בוועדת הבחירות בוחנים כיצד יצביעו אזרחים שיהיו בבידוד עם שובם ממזרח אסיה

ברוב של 62 תומכים מול 43 מתנגדים אישרה הכנסת את בקשת החסינות של חיים כץ; עתירה נגד ההחלטה הוגשה לבג"ץ ● נתניהו הפר את התחייבותו להתקזז עם תמר זנדברג והצביע במליאה ● הוועדה לבדיקת מח"ש תתכנס רק לאחר הבחירות ● גבי אשכנזי על חשיפת שיחותיו כרמטכ"ל: "אין בהקלטות האלה שום דבר חדש" ● הסתיימה השעייתו של אראל סג"ל מתאגיד השידור כאן

  • חיים כץ בדיון בכנסת בבקשתו לקבלת חסינות, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • מימין: ניצן הורוביץ, עמיר פרץ ורויטל סויד בישיבת סיעה של העבודה-גשר-מרצ, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בוועידת הנשיאים בירושלים, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • שולחן הממשלה בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בוועידת הנשיאים בירושלים, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • יושב ראש ש"ס אריה דרעי בישיבת הסיעה של מפלגתו בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • בני גנץ (מימין) ויאיר לפיד בתל אביב, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
    תומר נויברג, פלאש 90
07:01 עריכה

מליאת הכנסת צפויה לדון היום במתן החסינות לשר לשעבר, ח"כ חיים כץ מהליכוד, לאחר שוועדת הכנסת אישרה את המהלך. בסוף הדיון תתקיים הצבעה, על פיה יוכרע האם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יגיש את כתב האישום נגדו לבית המשפט בגין מרמה והפרת אמונים. החסינות, באם תתקבל, תקפה לכהונה אחת בלבד – כלומר, רק עד אחרי הבחירות.

07:23 עריכה

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, תקף את שר הביטחון נפתלי בנט בראיון בגל"צ: "שני שרי הביטחון שקדמו לו, היו איתנו בקשר רציף, אבל איתו אין שום קשר. הוא לא מדבר איתנו".

כמו כן, הבהיר ירקוני, לאחר פגישה עם ראש הממשלה, כי "אם לא יקרה אירוע יוצא דופן, לא יהיה מבצע בעזה בשבועיים הקרובים בגלל הסמיכות לבחירות. העניין הוא ישר אחרי"

07:24 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (כחול לבן): "ההסלמה היא כלי משחק של נתניהו". בראיון בכאן רשת ב', הוסיף: "אני רואה כבר תקופה ארוכה של שיקולים לא ענייניים – למשל מינוי שר הביטחון. הגיע הזמן שיהיה פה קבינט רציני. אני לא מקנא אותו – אין לו עם מי להתייעץ בקבינט המדיני. וזה לא רק הביטחון, כל זה נובע משיתוק. הוא לקח את ישראל כבת ערובה כדי להתחמק מאימת הדין".

על בלוק החסינות של הימין, אמר יעלון: "מה זה בלוק החסינות הזה? פשיטת רגל מוסרית. המפלגות החרדיות ומפלגת ימינה, נשבעות אמונים למנהיג כמו בצפון קוריאה. חברים, הנאמנות היא למדינה, לא למנהיג. בושה וחרפה".

07:25 עריכה

שבועיים לבחירות ובליכוד חוזרים על המנטרה שמלווה את הקמפיין נגד כחול לבן: "לגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת".

07:27 עריכה

ח"כ ניר ברקת בראיון בכאן רשת ב' על החלטת ראש הממשלה להבטיח לו את תיק האוצר: "אני רוצה להודות לראש הממשלה שהביע בי אמון ואימץ את התוכנית שעבדתי עליה בשנה האחרונה. על תשתית של כלכלה טובה, אנחנו יודעים להציע למדינה מתווה כלכלי שיקפיץ את המדינה קדימה. כל ארגון טוב צריך להמציא את עצמו מחדש, גם אם המצב הוא טוב. המקצוע שלי הוא יזמות, ואני יודע להביא תוצאות".

07:34 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו: "יש פתרונות להקמת ממשלה. לא כל דבר צריך לשים על השולחן ולרוץ לספר לחבר'ה. הציבור צריך להצביע לפי העמדות של המפלגות".

עוד הוסיף בראיון ל-103FM: "נפתלי בנט ואיילת שקד הם הראשונים שחולמים על ממשלה בלי נתניהו". כמו כן, נמנע מלתקוף את בנט על רקע תפקידו: "לא הוגן שאתקוף שר ביטחון שבועיים לפני הבחירות, הציבור ישפוט".

על ראש הממשלה אמר ליברמן: "נתניהו הוא ראש ממשלה פג תוקף. הגיע זמנו לפרוש. 'לתלות את הנעליים' כמו כדורגלן. כל יום שהוא בתפקיד רק גורע ממה שעשה למען המדינה". על הרשימה המשותפת הבהיר ליברמן: "הרשימה המשותפת הם תומכי טרור והם לא לגיטימיים".

ליברמן בכנס המכון למחקר בטחון לאומי. "נתניהו עסוק בקמפיין, גם הטקסטים הנוצצים ביותר לא יפתרו בעיות קיימות" (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
ליברמן בכנס המכון למחקר בטחון לאומי. "נתניהו עסוק בקמפיין, גם הטקסטים הנוצצים ביותר לא יפתרו בעיות קיימות" (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
07:43 עריכה

על רקע הדיון בחסינותו של ח"כ חיים כץ, אמר בגל"צ ח"כ עופר שלח (כחול לבן) כי יצביע נגד הענקתה.

08:28 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הגיב בגל"צ לאמירת ליצמן לפיה "אם כחול לבן תצטרך אותו, בסו הוא יקבל את תיק האוצר": "אני לא מנהל מו"מ קואליציוני לפני תוצאות הבחירות. ליצמן אומר דברים כאלה בשביל לעצבן, לא אשתתף במשחק הזה"

עוד הוסיף התייחסות לחשיפת הקלטות מנדלבליט-אשכנזי אמש בחדשות 13: "האירוע הזה לא יפגע בנו. לא בטוח שאצל כל 120 הח"כים, אם יקליטו אותם במשך שנים כמו שהקליטו את גבי, יתגלה שהם הגונים כמותו".

כמו כן, התייחס לפיד לישיבה עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "נשמח להקים ממשלה עם ליברמן. איתו יש לנו הכי הרבה הבנות עם קווי היסוד שלנו". 

08:44 עריכה

כחול לבן בתגובה לכך שח"כ ניר ברקת (ליכוד) לו הובטח על ידי נתניהו תפקיד שר האוצר, לא ידע כמה עולה כיכר לחם פרוס: "שישאל את נתניהו,ה שמענו שהוא הוציא ארנק בשבוע שעבר".

09:23 עריכה

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) התראיין הבוקר לערוץ הכנסת והתייחס לכך שהשר אריה דרעי החתים את חברי גוש הימין על נאמנות לראש הממשלה. "לא חייבנו אף אחד לחתום על הנאמנות לנתניהו, זה היה מהלך נדרש לאור אמירותיו של גנץ כאילו יש לו אפשרויות מולנו".

"השר דרעי בנה את גוש ה-5 וגרם לכך שלא תקום ממשלה עם ליברמן והערבים", הוסיף ח"כ מלכיאלי, "אם ש"ס הייתה מגיעה לגנץ ורומזת לו שהיא רוצה להיכנס לקואליציה שלו – הוא היה נותן כל מה שאנחנו רוצים", הוסיף.

09:28 עריכה

בית המשפט צפוי לדון היום בעתירה שהגיש ארגון "הפרויקט לניצחון ישראל" לאחר שעיריית ת"א הסירה את שלטי החוצות שנתלו בשישי האחרון מחשש להסתה ופגיעה ברגשות הציבור.

במחאה על החלטת העירייה פרסם הבוקר הארגון בעמוד הפייסבוק שלו את התמונה המצונזרת תחת הכותרת "זה השלט שחולדאי לא רצה שתראו- אבל זו האמת: איסמעיל הניה ואבו מאזן אחראים לרצח מאות ישראלים ולפציעת של אלפים. הסרת השלטים נתפסת כמתן רוח גבית לטרור".

10:07 עריכה

ח"כ יאיר גולן (העבודה-גשר-מרצ): "שומע את יאיר לפיד אומר 'רק ממשלת אחדות'. יאיר, הבעיה היא לא רק ביבי, היא הליכוד וההשחתה העמוקה שלו. הבעיה היא הימין הקיצוני, הסיפוחיסטי, שבליכוד יש לו נציגים רבים. יאיר, אתם צריכים להחליט: שינוי כיוון אמיתי, או ייפוי קוסמטי לאג'נדת ימין מסוכנת. אצלנו זו לא שאלה בכלל".

10:37 עריכה

איילת שקד (ימינה) מגיבה להחלטה להדיח את ראש העיר טבריה רון קובי:

10:46 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ אמר בכנס התנועה הקיבוצית כי בקשת החסינות של חיים כץ תהיה האחרונה שהכנסת דנה בה, וכי יפעל להעביר את ההחלטה על חסינות חברי כנסת לוועדה מקצועית. "מכאן אני יוצא לכנסת, לדיון על בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ שאותה אני מתכוון להפוך לבקשת החסינות האחרונה שבה דנה כנסת ישראל. עצם הדיון של חברי הכנסת בחסינות חבריהם, זהו פתח לשחיתות וליצירת קליקה שביכולתה להפוך את בית הנבחרים לעיר מקלט לעבריינים".

11:20 עריכה

ח"כ יועז הנדל בראיון ל-ynet על בלוק החסינות של הימין: "יש פה התמודדות של מפלגות, אמורה להיות אידיאולוגיה חוץ מנתניהו, ואתם שומעים מפלגות שאומרות שהאידיאולוגיה שלהן היא רק נתניהו".

"אני מציע לחכות למבחן האמיתי, יום הבחירות, ואני מאמין שנביא מספיק מנדטים כדי להביא בסיס כוח אמיתי", הוסיף הנדל. "אני חשוב שבסופו של דבר אפשר יהיה להקים ממשלת אחדות, אני לא מאמין גדול בבלוקים ובהצהרות האלה".

11:30 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר על כך שבליכוד עדיין מנסים להדיח אותו לפרוש מהמרוץ על ידי הבטחות: "אנחנו לא פורשים, כי אנחנו הסיכוי היחיד למנוע בחירות בפעם הרביעית".

12:02 עריכה

ראש העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, אמר בפתח ישיבת סיעתו: "גודל הגוש קובע, אין כל בעיה שתוקם ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות". עוד ציין פרץ כי אנשיו דורשים לאחד מחדש את משרד החינוך והתרבות, וכי "ניצן הורוביץ הוא המועמד שלנו לתפקיד".

12:03 עריכה

מליאת הכנסת החלה לדון בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ מהליכוד.

12:27 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "בחירות רביעיות לא יהיו, מפלגתי תכריע, נקודה. אנחנו נכריע בעד ממשלה ציונית וליברלית".

בראיון ל-ynet הסביר כי "בפעם הקודמת אמרנו שתהיה אך ורק ממשלת אחדות ועמדנו במילה הזאת. לצערי, בסיבוב הקודם יכלה לקום ממשלת אחדות של גנץ ונתניהו, ביחד 65 מנדטים. הבעיה שאחד היה עסוק בחסינות שלו והשני העדיף שבבחירות הבאות הוא ייצא יותר טוב".

עודד פורר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
עודד פורר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
12:28 עריכה

יו"ר ש"ס אריה דרעי דיווח לחברי סיעתו על מכתב עליו חתמו כל אנשי הימין להקים ממשלה אך ורק בראשות בנימין נתניהו. "לא ננהל שום מו"מ בנפרד חוץ מהליכוד כפי שנהגנו פעם קודמת".

עוד הוסיף דרעי: "אני חושב שהליכוד הבין שלא כדאי לתקוף את ימינה, צריך לעבוד ביחד. אין טעם לתקוף אם כולם הולכים ביחד. כולנו כגוש אחד. העיקר שהגוש יגדל".

12:28 עריכה

התנועה לאיכות השלטון מגנה את דבריו של יו"ר כחול לבן בני גנץ שאמר כי "בקשת החסינות של כץ תהיה הבקשה האחרונה".

"דבריו של גנץ דומים להבטחה להתחיל דיאטה אבל ממחר. מוטב היה אילו ח"כ גנץ היה בודק מדוע בישיבת הועדה שדנה בנושא החסינות של ח"כ כץ, חברי הכנסת ממפלגתו שקלו שיקולים זרים ובחרו להימנע בהצבעה, במקום להתנגד לה בנחרצות. כך לא נראית מלחמה בשחיתות".

12:56 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התארח היום בוועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות בארצות הברית ואמר: "איך שלא נסתכל על זה, גנץ לא יכול להרכיב ממשלה בלי הרשימה המשותפת. זה פשוט לא מסתדר. בלתי מתקבל על הדעת ששלושה רמטכ"לים ייסתייעו, גם אם זה יהיה באמצעות הימנעות בהצבעה, בתומכי טרור מוצהרים מבל"ד שמהללים מי שרצח עשרות חפים מפשע. אני לא יכול להבין את זה".

13:02 עריכה

ח"כ ניר ברקת, המיועד של הליכוד לשר האוצר עם תגובה מתחמקת לכך שלא ידע כמה עולה כיכר לחם.

13:03 עריכה

ח"כ יעל גרמן (כחול לבן) על דיון החסינות של ח"כ חיים כץ: "מדובר בדיון על תפקידנו כח"כים. טיפול בחוק צריך להיעשות בדחילו ורחימו ללא ניגוד עניינים תוך שקיפות מלאה ונאמנות לטובת הציובר. חסינות לכץ תתן לגיטימציה להסתרה ולקידום חברים וקרובים ובכך תפגע באמון הציבור".

13:05 עריכה

בן גביר במכתב התראה לפני תביעה לבנט: "התנצל ושלם פיצויים בסך חצי מליון ש"ח – או שתתבע". יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, שלח מכתב התראה לפני תביעה לנפתלי בנט, בו הוא דורש מבנט לפצות אותו בחצי מליון שקלים ולהתנצל בגין "הכפשות כנגדו" מצידו של בנט.

במכתב צוין כי "הדברים שפרסמת כלפי מרשיי הינם שקר מוחלט, והם פורסמו במטרה מכוונת להשחיר את דמותם של מרשיי בעיני הרבים ולהציג אותם כמי שנלחמים במוסדות המדינה, בחיילי צה"ל, במשטרה, ולמעשה חותרים תחת קיומה של מדינת ישראל, זאת על אף שמרשיי נלחמים משך שנים ארוכות למען מדינת ישראל!".

13:28 עריכה

בנט: מבזים את רבני הציונות הדתית – לאחר הפרסום כי הוחלף מנעולו של רב העיר ירושלים

13:37 עריכה

הדיון בעניין חסינותו של ח"כ חיים כץ. ח"כ מיקי זוהר צעק לעברו של ח"כ בני גנץ: "כמה כסף לקחת באמצעות המימד החמישי. אתם כולכם טהרנים, חשודים בשחיתות. תתביישו לכם". גנץ הגיב בסימון בידו את המספר אפס.

אחמד טיבי ניסה להרגיע מהומה במליאה: "מרוב צעקות בטח תביאו דרבוקות כאן".

14:08 עריכה

גנץ: "אנחנו מאבדים את אמון הציבור בנו. כל בוחר שילם לנתניהו 2,000 שקל על הבחירות האלו. זה לא נעשה טוב ולא נראה טוב. לכן, אפעל לאחר הבחירות להקים ועדה חיצונית גם בחסינות וגם בשכר חברי הכנסת".

14:15 עריכה

ח"כ חיים כץ אמר במהלך הדיון במליאת הכנסת בנוגע לחסינותו, אמר כי הוא גאה בעשייה הציבורית שלו, תוך שסיכם את תפקידיו בכנסת ובממשלה לאורך השנים. "גאה מאוד בעשייה הזאת למען הציבור. אני רואה בכך בין היתר את הגשמת השליחות הציבורית שלשמה נבחרתי".

14:30 עריכה

בתום דיון סוער במליאה, ח"כ חיים כץ מהליכוד קיבל חסינות מהכנסת.

14:32 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ: "נתניהו הופיע לפתע במליאה והצביע בעד חסינות לחיים כץ, למרות שהיה מקוזז עם ח"כ תמר זנדבר, שילדה אתמול. זה נוכל. אין שום ערך להתחייבויות שלו".

14:36 עריכה

משמר הדמוקרטיה הישראלית, הגיש עתירה לבג"ץ נגד מתן החסינות לח"כ חיים כץ מהליכוד, על ידי עו"ד יובל יועז. "העתירה טוענת כי לא מתקיימת עילת החסינות הראשונה, מאחר שמשהחליט היועץ המשפטי, להגיש כתב אישום, על החלטתו לא רשאי שום גוף לערער או להרהר אלא בית משפט מוסמך בלבד".

גילוי נאות: עו"ד יובל יועז, מחברי "משמר הדמוקרטיה הישראלית", הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל.

14:38 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה: "הרשימה המשותפת הצביעה נגד מתן חסינות לחיים כץ. החסינות מגנה על נבחרי ציבור בשעייה פוליטית מהותית ואסור שתהפוך לכלי שמלבין ניגוד עניינים".

14:40 עריכה

ח"כ יעל גרמן (כחול לבן): "בושה. הכנסת הצביעה היום בעד הסתרת האמת, שקר ומרמה בעבודת חברי הכנסת".

14:43 עריכה

רשימת חברי הכנסת המלאה שתמכו בהצבעה במליאה בעד הענקת חסינות לחיים כץ.

14:56 עריכה

דובר הליכוד הגיב להאשמותיו של יושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ – שטען שראש הממשלה נתניהו הצביע בכנסת אף שהתקזז עם חברת הכנסת תמר זנדברג שילדה שלשום: "ראש הממשלה לא היה מקוזז בהצבעה. אתמול רק נבדקה האפשרות".

15:31 עריכה

הסתיימה ישיבת הכנסת. אפשר, שזו הישיבה האחרונה של הכנסת הנוכחית. קודם לנעילת הישיבה הצביעה מליאת הכנסת בעד המשך הארכת מצב החירום.

לפני כן הצביעה הכנסת, ברוב של 62 תומכים מול 43 מתנגדים, בעד אישור בקשתו של חבר הכנסת חיים כץ לחסינות מפני העמדתו לדין.

15:46 עריכה

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ויושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קיימו היום פגישה בלשכתו של הראשון – כך דיווחה אנה רייבה ברסקי מ"מעריב". בין הליכוד לישראל ביתנו שורר מתח רב, הואיל והאחרונה סיכלה פעמיים את הקמתה של ממשלה בראשות בנימין נתניהו. במערכת הבחירות האחרונה אף פעל נתניהו נמרצות כדי לזכות בקולותיו של הציבור דובר הרוסית, שתומך בליברמן.

15:48 עריכה

אחרי שדובר הליכוד טען שלא היה סיכום בין ראש הממשלה לבין תמר זנדברג לגבי ההצבעה היום במליאת הכנסת, מסר הדובר של חברת הכנסת: "נתניהו היה מקוזז עם תמר זנדברג, שמתאוששת מלידה. הצבעתו היא הפרה חד משמעית של הקיזוז".

ראש הממשלה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו במליאת הכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
16:42 עריכה

המכון הישראלי לדמוקרטיה פנה ליושב ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, בבקשה שיאסור על המפלגות לעשות שימוש באפליקציות לניהול בחירות.

בחוות דעת, שחיברו תהילה שוורץ אלטשולר ורחל ארידור הרשקוביץ, נכתב שהשימוש ביישומונים, כמו "אלקטור", "קלפיות הזהב" ו-YaYaSoft, עשוי לפגוע בפרטיות האזרחים ובזכות לבחור ולהיבחר.

לפי חוות הדעת, ליושב ראש ועדת הבחירות סמכות לקבל החלטה לאסור את השימוש באפליקציות אלה, בשל הוואקום הרגולטורי בתחום ובהתאם לפרשנות של חוק הבחירות וחוק התעמולה.

חוות הדעת המלאה; עיקרי חוות הדעת באתר המכון הישראלי לדמוקרטיה.

16:48 עריכה

הסתיימה השעייתו של אראל סג"ל, הוא ישוב מחר לשדר את תוכניתו.

היום נערכה לסג"ל שיחת בירור עם מנהל חטיבת החדשות, ברוך שי, ובה נאמר לו, שסרטון השירה שבו הופיע יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי להתפרש כתעמולת בחירות.

ביום חמישי, לאחר פרסום הסרטון, שבו לקחו חלק גם ינון מגל ושמעון ריקלין, הושעה סג"ל מעבודתו. אתמול הודיע עמיתו לשידור התוכנית "קלמן וסג"ל", קלמן ליבסקינד, כי כל עוד סג"ל מושעה, הוא לא ישדר את התוכנית. בעת היעדרותם של השניים, הם הוחלפו על ידי תמר אלמוג.

17:12 עריכה

אחרי שהעניק שורת ראיונות לכלי התקשורת המרכזיים בישראל, יושב ראש כחול לבן בני גנץ יתראיין לתקשורת בשפה הרוסית – כך דיווח ספי עובדיה בחדשות 13. צעד זה צפוי להגביר את המתיחות עם יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

17:33 עריכה

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט התנגד להקמתה של ועדת הבדיקה הממשלתית למחלקה לחקירות שוטרים ולאחר שהוגשה עתירה נגד כינון הוועדה – הודיעה הוועדה שהיא תשמע עדויות רק לאחר הבחירות.

זימון העדים יחל ב-4 במרץ. הוועדה תוסיף לקבל פניות מהציבור עד 2 במרץ. חלק מהפרשנים הפוליטיים סבורים שהחלטה זו מהווה התקפלות של הוועדה.

הוועדה הוקמה בישיבת הממשלה בשבוע שעבר, ביוזמת שר המשפטים אמיר אוחנה. ביום שני הקרוב ידון בג"ץ בעתירות נגד פעילות הוועדה.

18:03 עריכה

בתגובה לפרסום האו"ם של רשימת 112 העסקים הקשורים להתנחלויות, איילת שקד פרסמה המלצה על עסקים קטנים ביהודה ושומרון, ובהם צימרים פרטיים בגוש עציון ובכפר אדומים – זאת בניגוד לכללי האתיקה של חברי הכנסת – כך דיווחו יקי אדמקר וטל שלו ב"וואלה! ניוז".

לפי כללי האתיקה, נאסר על חברי כנסת לקדם עסקים פרטיים ומסחריים, גם כשהדבר נעשה למטרות ציבוריות ראויות. בעקבות פניית "וואלה! ניוז" בעניין, הבהיר היועץ המשפטי לכנסת איל ינון לשקד את הבעייתיות בפרסום. שקד השיבה שלא ידעה על כך והסירה מהפוסט בפייסבוק את קידום הצימרים.

הפוסט לאחר שכתובו –

הם מחרימים? אנחנו מחזקים!כולנו שמענו על הרשימה השחורה, שפרסם האו"ם נגד עסקים ביהודה ושומרון.אני בטוחה שכולכם מבינים…

פורסם על ידי ‏איילת שקד – Ayelet Shaked‏ ב- יום ראשון, 16 בפברואר 2020

18:19 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, קבע שעוצמה יהודית הפרה את חוק הבחירות, כשפרסמה תמונות של נרצחים בפיגועים מבלי לקבל את הסכמתם של בני משפחותיהם. הנדל הורה למפלגה לשלם 1,250 שקלים לתנועה לאיכות השלטון, שהגישה את העתירה.

18:48 עריכה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, וצוותה נפגשו עם שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, וצוותם כדי להיערך לקיום הבחירות בצל התפשטות נגיף הקורונה.

בפגישה דנו הצדדים באופן שבו יצביעו מי ששבו ממזרח אסיה ונדרשים לשהות בבידוד. בהמשך יוחלט האם להקים קלפיות ייעודיות לאוכלוסייה זו.

נוסעים עוטים מסיכות על פניהם בנמל התעופה בן-גוריון, היום (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
נוסעים עוטים מסיכות על פניהם בנמל התעופה בן-גוריון, היום (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

ישנו חשש שגורמים שונים יפיצו דיווחים כוזבים, שלפיהם ישנם חולי קורונה באזורים מסוימים, מתוך ניסיון להביא לשיעורי הצבעה נמוכים באזורים אלה.

הוחלט להקים מוקד טלפוני, שייתן מענה לפניות הקשורות להצבעה בבחירות על רקע התפשטות הקורונה.

19:12 עריכה

בלוק המפלגות של נתניהו זוכה ל-56 מנדטים, יתר הרשימות, המתנגדות להמשך כהונתו של נתניהו כראש הממשלה, זוכות ל-64 מושבים – כך נמצא בסקר שפורסם הערב ב"וואלה! ניוז". המפלגות המתנגדות לנתניהו אמנם זוכות לרוב, אך ישראל ביתנו, שזוכה בסקר לשבעה מנדטים, מתנגדת לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, שמקבלת 13 מושבים.

עוצמה יהודית מקבלת בסקר 2.5% מהקולות, ולא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר נשאלו המרואיינים מה עמדתם לגבי הקמת ממשלה שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת, אם זו תהיה האופציה היחידה למנוע בחירות נוספות. 54% מהמשיבים הביעו התנגדות, 28% תמכו ו-18% אמרו שאינם יודעים. בקרב המרכז-שמאל 59% מהנסקרים תמכו ביוזמה זו, 22% התנגדו ו-19% לא השיבו.

הסקר נערך אתמול והיום והשתתפו בו 502 מרואיינים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית היא 4.4%.

19:58 עריכה

"אין בקלטות האלה שפרסמתם אתמול שום דבר חדש", אמר הערב גבי אשכנזי בראיון ברשת 13, שבו התייחס לפרסום הקלטות של שיחות שקיים, כשכיהן כרמטכ"ל בעניין מה שמכונה "מסמך הרפז".

בראיון לאודי סגל אמר חבר הכנסת שהפרשה נחקרה על ידי שורה של גורמים, בהם הפרקליטות, המשטרה הצבאית החוקרת ומבקר המדינה, ולבסוף נסגרה בעילה של חוסר אשמה.

אשכנזי נדרש לטענה שבשיחות עם עוזרו ארז וינר תיאמו השניים גרסאות ואמר: "אין פה שום תיאום ושום דבר". עוד הוסיף הרמטכ"ל לשעבר: "יכולתי לנהוג במסמך אחרת".

כשנשאל מדוע הוא מתנגד לחשיפה של הקלטות נוספות, אמר אשכנזי ששלוש ערכאות דחו את בקשת חדשות 13 לפרסם את תוכן ההקלטות. לדבריו, אף איש ציבור לא הוקלט באופן כה נרחב כמותו. עוד הוסיף, שבפרסום ההקלטות יש פגיעה בפרטיותו.

חבר כחול לבן מתח ביקורת על מינוי נפתלי בנט, שלדברי נתניהו, התמנה לשר ביטחון כדי למנוע את חבירתו לגנץ. לדברי אשכנזי, זהו "מהלך פסול". עוד אמר חבר הכנסת: "אנחנו בונים על ממשלת אחדות".

20:24 עריכה

בחדשות 13 הוסיפו לפרסם הערב קטעים מתוך שיחותיו של גבי אשכנזי, כשכיהן כרמטכ"ל. אשכנזי אמר לעוזרו, ארז וינר, שעל בועז הרפז לדעת שלא יסתיר את זהותו, כמי שמסר לו את המסמך. (בשיחה שפורסמה על ידי ברוך קרא לא הזכיר הרמטכ"ל דאז את הרפז בשמו).

אשכנזי שקל לבטל את ישיבת המטכ"ל על רקע פרסום של מה שלימים כונה מסמך הרפז. וינר אמר לו שעליו להתייחס בפתח הישיבה למסמך, לאחר שאשכנזי תהה האם לעשות כן.

עוד נשמע אשכנזי אומר בהקלטה לוינר: "אני אומר את האמת וזהו".

20:31 עריכה

הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כיסא הרחמים, שהביע תמיכה בראש הממשלה נתניהו ואף נפגש עימו לאחרונה, תקף בחריפות במוצאי השבת האחרונה את שופטי בית המשפט העליון. "מה זה בהמ"ה? בית המשפט העליון", אמר. את שופטי בית המשפט העליון כינה "חבר יתושים, חבר כלבים, חבר בהמות" ואמר שהם "לא יודעים כלום". הוא טען שהם יגיעו לגיהינום ואמר שיש לשלוח אותם לבית משוגעים. כך חשף הערב יאיר שרקי בחדשות 12.

מאיר מאזוז (צילום: פלאש 90)
מאזוז, 2015 (צילום: פלאש 90)
20:49 עריכה

גורמים משפטיים אומרים שכדי להשיב את אמון הציבור יש לפרסם את כל ההקלטות הרלוונטיות בפרשת הרפז – כך דיווח הערב ברוך קרא בחדשות 13. לדבריו, ברשותו 14 הקלטות, שהמידע בהן רלוונטי. עד כה דחו שלוש ערכאות את הבקשה לפרסם את ההקלטות.

עוד דיווח קרא, שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט "לקח קשה מאוד" את הפרסום אמש, שבו הוא נשמע משוחח על מסמך הרפז.

21:07 עריכה

בלוק המפלגות של נתניהו זוכה ל-54 מנדטים, כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו, שלדברי גנץ, יהיו שותפות בממשלתו, מקבלות 52 מנדטים, והרשימה המשותפת זוכה ל-14 מושבים בכנסת – כך, לפי סקר שפורסם הערב בחדשות 13.

עוצמה יהודית, שקיבלה בסקר 1.9% מקולות הבוחרים, לא עוברת את אחוז החסימה.

פרופסור קמיל פוקס, שערך את הסקר, אמר שהוא מזהה מגמה של צמיחת שתי הרשימות הגדולות. לדבריו, כחול לבן גדלה על חשבון העבודה-גשר-מרצ.

המרואיינים בסקר נשאלו מה דעתם על ממשלה בראשות גנץ, כשהרשימה המשותפת נמנעת בעת ההצבעה על הקמתה. 44% השיבו שזו ממשלה לגיטימית, 33% אמרו שזו ממשלה לא לגיטימית, ו-23% אמרו שאינם יודעים.

21:30 עריכה

"אינני שותף להחלטה, אך אני מגבה אותה", כך הגיב הערב שר המשפטים אמיר אוחנה על כך שהוועדה הממשלתית לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים דחתה את מועד זימון העדים.

גורמים שונים העריכו שהוועדה החליטה לדחות את כינוסה על רקע ביקורתו של היועץ המשפטי לממשלה על עצם הקמתה וכן עתירות שהוגשו נגד כינונה.

אמיר אוחנה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אוחנה בכנס מפלגתי באור יהודה בשבוע שעבר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

עוד הוסיף אוחנה בהודעתו ש"העיקר שהוועדה תפעל לבדוק מדוע האמון במח"ש כה ירוד".

21:40 עריכה

ראש הממשלה נתניהו התנער מדבריו החריפים של הרב מאיר מאזוז נגד בית המשפט העליון, שפורסמו הערב בחדשות 12. נתניהו אמר שהוא מכבד את שופטי בית המשפט, ולדבריו של מאזוז אין קשר אליו.

בהקלטה נשמע מאזוז מכנה את שופטי בית המשפט העליון "חבר יתושים, חבר כלבים, חבר בהמות". מאזוז גם שאל "מה זה בהמ"ה?" והשיב: "בית המשפט העליון".

21:51 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשתו שרה, בנם אבנר, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שר המשפטים אמיר אוחנה, שר האוצר המיועד ניר ברקת וראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיעו לאצטדיון טדי לעודד את בית"ר ירושלים במשחקה מול הפועל תל אביב.

22:08 עריכה

בחדשות 12 הצביע עמית סגל על האוכלוסיות, שאותן מנסים הליכוד וכחול לבן להביא לבחור בהן.

לפי הדיווח, נתניהו מעוניין לגייס 10 עד 30 אלף קולות מקרב יוצאי אתיופיה, 16 אלף קולות מקרב החקלאים – לאחר שנחתם הסכם עם צומת – 10 אלף קולות מקרב נהגי המוניות ו-20 אלף קולות מקרב מצביעי ישראל ביתנו.

גנץ מעוניין להשיג לכחול לבן 60 אלף קולות ממצביעי ליברמן, 20 אלף מאנשי הציונות הדתית ו-60 אלף מקרב מאוכזבי הליכוד.

22:28 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הגיע הערב יחד עם אשתו שרה ובנו אבנר למשחק של בית"ר ירושלים נגד הפועל תל אביב, שהסתיים בניצחון 1:0 של האדומים.

22:34 עריכה

השר דודי אמסלם אמר בראיון בכאן ב' שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא יכול להוסיף ולכהן בתפקידו – זאת על רקע הפרסום אתמול בחדשות 13 של פעילותו עם חשיפת מסמך הרפז.

22:52 עריכה

היום החלו שידורי תעמולת הבחירות בטלוויזיה וברדיו. בטלוויזיה תעמולת הבחירות משודרת בערוצים כאן 11, קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, ערוץ 20, ערוץ 24 ומכאן 33. ברדיו משודרת התעמולה בתחנות כאן רשת ב', גלי צה"ל, רדיו מכאן וכאן רקע.

22:54 עריכה

שרי החוץ של האיחוד האירופי דנו היום בתוכנית ממשל טראמפ למזרח התיכון. החלטות בנושא, כך נקבע, יתקבלו רק אחרי הבחירות בישראל.

23:10 עריכה

אהוד ברק, שכיהן כשר הביטחון כשהתחוללה "פרשת הרפז", הגיב על טענתו של גבי אשכנזי, שאמר הערב שראש הממשלה לשעבר אחראי לכך שההדלפות בעניינו מתפרסמות כעת.

סגירה