נפתלי בנט ואיילת שקד (צילום: פלאש90)
פלאש90

פרשנות נתניהו מכה בהם ללא רחם, ולראשי ימינה אין מענה

19 ימים לפתיחת הקלפיות, וימינה מתגלה כחוליה החלשה של הבחירות ● המריבות הפנימיות וההתבטאויות הקשות של חבריה עשו במפלגה שמות, והיריבים מזהים את מצבה הקשה ומנסים לנגוס בה ● נתניהו, כמובן, הוא הסועד הראשי ● "זה פתולוגי", אומרת שקד

"תקשיב, זה פתולוגי", אומרת לי איילת שקד אחרי המתקפות האחרונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשיו על נפתלי בנט ועל ימינה. שקד נשמעת אובדת עצות. קשה לראשי ימינה להתמודד שוב, בפעם השלישית, עם העוצמה הרטורית והארס המילולי של ראש הממשלה.

בסיבובים הקודמים זה עלה להם ביוקר. בבחירות באפריל, נתניהו חיסל את בנט ושקד, שרצו בראש הימין החדש ולא עברו את אחוז החסימה. לימים התברר כי זה היה אחד המהלכים הפוליטיים הטיפשיים ביותר של נתניהו, אשר מנע ממנו ממשלה יציבה וגרר את המדינה לבחירות אחרי ההתהפכות של אביגדור ליברמן, שגם אותה נתניהו לא זיהה במועד א'.

נתניהו חיסל את בנט ושקד, שרצו בראש הימין החדש ולא עברו את אחוז החסימה. לימים התברר כי זה היה אחד המהלכים הפוליטיים הטיפשיים ביותר של נתניהו, אשר מנע ממנו ממשלה יציבה וגרר את המדינה לבחירות

19 ימים לפתיחת הקלפיות, וימינה מתגלה כחוליה החלשה של הבחירות הללו. הרשימה שמאחדת שלוש מפלגות – הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי – הגיעה למועד ג' מוכה וחבולה.

המריבות הפנימיות וההתבטאויות הקשות עשו בה שמות. לאנשי הציונות הדתית על כל הפלגים קשה עם התוצר המוגמר שעומד מול עיניהם. לדתיים לייט קשה עם בצלאל סמוטריץ' ולפעמים גם עם רפי פרץ. לחרדל"ים קשה מאד עם בנט ושקד. מי שרוצה להצביע בכל זאת לימינה, לא רוצה לראות את השסעים הפנימיים.

בינתיים כולם מזהים את מצבה הקשה של ימינה ומנסים לנגוס בה ללא רחם. נתניהו הוא הסועד הראשי, אבל לא רק הוא.

ביהדות התורה הקימו בימים האחרונים את "מטה הציונות הדתית". הם הולכים שם על הקול החרד"לי ותוקפים, למשל, את שר התחבורה סמוטריץ' על שאינו מפרסם תקנות נגד תחבורה ציבורית בשבת, כאילו שזה אפשרי.

ביהדות התורה הקימו בימים האחרונים את "מטה הציונות הדתית". הם הולכים שם על הקול החרד"לי ותוקפים, למשל, את שר התחבורה סמוטריץ' על שאינו מפרסם תקנות נגד תחבורה ציבורית בשבת, כאילו שזה אפשרי

בכחול-לבן מנסים למשוך את המתונים אליהם. יועז הנדל הוא המודל. גם עוצמה יהודית עושה את שלה בתוך ימינה, גם אם ברור כי מפלגתו של איתמר בן-גביר שוב לא תעבור את אחוז החסימה.

אגב, ההתבטאות החריגה של נפתלי בנט בגבעת שמואל על החרדים, שפורסמה בלעדית בזמן ישראל, באה במסגרת המאבק בחזית המפתיעה שנפתחה מכיוון יהדות התורה.

נתניהו עובד נגד בנט ושקד בכל הכוח. את האנרגיות הוא מביא מהבית. השנאה שם אכן פתולוגית. העובדה שאין למפלגה הגדולה באשר היא משמעות בבחירות הללו, אלא רק לגוש, לא מעניינת את ראש הממשלה כאשר הוא רואה את השניים הללו מול העיניים.

נתניהו מפרק את בנט מנכסיו, מעליב אותו, מספר שהוא מינה אותו לשר הביטחון רק כדי שלא יערוק למחנה כחול-לבן לפני הבחירות, ושולח את האלוף (מיל.) יואב גלנט להתראיין ולספר שבנט הוא שר ביטחון כושל. ב"כאן 11" פורסם אתמול שנתניהו האשים את בנט בשיחות סגורות בהתדרדרות המצב בדרום. לשכת נתניהו הכחישה את הדיווח מאוחר יותר, אבל הנזק כבר נעשה.

בימינה לא יודעים איך להגיב. אסור להם לתקוף את נתניהו, כי הוא המנהיג הכי פופולרי בציונות הדתית, והוא יודע ומנצל את זה. ראש הממשלה לא חושש הפעם שימינה לא תעבור את אחוז החסימה והגוש ייפגע.

"נתניהו רוצה להחליש אותנו. להוריד אותנו לארבעה מנדטים. להפוך אותנו לקטנים וממושמעים, אחרי שהוכחנו שאנחנו יודעים להוביל כאן את המערכות", טוענת שקד.

שקד: "נתניהו רוצה להחליש אותנו. להוריד אותנו לארבעה מנדטים. להפוך אותנו לקטנים וממושמעים, אחרי שהוכחנו שאנחנו יודעים להוביל כאן את המערכות"

בינתיים אין לאנשי ימינה טקטיקה מוסכמת מול נתניהו. הם לא יודעים איך להגיב. היום משיקה המפלגה את קמפיין הבחירות שלה, ברמת גן. מעניין מה יאמרו שם הנואמים על נתניהו.

בכל מקרה, אם המפלגה החבוטה הזו תצליח לעשות נס לקראת פורים ולשמור על שבעה המנדטים שיש לה כרגע, יגיעו הפעילים בחזרה לכפר המכבייה ויחגגו שם כל הלילה, עד דלא ידע.

עוד 567 מילים
סגירה