מ"מ פרקליט המדינה אלדד הודיע על פתיחת חקירה פלילית

מנדלבליט: אתערב אם יועלו חשדות שונים מאלו הקיימים היום ● נתניהו הודיע על הקמת שתי שכונות מעבר לקו הירוק ● הח"כים זוהר וטיבי תקפו זה את זה בראיון משותף ● ביקורת במערכת הפוליטית על פרסום דו"ח נומה הנוגע לזיוף נתוני גיוס החרדים

גנץ בדיון במליאת הכנסת על המצב הביטחוני בדרום, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
גנץ בדיון במליאת הכנסת על המצב הביטחוני בדרום, היום
08:04 עריכה

יו"ר סיעת מיקי זוהר, מומחה ידוע לשחיתות, קובע:

ב"כחול לבן" אמרו בתגובה: "בליכוד יודעים שהנאשם נתניהו לא יהיה ראש הממשלה ושהעימות היחיד שהוא ישתתף בו הוא מול השופטים בבית המשפט, ומנסים להסיט ממנו את האש באמצעות ספינים".

 

 

08:27 עריכה

העיתונים הכלכליים "גלובס" ו"דה מארקר" פרסמו הבוקר שתי כתבות ובהן פרטים מעניינים על הפרשיות סביב התנהלותו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, ומינויה של השופטת אתי כרייף.

בכתבה שפורסמה ב"דה מארקר", תחת הכותרת העוקצנית "כל מלה מיותרת", נטען כי "בפרוטוקול המינוי "המפורט" של השופטת אתי כרייף מופיעות 65 מלים בלבד". לצד הפרוטוקול הלקוני של המינוי, מופיע פרוטוקול סודי, ובו צוטטו חברים בוועדה שאמרו פרטים מביכים על כרייף, כמו העובדה שקיבלה ציונים נמוכים – ובכל זאת מינויה אושר ברוב של 8 נגד 1.

ואילו "גלובס" פרסם ידיעה על פגישה חשאית ותמוהה של נוה עם שופטת ושתי פרקליטות: "ב-2017 שופטת השלום לימור מרגולין-יחידי ושתי פרקליטות נפגשו בחשאי עם יו"ר הלשכה דאז אפי נוה ועם חברת הוועדה לבחירת שופטים . נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות גילתה על כך בדיעבד וזעמה".

אתי כרייף (צילום: דוברות בתי המשפט)
אתי כרייף (צילום: דוברות בתי המשפט)

 

09:05 עריכה

ודר סמוטריץ' עם ניצן הורוביץ באותה קואליציה בראשות גנץ? גני גנץ הצהיר לפני כמה ימים שהוא מוכן לצרף לקואליציה את נפתלי בנט ואיילת שקד אבל לא את רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', אבל גורמים בכחול לבן אמרו הבוקר ל"כאן רשת ב'" שמבחינתם פרץ וסמוטריץ' "אינם פסולים לישיבה בקואליציה".

כך או כך, נפתלי בנט הגיב לדברים ואמר: "לא אצטרף לקואליציה עם כחול לבן – מפלגה אנטי דתית ושמאלנית".

בצלאל סמוטריץ' (מימין) ונפתלי בנט בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (מימין) ונפתלי בנט בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
09:07 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב הבוקר על הפרסומים לפיהם מח"ש תפתח בחקירה פלילית נגד המשטרה על פרשת "המימד החמישי", שבה, לפי החשד, המשטרה נתנה הטבות לחברה שבראשה עמד גנץ, "המימד החמישי".

גנץ, שהתראיין ב"כאן רשת ב'", אמר: "יש לחץ פוליטי לרקוד על הדו"ח, שלא עסק במימד החמישי אלא במשטרה".

בני גנץ (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בני גנץ (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
09:38 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שגם הוא וגם בני גנץ מצהירים שוב ושוב שלא ישתפו פעולה כדי להחליף את נתניהו, ממשיך לתקוף את נתניהו עצמו:

 

10:03 עריכה

שר החוץ ישראל כץ מצטרף ל"חגיגות" בליכוד על פרשת "המימד החמישי" שבה לפי החשד (שטרם נחקר) המשטרה העניקה לכאורה הטבות לחברה בניהולו של גנץ. בראיון לגל"צ אמר כץ: "גנץ הגדיר את עצמו כחשוד והאשים את המערכת המשפטית בכניעה ללחץ פוליטי". לטענת כץ, מערכת המשפט מעניקה לגנץ "יחס לא שוויוני ביחס למה שעושים לליכוד".

ישראל כץ (צילום: תומר נויברג. פלאש 90)
ישראל כץ (צילום: תומר נויברג. פלאש 90)

 

 

11:24 עריכה

"ההצהרות של נתניהו על תמיכה במגזר הערבי הם בדיחה גרועה", אמר הבוקר ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, שגם שונאיו מודים לפעמים שיש לו חוש הומור לא רע, בראיון באולפן ynet.

לדברי טיבי: "מדובר בניסיון נואש לקושש קולות מהבוחרים הערבים; מאלה שהוא לא רצה שינהרו לקלפיות. זה פתטי, אבל יותר מכל מראה על כך שהאיש במצוקה".

בתשובה לשאלה, איזה קולות יכולים לעבור במגזר לנתניהו, ואם "מישהו באמת ישתכנע ממנו", אמר טיבי: "לא. אין אין מצב כזה. בדרך כלל נתניהו מקבל כמה אלפי קולות, שזה כלום מתוך מיליון קולות של הערבים. הוא מקבל יותר קולות בכמה יישובים דרוזים, אבל כחול לבן עולה על הליכוד ביישובים הללו. אנחנו שואפים להגדיל את הייצוג שלנו גם שם – אבל נתניהו לא שחקן במגרש הזה".

11:50 עריכה

בני גנץ אמר בגלי צה"ל שהוא חותר לממשלה שיהיה לה רוב יחסי בלי תמיכה של הרשימה המשותפת, וסייג את דבריו בכך שהרוב היחסי יכול להיות "גם בלי 61 מנדטים". הכתב ירון אברהם פירשן את דבריו גנץ והסיק מהם שהוא יסכים להרכיב ממשלה שיהיה לה רוב אם המשותפת תימנע. זה הספיק לנתניהו כדי לרטווט את הציוץ של אברהם ולקבוע את ההיפך הגמור ממה שגנץ אמר:

12:00 עריכה

המדינה נגד פעיל השמאל הרדיקלי יונתן פולק:

12:34 עריכה

שר התחבורה סמוטריץ' מצטרף לקמפיין של ראש הממשלה נתניהו, לפיו בני גנץ מתכנן להקים ממשלה שנשענת על תמיכת הרשימה המשותפת, למרות ההכחשות הנמרצות מצד גנץ וראשי המשותפת כאחד. הנימוק של סמוטריץ' מתוחכם יותר משל נתניהו:

13:27 עריכה

פרשן חדשות ערוץ 12 אמנון אברמוביץ' וכתב הפלילים של הערוץ, גיא פלג, העריכו הבוקר שבני גנץ לא ייחקר בפרשת "המימד החמישי". כך אמרו היום אברמוביץ' ופלג בתוכניתם של פלג ושל ניסים משעל ברדיו 103FM.

פלג אמר בתוכנית: "השחיתות היא לא שחקן בבחירות. מי שרוצה את נתניהו הולך איתו חרף כתבי האישום, ומי שרוצה את גנץ לא יאמין לדבר, שיש הסוברים שהוא 'ספין', לנסות לייחס לו עניין פלילי".

אברמוביץ' הוסיף: "פרשת 'המימד החמישי' היא פרשה שנחקרה על ידי מבקר המדינה ולא הועברה ליועמ"ש לממשלה כי לא נמצאו חשדות לפלילים. מה שייפתח לאחר הבחירות זו בדיקה ולא חקירה, בני גנץ לא ייבדק וגם לא ייחקר. לגיא פלג ולי יש מכרים ומקורות במשרד מבקר המדינה, במשטרה ובמשרד המשפטים, אז אנחנו יודעים שאין פה שום דבר שבכלל מעיב באופן כלשהו".

"לו אני הייתי גנץ או אחד מדובריו הייתי בא ואומר כך: בשני תחומים גנץ לא יכול להתמודד עם נתניהו, לא בהופעות בטלוויזיה ואל בתחום הפלילי".

גיא פלג ואמנון אברמוביץ' (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
גיא פלג ואמנון אברמוביץ' (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

 

14:19 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצהיר היום בראיון באולפן וואלה News כי "לא יהיו בחירות רביעיות". לדברי ליברמן: "אני יכול להסתכל בלבן של העיניים של כל אזרח ולהגיד שלא יהיו".

עם זאת, ליברמן, שמנע את הקמתה של ממשלה אחרי שתי מערכות הבחירות האחרונות, לא אמר כיצד יביא לכך שתוקם ממשלה הפעם. ליברמן אמר: "כרגע אני מתחייב שתהיה ממשלה. איזו ממשלה, זה כבר משהו אחר. אנחנו נפעל להקים ממשלה לאומית ציונית וליברלית".

ליברמן הצהיר כי לא יצטרף לממשל עם הסיעות החרדיות, לפחות כל עוד הן ידרשו חקיקה דתית: "מי שרוצה להפוך את ישראל לאיראן אנחנו לא נשב איתו".

בהתייחסו לראש הממשלה נתניהו אמר ליברמן שלא ימליץ עליו לנשיא המדינה: "אם מקשיבים לנתניהו, ב-2009 הוא אמר ש'ראש ממשלה ששקוע עד הצוואר בחקירות לא יכול לא מבחינה ציבורית לא מבחינה מוסרית להמשיך ולכהן בתפקידו' בקשר לאולמרט. נאה דורש, נאה מקיים".

בהתייחסו לפרשת "המימד החמישי" אמר ליברמן: "אני באמת לא בקיא בפרטי הפרשה. אבל אם יש שם ממצאים, אפילו ראשוניים, חובתה של המשטרה לבחון ולבדוק".

15:11 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בניית אלפי יחידות בהר חומה וגבעת המטוס. "זה כמו בעיר בינונית בישראל, רק בשכונה כאן", אמר נתניהו במהלך סיור באזור.

https://twitter.com/IsraeliPM_heb/status/1230475738807177216

15:13 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "תיכון ליד"ה בירושלים סירב להזמין אותי לפאנל בחירות". על פי דבריו, בבחירות דמה שנערכו בבית הספר, עוצמה יהודית קיבלה 18 מנדטים.

15:15 עריכה

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ בעקבות כוונתו לאפשר לראשי ערים לפתוח איזורי מסחר בשבת ולהפעיל תחבורת ציבורית בשבת. "בני גנץ, אל תיגע בשבת! לא ניתן לך להפוך אותה משבת מנוחה לעוד יום של עבודה וחול. השבת היא מקור הברכה והסמל של מדינה יהודית".

עוד הוסיף: "ש"ס תיאבק בכל כוחה כדי למנוע ממך להקים ממשלת שמאל בתמיכת ליברמן והרשימה המשותפת שתהרוס את הצביון היהודי של המדינה".

15:23 עריכה

תנועת "שלום עכשיו" מתחה ביקורת על הצהרת נתניהו שהודיע כי אישר בנייה של אלפי יחידות דיור חדשות בהר חומה ובגבעת "המטוס" מעבר לקו הירוק.

"בניה בגבעת המטוס היא מכה קשה לפתרון שתי המדינות. מדובר בנקודה האחרונה שיכולה לאפשר רצף טריטוריאלי בין בית לחם לירושלים המזרחית ואם השכונה תיבנה לא תהיה אפשרות לחבר בין שני הערים", נמסר, "שינוי מדיניות כזה לא יכול לעבור בממשלת מעבר ללא מנדט מהציבור".

15:24 עריכה

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר כי הוא לא אסר על הנחת תפילין בחוצות העיר. זאת, לאחר ששרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה אתמול בכנס פעילי ליכוד כי ראש העירייה לא יאשר זאת. חולדאי דרש כי תתנצל, ובאמצעות עורכי דינו מירב בר זיק וטל שפירא, איים בתביעה נגדה על סך מאה אלף שקלים.

השרה רגב הגיבה: "רון חולדאי אתה לא מאיים עליי. התביעה שלך על סך 100 אלף ש"ח לא מפחידה אותי, שמעת על המשפט 'אל תירא ישראל אל תירא'?. מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי?".

"התביעה שלך היא אות קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אתה מנסה להשתיק את קולי באמצעות תביעת השתקה", הוסיפה רגב. תפקידי כנבחרת ציבור לייצג את הקהל שבחר בי, אני גאה על כך שאני מייצגת את הקהל 'המשולהב' כדבריך, קהל שאתה מזלזל בו, קהל מניח תפילין, מנשק מזוזות ומשתטח על קברי צדיקים".

15:28 עריכה

ח"כ רויטל סויד (העבודה-גשר-מרצ) בתגובה להכרזת נתניהו על הקמה מיידית של שתי שכונות חדשות מעבר לקו הירוק: "נתניהו הוא מפריח בלונים ללא כיסוי מספר 1. מומלץ לא למהר לרוץ ולקנות דירות ל'שיווק מיידי' לא בשכונת המטוס ולא בבית צפאפא על סמך הצהרה שלו עשרה ימים לפני בחירות".

"נתניהו חסר העכבות מוכן עכשיו להבטיח הכל. בנייה מעבר לקו הירוק בירושלים, באזור שנתניהו עצמו הקפיא ונמנע מלהפשיר זה שנים, צריכה להיעשות ברגישות ובשכל, ולא כהתרסה חסרת אחריות כדי לגרד עוד כמה קולות בימין", דברי סויד.

15:57 עריכה

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "משמח לשמוע ועוד יותר יהיה משמח לראות, בבניינה של ירושלים המאוחדת – בירת ישראל לנצח נצחים. יישר כוחם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורבים נוספים, שפעלו שנים, בכדי שייבנו שכונות גבעת המטוס והרחבת שכונת הר חומה. "בונה ברחמיו ירושלים ה'".

16:11 עריכה

ח"כ צבי האוזר (כחול לבן): "נתניהו מפתיע כמעט כל שבוע. כמעט סיפח את הבקעה, כמעט החיל את החוק במעלה אדומים, כמעט פינה את חאן אל אחמר ועכשיו כמעט ביטל את ההקפאה שהטיל על הבנייה בהר חומה. בבחירות יהיו רבים וטובים שכמעט יציבעו לו, רק כמעט, לא ממש".

17:03 עריכה

ח"כ ניר ברקת (ליכוד): "מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על החלטתו לבנות שכונה חדשה בירושלים. כירושלמי כל חיי אני עדיין מתרגש מכל בית ובניין חדשים שנבנים בעיר ובמיוחד מאישור הבנייה בגבעת המטוס, אותה תכננתי וקידמתי כראש העיר".

17:09 עריכה

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) על דו"ח הנתונים המסולפים שהציג צה"ל בעניין גיוס החרדים: "דו"ח מקיף, מעמיק ומטלטל. עיקרו אינו גיוס החרדים, אלא תרבות ארגונית בעייתית שהתגלתה לאחרונה גם בפרשות אחרות. צבא שיש בו טיוח ושקר ורשלנות לא ינצח במלחמה. זה צריך להיות הנושא הראשון במעלה על שולחנו של הרמטכ"ל".

17:11 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) על דו"ח בדיקת זיוף נתוני גיוס החרדים: "אני רואה בחומרה את העובדה שהוועדה נדרשה להעביר לחברי הכנסת החברים בה עותק של דו"ח ועדת נומה, ללא יכולת לדון בממצאי הבדיקה. ועדת החוץ והביטחון הייתה אמורה להתכנס על מנת שיוצגו לה הממצאים. לצערי, הליכוד בוועדת ההסכמות בכנסת, לא אישר את התכנסות הוועדה משיקולים פוליטיים".

18:04 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן): "דו"ח נומה על ניפוח המתגייסים החרדים מחייב אותנו לדיון רציני. הפתרון לשוויון בנטל נמצא בשירות אזרחי. כל אזרח ישראלי, כולל ערבים וחרדים, יהיה מחויב לעבור במסלולי שירות אזרחי שונים. העדיפות תמיד תהיה גיוס לצבא. הטובים שבישראלים יתגייסו לשירות צבאי".

18:28 עריכה

הח"כים מיקי זוהר (ליכוד), ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת) תקפו זה את זה בראיון הערב בתוכנית "שש עם" בערוץ 12. 

ח"כ טיבי התייחס לדבריו של נתניהו שאמר כי הם שואפים ל-2-3 מנדטים מהציבור הערבי: "אני מכיר בדיחות יותר מוצלחות מאשר שניים שלושה מנדטים לליכוד מהציבור הערבי. זה מגוחך. זה פתטי שנתניהו מנסה לקושש קולות אצל הערבים ואפילו – הוא השתמש בשקר מביך שהוא יסדר איזה טיסה ישירה מתל אביב לסעודיה. אין דבר כזה. זה שקר. לא היה. הוא יודע שהוא משקר. אם הוא היה קשור למכונת אמת, היא הייתה נשרפת מיד". 

"לא עברו חמישה עשר מיליארד שקלים, וזו חובתה של הממשלה. אני רוצה להגיד עוד מה נתניהו עשה עבור המגזר הערבי. חוק הלאום – בנימין נתניהו. קמיניץ – בנימין נתניהו. הרס בתים בלוד ובקלנסאווה – בנימין נתניהו. יותר הסתה נגד הציבור הערבי, בנימין נתניהו. 'הערבים נוהרים לקלפיות' – בנימין נתניהו. האיש הזה מסית בכל פעם שהוא מתייחס לערבים. כשהוא אמר 'אף אחד לא ייעקר מביתו', הוא לא אמר שיהיה טרנספר, הוא מתכוון להזזת קו הגבול. האיש הזה מטעה ומשקר. אני ידעתי שקורונה מדבק, לא ידעתי ששקר זה מדבק. אם ראש הממשלה משקר, גם מיקי זוהר משקר", דברי טיבי.

אחמד טיבי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אחמד טיבי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ זוהר השיב: "אין גבול להסתה ולשנאה שהרשימה המשותפת מפיצה כנגד הליכוד וכנגד נתניהו. אני יכול לומר דבר אחד – אנחנו לא פונים לאנשי הרשימה המשותפת, אנחנו פונים למגזר הערבי. המגזר הזה צריך להבין שהצבעה לרשימה לא מקדמת אותו".

עוד הוסיף זוהר: "אנחנו נפלנו בסופו של דבר קורבן להסתה של טיבי וחבריו מול המגזר הערבי, והציגו אותנו כמי שפועל נגדו. זה שקר, זה בדיוק ההפך. אנחנו פועלים למען המגזר הערבי בחברה הישראלית".

מיקי זוהר בוועדה המסדרת (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
מיקי זוהר בוועדה המסדרת (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
18:30 עריכה

מפלגת הליכוד פנתה למ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לחברת "הממד החמישי", שבראשה עמד בעבר, במשך כשלוש שנים, יו"ר כחול לבן בני גנץ.

"היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, כבר קבעו בעבר את העיקרון לפיו יש לנקוט באופן מידי, עוד לפני הבחירות, בהליכים הנוגעים למועמדים לראשות הממשלה ולאישי ציבור, בין היתר, משום שלגישתם יש לתת מידע שלם ומלא לבוחר עוד לפני הכרעתו", מסרו בליכוד.

עוד הוסיפו: "לאורה של מדיניות זאת, שבאה לידי ביטוי במלוא עוצמתה בשורה של החלטות ופעולות שנעשו ערב בחירות בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא ייתכן כי בנוגע לבני גנץ ולמימד החמישי תינקט מדיניות אחרת".

18:44 עריכה

המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, בחוות דעת: ישנם היבטים פליליים בפרשת הממד החמישי – כך מדווח כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן.

19:10 עריכה

הליכוד: "בשעות האחרונות כחול לבן מפיצים פייק ניוז הקורא לתומכי הליכוד להסיר את אפליקציית 'אלקטור'. אל תסירו את האפליקציה. המשיכו להשתמש בה וסייעו לנו לנצח בבחירות".

כזכור, מאפליקציה זו הודלפו פרטים של מיליוני אזרחי ישראל. בליכוד טענו אז, שאין להם כל קשר לכך, וכי האחריות היא על מנהלי האפליקציה עצמה.

19:12 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בתגובה לפניית הליכוד לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "הממד החמישי", כי מי שיטפל בבקשה יהיה מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד.

עם זאת, הבהיר, הוא יתערב אם בעתיד יעלו חשדות נוספים בפרשה. "היועמ"ש סיכם עם מ"מ פרקליט המדינה, כי ככל שבעתיד יתעוררו חשדות שונים מאלה הקיימים היום, אשר מצדיקים את מעורבותו של היועמ"ש, הדברים יובאו בפניו להנחייתו ולהכרעתו".

20:01 עריכה

השר גלעד ארדן (ליכוד) על תיקי נתניהו: "אף אחד לא יטיף לי. כולם יודעים שיש חומה סינית בין חקירות לבין פעילותי כשר לביטחון פנים. לא הייתה לי כוונה להיכנס לפרטי התיק אלא להבין מה הם השיקולים – ואף את זה היועמ"ש לא אישר".

20:13 עריכה

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, החליט להעביר את החשדות בעניין חברת "הממד החמישי" לחקירה פלילית של משטרת ישראל.

20:36 עריכה

יועצו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר הודעה מ"מ פרקליט המדינה כי תפתח חקירה פלילית בפרשת המימד החמישי: "גנץ: לא יהיה כלום כי אין כלום".

21:07 עריכה

נתניהו בתגובה להחלטת מ"מ פרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת הממד החמישי: "50 מיליון שקלים מכספי הציבור, 4 מיליון מתוכם לא חזרו לציבור, וגנץ קיבל משכורת עתק. עד יום זה לא נחקר ולא חקרו את הממשעות הבטחונית ש"הממד החמישי" הוציאה לחו"ל. הציבור חייב לדעת את האמת – כאן ועכשיו – ולפני הבחירות".

21:10 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב לפתיחת החקירה הפלילית בפרשת הממד החמישי: "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי. מי שדוחף את זה הוא הליכוד, מבינים שם שב-17.3 נתניהו הוא לא נחשד, לא נחקר, ולא בשימוע. ב-17.3 ראש הליכוד נתניהו יושב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש".

21:33 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, עם תגובתו לפתיחת החקירה הפלילית בפרשת הממד החמישי

21:59 עריכה

יחידת להב 433 הופקה על חקירת פרשת הממד החמישי.

22:00 עריכה

שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן התייחס להחלטה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת ה"ממד החמישי", החברה אותה הקים יו"ר כחול לבן בני גנץ, ואמר כי: "גנץ שכשל בתפקידו בחברת המימד החמישי שפשטה רגל, כשל בניסיונותיו להקמת קואליציה, זיגזג בעמדותיו לגבי החרדים, חוזר היום שוב על טעויותיו להשתמש בהסתה וניגוח כלפי הציבור החרדי ומסורת ישראל, ככלי פוליטי קל וזמין".

סגירה