים החיים על כדור הארץ היא אמנם מהעובדות המבוססות ביותר במדעים במאה ה-21, אבל באזור הזה של העולם – כוחה של המיתולוגיה המונותאיסטית עדיין חזק מאוד, וממשיך לעוות את החינוך אפילו בשנת 2019.

האבולוציה היא אמנם מהעובדות המבוססות ביותר במדעים במאה ה-21, אבל באזור הזה של העולם – כוחה של המיתולוגיה המונותאיסטית ממשיך לעוות את החינוך אפילו בשנת 2019

על פי המיתולוגיה הזאת, הומו סאפיינס איננו צאצא של מינים אחרים (וגם לא כל שאר המינים החיים בפלנטה הזאת), אלא צאצא של עפר, שהפך מיידית לאיש בעקבות כמה מילים שנאמרו בלי פה בעברית.

זאת לפני שצלע שלו הפכה לאישה, שבעצה אחת עם נחש חכם, מדבר ומבין עניין, החטיאה את האיש, ולכן גורשו מהגן המושלם בו חיו, ונשלחו לשוטט בארץ השטוחה המכוסה ברקיע קשיח בצורת כיפה, שמעליו הרבה מים, וברקיע יש ארובות שכאשר הן נפתחות יש מבול וכולם טובעים.

והשמש (שקיימת פחות זמן מהעשב) שטה קרוב מאוד לארץ, מתחת לרקיע ביום, ומעליו בלילה, ובגלל זה חשוך בלילה. ובני אדם חיו ביחד עם דינוזאורים כמו בפלינטסטונס (משפחת קדמוני כסרט דוקו), וכל זה – יחד עם כוכבונים קטנים (מעין נצנצים) וקרובים מאוד לארץ, שגם הם מטיילים מעל ומתחת לרקיע.

כל זה נקרא במיתולוגיה "עולם", והוא עולמון מדומיין וקטנטן שלא קיים בשום מקום מחוץ למיתולוגיה ואין לו קשר קלוש למה שמכונה בימינו יקום.

השמש (שקיימת פחות זמן מהעשב) שטה קרוב מאוד לארץ, מתחת לרקיע ביום, ומעליו בלילה, ובגלל זה חשוך בלילה. ובני אדם חיו ביחד עם דינוזאורים כמו בפלינטסטונס (משפחת קדמוני כסרט דוקו)

על פי המיתולוגיה הזאת, כל זה קרה לפני פחות מ-6,000 שנה (בזמן שבפועל, כל היבשות היו כבר אז – מזמן מאוכלסות בתרבויות אנושיות עתיקות, מסיביר ועד דרום אמריקה), ולפני זה לא היה כלום כי אין כלום בשום מקום כי טרם נאמרו מילות הקסם.

אז מובן לגמרי, שחובבי המיתולוגיה הזאת כמציאות יהפכו למכחישי 99.9% מההיסטוריה בת 4.5 מיליארדי שנים של כדור הארץ (מסתבר שכדור), של היקום (בן קרוב ל-14 מיליארדי שנים) ושל בני אדם בתוכו.

בגלל האמונה במיתולוגיה כהיסטוריה, נאלצים מאמיניה להכחיש את קיומו של כמעט כל הזמן, כמעט כל המרחב וכמעט כל מה שקרה בהם. אין במיתולוגיה מיליארדי שנים, אין מיליוני שנים ואין עשרות אלפי שנים. יש זמן, שהוא זמנון. אין היסטוריה גדולה, יש סיפורון קטנטן ובו במקרה "אנחנו", כך יצא, במרכז הכל מהרגע הראשון, שהיה לא מזמן.

איך מכחישים? הרי עובדת אבולוציית המינים היא מהמבוססות במדע. מאחר ואין שום דרך להסתכל על העובדות ולהכחישן, כל מה שנותר הוא לסרב בתוקף להסתכל עליהן, ולהתעקש להמשיך לשקר לילדים מגיל אפס. הבורות הזאת איננה תקלה, היא בורות מודעת וכפויה, בורות מיליטנטית, שהחינוך המאורגן משת"פ שלה ושותף בכיר והיסטורי בהפצתה.

אז מובן לגמרי, שחובבי המיתולוגיה הזאת כמציאות – יהפכו למכחישי 99.9% מההיסטוריה בת 4.5 מיליארדי שנים של כדור הארץ (מסתבר שכדור), של היקום (בן קרוב ל-14 מיליארדי שנים) ושל בני אדם בתוכו

איך מכחישים מדע? ראשית, מעודדים אי לימוד ואי הכרה גורפת של העובדות הידועות. שנית, הרבה שקרים ודיסאינפורמציה. למשל: זאת "רק תיאוריה". באמירה הזאת יש ניצול מעוות של אי הכרת המושג 'תיאוריה' במדע, בניגוד לשפת היומיום.

בשפה הרגילה, 'תיאוריה' היא סתם איזה רעיון שעלה לי ואולי הוא נכון ואולי לא. תיאוריה מדעית – זה משהו אחר לגמרי: מערך שלם ושיטתי של רעיונות המתאר ומסביר תופעה מסוימת, בהתבסס בין השאר על ניסויים ותצפיות רבים.

למשל, תיאוריית היחסות, התיאוריה הקוונטית, ההליוצנטרית, אבולוציית המינים החיים, התיאוריה הקינטית של הגזים ועוד רבות. לא מדובר באיזו הברקה שאולי נכונה ואולי לא, אלא במערך גדול של תצפיות ומחקרים עם ממצאים ונסויים רבים בשיטות מחקר מגוונות.

אף אחד לא אומר על היחסות או על המכניקה הקוונטית: זאת "סתם תיאוריה". מדוע? כי אין אידיאולוגיה מיתולוגיסטית נגד העובדות שתיאוריות אלה מסבירות.

אבל העובדה שבני אדם אינם צאצאים ישירים של עפר בן פחות מ-6,000 שנה שצצו בשניה אחת מתחת לרקיע חוסם שיטפון, קשה עדיין לרבים שנשבו מלידה במיתולוגיה כסיפור אמיתי.

אף אחד לא אומר על היחסות או על המכניקה הקוונטית: זאת "סתם תיאוריה". מדוע? כי אין אידיאולוגיה מיתולוגיסטית נגד העובדות שתיאוריות אלה מסבירות

למאמיני מיתולוגיה כעובדה, אין שום בעיה לכנות 'מיתולוגיה' את זו של אחרים, יוונים, הודים או מאיה. אבל לקרוא בשמה למיתולוגיה של עצמם?! חלילה וחס! למיתולוגיה שלי יש חסינות נצחית מפני עובדות! (מזכיר את המונח "לאומנות", שהוא תמיד מתיחס ללאומיות רעה של מישהו אחר, אף פעם לא לזו של הדובר/ת, שאצלו/ה יש רק "לאומיות" לגיטימית, בריאה וחביבה).

הנזקים של שילטון המיתולוגיה בתודעה במאה ה-21 על חשבון השיטה המדעית, רבים ומגוונים; לתרבות, לחינוך ולהשכלה, ליכולת לפתח חשיבה ביקורתית וערה בשלל תחומים עכשוויים, ליכולת לזהות פייק ניוז ולהתמודד איתן, לצורך הדחוף להיענות לאתגרים הסביבתיים הגדולים שהמדענים מזהירים מפניהם, ועוד רבים.

ב-2019 הגיע הזמן לשחרר את הדעת ממיתולוגיות ישנות, שאותן אפשר ורצוי להמשיך ללמוד ולהכיר כספרות, כתרבות, כביטויי יצירתיות וכחלק מהתפתחות האדם, מימי הילדות האנושית, בהם היו הרבה יותר שאלות מכלים לחקור ולתת תשובות, אבל כבר לא כעובדות.

יש שפע סיפורי ילדים מדומיינים שנעים לילדים להפליג בהם כמציאותיים, עד גיל מסויים. אחר כך, ההבחנה בין פנטזיה לעובדה חשובה לחיים, בין אם מדובר בספרי הארי פוטר או במיתולוגיה ישנה.

באקדמיה הלאומית למדעים בירושלים הוצגה עד לא מזמן תערוכה מרתקת על אבולוציית האדם, החל מאבותיו ממינים אחרים מלפני למעלה מ-3 מליון שנים. חשוב שיוצגו כמוה גם בעתיד, וחשוב להביא אליה ילדים.

בתמונה: מיתולוגיוה, שהוחלט להעניק לה חסינות קבועה מפני המציאות והעובדות, ולכן יש איסור חמור לקרוא לה כאן מיתולוגיה.

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
לא רק בחלק הזה של העולם, גם בארה״ב ״המתקדמת״ חלק עצום מהאוכלוסיה מאמין בבריאתנות, או בשמה המכובס ״תכנון תבוני״ שלא בהכרח כולל אמונה בארץ השטוחה, ואפילו לא תמיד שולל את גילו האמיתי של הי... המשך קריאה

לא רק בחלק הזה של העולם, גם בארה״ב ״המתקדמת״ חלק עצום מהאוכלוסיה מאמין בבריאתנות, או בשמה המכובס ״תכנון תבוני״ שלא בהכרח כולל אמונה בארץ השטוחה, ואפילו לא תמיד שולל את גילו האמיתי של היקום, אבל תמיד שולל את ״המקריות״ של האבולוציה. אם פעם תלינו את האשמה בבורות של האנושות בחוסר הנגישות של המידע, הרי היום כשהכל זמין לכולם כל הזמן, עדיין רובנו בוחרים להיות בורים ולהמשיך להאמין בסיפורי מעשיות, בין אם אלה כתבים עתיקים, או סרטונים ערוכים היטב ביוטיוב. תמונה לא מעודדת על מהות האנושות, לאבולוציה יש עוד עבודה לעשות.

אתה בונה לעצמך Straw Man שזה אומר שאתה מייצר למתנגדים שלך פלטפורמה שאתה יכול בכיף להפיל אותה. כדאי לך להתייחס לאלה שמחברים בין הדת והמדע ולהבין את הצד השני כדי שתבין קצת את האנושות ותפס... המשך קריאה

אתה בונה לעצמך Straw Man שזה אומר שאתה מייצר למתנגדים שלך פלטפורמה שאתה יכול בכיף להפיל אותה. כדאי לך להתייחס לאלה שמחברים בין הדת והמדע ולהבין את הצד השני כדי שתבין קצת את האנושות ותפסיק לזלזל.

עוד 841 מילים ו-2 תגובות

מעולם לא נשאלתי אם אני לא אונס, שודד או רוצח מטעמי מוסר

מעולם לא נשאלתי אם אינני אלים מטעמי מוסר. מעולם לא נשאלתי אם אני לא אונס, לא שודד ולא רוצח מטעמי מוסר. כן נשאלתי האם אני לא אוכל בעלי חיים מטעמי מוסר.

1

השאלה הזאת לא מפסיקה להפתיע אותי. כי השואל/ת מניח/ה או רוצה לרמוז שיש לי איזה "מוסר" מיוחד, שונה משלו/ה, שבגינו אני נמנע מלאכול חיות אחרות.

והאמת? ממש לא, אין לי כזה. המוסר שלי הוא אותו אחד שיש לשואל/ת. זה המוסר הבסיסי ביותר, ששולל השגת הנאה או רווח באמצעות פגיעה קשה, התאכזרות עד כדי שפיכות דמים, במישהו אחר, שסבל ונהרג בעבור ההנאה או הרווח האלה.

זה בדיוק אותו מוסר שפוסל שוד, אונס או רצח, למרות שמישהו נהנה או מרוויח מהמעשים האלה, אבל באמצעות פגיעה קשה ואלימה במישהו אחר, בגרימת סבל גדול למי שמסוגלים ללא ספק לסבול.

2

אפשר להקשות על דוגמאות הרצח, האונס והשוד ולטעון שכולן מתיחסות לסבל והרג של בני אדם, על כן כולנו פוסלים את המעשים האלה כלא מוסריים בעליל, ולהגיד שהמוסר שלנו לא מגיע עד לבעלי חיים אחרים. אך האם זה נכון? ממש לא.

3

לו היה זה נכון, שהמוסר שלנו מסמן גבול בין סבלנו לבין סבלם של בעלי חיים אחרים, לא הינו מחוקקים חוק נגד גרימת "צער בעלי חיים". אבל העובדה היא שחוק כזה כן קיים, והוא קובע:

"לא יענה אדם בעל חיים, לא יתאכזר אליו ולא יתעלל בו בדרך כלשהי." – חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ״ד–1994.

כלומר, אנחנו כולנו, כחברה, מכירים באי מוסריות הפגיעה הזאת בבעלי חיים חשים אחרים.
שאלה: מי מאיתנו לא מסכימים עם האיסור הזה?
עד היום, לא פגשתי אפילו אדם אחד שהאיסור הזה על פגיעה בבעלי חיים לא מקובל עליו, ומסיבות "מוסריות" לחלוטין. כולם פוסלים ומגנים התאכזרות בבעלי חיים חשים.

4

לכן, המוסר שלי – שבגינו אינני אוכל חיות אחרות, מעונות ונשחטות – אינו שונה מהמוסר של כל הסובבים אותי. כולנו – כחברה – מסכימים באי מוסריות הפגיעה הקשה בבעלי החיים, כפי שבא לידי ביטוי בחוק צער בעלי חיים המקובל על כולם, ממש כולם.

5

אם כך, מיותר לשאול אותי מאילו טעמים אינני אוכל חיות. התמיהה והסתירה אינן אצלי. הסתירה מצויה אצל התומך בחוק צער בעלי חיים מטעמי מוסר, אך אינו נמנע מהפרת אותו עקרון בדיוק בעבור רווח או הנאה מהפגיעות הקשות האלה בבעלי חיים.

6

אין ספק שבמאה ה-21 בחברה שאנחנו חיים בה, יש שפע חסר תקדים במזון שאינו מופק מהתאכזרות ומהרג בעלי חיים אחרים. מעולם, מאז יש בני אדם על כדור הארץ, לא היה קל יותר להתרחק משותפות לזוועות האלה.

במאה ה-21, בחברה שלנו, יש שפע חסר תקדים במזון, שאינו מופק מהתאכזרות והרג בעלי חיים אחרים. מעולם, מאז יש בני אדם על כדור הארץ, לא היה קל יותר להתרחק משותפות לזוועות האלה

7

אם תשאלו את לב טולסטוי, מחבר 'מחלמה ושלום', 'אנה קרנינה' ויצירות רבות אחרות, גם במאה ה-19 לא היתה הצדקה כזאת, לכן כבר אז היה מדובר במעשה לא מוסרי:

"בן אדם יכול לחיות ולהיות בריא בלי להרוג בעלי חיים כדי לאכול אותם; משום כך, אם הוא אוכל בשר הוא משתתף בלקיחת חיים של בעל חיים אך ורק למען גרגרנותו. ולנהוג כך לא מוסרי. אם האדם שואף לחיות חיים הגונים, מעשה ריסון העצמי הראשון שלו הוא מפני פגיעה בבעלי חיים."

הצדקה ב-2019? בוודאי שאין!

8

אני לא מתעסק בכפיית מוסר של אחד על אחר. אני בעד התנהגות התואמת את המוסר העצמי. האם כליאה, התאכזרות ושפיכות דמים של בעלי חיים חשים, בעבור בילויים והנאות גסטרונומיות, האם כל זה תואם את המוסר שלי?

9

ובמאה ה-21, אין מנוס מלהוסיף ולשאול על  צרכנות כזאת, שתומכת בפליטת גזי חממה מסיבית, בביזבוז קיצוני של מים, בביעור יערות ופגיעות קשות נוספות בהיקף חסר תקדים – האם אני יכול להצדיק צרכנות כזאת כי… "טעים לי"?

10

צריכת אוכל שמופק מבעלי חיים במאה ה-21 היא פשע רב תחומי מובהק, אפילו לפני שסופרים את נזקיה הקשים לבריאות ולחיי אדם.
מעולם לא גרמו תעשיות האוכל מחיות נזקים בהיקפים אדירים כמו בימינו.
מעולם לא היה קל להפסיק לצרוך ולממן אותה כמו בימינו.

11

אז מאיזה טעם אני לא אוכל מן החי? מהטעם שטעם לא מצדיק הכל.
והגיע הזמן לקחת אחריות.
בבחירה הזאת, אני לא תלוי באף פוליטיקאי, מושחת או ישר. זה רק אני, זה רק אתה וזאת רק את. והצלחת שלנו.

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
הנסיון שלך לעשות לוגיזציה מוחלטת של החלטה רגשית מעורר כבוד וחמלה. כבוד - כי כל נסיון לצמצם סבל של כל יצור חי הוא ראוי, והוא גם מכמיר לב משום שהוא לא מחזיק מים, אפילו לא לחלוחית של מים. ... המשך קריאה

הנסיון שלך לעשות לוגיזציה מוחלטת של החלטה רגשית מעורר כבוד וחמלה. כבוד – כי כל נסיון לצמצם סבל של כל יצור חי הוא ראוי, והוא גם מכמיר לב משום שהוא לא מחזיק מים, אפילו לא לחלוחית של מים. המוסר שלך כן שונה משלי והעצם של הכלב תמונה ב״מישהו אחר״. מישהו אחר מבחינתי זה מישהו, אדם בעיקר, ואולי גם כלבים וחתולים אליהם פיתחנו קשר רגשי עמוק. הוא לא כולל תרנגולות וביצים ובוודאי שלא כולל שרימפס וסקלופס. כן, המוסר שלנו שונה כי אתה מרחם על סקלופס ואני לא. כן, חוקי צער בעלי חיים נועדו למנוע סבלן של חיות, והם חוקים ראויים בהם אני תומך. אני מזעדע מעינוי חיות, גם כאלה שאני אוכל. מדובר בסבל מיותר. ואני מעריץ את טולסטוי, שספריו מלאים מתכונים למאכלי בשר, ואני מאמין שבשר הוא חלק טבעי לחלוטין מהתפריט שלנו, ויש לי הוכחות מחקריות לעניין. נקודה אחרונה – אני לא רואה את ההבדל הסנטיאנטי בין סקלופס לפטרוזיליה. יש מחקרים שמראים רגשות עמוקים אצל צמחים. עצם הקיום שלי הוא על חשבון אורגניזמים אחרים, רבים, ואני לגמרי בסדר עם זה.

עוד 631 מילים ו-1 תגובות

רובה שנתלה על הקיר במערכה ראשונה

 

מבט על הערך 'התיקון השני לחוקת ארה"ב' מראה עליה דרמטית במגמות החיפוש שלו בגוגל, בימים שמיד אחרי הטבח האחרון, כמו אחרי כל טבח שם.

כן, אפילו תושבי ארה"ב רצים בימים מבלבלים אלה לעיין שוב בסעיף הזה שהפך החזקה ונשיאת נשק שיורה לזכות כמעט בלתי ניתנת לביטול של הפרט במדינה.

התיקון נכלל ב'מגילת הזכויות' בסוף 1791. באותם ימים, חששו רבים מפני קיומו של צבא סדיר בעת שלום, העלול לבצע הפיכה לתפיסת השלטון, ונחשב משום כך לסכנה לחירות האזרחים.

הפתרון שהוצע היה הקמת מיליציות במדינות השונות בברית, שיהיו מורכבות מאזרחים חמושים בנשקם הפרטי ושיתגיסו בעת הצורך. גם תומכי הקמת הצבא הסדיר הכירו בסכנת ההפיכה הצבאית ובסופו של דבר נקבע בתיקון השני שנחוצה מיליציה "לבטחונה של מדינה חופשית ואין להגביל את זכותם של בני אדם להחזיק ולשאת נשק."

כל זה היה בשנת 1791, אלה היו האתגרים והבעיות ואלה היו הניסוחים והפתרונות לפני 228 שנים. האם אלה האתגרים והבעיות של ארצות הברית של 2019?

כל זה היה בשנת 1791, אלה היו האתגרים והבעיות ואלה היו הניסוחים והפתרונות לפני 228 שנים. האם אלה האתגרים והבעיות של ארצות הברית של 2019?

במילים אחרות, מה עושים עם חולה' כשהמחלה הקשה והמסוכנת התחלפה, אבל נותר בידיו המרשם המצהיב לאותה תרופה ישנה מימי המחלה הקודמת? האם ממשיכים לעשות בה שימוש כי ככה כתוב במרשם העתיק?

האפשרויות מתחלקות בדרך כלל לשתיים: להצדיק או להפסיק. ויהיו תמיד מי שירצו להצדיק את הישן בשאיפה להנציחו ומנגד, מי שיבחרו להפסיק מה שהיה ואיננו כדי להחליפו.

כאשר הופכים עיקרון כלשהו, שנקבע בנסיבות מסוימות, לקַבוּע בכל זמן אחר – ולא משנה עד כמה השתנו מאז הנסיבות שהולידו אותו – הוא הופך לעקרון מקודש, למרכיב בדת או במסורת קשוחה וחסינה מראש מכל חשיבה וביקורת. במקרה הזה מדובר בחלק ממסורת ומדת ארצות הברית.

כמו בדתות אחרות, יש בה אורתודוכסים, רפורמיים וכופרים בה. האורתודוכסיה מצויה ברובה בקרב הרפובליקנים, הרואים בנוסח המקורי צו מחייב בכל דור ודור ללא רשות או צורך לבצע שינויים משמעותיים ובוודאי לא לבטל עיקרון שנקבע ונכתב בעבר.

בין הדמוקרטים יש רפורמים רבים, המכבדים את מילות אבות אבותיהם, מכירים בהן כחלק ממסורת הראויה להישמר, אך תומכים בשינויים ותיקונים כדי להתאים את העקרון הישן לנסיבות המאה הנוכחית. כלומר, החמרה משמעותית במנגנוני הבקרה באשר לנגישות לכלי נשק.

ולבסוף הכופרים בדת, הסבורים כי עם כל הכבוד למסורת ולנסיבות יצירתה לפני מאות שנים, המציאות העכשווית שונה מספיק כדי להצדיק יצירת עקרונות חדשים לחלוטין. במילים אחרות, יש לבטל את התיקון השני ולקבוע עקרונות חדשים המתאימים לחברה במאה ה-21, מאפייניה וסכנותיה, כנהוג במדינות מודרניות במאה הנוכחית.

כדי להבין את חומרת הבעיה בארה"ב, יש להכיר מעט נתונים:

1

ב-2013 למשל, נהרגו בארה"ב מעל 33,000 (שלושים ושלושה אלף!) בני אדם מנשק שיורה, ומעל 70,000 נפצעו מירי (כולל בעיקר רציחות והתאבדויות וכמה מאות תאונות)

2

מדובר בפי עשרה מכמות הקורבנות של ה-11 בספטמבר 2001, בשנה אחת, ובכל שנה.

3

מספר הרציחות בירי לנפש גדול בארה"ב פי 25 מהממוצע במדינות ה-OECD.
למרות שאוכלוסיית ארה"ב מונה כמחצית האוכלוסיה של שאר 22 המדינות, בארה"ב מתבצעים:

90% מכל ההרג בירי של נשים במדינות OECD

91% מכל הרג הילדים מתחת לגיל 14  במדינות OECD.

4

בין השנים 1968 – 2011 נורו למוות בארה"ב 1.4 מיליון בני אדם.

5

מעשי הטבח ההמוניים אמנם מכוסים בהרחבה על ידי התקשורת, אבל הם אחראים לחלק קטן מסך כל קורבנות הירי בארה"ב.

*  *  *

אבל האשמה לעשרת פיגועי ה-9/11 האלה בכל שנה, אין לה שם ואין לה כתובת, לפחות לא שם אחד כמו אוסמה בן-לאדן, ולא כתובת אחת כמו הרי אפגניסטן. אין אירגון אחד לתקוף, אין טרוריסט אחד לצוד, ואין מדינה אחת להפציץ ולכבוש. המעצמה הגדולה בהיסטוריה עומדת חסרת אונים.

אין למפגעים שם אחד כמו בן-לאדן, או כתובת אחת כאפגניסטן, אין טרוריסט אחד לצוד או מדינה אחת להפציץ ולכבוש. המעצמה הגדולה עומדת חסרת אונים

כשהטובחים לא צועקים 'אללה אכבר', כשהרוצח שהחליט למות מיד אחרי קורבנותיו לא הודיע על רצונו להיות שאהיד, אין בפי הנשיא הכרזות מלחמה, הצהרות על נקמה או הבטחות על עשיית צדק.

בפיו רק מילות נחמה שלא מנחמות, תפילות שלא נענות על ידי שום אל, ותקוה מילולית לשינוי של ממש, שלכולם ברור שבדרך הנוכחית הוא לא יבוא. ככה זה כשרוב ההורגים הם נוצרים.

המעצמה החזקה בהיסטוריה, עושה הכול כדי שלא יהרגו לה שוב עשרות או מאות בני אדם במטוס. מפשיטה אנשים ללא היסוס, זורקת להם בקבוקי שתיה ומוצרי קוסמטיקה, קטנים ותמימים ככל שיהיו, לפני כל טיסה. אבל לא מונעת מ'לוחמים' בצבא עצמם מלהסתובב ברחבי המדינה עם מבחר רובים אוטומטיים וארסנלים מרשימים של תחמושת. בבתיהם, ברחובות, במרכזים מסחריים ובבתי מלון.

מה שנראה בסרטי 'המערב הפרוע' שנפוצו ברחבי העולם כולו במאה העשרים, הפך במציאות של ארצות הברית של המאה ה-21, למערב, מרכז, צפון, דרום ומזרח פרוע, עם הרבה יותר נשק והרבה יותר יורים, ואין באופק שמץ סיבה לצפות שהמדינה הפרועה תפסיק להתפרע.

הסופר והמחזאי אנטון צ'כוב (1860 – 1904) אמר "אם תלית אקדח על הקיר במערכה הראשונה, עליו לירות במערכה הבאה או בשלישית. אחרת אל תשים אותו שם." האקדח היה על הקיר וגם הרובה האוטומטי. הם עדיין שם.
מתי יתוקן התיקון הקדוש וכמה המוני קורבנות ייהרגו עד אז בשל קדושתו?

עמוס בידרמן הסכים לבקשתי לפרסם כאן את איורו.

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
0
עוד 769 מילים

שורשים יש לצמחים

grand-perents of Daniel Adar

במהלך שבעים אלף השנים האחרונות, בני אדם היגרו ממקום למקום. תחילה מאפריקה לאירואסיה ובהמשך לכל שאר העולם.

אין בהיסטוריה האנושית תקופה ללא הגירה בין ארצות ויבשות. יש גם היום הגירה וכנראה תהיה גם בעתיד.

בחלק גדול מהמקרים בני האדם חיפשו חיים שונים או טובים יותר במקום אחר, קרוב או רחוק. בכל דור בני אדם נמלטו ממלחמות, אסונות, מגפות, דיכוי, עוני, רדיפות ומצוקות אחרות, וחיפשו חיים טובים יותר בכל היבשות.

אין היום בן אדם אחד שאיננו צאצא של מהגרים, פליטים וניצולים, מלפני מעט או הרבה זמן. אין.

אני נולדתי בדרום אמריקה, שם חייתי כשליש מחיי, שאר הזמן ברובו במזרח התיכון ובהמשך נחיה ונראה, כנראה על פני כדור הארץ.

האדם איננו עץ השדה, איננו צמח ולכן אין לו שורשים. לא להתבלבל: אלו מטאפורות יפות לשירים, לא עובדות (גם עצים וצמחים אחרים היגרו למרחקים עצומים, אגב).

סבתא שלי היגרה ממזרח אירופה לארגנטינה בשנות ה-20 של המאה הקודמת, עם דרכון ועליו שם משפחה שלא היה האמיתי. גם כל אחיה.

עשרות שנים מאוחר יותר, סבתי השניה היגרה ממרוקו לדרום אמריקה, בין השאר תוך עקיפת תקנות באשר למהגרים מצפון אפריקה.

כמה דורות אחורה אתם צריכים לחזור כדי למצוא מישהו/י מאבותיכם שהיגר/ה לארץ אחרת בדרך לא לגמרי חוקית? דור אחד? שניים? יותר?

לא בטוח שכולנו יודעים מספיק על קורות חיי קודמינו כדי לענות על זה, אבל סביר מאוד להניח שלא כל ההגירות שהובילו אליכם ולמיקומכם הנוכחי, נחשבו חוקיות על ידי המארחים. אבל היו להן מניעים וסיבות אנושיות כבדות משקל ולכן קרו.

חשוב לזכור את הנ"ל ולאמץ מעט צניעות לפני שתומכים בגירוש ילדים ותינוקות ילידי ישראל, שלא היו מגורשים לו אימהותיהם היו נחשבות כאן יהודיות. כי אז, אפילו היו פושעות נמלטות, גנבות או פדופיליות, היו מתקבלות כאן ללא קושי לצמיתות עם כל צאצאיהן.

בתמונה: הסבתא שהיגרה ממזרח אירופה במאה ה-20 עם הסבא שנולד בארגנטינה להורים שהיגרו ממזרח אירופה עוד במאה ה-19, ספק אם מצויידים במסמכים אותנטיים, כלומר חוקיים.

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
0
עוד 289 מילים

ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי?

1

בחודש מרס 2015 הושבעה הכנסת ה-20 לכהונה עד נובמבר 2019.

2

בסוף 2018, הבין החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים במספר תיקים, שעם כל חוסר הכבוד למנדלבליט על שבירת שיאי מריחה, עומדת להתפרסם החלטת הפרקליטות והיועמ"ש להעמידו לדין, כולל פרסום החשדות החמורים שיהיו הבסיס לכתבי האישום.

3

לאור הנ"ל, רץ החשוד העיקרי והקדים את הבחירות לכנסת מנובמבר 2019 לאפריל! כן, ראש ממשלה מכהן מקצץ לעצמו את הקדנציה ושולל מעצמו שבעה חודשי שילטון ללא בחירות!

וכל זה אך ורק כדי לעצור את הודעת היועמ"ש ולמנוע פרסום כתב החשדות החמורים ותמצית הראיות הרבות המבססות את החשדות. בקואליציית השחיתות כולם צייתו לשליט ואף אחד לא שאל למה מקצרים לעצמם שבעה חודשים בשילטון.

4

בחבורה הסובבת את החשוד לא נמצא, כרגיל, אפילו אחד שישאל, יערער, שלא לדבר על להתנגד – למהלכי החשוד, שנועדו אך ורק לנסיון המשך המלטות מהדין. קואליציה שלמה של משת"פי שחיתות שיתפה איתו פעולה, אפילו במחיר קיצור כהונת עצמם בכנסת ובממשלה בשבעה חודשים ויציאה למערכת בחירות, אך ורק לטובת האינטרס המושחת של השליט.

5

מיד עם ההחלטה על הבחירות זעק החשוד שלא יעלה על הדעת להגיש נגדו כתבי אישום בדיוק בזמן בחירות (שהיו אמורות להיות רק בנובמבר 2019)! ואפילו לא לקיים את השלב המקדים של שימוע. יש לדחות הכל!

היועמ"ש הידידותי מאוד לחשוד שמינה אותו, הסכים מיד להסתיר מהציבור את פירוט ממצאי החקירות עד אחרי הבחירות (לפחות) ובכך לסייע לחשוד להמשיך להונות את הציבור כאילו "אין כלום". להחלטת ההסתרה הזאת של ערימות הכלום בידי היועמ"ש, היתה השפעה על מערכת הבחירות, כפי שרצה החשוד.

6

מיד לאחר הבחירות, החשוד החל בתרגילי מילוט חדשים, בצורת אי לקיחת חומרי החקירה כדי להתכונן כביכול לשימוע (אפילו כאשר החומרים נשלחו לפרקליטיו עם שליחים), והכל כדי לדחות שוב את השלב הבא בדרך לכתבי האישום ולמשפט, השימוע.

7

כשהבין החשוד שהבריחה מהחומרים לא תסייע לו לברוח לנצח, הורה לפרקליטו לקבל את החומר ומיד אחר כך, ביקש לדחות את מועד השימוע בעוד… שנה! הנימוק: יקח לפחות שנה שלמה לעבור על ערימות ארגזים מלאים ב… כלום!

8

היועמ"ש דחה את השימוע שוב במספר חודשים, עד לאוקטובר 2019.
יש לציין שלא בטוח בכלל שהחשוד יממש את זכותו לשימוע, מסיבות שנות שאינן מטיבות עם חשודים במקרים מעין אלה (ראו אולמרט והויתור על שימוע, באמצעות עו"ד נבות תל צור שגם ייצג את החשוד הנוכחי).

9

אל תופתעו אם החשוד יודיע על ויתור על שימוע רק ברגע האחרון, אבל בינתיים, השימוע הוא תירוץ טוב לדחיות ועוד דחיות. מה בוער בדרך האפשרית למעשיהו?

10

היועמ"ש נעתר גם לבקשות החשוד לא לפרסם פרטי ממצאים ועדויות על החשדות עד אחרי הבחירות באפריל, ולא ברור מדוע ממשיך להסתיר אותם מעיני הציבור גם אחריהן (מעבר לנאמר בקווים כלליים ב'כתב החשדות').

11

חשוב לדעת ולא להתבלבל: העובדה שלגוש תומכי החשוד היו רק 60 ח"כים בסופו של דבר אינה הסיבה להליכה לבחירות נוספות באוקטובר. זאת לא הפעם הראשונה שלמועמד להרכיב ממשלה יש 60 תומכים אבל אין 61. מקרה כזה היה כאשר פרס בראשות 'המערך' (עם 44 מנדטים ) גבר על שמיר בראשות 'הליכוד' (41 מנדטים) אבל היו לו רק 60 תומכים בכנסת. מה קרה אז? ממשלה 'עבודה' – 'ליכוד' (ועוד מפלגות).

מאז, היו מקרים נוספים של ממשלות עם שתי המפלגות הגדולות, המכונות ממשלות "אחדות".

12

גם הפעם, יכלה לקום ממשלה על בסיס 'ליכוד' – 'כחול לבן' (ומפלגות נוספות) עם קואליציה גדולה במיוחד. אז מדוע לא ניתן? כי הפעם מרכיב הממשלה הוא חשוד עתיר תיקים פליליים שמפלגות האופוזיציה הבטיחו – כראוי – לא להצטרף לממשלתו רגע לפני הגשת כתבי אישום. הפסילה המוצדקת היא אישית, לא מפלגתית.

בגלל זה החשוד לא יכל לפתות את גבאי והעבודה אפילו עם ארבעה תיקים (למפלגה עם 6 מנדטים בלבד!) כולל האוצר, ראשות ועדות, ביטול חוקים מחסלי דמוקרטיה ועוד, ולהרכיב בקלות קואליציה, עם או בלי 'ישראל ביתנו'. כי בתור חשוד/נאשם נמלט, הוא פסול. כך הבטיחו במפלגות האופוזיציה לבוחריהם וקיימו. אפילו עריק/ה אחד/ת בודד/ת לא הצליח החשוד ללקט ממפלגות האופוזיציה למרות כל המאמצים והפיתויים.

לו היו מתקבלות תוצאות זהות כאשר בראש הליכוד עומד לא חשוד ולא נאשם, היתה קמה בקלות ממשלה תוך זמן קצר, עם תמיכה גדולה מאוד בכנסת.
אך מאחר ומרכיב הקואליציה פסול בצדק על ידי כמחצית הכנסת, היכולת להרכיב ממשלה היתה מוגבלת ביותר, וזאת התוצאה.

13

במהלך המו"מ להרכבת הממשלה, החשוד דרש מכל השותפות לתמוך בשינוי חוקים ושיריון חסינותו כדי להימלט סופית מלתת את הדין ומלהוכיח בבית משפט שלא היה כלום. בדיוק מה שהבטיח יום קודם מול כל האומה שלא יעלה על הדעת שיעשה.

14

הנ"ל חברות וחברים, הן הסיבות לכך שב-2019 אזרחי ישראל הולכים לשתי מערכות בחירות מיותרות לחלוטין תוך זמן קצר. לא אחת, שתיים! שליט מושחת שעומד בראש מפלגת משת"פים מפוחדים עד אימה ודממה, חסרי עקרונות וגבולות לחלוטין, וכך גם שאר מפלגות החבורה, "השותפות הטבעיות".

הוכח שוב שמדינת ישראל נשלטת מזה זמן רב על ידי חבורת עלי ביבי ושישים שודדים, פלוס מינוס. על הפלוס או המינוס הזה כל טירוף המערכות כולו. כי באמצעותו זומם החשוד לסלול את המשך דרך המילוט מהדין.

15

בשולי הדברים: המציאות משתנה ללא הפסקה – בכל תחומי החיים והקיום – וכך גם המושגים. המשמעות המעודכנת של המונח שמאלן בישראל 2019 היא: מי שמעז להמרות את פי השליט הנמלט מהחוק. כך הגיעו לקטיגוריה הזאת מרידור, ריבלין, כל הרמטכ"לים, רוב ראשי מערכות הביטחון בעבר ובהווה, ורבים אחרים שלא נשבעו אמוני חסינות לשליט.

אז לא משנה מה דעותיכם ועמדותיכם בשום עניין, אם אתם לא תומכים מושבעים, נרצעים ומשותקים עדי עד של הנמלט, אתם שמאלנים. ראו הוזהרתם.

16

תזכורת: כאשר ראש ממשלה לא נקרא ב. נתניהו אלא א. אולמרט למשל, לא מחכים עד להרשעתו החלוטה בבית המשפט העליון כדי להדיחו.
גם לא מחכים להרשעה בערכה נמוכה יותר כדי להדיח אותו
גם לא לתחילת משפטו
ולא להודעה על הגשת כתב/י אישום נגדו
גם לא לשימוע
גם לא להחלטת היועמ"ש והפרקליטות על כתב חשדות
גם לא לפרסום מסקנות המשטרה
ואפילו לא לסיום חקירת המשטרה.

כאשר לראש הממשלה החשוד לא קוראים ב. נתניהו, מאלצים אותו להתפטר – באופוזיציה ובקואליציה – כבר בתחילת החקירות נגדו. לפחות, כך היה פעם. זכרו את הימים הרחוקים ההם, וספרו יום אחד לילדכם שכך היתה נראית מדינת ישראל לפני נתניהו. אם הטירוף יימשך עוד, לא בטוח שיאמינו לכם.

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
0
עוד 916 מילים

ישראל בטיפול המרה

המהומה האחרונה בעקבות דברי שר החינוך רפי פרץ על טיפולי המרה להומוסקסואלים, היא עוד פרק בסדרה הארוכה והמשונה: מזדעזעים בתשלומים. עם ישראל אוהב הכל בתשלומים ולא חלילה במכה אחת.

אז מופע הזעזוע וההלם האחרון נפתח באמירה של פרץ בזכות המרת הומואים –  ימים ספורים בלבד אחרי הפרק הקודם, שבו הסביר הרב ושר החינוך שאהבה בין שני בני אדם ללא מחיצות עשויות מדת, גזע או לאום, היא שואה.

רוב הציבור מתקשה עדיין לראות את התורה כולה וממשיך להגיב לכל פרק ממנה בהתפרצות רגעית וקצרת מועד של הלם. כל מרכיב בתורה מגיע כאילו משום מקום ומתקבל פעם אחר פעם בהפתעה גמורה:

"מצעד בהמות" כלפי להט"ב, האמונה שאהבה ללא מחסומי דגל (דג"ל: דת, גזע, לאום) היא שואה שניה, הדרת נשים במרחב הציבורי, הדתה בחינוך לחילונים, השאיפה המעשית לבנות מקדש לשחיטה פולחנית יומיומית של בעלי חיים על חורבות מסגד, ראיית הומוסקסואליות כמחלה שיש לה טיפול וריפוי, התכניות לכבוש מחדש את רצועת עזה, להוסיף שם התנחלויות, לספח את מיליוני הגויים החיים בין הים לירדן, להותיר אותם חסרי זכויות פוליטיות לצמיתות ולמסד משטר הפרדה בחוק, הכמיהה והשאיפה המעשית להחזיר את החברה והמדינה לערכים של ממלכות תקופת הברונזה ולגזור משם בין השאר את מעמד האישה, ההומו, הכופר והגוי, המשך העדר נישואים אזרחיים במאה ה-21, המשך העוצר התחבורתי בסופי שבוע, והרשימה ארוכה.

כל אלה הם חלק מהחזון הפוליטי הפונדמנטליסטי המבוסס על האמונה שהמיתולוגיה הישנה היא הבסיס למציאות החדשה, ושערכים שכבר היו ישנים בימי הביניים הם המצפן לניהול חברה מודרנית.

תכנית המיתולוגיה הפוליטית – להחזיר את החברה לימי דוד המלך, כדברי סמוטריץ' – מחייבת את כל המוטרדים ממנה, המעדיפים דמוקרטיה מהמאה ה-21, להכיר היטב את הציוויים הארכאים שמנסים להחיות היום

ולא פחות חשוב, להכיר את המפעל עצום המימדים ועתיר התקציבים, והחופש הפוליטי שמפיץ ומקדם ערכים אנטי פלורליסטיים אלה, בסיוע נדיב ובלתי פוסק של הממשלה, מכספי ציבור.

עם כל הזעם שמעוררים הערכים של פרץ, סמוטריץ' ושות', יש להודות שכל החבורה הפונדמנטליסטית הזאת של האחים היהודים הרבה יותר מתונה מהציוויים המקוריים מעידן הברונזה המיוחסים לאל.

מהי קצת אפלייה כלפי הומואים לעומת 'וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם'? כמה כבר נורא עוצר תחבורתי ומסחרי בכל סופ"ש וחג, לעומת 'מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת'?

במקום להוציא להורג הומואים או להענישם בדרך אלימה אחרת – האחים היהודים הנאורים מהמאה ה-21 מוכנים להסתפק בריפויים ובטיפולי המרה שיצילו את נשמותיהם המקולקלות מהתועבה.

ובמקום דין מוות לצובע ביתו בשבת – כולה קצת חינוך מחדש לילדי החילונים המסכנים שנשבו מלידה באוירה פלורליסטית כופרת וחופשית ולכן יש להציל בדחיפות את נשמותיהם לקירוב הגאולה. הדתה/שמדתה.

העדינות המקסימה הזאת של הפונדמנטליסטים שמורה אך ורק ליהודים כמובן, כלפי גויי הארץ אין סיבה לגלות התחשבות כזאת.

בתכנית הסיפוח של מיליוני גויים – שישארו ללא זכויות פוליטיות לצמיתות – לא יכללו טיפולי המרה רגישים. לפלסטינים לא יוצעו טיפולים שימירו את נטיותיהם הסוטות לעצמאות – ברצון להישלט לעד על ידי העם שנבחר על ידי האל לשלוט בהם כל עוד הם כאן ודורכים על סלעי קיומם.

בהיותם גויים, ניתן לכפות עליהם את הרצון היהודי בכוח. ככתוב 'לֹא תִקֹּום וְלֹא תִטֹּור אֶת בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ'. כל מי שלמד בישיבות של האחים היהודים יודע שלא נוקמים ברֵעיךָ, בְּנֵי עַמֶּךָ הנאמנים לחוקי האל. נקמה היא ערך יהודי חשוב כלפי נכרים ועכו"ם (תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם, שְׁפֹךְ חֲמָתְךָ אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא יְדָעוּךָ, וכו').

האחים היהודים מאמינים שהמיתולוגיה הארכאית מלפני אלפי שנים מחייבת אותם במאה ה-21 להתקדם לשלב המשיחי השני. השלב הראשון, שבו החילונים הקימו וביססו מדינה, מיצה את עצמו.

עכשיו העת להמרה הגדולה לקראת מדינה יהודית פונדמנטליסטית. מרכיב מרכזי בטיפול ההמרה הגדול שימיר דמוקרטיה לתיאוקרטיה, הוא החלת הריבונות היהודית על כל גויי הארץ מהים לנהר.

זאת תהיה מדינה אחת אבל לא דו-לאומית כי יש בה רק לאום אחד. שאר המיליונים אינם עם ואינם לאום, הם אמנם ערבים אבל לא פלסטינים כי אין דבר כזה. הם סתם ערבים, ערבים גנריים.

אבל האמת היא ששאלת ה'כן עם – לא עם' לא ממש מעניינת את האחים היהודים. הרי האל כבר הורה לכבוש ולסלק מכאן עמים – גרגשים, עמלקים, פריזים ושאר עמים פיקטיביים מהמיתולוגיה.

אז עוד אחד לסלק, הפעם עם אנשים אמיתיים. גורלם כבר נגזר מזמן על ידי האל לכליה או הגליה או שיעבוד או שילוב יצירתי של כולם, בהתאם לנסיבות וליכולת.

תזכורת: פרץ, סמוטריץ' ושות' לא תפסו את חלקם בשילטון בכוח, לא פרצו באשמורת הלילה למשרדי ממשלה והחליפו מנעולים. הם שם כי הם "השותפים הטבעיים" של השליט והנאמנים לו ביותר.

השליט רחוק מלהיות פונדמנטליסט משיחי בעצמו, הוא בוודאי איננו אחד מהאחים היהודים ואין רחוק ממנו מהדת הזאת על פי אורח חייו.

אבל השילטון הנוכחי בנוי על ברית איתנה, ברית בין כנופיות. כנופיית השחיתות והנצחת השילטון בראשות השליט – מעין 'עלי ביבי ושלושים השודדים שלו פלוס מינוס' – מעוניינת בהנצחת שילטונה ובמילוט השליט החשוד/נאשם מאימת הדין, בכל מחיר.

הכנופיה הפונדמנטליסטית משיחית מעוניינת בהבאת שלב הגאולה הבא במקום המשטר הקיים מאז 1948. כל כנופיה מעניקה בנדיבות לרעותה את מבוקשה וביחד עם הצלע השלישית – נציגי הכתות 'גור' ואחרות –  מעמידים על שלוש רגליים שילטון עם סדרי עדיפויות של מיעוטים.

החרדים הם מיעוט, הפונדמנטליסטים המשיחיים הם מיעוט, חובבי הטייקונים ומנעמי השחיתות השילטונית הם מיעוט, אבל כאשר שלושת המיעוטים נשבעים אמונים זה לזה ולזה, פירוק הכנוניה ושחרור החברה ממנה יכולים לקחת לא מעט זמן.

כי השליט אמנם איננו פונדמנטליסט אבל הוא מושחת. ובמסע ההימלטות מהצדק ומהמסלול הישיר למעשיהו מוכן לתת לאחים היהודים הנאמנים לו הכל. חסינות תמורת משיחיות זאת תמצית הדיל.

כל עוד חזון הסיפוח והקמת בית הקורבנות בירושלים מתקרב, כל עוד מוסדות המשטר דמוקרטי מכורסמים ומוחלשים, לאחים היהודים אין שום בעיה עם כל היקף של שחיתות והשחתת המידות ושום דילמה מוסרית. ארץ ישראל נקנית במושחתין אם צריך.

לכן, המאבק הוא פוליטי והגיע הזמן שהרוב יתעורר לקראתו כי עד עכשיו הוא התנהל במעמד צד אחד, הפונדמנטליסטי, שלא נתקל בהתנגדות של ממש אלא להיפך, ברוח גבית ובתמיכה שילטונית נדיבה מאוד.

ובעיקר, הגיע הזמן שהרוב יראה את התמונה המלאה ואת הזירה בשלמותה. כל עוד הרוב ימשיך להזדעזע רק מטקס שבו הורדה נערה מהבמה כדי שלא תשיר ובמקביל ימשיך לנמנם באדישות מול תכניות הסיפוח של מיליוני נתינים חסרי זכויות, הכל אבוד.

כל עוד רק אמירות נפשעות כלפי להט"ב ייחשבו פשע חמור ואילו תכניות ממשיות לריסוק המשטר הדמוקרטי והחלפתו בתיאוקרטיית אפרטהייד* ירדימו את הקהל, הכל אבוד.

* שם זמני להמחשה בלבד, נא לא להגיד אפרטהייד. יהיה למשטר שם עברי.

חיוני שהציבור הרחב יבין סוף סוף שלא מדובר באוסף אקראי של תקלות ופגיעות, פעם נגד נשים, פעם נגד להט"ב, פעם נגד חילונים, תמיד נגד ערבים גנריים ושאר גויים לא נבחרים. אל תחכו להזדמנות להיעלב באופן אישי כדי לצאת מהאדישות.

גילוי נאות: אני לא אישה, לא הומו, לא ערבי גנרי, לא פליט או מבקש מקלט, לא גוי מיותר בארץ יהוה ולא לוקה בסוג נפוץ אחר של טומאה על אדמה קדושה.

ולמרות זאת, לא מחכה שמישהו יאיים באופן אישי ונקודתי על החרויות שלי כדי להואיל בטובי להתחיל להבין לאן כל החורבן הזה הולך. הגיע הזמן להתעורר ולראות תמונה שלמה של מציאות אפשרית שאותה חייבים לעצור ולמנוע, על כל חלקיה.

שלדון אדלסון אמר שלא נורא אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה כי זה לא כתוב בתנ"ך. בגלל זה מתאים לו להיות אחד הספונסורים הנדיבים של השליט החשוד.

אדלסון מממן את הפראבדה שלו במאות מיליונים, במאמץ בלתי פוסק להנציח את שלטון ברית הכנופיות, שחושבות שממש לא נורא אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה.

הגיע הזמן להתעורר ולהפסיק באמצע את טיפול ההמרה של מדינת ישראל מדמוקרטיה לתיאוקרטיה. זה טיפול ההמרה הגדול, העמוק והחמור ביותר ואותו יש לעצור.

 

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים.

 

דתל"ש חילוני, ארגנטינאי טבעוני ומערער סידרתי על הסדר הקיים מתוך אמונה מפוקפקת באפשרות להשאיר אחרינו פחות בלגאן ממה שמצאנו כשהגענו. מחבר הספר 'בועה בקרקעית הים', גרוש ואב לשני בנים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
0
עוד 1,175 מילים
סגירה