רשות ני"ע: עמי גולדין הציל את אילן שבע מהפסד של מיליוני שקלים

לפי החשד, שבע קיבל מגולדין מידע פנים על ביטול דיווידנדים בחברת נאוי, ומכר את המניות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ● לאחר מכן ביטול הדיווידנד דווח לציבור, ומניית נאוי ירדה ב-16% ● שבע הוא הבעלים של משווקת הפירות והירקות ביכורי השדה

משרדי רשות ניירות ערך בירושלים (צילום: עדירל/ויקיפדיה)
עדירל/ויקיפדיה
משרדי ראשות ניירות ערך בירושלים

עמי גולדין חשוד שהעביר למקורבו אילן שבע מידע פנים בנוגע לחברת נאוי, באופן שהציל אותו מהפסד של מיליוני שקלים, כך עולה מבקשת רשות ני"ע להטיל תנאים מגבילים בשחרור גולדין למעצר בית.

מהבקשה שהגישה רשות ני"ע לבית משפט שלום בתל אביב, עולה שגולדין, שהיה דירקטור בחברת נאוי, חשוד בכך שהעביר לשבע מידע על ביטול מדיניות חלוקת דיווידנד של החברה. נאוי עוסקת באשראי חוץ בנקאי ובניכיון צ'קים.

שבע השתמש במידע הזה כדי למכור מניות נאוי בשווי עשרות מיליוני שקלים שהחזיק באמצעות חברת ביכורי השדה שבשליטתו. לאחר מכן, ב-22 לאוגוסט 2017, נאוי פירסמה את ההודעה על ביטול הדיווידנד והמניה ירדה בכ-16%. אלא ששבע ניצל מההפסד שכן מכר את המניות לפני כן.

גולדין הוא מנכ"ל חברת שיווק הבשר והדגים נטו, שמחזיקה יחד עם שבע גם בחברת ביכורי השדה, המשווקת פירות וירקות. גולדין הוא יו"ר ביכורי השדה. החשדות נגד שבע נחשפו רק היום והוא חשוד בשימוש במידע פנים. גולדין חשוד בעבירה חמורה יותר של שימוש במידע פנים על ידי איש פנים.

החקירה נחשפה בתחילת החודש, אז דיווחו נטו ונאוי שחוקרי רשות ני"ע פשטו על משרדיהן וחקרו את עמי גולדין. כעת מתברר כאמור, שהוא חשוד בכך שהעביר את המידע על חברת נאוי לשבע.

עוד 183 מילים
סגירה