גנץ תוקף את נתניהו: "מינית שר ביטחון כחלק מסיבוב פוליטי"

בג"ץ הקפיא את עבודת הוועדה לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים ● ביום הבחירות יוקמו אוהלי הצבעה ייעודיים עבור אזרחים הנתונים בבידוד ביתי ● נתניהו הכחיש שיחוקק את החוק הצרפתי ● סקר נוסף מראה שרשימת הליכוד מתחזקת וכחול לבן נחלשת ● הצוות האמריקאי-ישראלי למיפוי השטחים החל בעבודתו ● העבודה-גשר-מרצ לא תוכל להציג את תמונת גנץ בשלטיה

  • שלטי בחירות של הליכוד ושל כחול לבן בתל אביב. פברואר 2020 (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • אביגדור ליברמן במכון הישראלי לדמוקרטיה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • ראש הממשלה נתניהו באריאל, היום (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner, Pool)
    AP Photo/Sebastian Scheiner, Pool
  • נפתלי בנט בכנס השנתי של קבוצת "בשבע", היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • איילת שקד בכנס השנתי של קבוצת "בשבע", היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
07:15 עריכה

שבוע לבחירות והפוליטיקה נדחקת בליין-אפים, מצד אחד דרום מותקף ומהצד השני נגיף הקורונה. הבוקר ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ) הגיב לאש בדרום: "שוב יורים בדרום. תושבים נסים למקלטים וילדים קטנים לומדים לפחד מהמילה 'בלונים'. נתניהו שמעיד על עצמו כמי שסחר בתיק הביטחון איבד את ההרתעה בגלל מדיניות הכלה ותשלום פרוטקשן שלא הוכיחה את עצמה".

07:24 עריכה

שר החוץ ישראל כץ: "יכולים להתגלגל למבצע צבאי תוך שעה. לא לוקחים בחשבון את מועד הבחירות". 

בראיון לגל"צ הוסיף השר: "חמאס אחראי לכל מה שקורה בעזה, חמאס הוא אויב מר של מדינת ישראל. אנחנו משמרים הרתעה. החמאס לא-לא יורה, לא בגלל שהוא לא רוצה לפגוע, אלא בגלל ההרתעה. הוא מכותר מכל הכיוונים. הוא בעצם נמצא במצור. אין שום תיאום עם חמאס. אנחנו יודעים מי זה החמאס".

על משבר הקורונה והיחסים בין המדינות, אמר כץ: "ישראל מצד אחד שומרת על בריאות הציבור, אני הנחיתי את משרד החוץ, מהרגע הראשון, לנקוט את הצעדים המחמירים כדי למנוע כניסת אזרחים ממדינות שהן נגועות. לגבי דרום קוריאה, אנחנו מקיימים מגעים כדי להסביר עם השלטונות. בריאות הציבור זה הדבר הכי חשוב ומהצד השני – היחסים עם המדינות".

07:31 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בראיון לכאן רשת ב': "אין טעם בעוד מבצע אם אנחנו לא מבינים לאן אנחנו הולכים בסוף". 

"יש המשך של רפיסות ומדיניות כניעה לטרור. כל מה שקורה מה שדרום, זה תוצאה של המדיניות שמובילים נתניהו ובנט. ב-2019 נורו 1,500 רקטות לעבר ישראל. בכל מבצע עופרת יצוקה, נורו רק 600. ממשלת ישראל אפשרה להעביר לחמאס קרוב לחצי מיליארד דולר בלי להתנות את זה בהחזרת החיילים", אמר ליברמן.

על כך שאמר בראיון על כך שראש המוסד הגיע לקטאר כדי לקיים מגעים בנוגע לחמאס: "הקטארים יודעים, המצרים יודעים וממי מנסים למנוע את המידע? אך ורק מתושבי ישראל. כי אנחנו יודעים שממשלת ישראל מנסה לרמות את הציבור, מפקירה אותו". 

"אין טעם בעוד מבצע, בעוד חילופי מהלומות, אם אנחנו לא מבינים לאן אנחנו הולכים בסוף. יש לי תשובה, יש לי תוכנית מסודרת. אני לא הצלחתי למממש את התוכנית שלי, אני לקחתי אחריות והתפטרתי. בעוד אנחנו מדברים – הדרום מושבת", הוסיף שר הביטחון לשעבר.

07:33 עריכה

ח"כ יאיר גולן (העבודה-גשר-מרצ), סגן הרמטכ"ל לשעבר, תקף בראיון ב-103FM את התנהלות הממשלה מול עזה ואמר: "מי שאחראי למדיניות בדרום זה ביבי נתניהו, שלא עושה כלום. שר הביטחון בנט עושה קצת יותר רעש, אבל לא עושים כלום, חמאס וג'יהאד אסלאמי לא מתרגשים מהירי שלנו. אנחנו מתהדרים בירי ובתכלס לא עושים כלום".

עוד הוסיף: "ביבי נתניהו מנהיג פחדן, הוא מפחד להביא להכרעה. הוא לא רוצה מבצע צבאי. הוא גם לא רצה את 'צוק איתן'".

07:39 עריכה

ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) עדיין מתאושש מתרומת הכלייה, אך חזר באופן חלקי לעבודה. בראיון לכאן רשת ב', התייחס טרופר לסקר שפורסם אמש בחדשות 12, בו הליכוד מובילה על מפלגתו.

"אנחנו מעולם לא התעסקנו בלהתרגש מהסקרים, אלא בלעבוד קשה", אמר טרופר. "זו כבר פעם שלישית שנתניהו עושה בחירות בניסיון נואש להגיע ל-61. אין מומנטום או תרחיש אחד שבו הוא יכול להשיג את המספר הזה. דווקא בימים האלה צריך להזכיר לציבור – איזה קבינט מדיני-בטחוני הוא רוצה? של רגב, סמוטריץ' ובנט? או של אשכנזי, גנץ, בוגי – אנשים אחראיים?".

האם תושיטו יד ותתמכו במבצע לפני הבחירות? 
"אנחנו שולחים חיבוק וחיזוק לתושבי הדרום ולחיילי צה"ל. לנו אין תרופת קסם – אף אחד לא שש אלי קרב, אם זה מה שצריך לעשות, נעשה את זה. המבצע הזה צריך לשרת איזושהי מדיניות ודבר כזה אין. אם צריך לעשות מבצע גדול, נעשה את הפעולות שצריך. למבצע צבאי צריך להיערך בצורה מסודרת ולהתכונן ליום שאחרי".

08:09 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ: "החמאס צריך לשאת באחריות על כל המשמעויות. המדיניות של ישראל חיזקה את החמאס מבחינה צבאית ובינלאומית. מי שחושב שאפשר להגיע להסדרים עם חמאס – חי באשליות".

08:59 עריכה

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד): "התקיפה בסוריה על אתרי הג'יהאד נועדה להעביר מסר ברור שאם הוא יתקוף נתקוף אותו חזרה בכל מקום. יש לנו מלחמה עקובה מדם עם הארגון לאורך שנים. גם חמאס רוצה לייצר טרור אבל הוא מנהל את עזה ומבין את ההשלכות".

09:02 עריכה

משבר הקורונה. שר הבריאות יעקב ליצמן: "ממליץ לישראלים לא לנסוע לאיטליה. בודקים אם להכניס את איטליה ואוסטרליה למדינות שהחוזרים מהן יכנסו לבידוד בהגעה ארצה".

כמו כן, הוסיף ליצמן כי במשרדו לא יפחדו "לכפות את הבידוד בכוח". את הדברים אמר בראיון לגל"צ.

10:23 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) על ההסלמה הבטחונית בדרום: "צריך לפעול, אין דרך אחרת. המצב בדרום בלתי נסבל".

10:28 עריכה

שבוע לבחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראיון לעופר חדד ברדיו ירושלים: "מלחמה עם עזה תביא למחירים קשים – אני לא פוגע בביטחון של ישראל משיקולים פוליטיים. אנחנו מכינים הפתעות קשות".

נתניהו התייחס לתקיפה בסוריה ולכך שישראל נטלה אחריות באופן נדיר: "מטרת התקיפה הייתה מפקדו הבכיר של הג'יהאד האיסלאמי, אך הוא ניצל. הם יודעים שהם תוקפים אותנו ואנו עורכים לתקוף אותם ולחסל אותם".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "אם ישראל תהיה במצב של כניסה למבצע צבאי רחב היקף, נצטרך לתת מכה יותר גדולה מעופרת יצוקה, עמוד ענק וצוק איתן. יכול מאוד להיות שייתכן וניאלץ לתת את, לא רוצה להגיד, 'אם כל המבצעים'".

10:30 עריכה

שר הביטחון, נפתלי בנט: "לי יש יעד להחזיר את גופות הדר גולדין ואורון שאול הביתה, אבל לא על ידי שחרור מחבלים רוצחים. יש לנו חובה מוסרית וערכית להביא אותם הביתה, על ידי ללחוץ על חמאס דרך איסוף גופות מחבלים. יש הרבה ביקורת, שזה לא נראה טוב. תפסיקו לבלבל את המח. אין דבר יותר הומני מלאסוף קלפי מיקוח כדי להחזיר את בנינו".

בכנס ירושלים של העיתון בשבע התייחס גם לנתניהו: "אני וראש הממשלה נתניהו מתכתשים פוליטית אבל בתוך החדר, בדיונים הביטחוניים, אנחנו בעבודה טובה מאוד. רה"מ לא מנסה לפגוע בעבודתי, מאוד הופתעתי לטובה".

על הקמת הימין החדש אמר בנט, "האם שגיתי? בטח ששגיתי, היו לי כוונות טובות. במבחן התוצאה לא עברנו את אחוז החסימה".

הוא הבהיר כי מפלגת ימינה לא תתפרק לאחר הבחירות, כל עוד הדבר תלוי בו. "ביום שלישי למחרת הבחירות אנחנו מכנסים את ישיבת הסיעה הראשונה של 'ימינה'. אנחנו נשארים ימינה מאוחדת לקדנציה כולה. אין לאף אחד זכות להיות מותש, צריך להילחם, להביא את הקולות ולנצח".

10:31 עריכה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראיון לרדיו גלי ישראל: "חשבתי על זה ואני אומר שאני לא אחוקק את החוק הצרפתי, אמוטט את הטענות נגדי בבית המשפט, אבל אני דורש את הסרת צו הפרסום נגד הקלטות מנדלבליט ואשכנזי".

10:32 עריכה

גורמים בליכוד מדווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להצהיר שהקדנציה הקרובה תהיה האחרונה שלו, ושהוא זקוק לארבע שנים אחרונות בתפקיד כדי לממש את חזונו. על פי סקר פנימי במפלגה, הכרזה כזאת עשויה להביא לליכוד מנדטים נוספים ונותנת סיכוי ריאלי להגיע ל-61 מנדטים לגוש הימין.

10:36 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, עם קריאת גוועלד בעקבות הסקר שפורסם אמש והראה נסיקה במספר המנדטים לליכוד: "הסקרים של אתמול הם לא איתות אזהרה, הם סירנה. אם ביבי ינצח נקבל 4 שנים של אופוזיציה דועכת שתושתק באלימות בזמן שהדמוקרטיה הישראלית תחוסל".

10:44 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט גיבה את מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד "משוכנע שמ"מ פרקליט המדינה איננו פועל מתוך שיקולים פוליטיים". לדבריו. זוהי טענת כזב שנועדה לפגוע באמון הציבור בפרקליטות, ויש לדחות אותה בכל תוקף".

בכנס עיתון בשב בירושלים, הוסיף היועץ: "כאשר גורמים בכירים בדרג המדיני מתבטאים על כך כי ניתן להימנע מלכבד את פסיקת בית המשפט העליון; כאשר גורמים בדרג המדיני מבהירים כי אין בכוונתם לשקול ולכבד את חוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה, כאשר קיום הליך של שימוע שקילת כל הטענות באופן ענייני ומקצועי, מתוארת כ'הפיכה שלטונית'; כל הדברים האלה מביאים להחלשת המעמד של שלטון החוק".

אביחי מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אביחי מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
11:04 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ התייחס בראיון ל-ynet על המתיחות בדרום: "חייבים להפסיק את הנוסחה שבה הנייה מאיים ונתניהו משלם". 

עוד הוסיף: "להערכתי לא תהיה ברירה. העמדה שלנו נורא פשוטה – או שיש הסדהרה מיידית עם השבת הבנים ושקט מוחלט, או שנצטרך ללכת למערכה שתכוון להכרעה", דברי גנץ.

גנץ השווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא טורקיה ארדואן: "מי שלא רוצה להתעורר עם שלטון ארדואן שהולך ומתפתח במדינת ישראל חייב לא לקטר וללכת להצביע. ראינו את שר המשפטים של ארדואן, שלוחה של נתניהו, שמתנהג בצורה נמוכה בלתי רגילה. הוא תוקף את מערכות המשפט במקום להעצים אותן".

11:48 עריכה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "שוחחתי עם מ"מ המפכ"ל בנוגע לגילויי גהזענות כלפי יוצאי אתיופיה שנחשפו בתחנת המשטרה בקרית מלאכי והבהרתי שאני דורש לנקוט בצעדים משמעותיים חמורים ומידיים כנגד כל מי שהתבטא באופן גזעני ומשפיל. אין מקום לשיח כזה בקרב שוטרי משטרת ישראל".

12:17 עריכה

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד ממפלגת ימינה, בכנס ירושלים של העיתון בשבע: "את כל השינויים הגדולים, גם בשיח הריבונות וגם במערכת המשפט, אנחנו עשינו. אחרי שביבי מסר את חברון הוא אמר למישהו מהציונות הדתית: מסרתי את חברון כי לא לחצתם עלי מספיק. מי שמתלבט בין הליכוד לימינה חייב להצביע ימינה. מי שמגדיר את עצמו ימני צריך לתת כח לימינה".

12:18 עריכה

גנץ על הסרטון של ישראל כץ בו הוא דופק על דלת ביתם של הוריו המנוחים של גנץ במושב אחים ופוגש בבית מצביע ליכוד: "הרגשתי עצוב מאוד מזה. זה יורד למקומות סופר נמוכים. ישראל חצה קו".

12:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון לגלי צה"ל להשבת הנעדרים המוחזקים על ידי חמאס: "עושים כל מיני דברים שסמויים מן העין בנושא השבויים והנעדרים. מקווה שנוכל להביא תוצאות", אמר.

13:11 עריכה

ולמקרה שתהיתם איך היו נראים בני גנץ ובנימין נתניהו לו היו נשים, קמפיין חדש של נעמ"ת מציג עבודת פוטושופ לא רעה

13:44 עריכה

נתניהו: "החל המיפוי המשותף של המשלחת הישראלית ביו"ש". 

צוות המיפוי המשותף של ישראל וארצות הברית, צוותש אמור לתאם את החלת הריבונות במסגרת תוכנית המאה, נפגש היום באריאל. נתניהו הגיע למקום ואמר: "הצוות הישראלי והאמריקני יוצאים לדרך באריאל. בכל מקרה המיפוי יוצא לדרך כדי לאפשר את החלת החוק הישראלי על השטחים האלה במהירות האפשרית".

14:15 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימה עודה: "אנחנו רוצים לסיים את הכיבוש ושיהיה שלום בין שני העמים. הגישה הזו היא לא הגישה של גנץ – הוא תומך בסיפוח חד צדדי". 

בראיון ל-N12, התייחס עודה בנוסף ליחסים עם מפלגת כחול לבן: "אין מגעים בינינו לבין גנץ. הוא לא רוצה שיתוף פעולה ואנחנו רוצים לנצח את המושג רוב יהודי. במידה והוא יגיד לנו שיש לו גישה אחרת מהקמפיין, יש על מה לדבר. אם תהיה גישה אחרת – נבחן אותה".

"מטרתנו בבחירות האלה היא להגיע ל-15 מנדטים", אמר. "בבחירות האחרונות, עשרה ימים לפני הבחירות, קיבלנו 10 מנדטים. בסוף קיבלנו 13 מנדטים בכלל. רוב יהודי זו אמירה גזענית שאנחנו רוצים לנצח אותה".

 

15:20 עריכה

יושב ראש ימינה, השר נפתלי בנט, טען שאם בלוק המפלגות – הכולל את סיעתו, את הליכוד, את ש"ס ואת יהדות התורה – יקבל קרוב ל-61 מנדטים, יוכלו לגייס שניים-שלושה חברי כנסת שיערקו אליהם.

15:39 עריכה

"אני לא מוכן להמשיך ככה", אמר ראש הממשלה נתניהו בראיון ליעקב ברדוגו ויניר קוזין בערוץ כנסת בהתייחס למצב הביטחוני בדרום הארץ. נתניהו אמר שעל חמאס לירות, פיזית, בברכיהם של גורמים סוררים. אחרת, לדבריו, תצא ישראל לפעולה רחבה "עם הפתעות גדולות, שלא היו לא. לא בעופרת יצוקה, לא בעמוד ענן ולא בצוק איתן". בהמשך הראיון החריף את ראש הממשלה את דבריו ואמר שישראל עשויה לצאת ל"מלחמה" בעקבות ההסלמה.

16:07 עריכה

העיתונאי רביב דרוקר קרא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר המשפטים אמיר אוחנה ונגד השדרן בועז גולן. בטורו השבועי ב"הארץ" כתב דרוקר, שיש חשש שהפרה של צווי איסור פרסום תיעשה לשגרתית, אם לא יינקטו צעדים בשני מקרים אלה. אוחנה הפר צו איסור פרסום על במת הכנסת, כשחשף פרטים אסורים בפרסום על עד המדינה ניר חפץ, וגולן הקריא בשבוע שעבר באירוע של הליכוד תמלילים האסורים בפרסום של האזנות סתר, שבהן נשמעו גבי אשכנזי ואביחי מנדלבליט.

16:23 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על מדיניותה הביטחונית של ישראל בדרום: "ממשלת ישראל משאירה את המעברים לעזה פתוחים, פועלים ממשיכים להיכנס".

17:26 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט נפגש עם ראשי רשויות מעוטף עזה ואמר להם שישראל לא מעוניינת במערכה צבאית רחבה. שר הביטחון אף אמר שהסבב הנוכחי לקראת סיום ושמורכב לצאת למבצע רחב שבוע לפני הבחירות.

17:55 עריכה

הצוות האמריקאי-ישראלי למיפוי שטחי יהודה ושומרון החל היום בעבודתו. בפגישת הצוות השתתפו השר יריב לוין, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, יועץ שגריר ארה"ב אריה לייטסטון ומנהל המשרד לעניין הישראלי-פלסטני במועצה האמריקאית לביטחון לאומי סקוט ליית. חברי הצוות ערכו סיור באריאל.

מימין: דייוויד פרידמן, יריב לוין ורונן פרץ (צילום: חיים צח / לע"מ)
מימין: פרידמן, לוין ופרץ, היום (צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית)
18:00 עריכה

בשל המצב הביטחוני ביטל ראש הממשלה כנסים של הליכוד, שבהם היה אמור להשתתף הערב, בטבריה ובצפת. בכחול לבן ביטלו את הכנס שתכננו לקיים הערב בתל אביב לציון שנה להקמת התנועה.

18:03 עריכה

ביום הבחירות יוקמו כ-20 אוהלי הצבעה ייעודיים עבור אזרחים הנתונים בבידוד ביתי על רקע החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. מצביעים אלה יורשו להגיע ברכבים פרטיים בלבד.

18:21 עריכה

70% מהציבור אמרו שבכוונתם להצביע – כך נמצא בסקר שנערך אתמול עבור חברת החדשות וממצאיו פורסמו היום. בעוד שבקרב אנשי ימין 69% הביעו נכונות ללכת לבחור, אצל אנשי שמאל עמד הנתון על 73%.

בסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בשיתוף איי-פאנל, נמצא שמחצית מהאוכלוסייה סבורה שטיפול הממשלה במשבר הקורונה טוב. 39% מהמשיבים אמרו שהטיפול איננו טוב, ו-11% ענו שאינם יודעים.

עוד נשאלו המרואיינים האם, לדעתם, היה בני גנץ מעורב בפרשת "הממד החמישי". 28% סברו שגנץ היה מעורב, ושיעור זהה של נסקרים סבר שלא. 44% מהנשאלים השיבו שאינם יודעים.

בסקר השתתפו 501 מרואיינים. טעות הדגימה – 4.4%.

19:00 עריכה

"הממשלה לקחה את חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה והשליכה לסל" – כך אמר היום שופט בית המשפט העליון יצחק עמית בדיון, שהתקיים היום בבג"ץ, בעניין הקמתה של ועדה ממשלתית לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים. בדבריו התייחס עמית לכך, שהממשלה התעלמה מהתנגדותו של אביחי מנדלבליט לכינון הוועדה. השופט תהה כמה פעמים בהיסטוריה דחתה הממשלה את עמדת היועץ. "קשה לזכור מקרים כאלה", השיב לעצמו. כך דיווח יהושע (ג'וש) בריינר ב"הארץ".

עמית הזכיר כי הוגשה עתירה בשל אי מינוי מנכ"ל לרשות השנייה, שבה נוהגת הממשלה באיפוק ונמנעת מלאייש את המשרה. עוד אמר השופט שבתולדות המדינה הוקמו ארבע ועדות בדיקה שכאלה ובראש כולן ישב שופט מבית המשפט העליון. עמית אמר שהוא "נעלב עבור בני העדה האתיופית" על כך שהוצב בראש הוועדה שופט בית משפט השלום. בדיון בממשלה הציע מנדלבליט שבראש הוועדה יעמוד שופט בית המשפט העליון בדימוס.

את המדינה ושר המשפטים אמיר אוחנה, שיזם את הקמת הוועדה, ייצגו עורכי הדין רון שפירא ואביעד בקשי. לדבריהם, "אין סיבה שיהיה פה ריק שלטוני מוחלט. הוועדה תאסוף חומר בזמן הזה והממשלה הבאה, אם תרצה המלצות, תקבל". עוד טענו שהוועדה נדרשת להתמודדות עם "קהילה פצועה ורקמה חברתית פגועה".

19:18 עריכה

בג"ץ הוציא צו ביניים המקפיא את פעילותה של הוועדה לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים. שופטי בית המשפט העליון חנן מלצר, יצחק עמית ודוד מינץ הורו לממשלה להסביר בתוך 60 יום למה לא תבוטל ההחלטה להקים את הוועדה, שהתקבלה בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה.

19:58 עריכה

בכחול לבן תוקפים את ראש הממשלה נתניהו על רקע המצב הביטחוני בדרום. בליכוד מציגים את הצד שלהם.

20:20 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית קבעה שהעבודה-גשר-מרצ לא תוכל להמשיך להציג את תמונתו של בני גנץ בשלטי הבחירות שלה.

20:25 עריכה

בלשכת פרקליט המדינה דוחים את הטענה שפתיחת החקירה בעניין "הממד החמישי" ועיתויה נבעו משיקולים פוליטיים.

מסמך: מענה לטענות בעניין "הממד החמישי".

20:48 עריכה

סקר מנדטים שפורסם הערב בחדשות 13 מחזק את הסברה שהמומנטום נמצא כרגע אצל הליכוד ונתניהו. בעוד שלאורך מערכת הבחירות הייתה כחול לבן הסיעה הגדולה, לפי הסקרים, לקראת מועד ההצבעה, מסתמן שהליכוד מתחזק.

20:53 עריכה

בליכוד אומרים שגם אם המחנה שלהם לא יזכה ל-61 מנדטים, הם יוכלו להקים ממשלה. דפנה ליאל דיווחה בחדשות 12, שבמפלגה מכוונים את דבריהם לאורלי לוי אבקסיס, שלפי הליכוד, תחבור אליהם. יושבת ראש גשר הכחישה את הדברים וטענה שמדובר בספינים.

20:59 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב להחלטת בג"ץ להקפיא את עבודתה של הוועדה הממשלתית לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים: "החלטה מצערת של בג"ץ, שעשה יד אחת עם היועץ המשפטי לממשלה, שחוות דעתו ניתנה תוך ניגוד עניינים מוסדי. היועץ המשפטי לממשלה צריך היה למשוך ידיו מלחוות דעה בעניין, כי מח"ש כפופה אליו".

אמיר אוחנה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אוחנה בכנס של הליכוד בצפת, היום (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
21:05 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ תקף הערב את ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו בעוד סבב לחימה. זהו שם קוד לכך שאלפי תושבים עוברים עוד לילה בממ"ד, והילדים לא הולכים לבתי הספר. נתניהו, נכשלת, מינית שר ביטחון כחלק מסיבוב פוליטי וקבינט של בובות".

עוד אמר גנץ: "אנו מכירים את שדה הקרב ואם לא תהיה ברירה – נשוב אליו. נשיב את ההרתעה והבנים הביתה, נעמוד על אבני דרך". גנץ גם הבטיח: "נחזיר את הסיכולים הממוקדים, ראשי הג'יהאד והחמאס לא יהיו באזור. נכה בכל גורם טרור ונשיב את ההרתעה בכוח. לאחר מכן – נגיע להסדרה בתיאום בינלאומי נרחב". יושב ראש כחול לבן אמר שימנה את גבי אשכנזי לשר הביטחון.

21:34 עריכה

מחשש להידבקות בנגיף הקורונה נמנע אתמול ראש הממשלה נתניהו ללחוץ ידיים לנוכחים במערת המכפלה.

22:03 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הגיב לביקורתו של גנץ כלפיו: "בושה שבזמן שחיילי צה"ל נלחמים בטרור, גנץ וחבריו עושים פוליטיקה כדי להסתיר מהציבור שהממשלה שלהם תהיה תלויה ברשימה הערבית המשותפת ולא תוכל לפעול נגד הטרור בשום מקום".

22:10 עריכה

אחרי שנתניהו תקף את כחול לבן ואמר שזוהי "בושה שבזמן שחיילי צה"ל נלחמים, גנץ וחבריו עושים פוליטיקה" – בכחול לבן מגיבים ואומרים ש"הבושה היחידה היא התנהלות נתניהו שהפקיר את תושבי הדרום במשך עשור וממשיך להזרים מיליוני דולרים למחבלים שיורים על ילדי ישראל".

22:16 עריכה

יושב ראש העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ התראיין לירון אברהם וביקש לדעת מה מסמלת האות N בצירוף N12 – המותג החדש של חברת החדשות.

22:26 עריכה

ראש רשימת יהדות התורה, השר יעקב ליצמן, אמר בראיון בערוץ כנסת: "לא נשב עם ליברמן". בראיון למשה גלסנר ואבי בלום אמר ליצמן ש"דין ליברמן כדין לפיד".

סגירה