הפושע הסדרתי הנמלט, לכאורה, נתניהו

בנימין נתניהו, 2009 (צילום: AP Photo/Lefteris Pitarakis)
AP Photo/Lefteris Pitarakis
בנימיו נתניהו, 2009

עכשיו כבר אפשר לומר בפה מלא את מה שאמרנו בחשש־מה בחדרי חדרים:

פושע נמלט, לכאורה, השתלט על המדינה ומחזיק אותה ואת אזרחיה בני ערובה. פושע נמלט, לכאורה, בורח ממשפט, בורח מהחוק, בורח מהכלא הצפוי לו – וצפוי לו כלא, כל בר־דעת ישר והגון מבין זאת.

פושע נמלט, לכאורה, השתלט על המדינה ומחזיק אותה ואת אזרחיה בני ערובה. פושע נמלט, לכאורה, בורח ממשפט, בורח מהחוק, בורח מהכלא הצפוי לו – וצפוי לו כלא, כל בר־דעת ישר והגון מבין זאת

פושע נמלט, לכאורה, הקים ארגון פשע והוא עומד בראשו, וכמו בכל ארגון פשע, שלא לומר מאפיה, הוא משתמש ב"חיילים" נאמנים המשרתים אותו ורק אותו ללא תנאים עד המוות.

פושע נמלט, לכאורה, השתלט על המדינה ועושה בה כבתוך שלו. מדובר בשקרן סדרתי, נוכל־על מנוסה ומסוכן, רב־מושחתים מתוחכם, ערמומי וחסר מוסר, מצפון וערכים, שאינו בוחל בשום אמצעי לטרלל מדינה שלמה. כל האמצעים כשרים מבחינתו להחריב, להרוס, לסגור, להשמיד ולסרס את "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

עלינו, שוחרי הדמוקרטיה, להמשיך להילחם בו בכל האמצעים החוקיים והכשרים העומדים לרשותנו עד שיובס, עד שנשיב את השפיות והדמוקרטיה לישראל. ואם זה אומר בין השאר לצאת לבחור בפעם השלישית בתוך שנה, נצא ונבחר שוב בכל מפלגה שעומדת בהבטחתה ולא תשב באותה ממשלה עם ראש ממשלה מושחת מן היסוד. כי אין אמון באדם שמפר אמון ומשקר כמו שהוא נושם, כי לא יושבים באותה ממשלה עם ראש ממשלה הנאשם בפלילים, בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

כי אין אמון באדם שמפר אמון ומשקר כמו שהוא נושם, כי לא יושבים באותה ממשלה עם ראש ממשלה הנאשם בפלילים, בשוחד, מרמה והפרת אמונים

אני שומע וקורא אנשים, בהם חברי כנסת, הקוראים לנשיא המדינה לחון את נתניהו תמורת פרישה בכבוד. התירוץ שלהם מתמצה באמירה חלולה שלכאורה, איש אינו רוצה לראות את נתניהו בכלא.

על כך יש לי לומר שני דברים: למה נאשם בפלילים שכבר מזמן לא מכבד לא את עצמו ולא אותנו צריך "לפרוש בכבוד"? ודבר שני, למה איש אינו רוצה לראות אותו בכלא? בשם מי הם מדברים? הנאשם נתניהו, כמו כל אזרח אחר שפשע, צריך להישפט כמו כל אזרח אחר במדינה, לשלם על פשעיו ולשבת בכלא אם יורשע.

יותר מזה, אם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ישב בכלא על הרבה־הרבה פחות (בסופו של דבר, הואשם בשוחד של 60,000 ש"ח בלבד בתקופת כהונתו כראש עיריית ירושלים), אזי נתניהו על אחת כמה וכמה צריך לשבת בכלא על פשעיו הרבים מספור בזמן כהונתו כראש ממשלת ישראל.

למה נאשם בפלילים צריך "לפרוש בכבוד"? למה איש אינו רוצה לראות אותו בכלא? בשם מי הם מדברים? הנאשם נתניהו, ככל אזרח שפשע, צריך להישפט ככל אזרח אחר במדינה, לשלם על פשעיו ולשבת בכלא אם יורשע

בבחירות 2020 התחדדו ביתר שאת אפשרויות הבחירה שניצבו לפנינו עוד קודם. לפני האזרח בעל זכות הבחירה עומדות שתי אפשרויות בלבד:

1.    לבחור בשלטון מלוכני דיקטטורי מושחת בראשותו של פושע נמלט, לכאורה, שמעמיד את עצמו לפני הכול ולפני החוק, והמדינה ואזרחיה מממנים אותו ואת כלל המושחתים שאיתו ומשרתים אותם.

2.    לבחור בדמוקרטיה ליברלית שפויה שתיאבק בשחיתות בכל הכוח ותשרת את כלל אזרחי ישראל.

לבוחרים באפשרות השנייה עומדות כרגע ארבע מפלגות לבחירה: כחול לבן, המחנה הדמוקרטי, העבודה או הרשימה המשותפת. כל שאר המפלגות דוגלות למעשה בשלטון מלוכני, בחלק מהן מכהנים פושעים שישבו בכלא ועכשיו נחקרים שוב (אריה דרעי) או חשודים בפלילים שעומדים לפני כתב אישום (ליצמן, חיים כץ, ביטן וחבריהם). הם בוודאי לא יתמכו בחיזוק הדמוקרטיה, אלא ימשיכו לרסקהּ ולתמוך בפושע הנמלט שמסייע להם ורק בזכותו מעמדם התחזק ועלה.

כל שאר המפלגות דוגלות למעשה בשלטון מלוכני, בחלק מהן מכהנים פושעים שישבו בכלא ועכשיו נחקרים שוב (אריה דרעי) או חשודים בפלילים שעומדים לפני כתב אישום (ליצמן, חיים כץ, ביטן וחבריהם)

כאן המקום לקרוא לכל הנוגעים בדבר לפעול למען איחוד נוסף במחנה המרכז-שמאל, למשל בין העבודה למחנה הדמוקרטי – הכול למען המלחמה ברודן, הפושע הנמלט, לכאורה, שהשתלט על המדינה ומוסדותיה.

אני קורא לכל אלה שנאבקו להמשיך להיאבק, לכל המפגינים נגד השחיתות ובעד הדמוקרטיה – אל ייאוש, בזכותכם הגענו עד הלום, בזכותכם הדמוקרטיה עדיין חיה, בזכותכם נחלש כוחו של הפושע הנמלט, לכאורה, נתניהו, בזכותכם ננצח.

אני קורא לאהוד ברק שלא לפרוש מהמאבק הציבורי והפוליטי החשוב ביותר שידעה ישראל מעודהּ. התחלת במאבק, בזכותך הנאשם נתניהו נחלש, אנו זקוקים לך להמשך הדרך; אני קורא גם לציפי לבני לחזור לפוליטיקה, המדינה זקוקה לך, אני קורא לך לחבור למחנה הדמוקרטי או לכחול לבן ולהמשיך להילחם בפושע הנמלט, לכאורה, נתניהו עד שיסור מן הדרך וייעלם מהמפה הפוליטית.

אני קורא לאהוד ברק שלא לפרוש מהמאבק הציבורי והפוליטי החשוב ביותר שידעה ישראל מעודהּ. התחלת במאבק, בזכותך הנאשם נתניהו נחלש, אנו זקוקים לך להמשך הדרך

ועוד מילה לסיום: בכנסת היוצאת גיליתי שטעיתי ביחס שלי לחבר הכנסת יאיר לפיד, ואני סולח לו על טעויות העבר שלו. יאיר לפיד, בכנסת היוצאת הוכחת שאתה מנהיג אמיתי שלומד מטעויות ומפיק לקחים, מנהיג אמיתי שעומד במילתו ובאמת שׂם את ישראל ואזרחיה לפני הכול. נלחמת כלביא באריה המזדקן, המושחת נתניהו. אני מבקש מכאן לחזק את ידך, יאיר, ולתמוך בך כדי שתמשיך להילחם עד שננצח.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 757 מילים ו-2 תגובות
סגירה