עימותים אלימים בין פלסטינים למתנחלים בשומרון

ארגון "יש דין" מדווח שמתנחלים שרפו שדות ופגעו בבתים בכפר פלסטיני בשומרון ● מתנחלים מיצהר האשימו פלסטינים בהצתה ● שני פלסטינים חדרו ליישוב מגדלים בשומרון

עימותים בשומרון (צילום: יש דין)
יש דין
עימותים בשומרון

עימותים אלימים פרצו אתמול (ו') בין מתנחלים ישראלים לתושבים פלסטינים בשומרון.

ארגון זכויות האדם הישראלי יש דין מדווח שהישראלים הציתו אש בשדות של הכפרים הפלסטיניים עוריף ואסירה-אל-קיביליה, שהתפשטה וחרכה גם בתים של התושבים.

ב"יש דין" טוענים שאחרי חילופי אש סמוך לשני הכפרים, עשרות ישראלים הגיעו מההתנחלות הישראלית הסמוכה יצהר והחלו להשליך סלעים על הפלסטינים. בארגון טוענים שהמתנחלים היו מלווים בחיילי צה"ל.  לטענתם, בסרטון שצילמו הפלסטינים ניתן לראות שהחיילים עמדו מהצד ולא התערבו.

דובר של תושבי יצהר טוען שהפלסטינים תושבי עוריף הם אלה שהחלו בהצתות. לדבריו, הפלסטינים הציתו שתי שריפות, אחת ליד יצהר ואחת ליד התנחלות הר ברכה, שפגעו בשדות של היישובים ישראלים.

עוד טוענים תושבי יצהר שהאש שהציתו הפלסטינים פגעה בצינורות המים של ההתנחלות ואילצו את התושבים להפסיק את זרם המים. דובר יצהר טוען שהפלסטינים אמרו לתושבי היישוב שהם מציתים שדותיהם מאחר והשדות היו שייכים לפלסטינים, אך נלקחו מהם בשל סיבות ביטחוניות.

שני פלסטינים חדרו להתנחלות מגדלים

בתוך כך, צה"ל ומתנחלים ישראלים ביישוב מגדלים בשומרון דיווחו כי שני פלסטינים חדרו אמש לתוך היישוב.

החשודים זוהו על ידי מערכת האבטחה של מגדלים. תושבי ההתנחלות הסתגרו בבתים בהתאם להוראות כוחות הביטחון, כוחות צבא גדולים הוזעקו למקום ושני החשודים ברחו. בצה"ל מדווחים כי עדיין לא ברור אם הרקע לחדירה ביטחוני או פלילי.

ביחידת האבטחה של היישוב טוענים ששני הפלסטינים חוררו את גדר האבטחה של היישוב ושהם נכנסו אליו במטרה לבצע פיגוע.

יחידת האבטחה הודיעה לתושבי היישוב: "אחרי סריקה שנערכה בכל היישוב נשללה האפשרות של חדירת חשודים נוספים. כוחות הצבא יישארו עמנו במהלך השבת ויבצעו סריקות מחוץ ליישוב כדי למנוע חדירות נוספות של הגדר".

 

עוד 241 מילים
סגירה