החנפן הכי טוב באנגלית

ההכרזה על תכנית המאה בבית הלבן, טראמפ ונתניהו (צילום: צילום מסך/וואלה)
צילום מסך/וואלה
ההכרזה על תכנית המאה בבית הלבן, טראמפ ונתניהו,

ציטוטים נבחרים מנאום החנפנות של נתניהו בבית הלבן:

"יחד איתך, אדוני הנשיא, אני מוכן לחטוף את הרגע"

"אדוני, עסקת המאה שלך היא הזדמנות המאה"

"זהו יום היסטורי והוא מזכיר יום היסטורי אחר, אנחנו זוכרים את מאי 1947"

אילו מישהו שנורא רוצה את קרבתכם היה שופך על ראשכם כד של דבש, ומיד אחריו חבית של סירופ מייפל ומוסיף דלי מלא סילאן, מפזר על זה ערימת סוכר ותוחב לאזנכם מחמאות דביקות, ושופך לגרונכם מליצות נבובות ושלל דברי קילוסין ושבח, סביר להניח שהייתם מקיאים.

אי אפשר היה לעכל את דברי החנופה של החנפן הכי טוב במזרח התיכון בטקס הצגת תכנית המאה. החנפן הרהוט ביותר באנגלית. פשוט להתבייש. בכל משפט שני ליקוק. בכל משפט שלישי התפרקדות על הגב ונענוע ישבן ורגליים באוויר. חנופה שכלבים וחתולים כבר לא עושים גם כשהם נורא רעבים וקפואים מקור.

אי אפשר היה לעכל את דברי החנופה של החנפן הכי טוב במזרח התיכון בטקס הצגת תכנית המאה. החנפן הרהוט ביותר באנגלית. בכל משפט שני ליקוק. בכל משפט שלישי התפרקדות על הגב ונענוע ישבן ורגליים באוויר

והוא ראש ממשלה. אין לו טיפת כבוד לאומה שהוא מייצג? כלום. רק הודייה והכרת תודה וכשכוש אין סופי בזנב תמורת המתנות המופרכות בעליל שטראמפ ממטיר על ראשו. שגרירות בירושלים והכרה בריבונות בגולן וכעת, מה? באמת על מה כל החנופה הזו?

ההכרזה על תכנית המאה בבית הלבן, טראמפ ונתניהו, צילום מסך מוואלה ניוז
ההכרזה על תכנית המאה בבית הלבן, טראמפ ונתניהו, צילום מסך מוואלה ניוז

לפי מפת חזון השלום של טראמפ, נתניהו מסכים להקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. מסכים להגדלת שטחה של רצועת עזה פי שלושה על חשבון שטחים ישראלים בנגב שמעולם לא היו נתונים בויכוח. מסכים להשאיר 15 התנחלויות מבודדות ומסכים על בסיס התכנית הזו לפתוח במו"מ עם הפלסטינים על שתי מדינות לשני עמים.

נכון. ארה"ב מוכנה להכיר בהחלת החוק הישראלי על יישובי יהודה ושומרון. מוכנה להכיר בירושלים המאוחדת. גם כשמזרח ירושלים תהיה בירת פלסטין (ואל תשאלו אם זה הגיוני. זה לא) וארה"ב מוכנה לתת 50 מיליארד דולר לפלסטינים אם הם יאמצו את החזון, רגע לפני שישראל מספחת את בקעת הירדן ומחילה ריבונות על כל היישובים בשטחים.

נכון. ארה"ב מוכנה להכיר בהחלת החוק הישראלי על יישובי יהודה ושומרון. מוכנה להכיר בירושלים המאוחדת. גם כשמזרח ירושלים תהיה בירת פלסטין (ואל תשאלו אם זה הגיוני. זה לא)

נתניהו קורא לזה יום היסטורי ומשווה אותו להכרה האמריקאית בהקמת מדינת ישראל.

תושבי הנגב יזכו כמובן – עם יישום החזון – לבלוני תבערה וטילי גראד, הפגנות גדר ועשן צמיגים, כמו שכניהם בעוטף עזה. הישג ממשי של נתניהו. גם ארגון דעאש הודיע שמעתה יילחם בישראל ואחרי עריפת הראש הראשון אנחנו כנראה נתגעגע כולנו לכלא הרוסי.

אבל למי אכפת? ליריב לוין? למירי רגב? ישראל כץ? ליצמן? ביטן?

זר לא יבין זאת אבל חנפן הנמצא בין כתב אישום על שוחד לתבוסה בבחירות, יבין ויעשה הכל כדי לקדם כל תכנית בלתי אפשרית ובלתי הגיונית שהנשיא המוזר הזה מהלל ומכריז עליה. גם אם הוצגה במעמד צד אחד בלבד.

תושבי הנגב יזכו – עם יישום החזון – לבלוני תבערה וטילי גראד, הפגנות גדר ועשן צמיגים, כמו שכניהם בעוטף עזה. הישג ממשי של נתניהו. גם דעאש הודיע שמעתה יילחם בישראל, ואחרי עריפת הראש הראשון אנחנו כנראה נתגעגע לכלא הרוסי

הפלסטינים האמורים להיות הפרטנר לשלום, מסרבים בכלל לדון בה. זה משאיר את נתניהו למהלכים חד צדדיים בתמיכת טראמפ. סיפוח, החלת ריבונות, הפיכת ישראל למדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד. הכל הולך.

מפת החלוקה לשתי המדינות על פי תכנית טראמפ
מפת החלוקה לשתי המדינות על פי תכנית טראמפ

מסירת חלקי מולדת תמורת סיפוח התנחלויות לא חוקיות ואפילו הסכמה להקמת מדינה פלסטינית בתנאי טראמפ, אבל מדינה – מהלך שכל גוש הימין טען עד הערב שהוא מתנגד לו. הכל הולך. כל שקר כל ספין. כל נאום מתקתק שמערבל הבטחות עם חזיונות שווא, והעיקר לנסות לשכנע את הימין הרך והקשה שיצביעו לחשוד בשוחד מרמה והפרת אמונים.

את הדבש והסוכר הדביקים הוא שופך על ראשם כדי שלא יתקוממו מול ערפל השקרים וחזיונות הטירוף. העיקר להגיע בדרך לא דרך אפילו דרך מפת החזון הטראמפי, ל-61 שיתנו לו חסינות. חסינות שזה עתה ויתר עליה.

הפלסטינים, האמורים להיות הפרטנר לשלום, מסרבים בכלל לדון בה. זה משאיר את נתניהו למהלכים חד צדדיים בתמיכת טראמפ. סיפוח, החלת ריבונות, הפיכת ישראל למדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד. הכל הולך

כל זה נשמע באנגלית זחוחה וחנפנית שכמוה לא ראה העם היהודי מאז הקמת המדינה.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 625 מילים
סגירה