למה להאמין לה

האחיות לוסי ווריטי נביט בהפגנת תמיכה בנערה הבריטית שהורשעה בקפריסין במתן עדות שקר. וריטי במעיל תכלת (צילום: מרק קריסון)
מרק קריסון
האחיות לוסי ווריטי נביט בהפגנת תמיכה בנערה הבריטית שהורשעה בקפריסין במתן עדות שקר. וריטי במעיל תכלת

פרשת האונס באיה נאפה, למה ניתן להאמין שלא היתה זו תלונת שווא, ואיך משפיעה הפרשה על בני הנוער שלנו. 

בין שלל הפעילויות שלי אני גם עוסקת בחינוך מגדרי ומיני של בני נוער לפני גיוס. מאמינה שזה הזמן לשנות אותם, להשפיע, להפוך אותם למודעים יותר מגדרית לפני שהם נכנסים לשרשרת ההסללה המגדרית של הצבא.

לפני כשבועיים, לקראת סיום נושא ההטרדות המיניות בו עסקנו במשך שניים וחצי מפגשים, הגענו אל ה"פיל" שהיה שם בחדר מתחילת הדיון – תלונות השווא. כי הרי "ברור" שכל בחור וכל גבר מחכה בחשש לרגע הזה שבו יתפרו לו את תיק תלונת השווא על הטרדה מינית.

לקראת סיום נושא ההטרדות המיניות בו עסקנו, הגענו אל ה"פיל" שהיה שם בחדר מתחילת הדיון – תלונות השווא. כי הרי "ברור" שכל בחור מחכה בחשש לרגע שבו יתפרו לו את תיק תלונת השווא על הטרדה מינית

הצגתי את המחקרים והנתונים הסטטיסטיים של תלונות השווא, למשל מחקר הדוקטורט של עדי מזוז, שחקרה 3000 תלונות על הטרדות מיניות במשטרה, וגילתה כי רק 0.8% מהתיקים נסגרו מחוסר אשמה.

ואז עלתה הטענה התורנית, והפעם על "המתלוננת מקפריסין": הנה, תראי, היא הודתה ובית המשפט הכריע שזו היתה תלונת שווא. נשמתי עמוק ושאלתי "מי מסכים עם הטענה הזו?", בני ובנות הנוער הנהנו בהסכמה. "למה אתם מאמינים שזו תלונת שווא?" שאלתי. ואז הגיעו הנימוקים:

1. היא הודתה במשטרה שבדתה תלונת שווא.

2. היא הזמינה אותם לחדר וזה סימן שהיא לא נאנסה (ייאוש – והרי רק לפני רגע ראינו את הסרט של CONSENT שבו מוצג שוב ושוב שהזמנה לבילוי משותף זה לא הסכמה לקיים יחסי מין, או לשתות תה).

3. זה בסדר לקיים יחסי מין עם 5 בחורים או יותר, כל אחת וההעדפות שלה.

4. הצילום בכלל נעשה מטעמה כי ביקשה.

הצגתי את המחקרים והנתונים הסטטיסטיים של תלונות השווא, למשל מחקר הדוקטורט של עדי מזוז, שחקרה 3000 תלונות על הטרדות מיניות במשטרה, וגילתה כי רק 0.8% מהתיקים נסגרו מחוסר אשמה

ניסיתי להסביר:

  1. היא הודתה במשטרה בתלונת שווא – מה עם העדות הראשונה שלה? על סמך מה הוחלט איזו מהן היא האמינה יותר?

2. היא הזמינה אותם לחדר שלה – הזמנה לחדר אינה הזמנה ליחסי מין; הזמנה לחיבוקים ולמזמוזים איזה הזמנה ליחסי מין מלאים; הזמנה לבחור אחד אינה הזמנה לכל החבר'ה;  להמשיך? אולי עדיף שתראו שוב הסרטון CONSENT (כי כנראה תיאוריה לחוד ומציאות לחוד).

3. זה בסדר לקיים יחסי מין עם 5 גברים או יותר – שאלתי "מי ביניכם.ן מעוניין.ת בכך?" הפעם היתה שתיקה, "גם בנים זה בסדר, מי רוצה?" דממה!

4. הצילום נעשה מטעמה – שקר. את זה אפילו הצעירים הישראלים "בני הטובים" לא טענו.

לסיכום האירוע, מודה שיצאתי מיואשת. אם בני נוער אחרי דיון נרחב בהטרדות ופגיעות מיניות (מכל הסוגים, כולל אונס) ולמרות שדנו בהאשמת הקורבן באמצעים שונים, עדיין מאשימים את הקורבן, אני חייבת לשאול את עצמנו – במה טעינו, איך הצליחו "בני הטובים" הללו, עורכי הדין שלהם ואנשי התקשורת של משפחותיהם ליצור את מצג השווא הזה שהאשימו אותם בתלונת שווא?

מודה שיצאתי מיואשת. אם בני נוער אחרי דיון נרחב בהטרדות ופגיעות מיניות (מכל הסוגים, כולל אונס) ולמרות שדנו בהאשמת הקורבן באמצעים שונים, עדיין מאשימים את הקורבן, אני חייבת לשאול את עצמנו – במה טעינו

ומעבר לכל הפלפולים המשפטיים אני רוצה להציג כמה טיעונים פשוטים והגיוניים שינמקו למה כולנו צריכים להאמין לה:

  1. כי דבריה על אונס קבוצתי, לחץ משטרתי, בדידות, בלבול ומצוקה, נשמעים יותר הגיוניים מהטיעונים המפולפלים על מזימה זרה להפללת ישראלים כפי שטענו עורכי הדין שלהם.
  2. כי 12 + כסף + קשרים מול 1 זה לא כוחות. כלומר 12 משפחות ישראליות מקושרות היטב לגורמים הנכונים, לעומת נערה אחת אנגליה מבולבלת, בודדה וחסרת הגנה משפטית הולמת בארץ זרה. (וזה מבלי לדבר על עדויות לגבי אמינותה המפוקפקת של מערכת החוק בקפריסין בכלל ובאיה נאפה בפרט עוד לפני האירוע הזה).
  3. כי הנתונים מעידים שיש מעט מאוד תלונות שווא (כפי שהצגתי קודם).
  4. כי הצילומים עצמם הם הטרדה מינית, ועל כך הם אפילו לא נחקרו בקפריסין ומעט מאוד נכתב עליהם בתקשורת הישראלית.
  5. ולעניין ה"בחירה" לקיים יחסי מין עם 5 (כי אלו סימני הDNA שנמצאו) או יותר (באירוע היו שותפים 12) – אני עוד לא פגשתי את האשה (ובטח לא נערה) שתרצה לבצע "מין קבוצתי" ולאפשר חדירה רבתי לגופן (גם נערים לא יבחרו במינונים האלו). האגדה שנשים כל כך נהנות ממין שהן מוכנות לאפשר לכל מי שרוצה לחדור אליהן בתשלום או שלא בתשלום היא אגדה גברית שכל פעם צפה ועולה, וכל פעם מתקשים למצוא את האחת הזו שתוכיח ההיפך. ולמשוכנעים שיש כאלו, חפשו, אם תמצאו אשמח לשמוע על כך ולשוחח איתן.

כי דבריה על אונס קבוצתי, לחץ משטרתי, בדידות, בלבול ומצוקה, נשמעים יותר הגיוניים מהטיעונים המפולפלים על מזימה זרה להפללת ישראלים, כטענת עורכי דינם. כי 12+כסף+קשרים מול 1 זה לא כוחות

אני עצמי מקווה שהיא תצליח להשתקם והיא, או מי מטעמה, יתבע אותם בתביעה אזרחית ולו רק על סמך הצילומים. כדי שתקבל קצת פיצויים שיסייעו לה להשתקם, וכדי שהם לא יצאו מהפרשה הזו נקיים ויזהמו את תפיסת המציאות של בני נוער אחרים. אני שמחה לשמוע שיש אי אלו שמאמינים ומאמינות לה וגאה במשלחת שיצאה לתמוך בה בקפריסין.

ד"ר אורית יעל (Orit Yaal) חוקרת היסטוריה חברתית ומגדרית. היא משתמשת בתקשורת ההמונים של התקופה כמקור להבנת החברות הנחקרות. להנאתה לומדת כל החיים, לפרנסתה מרצה במכללה אקדמית כנרת, לשלמות נפשה מרצה אקטיביסטית במסגרות אזרחיות (פורום מיכל סלה, מכינות קד"צ), פובליציסטית בעיתונות החופשית ונואמת בכיכרות. בחייה הפרטיים קיבוצניקית, פמיניסטית נשואה ואם לארבעה. מאמינה בשוויון חברתי, כלכלי ופוליטי, כי רוב בני האדם טובים צריך רק ללתת להם את הכלים להראות את הטוב הזה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
כמה שטויות. זה שיש אחוז של תלונות שווא רק מוכיח שקיים סיכוי לתלונת שווא. תלונת שווא זה אומר שיש אדם שלא עשה שום דבר ומבלה את זמנו בכלא. לפי הלוגיקה המעוותת שלך, בגלל שיש אחוז נמוך אז צר... המשך קריאה

כמה שטויות.
זה שיש אחוז של תלונות שווא רק מוכיח שקיים סיכוי לתלונת שווא. תלונת שווא זה אומר שיש אדם שלא עשה שום דבר ומבלה את זמנו בכלא. לפי הלוגיקה המעוותת שלך, בגלל שיש אחוז נמוך אז צריך להאמין *לכל* אחת. המסקנה צריכה להיות ההפך: *בגלל* שיש סיכוי כלשהו לתלונת שווא צריך לבחון היטב כל מקרה.
הלאה,
בית המשפט בקפריסין שהיה חשוף להרבה יותר ראיות, ועקב אחר שינוי הגרסאות, החליט באופן חד משמעי שזו היתה תלונת שווא. בסרטים שצולמו רואים בבירור שהיה שיתוף פעולה מלא מצידה. אם שיתוף פעולה מלא נחשב היום אונס אז כל דבר בעולם יכול להתפרש כעונש.
הלאה, אף אשה לא תסכים למין קבוצתי?? באיזה עולם את חיה? את גרה במאה שערים? מאיפה הקביעה הנחרצת והכוללנית הזאת? את לא מבזה רק את הלוגיקה הבריאה אלא את כל שאר הנשים שכן רוצות מין קבוצתי כי זו הפנטזיה שלהן
"כי דבריה על אונס קבוצתי, לחץ משטרתי, בדידות, בלבול ומצוקה, נשמעים יותר הגיוניים מהטיעונים המפולפלים על מזימה זרה להפללת ישראלים כפי שטענו עורכי הדין שלהם"- למה? כי היא אשה והם גברים? זה מה שמונח בבסיס הטענה שלך?

זה שהיא אישה לא הופך אותה לקורבן תמיד. והאמון העיוור בנשים המגישות תלונות שווא הוא נוראי ועושה לכן הנשים יותר נזק מאשר תועלת. !! ויש הרבה יותר מ 0.8% תיקים הנסגרים בעילת "חוסר אשמה". המ... המשך קריאה

זה שהיא אישה לא הופך אותה לקורבן תמיד. והאמון העיוור בנשים המגישות תלונות שווא הוא נוראי ועושה לכן הנשים יותר נזק מאשר תועלת. !! ויש הרבה יותר מ 0.8% תיקים הנסגרים בעילת "חוסר אשמה". המשטרה באופן אוטומטי סוגרת את התיקים בעילה של חוסר ראיות/חוסר עניין לציבור וכך הסטטיסטיקה מתעוותת. תלונות שווא זוהי רועי חולה שיש לגנותה בכל פה.

אין ייאוש בעולם, אורית. המאבק הזה הוא סיזיפי ולא נגמר. את טומנת כאן זרעים שינבטו מאוחר יותר. שעתיים וחצי הן טיפה בים, חלק ממגוון השפעות והשפעות שכנגד. זו משיכת חבל אינסופית, אין ניצחונו... המשך קריאה

אין ייאוש בעולם, אורית. המאבק הזה הוא סיזיפי ולא נגמר. את טומנת כאן זרעים שינבטו מאוחר יותר. שעתיים וחצי הן טיפה בים, חלק ממגוון השפעות והשפעות שכנגד. זו משיכת חבל אינסופית, אין ניצחונות מיידיים. תמשיכי וגם תמשיכי לספר לנו, זה חלק חשוב מהעניין.

עוד 775 מילים ו-3 תגובות
סגירה