בליכוד מכחישים דיווח לפיו בן-גביר ימונה לשר בתמורה לפרישתו מהמירוץ

המליאה תצביע על הקמת ועדת כנסת בשלישי הבא ● גנץ: אין תחתית שנתניהו לא יגיע אליה בשביל חסינות ● נתניהו: אדלשטיין נפל למלכודת השמאל ● רויטל סויד: אדלשטיין כובל את המערכת לסד זמנים לחוץ ● ועדת הבחירות הורתה להסיר סרטון תעמולה מהפייסבוק של רוה"מ ● נדחתה עתירת כחול לבן נגד שיבוץ יברקן בליכוד

איתמר בן-גביר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
איתמר בן-גביר
07:06 עריכה

התגובות להיתקלות השרה מירי רגב ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בתוכנית המטה המרכזי ממשיכות. לאחר שליברמן סירב לומר "שבוע טוב" למירי רגב משום שהוא "אומר שבוע טוב רק לבני אדם", אמרה רגב: "העיקר שטיבי הוא בן אדם".

ח"כ אחמד טיבי: "מירי רגב לא מתלוננת על שנאת נשים או מיזוגניה, לא. מה שמפריע לה זה ש'טיבי הוא בן אדם'. איחלתי הצלחה לשני הצדדים".

ח"כ איציק שמולי (העבודה): "רגב מתלוננת על שנאת נשים, ולפני שסיימה מסיתה משפט מסיתה נגד ערבים. תמשיכי לבכות, לא קונים".

07:27 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) על תמיכת כחול לבן ביוזמה לפסול את ח"כ היבא יזבק מבל"ד, בעקבות התבטאויות תומכות טרור שהשמיעה: "התפתחות שלילית. מצפה ממי שרוצה להיות חלופה לשלטון לא להתנהג כמו חיקוי שלו או לעקוף את הליכוד מימין"

עוד הוסיף טיבי בגל"צ: "ביקור אסיר משוחרר אין משמעותו תמיכה במעשים שבגללם נכנס לכלא, אלא רצון לשלב אותו מחדש בחברה אחרי שריצה את עונשו".

07:32 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) על כינוס מליאת הכנסת כדי לדון בחסינות והלחצים שמופעלים על יו"ר הכנסת: "אנחנו רואים ביולי אדלשטיין אדם ממלכתי ורציני. אנחנו בשלטון דמוקרטי שבו הרוב קבוע, והרוב רוצה לכנס את מליאת הכנסת. ליו"ר כנסת יש הרבה זכויות, אבל יש לו גם חובות. אי אפשר לשחק עם התפקיד עד אין סוף".

על תמיכת מפלגתו בפסילת ח"כ היבא יזבק מבל"ד ברשימה המשותפת, אמר הנדל: "תומך בוודאי. אני חושב שברשימה המשותפת יש אנשים שבאמת ובתמים פוגעים בדו קיום של ערביי ישראל ויהודי ישראל במדינת ישראל. אני חושב שהם עושים הכל כדי לייצר בדלנות ולא כדי להשתלב. היא גם תומכת בארגוני טרור בצורה כזאת או אחרת".

07:47 עריכה

מספר 2 בכחול לבן יאיר לפיד (כחול לבן) התייחס לדיוני החסינות בכאן רשת ב': "אין שום סיבה שזה יימשך יותר מדי זמן. לא היה צריך להגיש את הבקשה ולא היה צריך לדחות את כינוס המליאה. זה לא שיש עובדות חדשות. בליכוד אומרים כבר שנים הרוב קובע. 65 ח"כים חתמו שהם רוצים להקים ועדה – זה רוב".

08:57 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ: "קיבלנו אחריות להיות אלה שעומדים בראש המאבק כדי להוביל את המהפך הנדרש"

בראיון לכאן רשת ב' אמר פרץ כי הוא מאוד "מרוצה מהמבנה החדש של האיחוד, מכיוון שאנחנו מעניקים לאזרחי ישראל את מה שחסר במערכה הפוליטית. מצד אחד בנינו את המצפון החברתי עם אורלי לוי, ומצד שני בניתי את המצפן המדיני עם ניצן הורוביץ, צדק חברתי ושלום".

מי יכריע? מרצ או אורלי לוי? זה רק חיבור טכני?
"תלוי בטכנאי, אני מחשיב את עצמי כטכנאי טוב. אנחנו קיבלנו אחריות להיות אלה שעומדים בראש המהפך ומפלגה נוספת תסייע לנו. זה כמו ביחידה בצבא, הלוחמים לא מכירים זה את זה, אבל עם ההסתערות מתחילים להגן ולחפות אחד על השני". 

ניצן הורוביץ (מימין) ועמיר פרץ (צילום: באדיבות המצולמים)
ניצן הורוביץ (מימין) ועמיר פרץ (צילום: באדיבות המצולמים)
09:37 עריכה

שר החינוך רפי פרץ נפגש עם בנצי גופשטיין כמה פעמים במסגרת משא ומתן לריצה משותפת עם עוצמה יהודית, כך פורסם ב"הארץ". 

השר פרץ ויו"ר הבית היהודי, נפגש עם יו"ר ארגון להבה ופעיל הימין הקיצוני, גופשטיין, המואשם בהסתה לאלימות, לגזענות ולטרור. גופשטיין אמר ל"הארץ" כי באחת מהפגישות הגדיר פרץ את פעילות הארגון נגד התבוללות כ"עבודת קודש".

לפי הדיווח, הפגישה האחרונה בין השניים נערכה ביום רביעי האחרון, כמה שעות לפני שפרץ הפר את הברית עם איתמר בן גביר לרוץ עם עוצמה יהודית. "הייתי אצלו בבית כשסגרנו את ההסכם לריצה משתפת, אכלנו ארוחת בוקר בבית שלו ונפגשנו מספר פעמים – לא רק על פוליטיקה", סיפר גופשטיין.

שר החינוך עצמו מודה כי נפגש עם גופשטיין במסגרת המגעים, אך מכחיש את ההתבטאויות שייחסו לו על ארגון להב"ה.

בנצי גופשטיין בדיר קאדס (צילום: פלאש 90)
בנצי גופשטיין בדיר קאדס (צילום: פלאש 90)
09:40 עריכה

"אם אדלשטיין יכנס את המליאה הוא מוסר את שלטון הימין לשמאל" – תומכי הליכוד זועמים על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כך זה נראה בקבוצות הווטסאפ.

09:59 עריכה

מפלגת ימינה נגד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "הצבעה לאיווט היא הצבעה ודאית למערכת בחירות רביעית. איווט צריך לומר על מי הוא ימליץ לנשיא. די עם המשחקים. ימינה תמליץ רק על נתניהו כמועמד גוש הימין".

10:15 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן הודיע לי כעת שסיעתו תצטרף לבקשה לפסול את מועמדותה של ח"כ יזבק מבל"ד. סיעת הליכוד תצטרף גם היא. ממתין לשמוע מהסיעות יהדות התורה וש"ס מה עמדתן בנושא".

10:19 עריכה

שר הכלכלה אלי כהן ממפלגת הליכוד משיב לקמפיין כחול לבן הקורא "להתקדם" – "אם יש משהו שתקוע זה אתם בסיסמת ה'רק לא ביבי' המביכה שלכם, שחוץ ממנה אין לכם מה להציע. תתקדמו".

10:40 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את כל חומרי החקירה נגדו עוד לפני שהוגש כתב האישום לבית המשפט.

במכתב ששלח לעורכי דינו של נתניהו קבע מנדלבליט כי לפי האיזון שנקבע בחוק, חומרי החקירה המלאים מועברים לידי הנאשמים רק כאשר מוגש כתב האישום לבית המשפט.

11:16 עריכה

לאחר שאמש סירב יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לברך את שרת התרבות בשבוע טוב בטענה כי הוא אומר שבוע טוב "רק לבני אדם", מירי רגב מגיבה: "התנהגות גסה חסרת דרך ארץ וחסרת כבוד בסיסי לבני אדם ולנשים בכלל כלפיי. זה לא מפתיע אותי, לליברמן אין מילה ואין כבוד בסיסי ואין לו גם דרך ארץ".

בנוסף הודתה רגב למאות אזרחים שלדבריה התקשרו אליה להביע תמיכה.

11:17 עריכה

השר צחי הנגבי (הליכוד): "היה ברור שבקשת החסינות של ראש הממשלה מיועדת לכנסת הבאה". 

בראיון ל-ynet, תקף הנגבי את כחול לבן על רקע דרישתה לכינוס המליאה: "המליאה לא יכולה להתכנס כי זה מעשה כשפים. היא יכולה להתכנס רק אם יו"ר הכנסת מודיע על כינוסה. אין לתת יד לניסיון של כחול לבן לחטוף את הכנסת ולעשות ממנה קרקס".

11:27 עריכה

לאחר שח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) האשים את ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) בכך שהוא מקדם ניסיון לשכנע גורמים ברשימה המשותפת להתנגד לכינוס המליאה בתמורה לתקציבי ענק, זוהר משיב:

"אין לי מושג מהיכן ח"כ אבידר הביא את ההמצאה המוזרה הזו, זה פשוט שקר מוחלט. הלחץ בגזרת ליברמן ברור".

11:57 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לדחות את בקשתו לקבל את כלל חומרי החקירה בתיקיו לפני הגשת כתב האישום לבית המשפט.

"איך אפשר להילחם בעד האמת אם מסתירים את חומרי החקירה שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות?", אמר נתניהו, "מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש. כל דבר שיכול להגן על נתניהו ולחשוף את האמת – נחסם, וכל דבר שיכול למנוע ממנו להתמודד ולנצח – מקודם בכל מחיר".

כמו כן, בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לביקורו הצפוי של נשיא רוסיה בארץ: "שוחחתי עם פוטין גם על נעמה יששכר, אני מקווה שבהזדמנות הזו של הביקור נשמע גם בשורות טובות בעניינה".

11:58 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, מבהיר: "לא היה ולא יהיה שום משא ומתן עם הליכוד".

12:02 עריכה

בכיר ביהדות התורה הודיע כי המפלגה לא תצטרף לתמיכה בפסילת ח"כ היבא יזבק מבל"ד.

13:04 עריכה

השר אריה דרעי משיב לעיסאווי פריג' לאחר שהאחרון אמר שהדרך הכי טובה למנוע פיגועים בחברון, היא לסיים את הכיבוש: "חברון, עיר האבות, שייכת לעם ישראל מכוח זכותנו ההיסטורית על ארצנו ותישאר בידינו לעד".

13:20 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט לאחר שהורה להוציא צו הרחקה לפעילי שמאל מהגדה: "אלו לא מפגינים אלא פורעים". 

"מאז שהוריתי על כך אמש, השמאל מתקיף אותי על פגיעה, כביכול, בחופש ההפגה והביטוי. השאלה הפוכה – איך לא עשו זאת קודם".

14:30 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את משרד האוצר על רקע בקשת החרדים לשחרר תקציבים תקועים: "בזמן שמערכת הבריאות קורסת, הגרעון התקציבי מעל 50 מיליארד ש"ח והחמאס שולח בלוני נפץ לעבר דרום הארץ, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא מקור תקציבי לישיבות".

15:09 עריכה

נכנסה לתוקפה התפטרותו של גדי יברקן מחברותו לכנסת. במקומו התמנה יוראי להב-הרצנו לחבר כנסת.

יברקן התפטר מהכנסת אחרי שהודח מכחול לבן בשל מגעים פוליטיים שניהל עם הליכוד. חבר הכנסת לשעבר שובץ במקום ה-20 ברשימת הליכוד לכנסת ה-23.

עם התפטרות יברקן אמור היה עידן רול להתמנות לחבר כנסת, אולם הוא העדיף להמשיך את עבודתו בחברת היי-טק, ותחתיו מונה להב-הרצנו.

יוראי להב הרצנו (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
להב הרצנו בכנסת באפריל האחרון (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
15:27 עריכה

השר יריב לוין פרסם בדיחה על חשבונם של אחמד טיבי ובני גנץ. ראש הממשלה נתניהו שיתף אותה עם עוקביו.

יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת לא נשאר חייב –

16:22 עריכה

בטרם החליט רפי פרץ כי הבית היהודי ירוץ יחד עם הימין החדש והאיחוד הלאומי, חבר הכנסת מוטי יוגב ניהל מגעים לרוץ עם הימין החדשכך חשפו אריה יואלי ועטרה גרמן ב"סרוגים". המשא ומתן התנהל לפני שעידית סילמן, שגם היא, כמו יוגב, חברה בבית היהודי, עזבה את מפלגתה והצטרפה לימין החדש.

לאחר ששובץ במקום ה-11 ברשימת ימינה, הודיע יוגב על פרישתו.

16:25 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, דחה את העתירה של כחול לבן נגד שיבוצו של גדי יברקן ברשימת הליכוד לכנסת.

16:37 עריכה

הפגישה בין שר האוצר, החשב הכללי וראש אגף התקציבים לבין נציגים חרדיים בעניין תקציב הישיבות – בוטלה. הדבר נעשה לאור בקשתו של ראש הממשלה נתניהו. אפשר שדיונים בנושא בתקופת הבחירות יפגעו אלקטורלית בליכוד.

17:02 עריכה

שופט בית המשפט השלום עלאא מסארווה אסר לערוך חיפוש בטלפון של יונתן אוריך, אך התיר לעיין בטלפון של עופר גולן. זאת אחרי שבית המשפט העליון הורה בית משפט השלום לשוב ולדון בהחלטה.

17:13 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בירך על כך שבוטלה הפגישה בין אנשי האוצר לבין נציגי החרדים.

17:24 עריכה

תנועת הליכוד הגישה לבג"ץ את עמדתה בעניין פסילת חוות הדעת שגיבש היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון. לפי עמדת המפלגה, ינון מצוי בניגוד עניינים, כי אשתו, עמית מררי, לקחה חלק בגיבוש כתב האישון נגד נתניהו, במסגרת עבודתה במשרד המשפטים. לטענת הליכוד, לא ניתן לטעון שחוות הדעת של ינון, לגבי כינוסה של ועדת הכנסת, היא "החלטה פורצדורלית".

17:29 עריכה

מפלגת בל"ד הגיבה להחלטת כחול לבן לתמוך בפסילת היבא יזבק מלהתמודד לכנסת: "מדובר במפלגת הליכוד ב'".

החלטת כחול לבן לתמוך בבקשה הפסילה של חברת הכנסת היבא יזבק מוכיחה שוב שמדובר במפלגת הליכוד ב' ושהיא אינה שונה ממנה בשום עניין עקרוני ונגררת אחריה במסעי הדה-לגיטימציה של הציבור הערבי ונציגיו. כחול לבן טוענת שהיא שומרת על הדמוקרטיה אך מסתבר שצריך לשמור על הדמוקרטיה מפניה. כמו כן, מסתבר שכל מה שאמרנו בבל"ד על כחול לבן הוא נכון, ואין מדובר באלטרנטיבה לנתניהו אלא בצד השני לאותו מטבע. אנחנו ניאבק נגד הפסילה ונגד הפוסלים, למען דמוקרטיה לכולם וצדק לכולם.

17:58 עריכה

"מדובר בדמות משמעותית, ניסיתי לשתף איתה פעולה מספר פעמים בעבר, היה פה חיבור של שתי מפלגות שורשיות ונכון שזה לא ענה למאוויים של כולם … נשים נחמדות לא עושות היסטוריה, שתי מפלגות הלכו לחיבור הזה תוך תשלום מחירים, תראו את ניצן הורביץ, ראש מפלגה שירד למקום השלישי", כך אומרת תמר זנדברג בראיון לגלי צה"ל, אודות ההישארות של סתיו שפיר מחוץ לכנסת הבאה, לאחר החיבור בין העבודה-גשר למרצ.

זנדברג דיברה עוד על כך שמדובר בשלוש מפלגות עם היסטוריה ומהות, לרבות, גשר, ולא בבלון שיווקי של משרדי פרסום, ולכן השם המסורבל יישאר ולא יהפוך ל"שמאלה" או משהו כזה.

לדבריה, עמיר פרץ הוכיח אומץ במשך השנים כאשר דיבר על הסדר מדיני אף שזה לא פופולרי.

בהתייחס להיעדרות של לוי ממסיבת העיתונאים המשותפת של פרץ והורביץ, והעובדה שהיא דיברה על כך שהאיחוד הוא טכני ולא מהותי, זנדברג אמרה כי "אצלנו אף אחד לא מתבקש לא לדבר, אין דוצ'ה שאומר לנו מה לעשות. שמעתי את הדברים ואני מסכימה שיש הבדלים – זה לא מקרה שעד עכשיו היינו שלוש מפלגות".

18:04 עריכה

יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, הורה למשרד ראש הממשלה להסיר שני סרטונים מדף הפייסבוק הרשמי של בנימין נתניהו, שבאחד מהם מעין סיכום עשור שלו, בשל טענה שזהו מעין נאום בחירות שלו.

18:29 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מודיע על כינוס המליאה בשבוע הבא ביום שלישי, לקראת הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו, למרות שיו"ר הכנסת בעצמו מתנגד לדיון הזה:

"כפי שאמרתי לפני שבוע – הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל. טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים.

"במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי: 'לא אעכב ולא אזרז את הדיון. את כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת'. כך בדיוק פעלתי כעת. אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה.

"בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה, ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא.

19:08 עריכה

בכחול-לבן ובעבודה-גשר-מרצ היו מעדיפים שההצבעה על הקמת החסינות תתקיים מוקדם יותר מאשר בשלישי הבא. מאיר כהן מכחול-לבן (סגן יו"ר הכנסת בעצמו), אומר לגלי צהל שהוא מברך על כך שבחר במסלול הנכון ושהממלכתיות ניצחה, ואילו רויטל סויד מהעבודה-גשר-מרצ אומרת כי אדלשטיין ממסמס את את הדיון בחסינות נתניהו.

לדברי סויד, קביעת הדיון שלישי הבא כובלת את המערכת לסד זמנים לחוץ, ויו"ר הכנסת "בחר לכבד באופן מוגבל ביותר את הכרעת הרוב הדמוקרטית".

20:01 עריכה

בני גנץ וכחול-לבן חושבים ששלישי הבא הוא זמן סביר כדי לדון בחסינות נתניהו. בליכוד זועמים על החלטת יו"ר הכנסת לקבוע את הדיון לשבוע הבא.

20:09 עריכה

אחת המפלגות החרדיות צפוייה להציע ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לפרוש מהמירוץ בתמורה לתפקיד שר, כך לפי דיווח של עופר חדד בחדשות 12. לדבריו, ההצעה ניתנה תוך יידוע של נתניהו שנתן את ברכתו למהלך.

20:14 עריכה

כחול-לבן יעשו הכל כדי לדון בחסינות מיד לאחר הקמת ועדת הכנסת ואילו בליכוד ינסו למזמז את ההליך ככל האפשר, כך שלא ברור האם החסינות תוסר לפני הבחירות וכתב האישום יוקרא לפני שכולנו נלך לקלפי בעוד פחות מחודש וחצי.

20:18 עריכה

רון חולדאי מעכב את עבודות הרכבת בשל סכנת ההצפות ודורש פתרונות ניקוז לאיילון כתנאי להמשך העבודות.

20:23 עריכה

כתב חדשות ערוץ 12 עמית סגל מתכתש עם בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו. סגל מאשים אותו בהעברת קולות לשמאל ואילו נתניהו הצעיר מאשים את הכתב בהיותו ימני מחמד.

20:39 עריכה

כחול-לבן תוקפים את הדיווח על ההצעה למנות את בן-גביר לשר בידי החרדים בתמורה לפרישתו מהמירוץ לכנסת, כשהמהלך הזה כביכול נעשה בידיעת נתניהו.

21:16 עריכה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יגיע השבוע לישראל ואירועים לציון 75 שנה לשיחרור אושוויץ-בירקנאו. אמה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה מבקשת להנמיך פרופיל ולא להביע מחאות, בתקווה שהמגעים מאחורי הקלעים יעשו את שלהם.

21:26 עריכה

גנץ תוקף את הדיווח על ההצעה למינוי בן-גביר לשר בתמורה לפרישתו מהמירוץ.

22:15 עריכה

שר התחבורה נכח בתדרוך של רת"א לקראת עשרות המשלחות של בעלי תפקידים רשמיים שצפויים להגיע לישראל לאירועים שיתקיימו ברביעי-חמישי לציון 75 שנה לשיחרור אושוויץ-בירקנאו.

סגירה