נתניהו: חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה, אודיע על החלטתי תוך יומיים

עוד אמר נתניהו בטקס הדלקת נרות חנוכה של מפלגת הליכוד: "מה שראינו אצל מתפקדי הליכוד נראה אצל למעלה מ-2 מיליון איש ב-2 במרץ" ● במקום נכח גם גדעון סער שהתקבל בקריאות "בוגד" ● ביקורת באוסטרליה על מינוי ליצמן לשר: סטירה בפרצופנו

נתניהו בכנס תמיכה בו בירושלים, הערב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
יונתן סינדל / פלאש 90
נתניהו בכנס תמיכה בו בירושלים
06:38 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיש השבוע לוועדת הכנסת בקשה לקבלת חסינות מפני העמדה לדין – כך מעריכים גורמים במערכת הפוליטית. לרשות נתניהו עמדו שלושים ימים להגיש בקשה זו, שהחלו ביום שבו מסר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, את ההחלטה להעמיד את ראש הממשלה לדין. את הבקשה יכול נתניהו להגיש עד יום חמישי הקרוב. כיום אין ועדת כנסת מכהנת, וכדי לדון בבקשה – יש להקימה.

07:02 עריכה

הממשלה צפויה לאשר הבוקר את מינויו של יושב ראש יהדות התורה, יעקב ליצמן, לשר הבריאות. שלשום הגיש ראש הממשלה נתניהו את התפטרותו מהתפקיד.

יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
ליצמן בחודש שעבר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בהודעה לבג"ץ התחייב נתניהו להתפטר מתפקידי השר שבהם הוא נושא עד 1 בינואר 2020. אי לכך עתיד ראש הממשלה למנות שרים במשרדי התפוצות, החקלאות והעבודה והרווחה. ההערכה היא שיצחק וקנין מש"ס יתמנה לשר העבודה והרווחה, ציפי חוטובלי מהליכוד – לשרת התפוצות, וניר ברקת – לשר החקלאות.

על נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר בהתאם להלכת דרעי-פנחסי, שקובעת שיש לשקול את פיטוריו של שר שהוגש נגדו כתב אישום.

הואיל והממשלה הנוכחית היא ממשלת מעבר, לא נדרש אישור של הכנסת למינוי השרים. מאז החל מצב עניינים זה מונו שורה של שרי ממשלה:
– ישראל כ"ץ התמנה לשר החוץ;
– אמיר אוחנה התמנה לשר המשפטים;
– בצלאל סמוטריץ' התמנה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים;
– רפי פרץ התמנה לשר החינוך;
– דודי אמסלם התמנה לשר התקשורת;
– נפתלי בנט התמנה לשר הביטחון;
– ובנימין נתניהו התמנה לשר התפוצות ולשר העבודה והרווחה.

07:41 עריכה

יושבת ראש המפלגה הירוקה, חברת הכנסת סתיו שפיר, צפויה להיפגש היום עם בכירי מרצ. בבחירות האחרונות התמודדו מרצ, המפלגה הירוקה וישראל דמוקרטית יחד ברשימת המחנה הדמוקרטי, אולם מאז התגלעו חילוקי דעות בין הצדדים.

07:47 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מותח ביקורת על התנהלותו של נתניהו בבחירות לראשות הליכוד. לדבריו, ראש הממשלה ומקורביו פעלו, באופן גלוי וסמוי, כדי למנוע ממתנגדיו להצביע בבחירות הפנימיות, שנערכו ביום חמישי האחרון. "בית הדין של הליכוד שימש כחותמת גומי וביטל את החברות בתנועה לכל מי שהביע איזשהי עמדה לגיטימית בדבר הצורך בהחלפת נתניהו", טוען ליברמן.

בפוסט שפרסם הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו כתב חבר הכנסת: "זו כבר לא מפלגת הליכוד הליברלית שחרטה על דגלה את תפיסת עולמו ומִשנתו של זאב ז'בוטינסקי. מפלגת הליכוד שאני מכיר ושהייתי חלק ממנה איבדה את דרכה, את ערכיה ואת ההדר הבית"רי. כל מי שאינו תומך בנתניהו או מביע דעה שונה מתויג כבוגד, שמאלן ועוכר ישראל".

08:16 עריכה

במערכת הפוליטית והציבורית מגיבים לדקירת המתפללים בבית כנסת במונסי שבמדינת ניו יורק.

08:39 עריכה

היום יערוך ראש הממשלה נתניהו טקס הדלקת נרות חנוכה בהשתתפות חברי סיעת הליכוד. השאלה העיקרית היא האם גדעון סער ומקורביו יגיעו לאירוע.

ביום חמישי האחרון ניצח נתניהו את סער בהתמודדות על ראשות הליכוד. אחרי הכרזת התוצאות טלפן השר לשעבר לראש הממשלה, אולם השיחה בין השניים נמשכה פחות מדקה – כך דווח שלשום בחדשות 12. לאורך הפריימריז ולאחריהם נמנע נתניהו, בעקביות, בהופעותיו הפומביות מלנקוב בשמו של יריבו, גדעון סער.

נתניהו מדליק נרות חנוכה בכותל המערבי (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נתניהו מדליק נרות חנוכה ברחבת הכותל בשבוע שעבר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

יושב ראש כחול לבן בני גנץ יערוך הדלקת נרות עם רב הכותל שמואל רבינוביץ' ברחבת הכותל המערבי בשעה 16:30.

08:52 עריכה

על רקע הדיווחים כי ראש הממשלה נתניהו יגיש השבוע לכנסת בקשה לקבלת חסינות מפני העמדה לדין, כתב מס' 2 בכחול לבן יאיר לפיד שסיעתו תתנגד לבקשה.

09:11 עריכה

"אם סער ימשיך לעשות טעויות הוא פשוט יימחק. יש תרעומת גדולה בגלל הסגנון שנקט, בגלל ההצעה למנות את נתניהו לנשיא ובגלל שלמעשה קרא לו להתפטר. במקומו, הייתי לוקח חופשה ו'עושה חושבים'" – כך אמר גורם בכיר בליכוד על גדעון סער. כך דיווחו הבוקר מורן אזולאי ואיתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות", שם מופיע הסיפור בכותרת הראשית, וב-ynet.

10:07 עריכה

הממשלה תאשר היום את המשך כהונתם של ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן וממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר אשר וקנין. השבוע צפוי השר לביטחון פנים גלעד ארדן להודיע במי בחר כדי שיכהנו כמפקדי המשטרה ושירות בתי הסוהר.

10:35 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער הגיב הבוקר לדיווח על בכיר בליכוד שאמר שאם ישוב וישגה – הוא "יימחק".

10:57 עריכה

שופט בית המשפט העליון שהיה בקשר עם יושב ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה בטרם נבחר לתפקיד – לא שובץ לעבודתו השבוע. כך פרסם הבוקר אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה שהשופט בחודש שבתון, שתוכנן ואושר לו לפני שנה, כפי שכל שופט בבית המשפט העליון מקבל.

אפי נוה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נוה בכנסת בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
11:30 עריכה

מפלגת אני ואתה עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה להגדיל את המימון למפלגות המכהנות בכנסת. לדברי העותרים, מדובר בפגיעה קשה בכל מפלגה שאינה חברה בכנסת היוצאת והמבקשת להתמודד בבחירות. עוד נטען כי מדובר במועדון סגור וציני של נציגי ציבור שניצלו במחטף חמור את הכוח הזמני שבידם כדי למנוע את החלפתם. כך דיווח אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

12:00 עריכה

בפתח ישיבת הממשלה מנה נתניהו את הישגי ממשלתו בעשור האחרון – צמצום אי השוויון לרמה הנמוכה ביותר שלו מזה עשרים שנה, יצירה של מאות אלפי מקומות עבודה, הבאת התיירות לישראל לשיא של כל הזמנים ועוד – ותקף את התקשורת שלא מסקרת זאת.

"כל העולם ואשתו – או בן זוגו, צריך להיות פוליטיקלי קורקט – בא להשקיע כאן", אמר ראש הממשלה.

12:06 עריכה

הממשלה אישרה פה אחד בישיבתה השבועית את מינוי יעקב ליצמן לשר הבריאות. מועצת גדולי התורה אישרה את הצעד. הואיל ומכהנת ממשלת מעבר – לא נדרשת הצבעה בכנסת על המינוי.

12:19 עריכה

חדשות 13 עתרה לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה להתיר לה לפרסם תמלילים של שיחות שניהל יושב ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה עם שופטים. בפנייה צוין שהנהלת בתי המשפט הודיעה בשבוע שעבר שאינה מתנגדת לפרסום.

12:41 עריכה

תחת הקריאה "עוצרים את ההפיכה השיפוטית" תתקיים מחר בכיכר הבימה בתל אביב הפגנה שעורכים ארגוני ימין.

13:00 עריכה

בג"ץ ידון ביום שלישי הקרוב בשאלה האם ניתן להטיל על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים להרכיב ממשלה. מדובר בדיון מקדמי שבו ייקחו חלק שלושה שופטים – נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר ועוזי פוגלמן. אם יוחלט להמשיך בדיון צפוי הרכב השופטים להיות מורחב יותר. אז גם צפוי היועץ המשפטי לממשלה להגיש את עמדתו בנושא – דבר אותו נמנע מלעשות עד כה.

13:20 עריכה

הסתיימה ללא התקדמות הפגישה שקיימו נציגי המפלגה הירוקה עם נציגי מרצ. הצדדים קבעו שימשיכו להיפגש. את המפלגה הירוקה ייצגו בפגישה סתיו שפיר, גלעד קריב, יעל כהן פארן וחגי אלקלעי, ומטעם מרצ נכחו במפגש תמר זנדברג ומוסי רז.

13:46 עריכה

‏נשיא הפדרציה הציונית באוסטרליה, ג'רמי לייבלר, מחה בפני ראש הממשלה נתניהו על מינוי יעקב ליצמן לשר הבריאות והגדירו "סטירה בפרצופה של הקהילה יהודית" – זאת על רקע החשד שיושב ראש יהדות התורה סייע למלכה לייפר, הנאשמת בפדופיליה, להימנע מהסגרה והעמדה לדין.

14:20 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד מנע דיון בכנסת בסוגיית הגדלת הפנסיה של שי ניצן. בטרם סיים את כהונתו כפרקליט המדינה פנה ניצן לנציבות שירות המדינה בבקשה – שכפי שמתאפשר למנכ"לים להאריך מלאכותית את כהונתם, על ידי שימוש בימי חופשה, כך יתאפשר גם לו; באופן זה תוארך כהונתו עד מועד עדכון גובה הפנסיה, וכתוצאה מכך יקבל סכום גבוה יותר מזה שהיה מקבל אלמלא כן.

חבר הכנסת שלמה קרעי ביקש שהכנסת תדון בנושא, אולם זוהר, החבר בוועדת ההסכמות, טרפד את קיום הדיון. כך פרסם עקיבא נוביק מחדשות 13. זוהר אישר את הפרטים וכתב בחשבון הטוויטר שלו שלא יאפשר "לפופוליסטים לטעון שניצן נרדף בשל התנהלותו לגבי חקירות נתניהו.

14:39 עריכה

ב"הארץ" מציע רן שמעוני אופציה חדשה להצלת השמאל הישראלי: העמדת עפר שלח בראשו.

14:42 עריכה

כדי למקסם את מספר המשקיפים שלה בקלפיות, מתפצלת יהדות התורה לסיעת אגודת ישראל ולסיעת דגל התורה – כך דיווח ארי קלמן מ"בחדרי חרדים".

14:47 עריכה

אוויטה וחואן פרון – כך, לפי איריס לעאל ב"הארץ", מכונים מאחורי גבם אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ. לעאל קוראת ליושב ראש כחול לבן להפשיל את שרווליו ולהתערב בנעשה בשמאל הישראלי כדי להצילו מגוויעה.

14:54 עריכה

אפי נוה, לשעבר ראש לשעת עורכי הדין, ערער על ההחלטה שלא להעמיד לדין את העיתונאית הדס שטייף. בעתירה נכתב שההחלטה להעניק לשטייף חסינות היא כה חריגה עד שקשה לאתר לה תקדימים. הערעור הוגש למחלקת העררים בפרקליטות המדינה.

16:01 עריכה

השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין הגיב לאירוע הדקירה בבית הכנסת בניו יורק.

"האנטישמיות ממשיכה להרים ראש בארה"ב, באירופה ובמקומות נוספים בעולם. אמש היו אלו יהודים תמימים שהגיעו להדלקת נרות בבית רבם", אמר השר. "אנו נמשיך להשמיע קול ברור וחזק כנגד האנטישמיות על מנהיגי העולם להתאחד סביב המאבק. אני מתפלל לשלומם של הפצועים ושולח חיזוק ותמיכה לקהילה היהודית בניו יורק".

16:20 עריכה

נשות הכותל פנו ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, בדרישה שיבטל את הגעתו המתוכננת להדלקת נר שמיני של חנוכה בכותל המערבי.

"בעוד מספר שעות תתכבד בהדלקת הנר השמיני של חנוכה בכותל המערבי", כתבו הנשים לגנץ. "אנו מבקשות להביא לידיעתך, כי רב הכותל בחר להציב את החנוכייה בעזרת הגברים ולא ברחבה העליונה, בה ישנה גישה לנשים ולגברים כאחד".

"כמו כן, לאורך כל השבוע הוזמנו להדלקת נרות חנוכה הממלכתיות בכותל המערבי גברים בלבד. אף אישה לא נטלה חלק או נכחה בטקס. אנו יודעות כי אתה מבין שהחנוכייה הוצבה בעזרת הגברים בכוונת מכוון – להדיר נשים מטקס הדלקת הנרות הממלכתי".

16:28 עריכה

ח"כ סתיו שפיר, הגישה פנייה דחופה לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, בבקשה שלא לאפשר לחברת נובל אנרג'י להודיע על נישוב צפוי לפני אישור המשרד להגנת הסביבה.

"אני מצפה מהמשרד להגנת הסביבה לא להתפשר על עמידה בכל הדרישות הסביבתיות, ולא לאפשר להרצה ול'נישוב' לצאת לפועל ללא עמידה בהן", לשון הפנייה.

16:39 עריכה

משה בוגי יעלון מתייחס לפיגוע הטרור במסיבת חנוכה בניו יורק: "יש לחשוף את הצביעות המאפשר ומעודדת פשעים אלה תחת חסות של דה-לגיטימציה, דמוניזציה וסטנדרט כפול כלפי מדינת ישראל, מדינת הלאום ההיסטורית של העם היהודי".

 

16:41 עריכה

איגוד הסיוע לנפגעות תקיפה מינית נגד מינויו של יעקב ליצמן לשר. המנכ"לית אורית סוליציאנו גינתה את המהלך ולדבריה מדובר במעשה מחפיר המתעלם המחשדות נגד ליצמן.

"סטירת לחי קשה לכל נפגעות האלימות המינית של מלכה לייפר ולנפגעי אלימות מינית בכלל", אמרה סוליצאנו. "החלטתו של נתניהו פוגעת באמון הציבור ובממשל תקין והיא בלתי סבירה לחלוטין".

17:33 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד: "הבקשה של נתניהו לחסינות היא הפרת הבטחה – זו לא כוונת המחוקק. זה לעשות צחוק מהחוק. כל מה שעומד לנגד עיניו זה טובתו האישית".

בראיון ל-103FM התייחס לפיד גם לפריימריז לראשות הליכוד. "נתניהו איבד בפריימריז שליש מהכוח שלו במרכז הליכוד, הוא הולך ונחלש. גדעון סער סימן את עצמו כיורש שלו וזה הישג גדול מבחינה פוליטית"

17:56 עריכה

בתום דיון הקבינט המדיני-ביטחוני, אישרו השרים את הדו"ח שהציג שר הביטחון, נפתלי בנט,  אודות 150 מיליון ש"ח שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים פצועים – "שהידים" ובני משפחותיהם. בהתאם, יקוזז הסכום מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית.

18:16 עריכה

סגן שר הביטחון אבי דיכטר: "אני מברך את השר בנט על הבאת הדו"ח לאישור בקבינט בהמשך לחוק שהעברתי בכנסת ביחד עם ח"כ שטרן. זמן רב מדי אפשרנו לרשות הפלסטינית לשלם משכורות למחבלים. החגיגה הזו נגמרה עם החוק שהעברנו בכנסת. כל עוד ברשות הפלסטינית ימשיכו לשלם משכורות למחבלים, נקזז להם מכספי המיסים עד השקל האחרון!".

18:33 עריכה

יו"ר כחול כחול לבן השתתף בטס הדלקת נרות חנוכה ברחבת הכותל המערבי: "אנחנו ניצבים למרגלות המקום שמחבר אליו את כל חלקי עם ישראל. הקים הקדוש מאחוריי – יש בו לבנים קטנות, בינוניות וגדולות – כמוהו עם ישראל שלנו. ככל שנדע להקשיב ולכבד האחד את השני ולהיות סובלנים, כך נגביר את האחדות בעם".

19:23 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לבג"ץ בבקשה לדחות על הסף את העתירה המבקשת למנוע מנשיא המדינה להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום.

לדברי נתניהו, "מדובר בסוגיה פוליטית לחלוטין שצריכה להיות מוכרעת אך ורק על ידי הציבור, ואין כל מקום להתערבותו של בית המשפט".

19:26 עריכה

ראש הממשלה שוחח ביום שישי עם יו"ר הבית היהודי, שר רפי פרץ, וביקש ממנו לפעול לאיחוד עם מפלגת האיחוד הלאומי בראשות השר בצלאל סמוטריץ', למרות המתיחות בין הצדדים.

לפי הדיווח בוואלה!News, בניסיון למצוא פשרה, נתניהו ביקש מפרץ לוותר על תפקיד השר הבכיר לסמוטריץ' אז זה סרב וציין כי יהיה מוכן למשא ותמן "ללא תנאים מוקדים".

פרץ אמר בשיחה כי יסכים לפשרות מול השר סמוטריץ', במידה ונתניהו ישריין ברשימת הליכוד לכנסת ה-23 את אחד מנציגי הבית היהודי, כשכוונתו לאלי בן דהן, ששוריין ברשימה באופן דומה בבחירות לכנסת ה-21. נתניהו הודיע לפרץ כי הוא מתנגד.

19:59 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את מיקי זוהר סביב בדיקת הפנסיה של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן: "פרקליט המדינה מעקם את הכללים כדי לסדר לעצמו תוספת לפנסיה מכספי ציבור וזה לא רלוונטי לתקופת בחירות? על זה הבחירות האלה! על תיקון העוולות הקשות שיש מערכת המשפט שלנו ועל ניקוי הריקבון שפשה בה".

20:01 עריכה

ח"כ גדעון סער הגיע לאירוע הדלקת הנרות של הליכוד והתקבל בקריאות "רק ביבי" ו"בוגד" על ידי הקהל. במקום נמצאה גם קבוצה של תומכי סער והתקיימו חילופי דברים בין הצדדים.

 

20:24 עריכה

סקר חדשות 12 לקראת הבחירות מראה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין וגוש מרכז-שמאל היו מקבלים 56 מנדטים כל אחד וישראל ביתנו 8 מנדטים.

מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה? 40% מהציבור חושב כי נתניהו ו-38% מאמין כי גנץ. התפלגות המנדטים על פי הסקר – כחול לבן עם 34 מנדטים, הליכוד 32, הרשימה המשותפת 13, ישראל ביתנו 8, ש"ס 8, יהדות התורה 7, הימין 5, העבודה-גשר 5, המחנה הדמוקרטי 4 ואיחוד מפלגות הימין 4.

20:26 עריכה

שר החוץ ישראל כץ בתגובה לתקיפת כוחות אמריקאים בעירק ובסוריה: "נקודת מפנה במציאות האזורית מול התנהלות איראן וגרורתיה. אם האיראנים יטעו בהבנת מהותה ועוצמתה של ארצות הברית הם יספגו מהלומות שלא ספגו מעולם".

20:56 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הדלקת נרות חנוכה של מפלגתו: "גנץ ולפיד, ממה אתם חוששים? אתם מדברים על דמוקרטיה. אני מציע לכם: תעשו דמוקרטיה אצלכם בבית ותקיימו פריימריז".

כמו כן, עקץ ראש הממשלה את כחול לבן ואמר: "לאורך השנים טסתי די הרבה אבל אני לא זוכר שראיתי פעם קוקפיט עם ארבעה טייסים. אני מדבר עם בני, הוא מדבר עם יאיר, שמדבר עם בוגי, שהולך לגבי. אחד מושך ימינה, אחד שמאלה, אחד למטה, אחד למעלה. נהיה לי כאב ראש".

בהתייחסו לפריימריז לראשות המפלגה בהן ניצח ובעוד מי שהתמודד מולו, גדעון סער, בקהל אמר נתניהו: "מה שראינו אצל מתפקדי הליכוד נראה אצל למעלה מ-2 מיליון איש. ולמה עוד ננצח? כי הבאנו הישגים אדירים למדינת ישראל. שואלים למה קיבלנו כאלה אחוזים עצומים בשדרות – התקשורת מנותקת. תראו מה קורה שם – הכפלנו את האוכלוסייה".

"הם כל היום מבלבלים את המוח מול הטלפרומפטר – חסינות, חסינות", המשיך נתניהו לתקוף את יריביו. על החסינות אמר: "אודיע תוך יומיים על החלטתי, אבל דבר אחד ברור: חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה אלא אבן יסוד בדמוקרטיה. בכל מקרה, יש חסינות אחת שאני מבקש כבר עכשיו- חסינות מפני תעמולת הסרק של גנץ לפיד וחבריהם".

הצטרפו אליי להדלקת נר שמיני של חנוכה. חנוכה שמח!

הצטרפו אליי להדלקת נר שמיני של חנוכה. חנוכה שמח!

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום ראשון, 29 בדצמבר 2019

21:11 עריכה

גנץ מגיב לנתניהו: "ואני אף פעם לא ראיתי ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום"

21:51 עריכה

ח"כ מיקי זוהר: "קיבלתי החלטה לאשר את בקשתו של ח"כ קרעי לקיום הדיון בכל הנוגע לכספי הפנסיה של שי ניצן. אם ח"כ ניסנקורן יאשר את הבקשה – יתקיים דיון בנושא בכפוך להסכמתו של יו"ר ועדת הכספים".

סגירה