מסתמן: מליאת הכנסת תדון בהקמתה של ועדת הכנסת רק בעוד למעלה משבוע

אדלשטיין טרם השיב לפנייה שקיבל להביא לכינוס המליאה; המשמעות - דחייה בדיון על חסינות נתניהו ● על רקע לחציו של ראש הממשלה נתניהו שיפרשו, עוצמה יהודית תדון מחר בהמשך דרכה הפוליטית ● עמיר פרץ: העבודה-גשר-מרצ תמשיך לפעול כסיעה מאוחדת גם אחרי הבחירות ● ליברמן סירב לברך לשלום את של מירי רגב ואמר לה: "אני אומר שבוע טוב רק לבני אדם"

מליאת הכנסת העשרים ושתיים באוקטובר האחרון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
מליאת הכנסת העשרים ושתיים באוקטובר האחרון
17:52 עריכה

אל ועדת הבחירות המרכזית צפויה להיות מוגשת בקשה לפסול את מועמדותה לכנסת של היבא יזבק, החברה ברשימה המשותפת מטעם בל"ד, כך פורסם בכלי התקשורת. לצידה של יזבק התייצב חברה לסיעה, אחמד טיבי, שכתב בחשבון הטוויטר שלו, שהכנסת, שהצדיעה למאיר הר-ציון, ששחט, לדברי חבר הכנסת, משפחה בדואית, מבקשת לפסול מועמדת בגלל פוסט שפרסמה בטרם התמנתה לחברת כנסת.

היבא יזבק (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
יזבק בירושלים באפריל האחרון (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
18:09 עריכה

חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד טענה בשבתרבות בקריית אונו, כי כחול לבן והרשימה המשותפת משתפות פעולה ביניהן, דבר הבא לידי ביטוי בעבודת הוועדה המסדרת. אחרי שטענה שאבי ניסנקורן מכחול לבן ואחמד טיבי מהרשימה המשותפת פועלים יחדיו בדיוני הוועדה, קראו חלק מהנוכחים בשבתרבות קריאות ביניים ועזבו את המקום.

ברק אמרה בתגובה: "זהו פרצופו של השמאל בישראל. אותם אנשים, שמדברים גבוהה גבוהה על חופש מחשבה וחופש בחירה – לא מסוגלים להחזיק מעמד חמש דקות בחדר עם אדם שחושב שונה מהם". כך דווח בגלי צה"ל.

קרן ברק (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
ברק בכנסת באפריל האחרון (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
18:15 עריכה

ראש רשימת העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, אמר בשבתרבות בחולון: "כאיש שמאל – לא אחליף מילה עם חמאס, לא אתן להם דולר ואקים מדינה פלסטינית לצד ישראל. חייבים לחלום על שלום. נכריח את ממשלת גנץ לחזור להידבר עם הפלסטינים". כך דיווחה יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

עוד אמר חבר הכנסת, שגנץ הבטיח למנות שרים לפי מפתח חברי הכנסת הנוכחי, בלי קשר לתוצאות הבחירות. כמן כן אמר פרץ שאחרי הבחירות הסיעה המאוחדת לא תתרפק. כך דיווחה העיתונאית נחמה דואק.

18:33 עריכה

בינתיים בטוויטר: בנימין נתניהו אופטימי לגבי שחרור נעמה יששכר, תמר זנדברג מותחת ביקורת על פיטורים של מורה לאזרחות בשל עמדה שהביע, ישראל כ"ץ מברך את ממשלת בריטניה, ועוד.

18:39 עריכה

חבר הכנסת איציק שמולי: אעתור לוועדת הבחירות המרכזית כדי להביא לפסילת מועמדותה של מפלגת משפט צדק, הפועלת למען הרוצח יגאל עמיר.

18:42 עריכה

היום לפני חודש, ב-18 בדצמבר 2019, הלכה לעולמה חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן. אתמול פרסם בנה, השר צחי הנגבי, דברים לזכרה, והיום העלה כתבה, שמסכמת את פועלה.

19:04 עריכה

גורמים בליכוד אומרים שאם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין יכנס את מליאת הכנסת, כדי שתצביע על הקמתה של ועדת הכנסת הוא "יגמור את עצמו פוליטית. הוא יהיה חתום על חיסולו של נתניהו". כך דיווחה הערב אנה רייבה-ברסקי מ"מעריב".

19:13 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט הורה להוציא צו הרחקה ל"פעילי שמאל אנרכיסטים שמפעילים אלימות נגד חיילי צה"ל", בהם יונתן פולק.

19:30 עריכה

חברת הכנסת איילת שקד קראה לאיתמר בן גביר לפרוש מהתמודדותו לכנסת. כשהנהיגה את ימינה הציעה לבן גביר להשתבץ במקום השמיני ברשימה. כיום בנט עומד בראש ימינה, ועמדתו בנושא, לדבריה, שונה.

לדברי שקד, אחרי הבחירות או שתקום ממשלת ימין או שתקום ממשלת שמאל עם כחול לבן והרשימה המשותפת. האופציה של ממשלת אחדות לא קיימת יותר. "אנחנו תומכים בנתניהו", אמרה.

השרה לשעבר התייחסה לדבריו של רפי פרץ על ציבור הלהט"ב, ואמרה שהדברים לא היו במקומם ולא היו צריכים להיאמר.

בעניין חסינותו של נתניהו אמרה שקד, שיושב ראש הכנסת הוא זה שצריך לקבל החלטות בעניין פעילות הכנסת, ולא בג"ץ או יועצים משפטיים. לדבריה, אדלשטיין לא היה צריך לפנות ליועץ המשפטי לכנסת איל ינון ולבקש ממנו חוות דעת.

היא אישרה שנפגשה עם אנשי כחול לבן, יועז הנדל וצבי האוזר, ודנה עימם בריצה משותפת. את הדברים אמרה בראיון לאילה חסון ברשת 13.

19:51 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שב על דבריו ואמר ש"לא יהיו בחירות רביעיות". השר לשעבר אמר שמפלגתו תצטרף רק לממשלת אחדות. לדבריו, סיעתו לא תצטרף לממשלה שיהיו חברים בה תומכי טרור או תומכי כפייה דתית.

את בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ כינה חבר הכנסת "אנשים הזויים". לדבריו, הם לא מייצגים את הציונות הדתית. השניים, אמר, רוצים להחזיר את ישראל לימי דוד המלך.

ליברמן מתח ביקורת על נפתלי בנט ואיילת שקד, שלא גינו את דבריו של הרב הראשי יצחק יוסף על עולי ברית המועצות לשעבר.

19:54 עריכה

עימות בין אביגדור ליברמן למירי רגב בתוכנית "המטה המרכזי": "אני אומר שבוע טוב רק לבני אדם".

20:05 עריכה

שרת התרבות והספורט מירי רגב טענה שאיש לא יכול להכריח את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את מליאת הכנסת, לאחר שהכנסת הנוכחית כבר התפזרה.

בראיון לאילה חסון תקפה רגב את כחול לבן על "תעלולים" ו"טריקים של מפא"י הישנה", שלדבריה, הם נוקטים בהם בניסיונותיהם לדון בבקשת החסינות, שהגיש ראש הממשלה נתניהו. רגב ביקרה את כחול לבן ואמרה ש"אין להם מה להציע".

בנוסף תקפה השרה את נפתלי בנט, שניהל, לדבריה, משא ומתן עם כחול לבן ועם ישראל ביתנו.

20:37 עריכה

מסתמן שהכנסת לא תכונס בשבוע הקרוב לדון בהקמתה של ועדת הכנסת – כך דווח במספר כלי תקשורת. לפי ההערכה, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ימנע מלהביא לכינוסה של מליאת הכנסת כבר בשבוע הקרוב, והכנסת תכונס רק בעוד למעלה משבוע. הדחייה נועדה לרצות את ראש הממשלה נתניהו ותומכיו, שמעוניינים לדחות את הדיון בבקשת החסינות עד כינונה של הכנסת הבאה.

21:01 עריכה

על רקע הלחץ שמפעיל ראש הממשלה נתניהו על איתמר בן גביר לפרוש מהתמודדותו בבחירות, מפלגת עוצמה יהודית צפויה להתכנס מחר כדי לדון בהמשך דרכה הפוליטית. כך דיווחה יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

21:23 עריכה

השרה מירי רגב הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לכך שיושב ישראל ביתנו סירב לענות לה כשבירכה אותו לשלום.

22:09 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר הערב שהוא מקווה שיושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, לא יכנס את המליאה. בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" אמר אוחנה כי "יושב ראש הכנסת הוא ריבון לקבוע אם יתקיימו או לא יתקיימו דיונים".

על מינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה אמר השר שהתהליך נמצא "בישורת האחרונה", ולהערכתו, החלטה תתקבל בתוך כשבוע-שבועיים. אוחנה אמר עוד שייתכן שלא תושג הסכמה בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לגבי המינוי, אך הוא יציג את מועמדו לתפקיד.

אוחנה מתח ביקורת על היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, וטען שאסור היה לא לדון בכינוסה של ועדת הכנסת בגלל ניגוד העניינים שבו הוא נתון (אשתו של ינון, עמית מררי, השתתפה בדיונים על הגשת כתב האישום נגד נתניהו במסגרת עבודתה במשרד המשפטים). "זה בוודאי לא נושא פרוצדורלי זניח", אמר.

22:23 עריכה

חברי כחול לבן פרסמו הערב, באופן מתואם, את הסלוגן החדש "חייבים להתקדם" יחד עם תמונתו של בני גנץ.

עוזרו של ראש הממשלה נתניהו, טופז לוק, הציג את הגרסה שלו למודעה –

22:34 עריכה

אחרי שאביגדור ליברמן סירב לומר "שבוע טוב" למירי רגב והסביר שהוא מברך לשבוע טוב רק בני אדם, זוכה השרה לברכות "שבוע טוב" מחבריה לממשלה, מתומכיה וממי שהסתייג מהתנהגותו של יושב ראש ישראל ביתנו.

22:43 עריכה

מהנעשה בטוויטוספירה: בנימין נתניהו תוקף את ליברמן, מרב מיכאלי את -את בנט, ניצן הורוביץ – את אוחנה, ועוד.

סגירה