המשוחדים

כרזת הסרט "הבלתי משוחדים"
כרזת הסרט "הבלתי משוחדים"

ככל שחולפים הימים מאז החלטת היועמ"ש על הגשת שלושה כתבי אישום נגד ראש הממשלה בעוון שוחד, מרמה והפרת אמונים, מצטרפים אליו גם חברי הממשלה וכל 54 חברי הגוש.

כל אחד ואחת מהם הופך כיום לחשוד ושותף, לכאורה, בשוחד מרמה והפרת אמונים.

עצם העובדה שנבחרי הציבור הללו נשבעו רק לפני מספר שבועות אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, וכבר הפרו את שבועתם והפכו את נאמנותם לנתניהו בלבד, היא עבירה של הפרת אמונים, לכאורה.

עצם העובדה שנבחרי הציבור הללו נשבעו רק לפני מספר שבועות אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, וכבר הפרו את שבועתם והפכו את נאמנותם לנתניהו בלבד, היא עבירה של הפרת אמונים, לכאורה

האנשים הללו פשוט מרמים את אזרחי ישראל.

נמשיך. עבור מה הם מפרים את שבועתם? מדוע הם נאמנים לנתניהו דווקא ולא לציבור הבוחרים, למדינה ולחוקיה?

התשובה היא בגלל השלטון.

נתניהו הביא להם שלטון. תפקידים, תקציבים לשחק בהם. מעמד. כוח. הם חוששים לאבד את השלטון.

בעצם מדובר כאן ועכשיו במעשה שוחד, לכאורה. תמורת השלטון שנתניהו משיג להם, או שומר להם, הם מוכנים למכור את שבועתם לאזרחי ישראל. מוכנים להפר את מחויבותם בחוק לשמור אמונים למדינה ולקיים את החלטות הכנסת.

בעצם מדובר כאן ועכשיו במעשה שוחד, לכאורה. תמורת השלטון שנתניהו משיג להם, או שומר להם, הם מוכנים למכור את שבועתם לאזרחי ישראל. להפר את מחויבותם בחוק לשמור אמונים למדינה ולקיים את החלטות הכנסת

מדובר פשוט במעשה מושחת. שוחד, לכאורה, לאור היום.

איך יכולים אנשים כמו אבי דיכטר – לשעבר ראש השב"כ ויואב גלנט – לשעבר אלוף פיקוד דרום, להצדיק תמיכה בנאשם בשוחד?

כיצד הם בכלל מעלים על דעתם שהנאשם ימשיך לכהן יום אחד נוסף כראש ממשלה? הרי ברור להם ששום ראש אגף או מפקד אוגדה, שהיה תחת פיקודם נחשד בשוחד, לא היה נשאר דקה בתפקידו. שלא לדבר על מי שמואשם בשוחד לאחר שנים של חקירות משטרה והכנת כתבי אישום בידי פרקליטות המדינה והיועמ"ש.

הרי ברור להם ששום ראש אגף או מפקד אוגדה, שהיה תחת פיקודם נחשד בשוחד, לא היה נשאר דקה בתפקידו. שלא לדבר על מי שמואשם בשוחד לאחר שנים של חקירות משטרה והכנת כתבי אישום בידי פרקליטות המדינה והיועמ"ש

ובכן צריך לומר – דיכטר וגלנט הם שותפים לשחיתות ומקבלים, לכאורה, שוחד. הם מקבלים כיום שוחד, לכאורה, מנתניהו בדמות תפקידי שרים, ומקבלים את מעמד השלטון והטבות השלטון שהוא שומר עבורם בכך שאינו מתפטר.

גם גלעד ארדן ומירי רגב, אריה דרעי וליצמן, גילה גמליאל ואמיר אוחנה, ישראל כץ ואופיר אקוניס, בנט ושקד ורפי פרץ וסמוטריץ. כל שרי ממשלת ישראל היושבים כיום לצידו של נאשם בשוחד ולא אומרים לו בפה מלא והחלטי שאינו יכול יותר לכהן כראש ממשלה, הינם שרים מושחתים שמקבלים שוחד, לכאורה, ומפרים אמונים. הם מרמים את אזרחי ישראל תמורת מנעמי השלטון.

הדברים כל כך זועקים לשמים וברורים, עד שרק מי שהלב שלו אטום או מושחת והעין שלו עיוורת, לא רואה את הדגל השחור המתנוסס מעל מעשיהם של שרי הממשלה וחברי הכנסת בגוש הימין המאפשרים לנאשם בשוחד להמשיך לנהל את המדינה.

רק מי שליבו אטום או מושחת ועינו עיוורת, לא רואה את הדגל השחור המתנוסס מעל מעשיהם של שרי הממשלה וחברי הכנסת בגוש הימין המאפשרים לנאשם בשוחד להמשיך לנהל את המדינה

בשנת 87' יצא לאקרנים הסרט "הבלתי משוחדים" שתיאר את מאמציו של אליוט נס, שוטר אירי אמיץ, להביא את הגנגסטר האיטלקי-אמריקאי אל קאפונה למשפט במהלך תקופת היובש בארצות הברית (במאי: בריאן דה פלמה). רק ארבעה שוטרים בלתי משוחדים שירתו אז במשטרה ולחמו בכנופיות המאפיה. הסרט היה הצלחה קופתית אדירה.

מצב הפוך מתרחש כיום בישראל. למרות שבמשטרה ובפרקליטות יש מספר לא מבוטל של בלתי משוחדים שחקרו באומץ והגישו שלושה כתבי אישום נגד ראש הממשלה, הרי בממשלת ישראל ובין חברי גוש ה-55 לא נמצא אפילו בלתי משוחד אחד, לכאורה. לכאורה.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
אני מסכים לגמרי בעיניי זה הפך ל בעד או נגד חוק בישראל. לדעתי נתניהו "מפרפר" (בפ' רפויה) באויר כמו דמות בסרט מצויר לפני הנפילה. לא רואה איך הוא יוצא מזה. מאכזב לחשוב שכל כך רבים כאן הם ... המשך קריאה

אני מסכים לגמרי בעיניי זה הפך ל בעד או נגד חוק בישראל. לדעתי נתניהו "מפרפר" (בפ' רפויה) באויר כמו דמות בסרט מצויר לפני הנפילה. לא רואה איך הוא יוצא מזה.
מאכזב לחשוב שכל כך רבים כאן הם לא ממחנה "אליוט נס" הישר. בפועל "אנטי-חוק".

עוד 555 מילים ו-1 תגובות
סגירה