אחרי הביקורת, רפי פרץ הודיע שהבחירות לראשות הבית היהודי יוקדמו וייערכו ביוני

בן גביר סיפר, שדחה את ההצעה להתמנות לשר או לשגריר בתמורה להסרת מועמדותה של עוצמה יהודית ● מסתמן רוב לפסילת מועמדותה לכנסת של היבא יזבק: הליכוד, ישראל ביתנו, כחול לבן והעבודה יתמכו בהדחה, מרצ והרשימה המשותפת יתנגדו ויהדות התורה תיעדר מההצבעה ● חוטובלי תתמנה לשרת התפוצות, אקוניס והנגבי יאיישו, בהתאמה, את תיקי הרווחה והחקלאות

רפי פרץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
רפי פרץ
07:07 עריכה

בוקר טוב! 42 ימים לבחירות, והבוקר נתניהו ונאמניו בליכוד ימשיכו לתקוף את החלטת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את המליאה בשלישי הבא כדי להצביע על הקמת ועדת כנסת, כפי שדרשו במפלגות המשאל מרכז.

יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר אמר אתמול בגלי צה"ל, ש"לא נכון להפוך את הכנסת לקרקס פוליטי שישרת את כחול-לבן". גם יאיר נתניהו תקף את אדלשטיין בשל היותו נשוי לבתו של אוליגרך שיש כנגדו האשמות בבריה"מ. הציוץ הזה נחמק לבסוף.

לפי צחי הנגבי, ההחלטה של אדלשטיין עדיין הפיכה והוא אומר הבוקר לגלי צה"ל, ש"לכחול-לבן יש אובססיה שכפתה על הכנסת מצב אבסורדי שהיו"ר הגדיר אותו במלים הכי חדות, תהליך מזוהם שהופך את הכנסת לקרקס ולכן אני מסיק שאם יש תהליך מזוהם שכחול-לבן יזמו אני כולנו צריכים להימנע מלשתף פעולה איתו".

"אני מכבד את יו"ר הכנסת הוא אדם מנוסה וחזקה שהוא שוקל את מה שהוא עושה, אבל הוא אמר שאיננו מקבל את חוות הדעת שמכוחה הוא מכנס את המליאה. זה לא שאמור להיות דיון רציני בבקשת החסינות, שלא היה אחד שחשב שהוא יהיה לפני הבחירות, כולם ידעו שהוא מגיש את זה כי החוק מחייב אותו, אין ועדת כנסת, אין דיונים בבקשה שהוגשה חודשים לפני כן, של ח"כ חיים כץ, למה אז אף אחד לא חשב להקים ועדה? יולי אדלשטיין צדק שהגדיר את התהליך כמזוהם שאסור לתת לו יד".

מנגד, בכחול-לבן אומרים שנתניהו עצמו הוא שביקש את החסינות ולכן יש לדון בה.

שלום ירושלמי כותב הבוקר ב"זמן ישראל" שנתניהו מתלבט בין קמפיין מלחמה ברשויות אכיפת החוק לבין קמפיין בנוסח בחירות אפריל.

 

07:20 עריכה

לעומת מקורבי נתניהו, אבי ניסנקורן אומר שהיה צריך להקים את ועדת החסינות כבר בשבוע שעבר, אבל טוב שהתקבלה הההחלטה, "נקיים דיון ענייני והוגן", הוא אמר. לדבריו, למצדדים בהקמת הוועדה יש רוב בכנסת. "יולי אדלשטיין צריך לכבד את החוק והחלטת יועמ"ש הכנסת, כל מי שהתקיף אותו בעצם דרש ממנו לא לכבד את החוק".

07:30 עריכה

עו"ד עמית חדד מרוצה הבוקר מהחלטת בית משפט השלום שלא להתיר למשטרה לחפש בטלפונים של יונתן אוריך וישראל איינהורן, (יועצי ראש הממשלה), ולהתיר רק חיפוש בטלפון של עופר גולן, במסגרת חקירת עד המדינה פילבר. חדד אמר בגלי צה"ל שבדיון התברר שהמשטרה הסתירה חיפוש נוסף שעשתה בטלפון של יועץ נוסף של ראש הממשלה.

07:33 עריכה

מתווה כוכבי כחלון: אושרה תוספת של 2 מיליארד למערכת הבטחון, כך לפי סיכום שנערך בלשכת נתניהו בהשתתפות שר האוצר משה כחלון, ראש אגף תקציבים רוני חזקיהו והרמטכ"ל אביב כוכבי. ההחלטה נועדה בעיקר לממן את הגנת העורף מפני מתקפת טילים.

08:16 עריכה

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ מאיר כהן מכחול-לבן, לא מבין את ההתקפות על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהודיע אתמול על כינוס המליאה בשלישי הבא כדי לדון בהקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות נתניהו.

בראיון לגלי צה"ל, אומר כהן ש"הלוואי ויולי היה מקשיב לבקשתנו ומתחיל את הדיון כבר השבוע".

"נתניהו הפך מדינה שלמה לבת ערובה, מטרתו לייצר מצב של כנסת שלא פועלת, מה לעשות הוא הגיש בקשת חסינות והכנסת תדון בבקשתו … יש חוק וייעוץ משפטי שמלווה אותנו ואנחנו מכבדים ולא תוקפים אותם. למרות הניסיון של ראש הממשלה לבטל את זה שבוע הבא יתחילו הדיונים שיימשכו שבועיים. הדיונים יהיו רציניים".

לדבריו, מי שהופך את העניין לקרקס הוא הליכוד ומבחינת כחול-לבן הדיון יהיה מכובד. "ברגע שמחנה שלם נמצא בלחץ וגורר מדינה שלמה להתעסק בתיקיו של ראש הממשלה, הכל תקוע … הגיע הזמן שזה ייגמר, בעוד שבועיים שלושה נקבל החלטה, ילך ראש הממשלה לבית המשפט או לא ילך".

08:47 עריכה

איתמר בן גביר מגיב הבוקר לדיווח מאתמול, לפיו הוא יתמה לשר בידי מפלגה חרדית בתמורה לפרישתו מהמירוץ.

"אני חייב להגיד שזה לא מרגש אותי כל כך לא העניין של שרות, ג'ובים ותפקידים זה חשוב אבל יש לי ערכים יותר חשובים ולהצטרף למפלגות החרדיות, אני מאוד מעריך אותם ואוהב אותם אבל אנחנו בעוצמה יהודית מכוונים לכלל ישראל … הדעה שלי מאוד ברורה, יש ישיבת מזכירות של עוצמה יהודית היום ואנחנו נעדכן".

08:49 עריכה

מיקי זוהר ממשיך את הלחץ על יו"ר הכנסת וקורא לו להפוך את ההחלטה לכנס את המליאה ולדון בהקמת ועדת כנסת בשלישי הבא.

09:20 עריכה

ח"כ יעל גרמן מכחול-לבן מעריכה שהמליאה תאשר ביום שלישי את הקמת ועדת הכנסת וביום רביעי יתחיל מהלך מרתוני לדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה. בראיון לגלי צה"ל אומרת גרמן ש"נדון גם בבקשת החסינות של חיים כץ וגם בזו של בנימין נתניהו", במשך 15 שעות ביום. "לקחתי חדר בירושלים ואני אשן בירושלים והדיונים יהיו מרתקים … אאזין לכל הנימוקים ואשאל את כל השאלות, לא אבוא עם עמדה מוכנה מראש".

10:16 עריכה

איילת שקד מעמידה את אבי ניסנקורן על טעותו, לאחר שטען שתמכה בחוק המצלמות שקודם בתוך יומיים.

10:37 עריכה

עמוס שוקן, מו"ל קבוצת הארץ, מגיב הבוקר ברדיו 103fm להאשמות של יאיר נתניהו מאתמול בטוויטר, לפיהן יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נשוי לבתו של האוליגרך ליאוניד נבזלין שמבוקש על רצח ברוסיה. לפי שוקן, ההאשמות של הרוסים אינן מחזיקות מים ואין להתייחס אליהן ברצינות:

"הוא הורשע בתכנון רצח או במשהו ביותר ממקרה אחד ברוסיה והאמת היא שלפני שנכנסנו איתו לדיונים על שותפות בהארץ קראנו את כל הפרוטוקולים של המשפט שלו, וזה היה משפט פוטיני קלאסי, שום הליכים נורמלים לא היו בו, המשפט התנהל בהיעדרו והוא עזב את רוסיה קודם, ו…זהו. רוסיה ביקשה את הסגרתו של ליאוניד כשהוא היה פה והבקשה נבדקה על ידי הפרקליטות והחליטו שאין בסיס לבקשה הזו ואז מצאו משהו שעתר לבג"צ כנגד החלטת הפרקליטות וגם בג"צ אישר את החלטת הפרקליטות.

"הארץ מתמודד עם שחיקה נמשכת בהכנסות מפרסום ומעבר שלהם לפייסבוק אינסטגרם וכו, והקוראים שלנו הופכים להיות בעלי משקל גדול יותר לקיום העיתון.

בהקשר לציוצים של יאיר נתניהו, שהאחרון שבהם על יולי אדלשטיין והבת של האוליגרך כבר נמחק, אומר שוקן כך:

"אני לא מצליח לעמוד על טיבו, לא יודע אם חלק מהעיסוק שלו בטוויטר זה שעשוע שהוא מצייץ ומשתעשע מהעסק ואולי חלק זה דברים שהוא מאמין בהם, היתה לו תיאוריה שאנגלה מרקל פנתה למו"ל של דומונט ותקדם את הרעיון שגרמניה השתחררה מהנאציזם וישראל הפכה לנאצית, זה עושה שכל, (צוחק) … מדינה נאצית וודאי שלא, אבל פאשיזם, זה דברים שאנחנו רואים וכותבים עליהם וזה גורם ליאיר לבוא עם הקונספירציה הפנטסטית הזו.

10:56 עריכה

יאיר גולן מתנגד לפסילת חברת הכנסת מהמשותפת ובל"ד:

10:58 עריכה

מינויים חדשים בממשלת המעבר: ציפי חוטובלי תמונה לשרת התפוצות, צחי הנגבי שר החלקאות, אופיר אקוניס שר העבודה והרווחה ומשולם נהרי סגן שר העבודה והרווחה. בליכוד מקווים שמינוי הנגבי יסייע להשיב אליהם את קולות החקלאים שאבדו בבחירות האחרונות.

12:35 עריכה

כחול-לבן צפוייה לשבור "חזק ימינה" לפי הערכות שנשמעו בימים האחרונים. תמיכה בסיפוח הבקעה כבר היתה, והמפלגה מנסה לקרוץ גם לדתיים הלאומיים, כמו למשל בסרטון הזה ששיתף יועז הנדל לפני מספר דקות.

12:41 עריכה

חילוקי דעות בעבודה-גשר-מרצ. איציק שמולי בעד פסילת היבא יזבק ואילו עיסאווי פריג' ויאיר גולן מתנגדים.

14:29 עריכה

לקראת הדיון אודות ח"כ היבא יזבק בוועדת הבחירות המרכזית, העבודה-גשר-מרצ החליטה לתת חופש הצבעה בסוגייה.

ישיבת סיעה של העבודה-גשר-מרצ, היום (צילום: דוברות עבודה גשר מרצ)
ישיבת סיעה של העבודה-גשר-מרצ, היום (צילום: דוברות עבודה גשר מרצ)

סיעות העבודה-גשר ומרצ מיוצגות בנפרד בוועדת הבחירות המורכבת מנציגי הסיעות בכנסת. יו"רי המפלגות, ח"כ עמיר פרץ וח"כ ניצן הורוביץ, סיכמו שכל סיעה תחליט בעצמה על אופן הצבעתה בוועדה.

פרץ ימליץ לסיעתו לתמוך בפסילה ואילו מרצ תתנגד.

15:28 עריכה

מאז התמנה רפי פרץ לשר החינוך הוא ערך לפחות 67 ביקורים בבתי ספר, אף לא אחד מהם היה בבית ספר ערבי – כך עולה מיומן הפגישה של יושב ראש הבית היהודי, שפורסם באתר ynet.

במשך למעלה מחצי שנה פנו מהאתר אל השר בבקשה לקבל את היומן, אך בקשתם נדחתה. רק אחרי עתירה לבית המשפט נענה פרץ לדרישה. מספר הביקורים שערך בבתי ספר דתיים – 45 – הוא יותר מכפול ממספר הביקורים שקיים בבתי ספר חילוניים, 21.

רפי פרץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
פרץ בתל אביב בשבוע שעבר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

אף שאמר ביולי האחרון שהוא מעוניין להיפגש עם מורים להט"בים, פרץ מעולם לא קיים פגישה שכזו. עם שדולת הנשים בישראל סירב השר להיפגש. לעומת זאת נפגש פרץ עם נשות ארגון שוברות שוויון, הנאבקות נגד "פמיניזם רדיקלי".

מספר הפגישות שקיים פרץ עם גורמים פוליטיים גבוה מזה שערך עם אנשי מקצוע במשרד החינוך. מבין המפקחים על המקצועות השונים, נועד פרץ בפגישה אישית רק עם המפקחת עם לימודי תנ"ך.

מלשכת השר נמסר שהסיבה לריבוי בפגישות פוליטיות היא מערכות הבחירות התכופות שמתרחשות כיום בישראל. כן נמסר שנתוני הביקורים הביקורים שמוצגים ב-ynet לא משקפים את מספר הביקורים בפועל.

15:49 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, פסל את מועמדותה לכנסת של שירן אסלן מרשימת קמ"ה – קידום מעמד הפרט, כי טרם חלפה תקופת הקלון על העבירה שבה הורשעה. אסלן, מנשותיו של דניאל אמבש, הורשעה בכך שניסתה להניא חלק מילדיו של אמבש מלהעיד נגדו. לאסלן חסרו ימים ספורים כדי להשלים את שבע שנות הקלון שהושתו עליה.

16:02 עריכה

יפה יששכר, שבתה נעמה כלואה ברוסיה, סיימה לפני זמן קצר פגישה שקיימה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת וגורמים נוספים.

יפה יששכר (צילום: פלאש 90)
יששכר בנמל התעופה בן-גוריון, אתמול (צילום: פלאש 90)
17:07 עריכה

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד הגיש לוועדת הבחירות בקשה לפסול את מועמדותה לכנסת של היבא יזבק מהרשימה המשותפת.

17:15 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לחשיפת יומן הפגישות של שר החינוך רפי פרץ.

17:22 עריכה

ראשי עוצמה יהודית יקיימו הערב בשעה 20:00 מסיבת עיתונאים, שבה יודיע איתמר בן גביר האם יוסיפו להתמודד, או שיסירו את מועמדותם. ההערכה הרווחת היא שהמפלגה תוסיף להתמודד, חרף הלחצים שמופעלים עליה לפרוש.

איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בן גביר בכנסת בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
17:30 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בוחר להידרש לטור דעה שפרסם אמיר חצרוני ב"גלובס". בחשבון הפייסבוק שלו כתב ליברמן כי חצרוני "לא ראוי לתואר פרופסור… חייב אשפוז בכפייה". בנוסף תוקף חבר הכנסת את העיתון, שנתן במה למתקפה של חצרוני נגד עולי חבר העמים.

אמיר חצרוני, שלא ראוי לתואר פרופסור, אחרי שקרא לחרם על מדינת ישראל, תקף את חיילי צה"ל, התפלל ש"מתקפת טילי גראד מעזה…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שני, 20 בינואר 2020

18:17 עריכה

במגעים בין עוצמה יהודית לליכוד הציעו האחרונים שבתמורה לפרישה יורד בכנסת הבאה אחוז החסימה – כך פרסם יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז". את השיחות מטעם הצדדים מנהלים איתמר בן גביר מעוצמה יהודית ומיקי זוהר מהליכוד.

18:28 עריכה

יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ הודיע שהבחירות לראשות המפלגה יוקדמו וייערכו בחודש יוני הקרוב. "לטובת אחדות הציונות הדתית השר פרץ קורא לחברת הכנסת איילת שקד ולשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף גם כן למהלך", נכתב בהודעה מטעם יושב ראש המפלגה.

19:17 עריכה

בשעה זו מאשרים שרי הממשלה במשאל טלפוני את מינויה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לשרת התפוצות ואת מינויו של השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי לשר החקלאות.

מינוי שר המדע אופיר אקוניס לשר העבודה והרווחה ומינוי סגן שר הפנים משולם נהרי לסגן שר העבודה והרווחה ייעשה במועד אחר.

19:39 עריכה

ביקורת בסביבת ראש הממשלה נתניהו על פעילותה של השרה גילה גמליאל בעניין נעמה יששכר: היא לא בקיאה בנושא – כך דיווח איתמר אייכנר ב-ynet. גורמים בסביבת נתניהו אמרו שהתבטאות השרה לגבי מחווה הומניטרית – תמוהה.

20:08 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה נתניהו בבקשה להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן כבר כעת – כך דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12. אם אכן תתקבל החלטה זו, הצבעה בכנסת על כך עשויה להביך את כחול לבן, שמבקשת לצייר עצמה כימנית, אך לא כל חבריה תומכים בצעד זה.

20:11 עריכה

איתמר בן גביר הודיע שעוצמה יהודית תתמודד בבחירות ולא תפרוש. לטענת בן גביר, הוצע לו, בתמורה לפרישתו, לכהן כשר בממשלה, שגריר, תפקיד בקרן קיימת לישראל, בלשכת עורכי הדין או בהסתדרות הציונית; הוא דחה את ההצעות.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בן גביר בירושלים, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
21:04 עריכה

סיעת ישראל ביתנו במועצת העיר בת ים פנתה למבקרת העירייה, לאחר ששלומית ארדן, אשתו של השר גלעד ארדן, נבחרה לדוברת העירייה. במהלך מערכת הבחירות המוניציפלית תמך ארדן במועמדותו של צביקה ברוט, שאכן נבחר לבסוף לראש העירייה. כך דיווח הערב עומרי מניב בחדשות 13.

בתגובה נמסר שארדן נבחרה מטעמים עניינים, ויש לה ניסיון קודם כדוברת של גורמים בכירים, וכן נמסר שגם יתר שרי הליכוד הביעו תמיכה בברוט.

21:21 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להודעתו של איתמר בן גביר שעוצמה יהודית לא תפרוש, אלא תוסיף להתמודד בבחירות לכנסת ה-23. יושב ראש המפלגה סיפר, בין היתר, שהוצע לו להתמנות לשגריר תמורת פרישתו.

21:45 עריכה

לפי דיווח של ברק רביד בחדשות 13, בתמורה לשחרור נעמה יששכר תסדיר ישראל את המחלוקת עם רוסיה על מתחם בירושלים, המכונה "חצר אלכסנדר".

22:41 עריכה

ראש הממשלה נתניהו יוסיף להפעיל לחצים על עוצמה יהודית כדי שתסיר את מועמדותה – כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. מקורבים לנתניהו אומרים שאם איתמר בן גביר יתמיד בריצתו – הימין יפסיד בבחירות.

נתניהו פנה לאריה דרעי בבקשה שישתף פעולה עם בן גביר, כדי שזה יפרוש, אך דרעי דחה את הבקשה. כעת מתנהלים מגעים בנושא עם יהדות התורה, אך אלו לא מגעים משמעותיים.

מוקדם יותר הערב הודיע בן גביר שמזכירות מפלגתו החליטה שעוצמה יהודית תתמיד בהתמודדותה, ולא תפרוש.

22:59 עריכה

נשיא פולין דודה שב ותקף את שר החוץ ישראל כ"ץ, שציטט את דבריו של ראש הממשלה שמיר – שהפולנים ינקו אנטישמיות עם חלב אמם. בראיון לעמיחי שטיין, שישודר מחר בתאגיד השידור כאן, וקטע ממנו הוקרן הערב, אמר דודה שפולנים רבים נפגעו מדבריו של כ"ץ.

סגירה