נתניהו: "אם הקלטות אשכנזי יתפרסמו הוא יתפטר", אשכנזי: "הוא משקר"

גנץ: "אני בעד שהמערכת המשפטית תהיה עליונה על המערכת הפוליטית" ● דרעי: נדאג שנתניהו יהיה רה"מ - גם אם בג"ץ יחליט אחרת ● הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: בישראל כ-5.9 מיליון בעלי זכות בחירה, 62 אלף יותר מבספטמבר ● פייסבוק הסירה עשרות חשבונות שפעלו לדכא את השתתפות הציבור הערבי בבחירות

גבי אשכנזי (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
גבי אשכנזי
07:12 עריכה

ביום שני הקרוב ייערכו הבחירות לכנסת. מאז שעות הלילה נשמר השקט, אחרי שאתמול לאורך היום נורו מהרצועה עשרות רקטות לעבר דרום ישראל, וצה"ל תקף מטרות בעזה.

הערב בשעה 19:30 מתכננים תושבים בדרום לקיים הפגנת מחאה.

07:18 עריכה

43 מבני הפלאשמורה, שהועלו מאתיופיה, נחתו לפנות בוקר בישראל. למסעם הצטרפו שר העלייה והקליטה יואב גלנט וגדי יברקן מהליכוד. במערכת הפוליטית ביקרו את הצעד בטענה שהוא פופוליסטי ונעשה על רקע הבחירות.

07:42 עריכה

בסקר, שנערך אתמול ופורסם הבוקר בכאן רשת ב', הליכוד מוסיף להוביל על כחול לבן – מגמה שנצפתה בסקרי דעת הקהל שנערכו בימים האחרונים. לפי סקר זה, בלוק המפלגות של נתניהו זוכה ל-56 מנדטים, והרשימות, שלדברי גנץ, יהיו חלק מהקואליציה שלו – כחול לבן, העבודה-גשר מרצ וישראל ביתנו – מקבלים 50 מושבים. מתנגדי נתניהו זוכים בסקר ל-64 מנדטים.

עוצמה יהודית מקבלת, לפי הסקר, 1.9% ולא עוברת את אחוז החסימה.

המרואיינים בסקר נשאלו האם, לדעתם, על נשיא המדינה להתערב אחרי הבחירות במלאכת הרכבת הממשלה. 72% השיבו בחיוב, ו-13% סברו שאל לא לנשיא להתערב.

08:14 עריכה

המזכיר הצבאי של שר הביטחון עופר וינטר, שבתו ששבה מתאילנד נתונה בבידוד ביתי, התבקש שלא להשתתף בדיונים עם ראש הממשלה נתניהו – כך דיווח יוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות". אתמול פורסם סרטון שבו נמנע נתניהו מללחוץ את ידיהם של הנוכחים במערת המכפלה מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. במערה ביקרו קבוצה של דרום קוריאנים, שלאחר שובם לארצם התבררו כנשאי הנגיף.

08:45 עריכה

11 נוסעי הספינה "דיימונד פרינסס", הנתונים בבידוד במרכז הרפואי שיבא, לא יוכלו ככל הנראה להצביע בבחירות – כך דווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות". ועדת הבחירות המרכזית איננה ערוכה לאפשר לאזרחים הנתונים בבידוד להצביע.

מאז שובם ארצה התברר ששניים מהנוסעים נושאים את נגיף הקורונה.

מתחם בתל השומר שהוסב לקליטתם של נוסעי ה"דיימונד פרינסס" (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
מתחם בתל השומר שבו נקלטו נוסעי ה"דיימונד פרינסס" (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
09:22 עריכה

ראש רשימת העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ תקף את ראש הממשלה: "לנתניהו אין אסטרטגיה. רק הולך מהסדרה להסדרה ומשקט של שבוע לשקט של יום". לדבריו, יש לשוב למשא ומתן עם יושב ראש הרשות הפלסטינית עבאס. פרץ אמר שיש להציב כוח רב לאומי בדומה לכוח שישנו בגבול ישראל-לבנון.

בראיון לרן בנימיני בכאן ב' הסתייג פרץ מ"רוב יהודי" ואמר שהוא בעד "רוב ציוני". הוא קרא לכחול לבן למשוך קולות מהימין ולא מהעבודה-גשר-מרצ. לדבריו, "אין חשיבות למפלגה הגדולה, רק לגושים"

09:27 עריכה

נעצר אדם, שאיים לרצוח את חברת הכנסת סתיו שפיר. המשטרה עצרה אתמול גבר בן 42 מתל אביב, שכתב באינסטגרם לשפיר: "אני ארצח ואדקור אותך יא סמולנית".

סתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
שפיר בתל אביב, אשתקד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
10:26 עריכה

עורך הדין דורון אפיק פנה ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, בדרישה לדחות את הבחירות, כדי לאפשר למי שנתון בבידוד ביתי להצביע. הפנייה נשלחה אתמול, אולם כבר נמצא פתרון לבעיה. ועדת הבחירות הודיעה שיוקמו כ-20 אוהלי הצבעה, כך שמי שנתון בבידוד יוכל לממש את זכותו לבחור.

מסמך: דרישה לדחות את הבחירות.

10:40 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ טען ש"נתניהו הולך להודיע שזו תהי הקדנציה האחרונה שלו". גנץ אמר בכנס השנתי של קבוצת "בשבע" שהוא לא מאמין לנתניהו. "הוא רוצה רק דבר אחד – את חוק ההימלטות, שיאפשר לו להימנע מהעמדה לדין".

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גנץ בכנס של קבוצת "בשבע" בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
11:13 עריכה

לפני למעלה משנה וחצי קיבל ראש הממשלה נתניהו "אור ירוק" לבנות בגבעת המטוס, אך הוא בחר להתעכב עם ההודעה על כך עד כה – כך חשף הבוקר יובל שגב בגלי צה"ל. לפי הדיווח, ממשל טראמפ מסר שלא יתנגד לבנייה במקום, אך תוכניות הפיתוח באזור הוקפאו בטענה שישנם לחצים בינלאומיים. בנייה יהודית בגבעה, הנמצאת בדרום ירושלים, עשויה למנוע רצף טריטוריאלי פלסטיני באזור.

11:37 עריכה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, אמרה שאיש לא מוכן לעבוד בקלפיות המיועדות לאזרחים הנתונים בבידוד. בדיון בוועדת הכספים של הכנסת אמרה עדס שבמגן דוד אדום מנסים לגייס עובדים מטעמם שישבו בקלפיות האמורות. לדבריה, יוקמו 15-12 למבודדי קורונה.

12:20 עריכה

הוועדה למתן היתרים הודיעה כי תדון שוב בבקשתו של ראש הממשלה נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות. "לאחר בחינת טיעוני באי כוחו של ראש הממשלה, הוועדה סבורה כי יש בהם כדי להצביע על שינוי נסיבות משמעותי", נמסר מהוועדה.

12:51 עריכה

ההובלה של הליכוד בסקרים, על פני כחול לבן, נובעת מכך שהם התחילו לשתות מנדטים משותפיהם לפנינו – כך אמר יאיר לפיד בראיון לדיוויד הורוויץ ב-The Times of Israel. לדבריו, אף אחד משני המחנות לא יזכה ב-61 מנדטים, לכן הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר.

יאיר לפיד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
לפיד נושא דבריו לתומכיו בתל אביב בשבוע שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

המדינה, אמר מס' 2 בכחול לבן, זקוקה לממשלת אחדות, ונתניהו הוא זה שמונע את הקמתה. אף ששלל את האפשרות שאחד הגושים ישיג 61, אמר לפיד שאם הבלוק של נתניהו יזכה ברוב המושבים, ראש הממשלה ישיג לעצמו חסינות, יחוקק גרסה ישראלית של החוק הצרפתי ויעקוף את בית המשפט העליון. ישראל, לדבריו, לא תהיה עוד דמוקרטיה. היא תהיה תואמת ארדואן.

לפיד התייחס לחקירת בעניין "הממד החמישי" ואמר שאין ליצור הקבלה בין שלושת האישום נגד נתניהו לבין החקירה, שבה גנץ איננו חשוד.

13:16 עריכה

ראש הממשלה נתניהו אמר שהנחה לפרסם להפקדה תוכנית בנייה של 3,500 יחידות דיור בהתנחלות חדשה בשטח E-1 בין מעלה אדומים לירושלים.

עוד אמר נתניהו בכנס השנתי של קבוצת "בשבע", ש"גנץ הוא פשוט חיקוי עלוב. גנץ זה ביבי מעלי אקספרס".

13:26 עריכה

התנועה לאיכות השלטון הודיעה שתעתור לבג"ץ נגד החלטת ועדת ההיתרים לדון שוב בבקשתו של נתניהו לקבל מימון להוצואותיו המשפטיות.

13:39 עריכה

60% מאזרחי ישראל הערבים צפויים להשתתף בבחירות – כך עולה מסקר שהזמין מרכז משה דיין באוניברסיטת תל אביב. שיעור הצבעה דומה היה במערכת הבחירות האחרונה.

75% מבין המצביעים עתידים לבחור ברשימה המשותפת. 60% מהאוכלוסייה מחזיקה בדעה שהרשימה מייצגת במידה רבה את האינטרסים של הציבור הערבי. ממצאי הסקר פורסמו בתאגיד השידור כאן.

13:55 עריכה

ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד שלח היום מייל לעובדי הפרקליטות, ובו הסביר למה פתח בחקירת "הממד החמישי" לפני הבחירות ונדרש לביקורת שהופנתה נגדו.

כל מי שבוחר להיות פרקליט של המדינה (וכולנו, חברות וחברים, אחת-אחד, פרקליטי המדינה), לא בחר בחיים קלים. בחרנו להילחם למען שלטון החוק. בחירה כזו מביאה עמה רגעים קשים והחלטות מורכבות הגובות מחיר אישי, ואני נכון לכך משום שאני שלם עם ההחלטה ועם מקצועיותה.

עוד כתב אלדד: "השתלחות, גסה ושקרית לא תסיט אותנו מדרך הישר ומהמחויבות לשלטון החוק".

14:09 עריכה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים לקראת הבחירות שייערכו ביום שני הקרוב. בישראל ישנם כ-5.9 מיליון בעלי זכות בחירה. 78% מהם יהודים, 17% ערבים ו-5% אחרים (נוצרים שאינם ערבים ומי שאינם מסווגים מבחינה דתית).

בפנקס הבוחרים רשומים כ-6.5 מיליון איש. אומדן הלמ"ס נמוך יותר, והוא מתייחס למי שגר דרך קבע בישראל. מאז הבחירות האחרונות, שנערכו לפני כחמישה חודשים, גדל מס' בעלי זכות הבחירה בכ-62 אלף איש, שהם 1.1% מבעלי זכות הבחירה.

מסמך: נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לקראת הבחירות לכנסת ה-23.

14:24 עריכה

אתמול קבעה ועדת הבחירות המרכזית שעל העבודה-גשר-מרצ להסיר את תמונתו של יושב ראש כחול לבן גנץ משלטיה. במסמכים שהגישה הרשימה נכתב ששתי הסיעות סיכמו שתוקם ממשלה בראשות גנץ, ושהעבודה-גשר תקבל תיקים לפי מפתח של שישה חברי כנסת, ומרצ – לפי מפתח של חמישה חברי כנסת, כגודלן של שתי הסיעות כיום. כך דיווח אריק בנדר ב"מעריב".

דיווחים בנושא פורסמו בזמן החיבור בין שתי הסיעות, אולם עתה מובאים הדברים ישירות מפי העבודה-גשר-מרצ.

14:26 עריכה

יואב גלנט קורא לבני גנץ לחשוף דוח לגבי "פרשת אשכנזי".

14:32 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג, שילדה לאחרונה בת, מפרסמת תמונה משפחתית, חושפת את שם בתה – רחל, ומאחלת יום משפחה שמח.

14:39 עריכה

פייסבוק הסירה 30 פרופילים מזויפים שפעלו לצמצם את השתתפות הציבור הערבי בבחירות בישראל – כך דיווח עודד ירון ב"הארץ". בעמודים האמורים נקראו האזרחים להחרים את הבחירות, או, לחילופין, זרעו ייאוש ותרמו בעקיפין לדיכוי ההשתתפות בבחירות – כך הסבירו בבלוק הדמוקרטי, שחשף את החשבונות המזויפים.

14:52 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ספד לנשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שהלך היום לעולמו.

15:27 עריכה

גנץ על דבריו של סמוטריץ' בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת: "השותפים של נתניהו יקבלו הכל בתמורה לחוק ההימלטות ממשפט. כשנקים את הממשלה הרשויות יחליטו בעצמן לגבי תחבורה בשבת. בהידברות, לא בדורסנות".

15:30 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ התייחס קריאתו של ח"כ יאיר לפיד מכחול -"שאלתם את עצמכם מה יקרה אם הליכוד ינצח במנדט?" – ואמר כי "אנחנו עובדים בלנצח בבחירות". פרץ הוסיף: "אנחנו נקים ממשלה עם גנץ ועובדים בלנצח בבחירות – אתה מוזמן להצטרף למאמץ שלנו".

15:32 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "החלטת ועדת הכספים להמליץ על הקפאת ההליכים של חוק קמיניץ היא צעד חשוב בכיוון ביטולו לאחר הבחירות".

במהלך ישיבה בנושא התיקון לחוק התכנון והבנייה, הוסיף טיבי כי מדובר ב"חוק דרקוני שמרסק משפחות בישובים ערביים ודרוזיים ובישובים חקלאיים יהודיים".

15:57 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) הגיב לדבריה של איילת שקד שאמרה: "אנחנו לא הולכים לממשלת גנץ. יותר מזה – יועז הנדל וצביקה האוזר, הם המועמדים הראשונים לערוק אלינו אם יחסרו לנו שני מנדטים" – "איילת את אלופה", אמר הנדל. "שבוע שעבר מש"ק דת, עכשיו מועמד לעריק. מחכה לשבוע הבא, אולי אקבל קידום למש"ק מרגמות".

16:13 עריכה

שר הפנים, יו"ר ש"ס, אריה דרעי: "אם יהיה פסק דין של בית משפט, או אם מישהו יעתור ובית המשפט ייתן הלכה חדשה שנתניהו לא יכול להיות ראש ממשלה – אנחנו נדאג שהוא יוכל להמשיך להיות ראש ממשלה". 

עוד הוסיף דרעי בראיון ל-וואלה!News כי אין צורך בחוק הצרפתי. "זה מיותר לגמרי. יש חוק שמחייב את כל המסגרת, זה המשחק הדמוקרטי". בנוגע לזגזוג שייצטרך לעשות נתניהו, באם ייבחר, בין בית המשפט לכנסת, טען דרעי: "הוא לא חייב להיות בבית המשפט. פעם-פעמיים הוא צריך להיות שם. יש לו עורכי דין שינהלו את המשפט. תאמינו לי שכל המתחרים שלו יחד לא יכולים להתחרות בכישרון ובניסיון שלו".

16:18 עריכה

ח"כ בוגי יעלון (כחול לבן) בכנס של עיתון "בשבע": "אנחנו תחת מתקפה של שקרים. שלושה רמטכ"לים לשעבר – שהרשימה המשותפת דורשת להעמיד אותנו לדין בהאג כפושעי מלחמה – אז אנחנו נשתף איתם פעולה בממשלה? אנחנו לא מכניסים את הרשימה לקואליציה ולא נרצה תמיכה מהם".

עוד אמר יעלון: "עוברים חודשים רעים על מדינת ישראל. הייתי בממשלת נתניהו, הובלנו מדיניות. לצערי, מה שקרה ככל שחלף הזמן, בעיקר אחרי בחירות 2015, זה שמשהו השתבש. סדר העדיפויות של נתניהו השתנה. נתניהו שיעבד את האינטרסים הבטחוניים לאינטרסים הפוליטיים ואויבנו מבינים את זה".

.
.
16:45 עריכה

"מה לא בסדר עם גנץ": סרטון חדש של הליכוד מלקט קטעי וידאו של גנץ בהם הוא מתבלבל במילים על רקע מוזיקה דרמטית.

16:46 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "זה מה שיקרה אם ישראל ביתנו לא תהיה חזקה מספיק – תקום ממשלת הלכה ותימשך הכפייה הדתית". הדברים נאמרו בעקבות דבריו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שאמר בכנס מפלגתי כי הוא פועל מאחורי הקלעים לצמצום חילול שבת ברשויות המקומיות וצמצום התחבורה הציבורית.

17:01 עריכה

בעקבות הסרטון של הליכוד נגד גנץ, כחול לבן משיבים אש: הפעמים שבהן נתניהו התבלבל

17:03 עריכה

לאחר הדיווח שבודקים הונחו לא לקבל נישואים חד נישואיים כדוגמה בבגרות באזרחות, ח"כ ניצן הורוביץ תקף: "זו 'רוח המפקד' של רפי פרץ. בושה. אבל אין דבר, עוד מעט נחליף אותו וזה ישתנה".

17:58 עריכה

גנץ: "המערכת המשפטית צריכה להיות עליונה על המערכת הפוליטית". סמוטריץ' בתגובה: "גנץ מבקש להפוך את ישראל לדיקטטורה שיפוטית. בערך כמו איראן. וזה כמובן הרבה יותר גרוע ומסוכן מהגמגום או הבורות שלו בפסוקים מהתנ"ך…".

18:18 עריכה

בימין יוצאים נגד גנץ על כך שאמר כי הוא מאמין בעליונות המערכת המשפטית על המערכת הפוליטית.

ממפלגת ימינה נמסר: "מי שמציע להפוך את ישראל לדיקטטורה בראשות בגצ ולמחוק לחלוטין את הפרדת הרשויות המקודשת במדינה דמוקרטית, רצוי שיסיר את מועמדותו לראשות הממשלה. בכל מקרה לשיטתו התפקיד שלו לא יהיה שווה כלום. בבחירות הקרובות זה ברור מתמיד: זה או ימינה שתבלום את האקטיביזם המשפטי, או שמאלה".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "התופעה הזאת שנקראת בני גנץ הולכת ומחמירה. עכשיו זה לא רק חשד פלילי לשחיתות, כושר ביטוי בעייתי וסרטונים מביכים המצויים בידיהם של האיראנים. זה מתקדם לכיוון הפיכתה של המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו לדיטטורה משפטית בחסות כחול לבן".

שר המשפטים אמיר אוחנה (ליכוד): "אמירה חמורה הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה: במקום איזונים ובלמים, ההכרעות החשובות ביותר תתקבלנה על ידי המערכת המשפטית הלא דמוקרטית, שלציבור אין שום השפעה עליה, ולא על ידי הציבור – באמצעות נבחריו".

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) השיב לאוחנה: "אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה. הרוב לא יכול לפגוע בזכויות היסוד של המיעוט רק מהיותו רוב. המדינה לא יכולה להתעמר באזרח הקטן מבלי שיהיה לו למי לפנות רק כי יש רוב שמסכים להתעמרות. עצמאות מערכת המשפט היא קריטית ולא ניתן לכם לחרב אותה רק בשביל נתניהו".

18:23 עריכה

השר גלעד ארדן (ליכוד) תוקף גם הוא את גנץ: "בני גנץ מבולבל. עמדתו היא עמדה אנטי דמוקרטית שחותרת תחת העיקרון הבסיסי ביותר שהוא שלטון העם. לפי גנץ אין טעם לקיים בחירות. נקווה שפתיחת החקירה כנגד הממד החמישי, היא לא סיבה לאמירה החמורה שלו".

18:39 עריכה

מקורב לנתניהו שכר חברת ריגול כדי להשיג מידע מביך על גנץ, כך פורסם ב-TheMarker. לפי הדיווח, חברת המודיעין העסקי CGI Group נשכרה על ידי הגורם, כדי לאסוף מידע הגורם למבוכה או לסיבוך על יו"ר כחול לבן. מדובר באותה חברה שבמערכת הבחירות הקודמת נתנה שירותים למפלגת כחול לבן בעקבות הפריצה כביכול למכשירי הטלפון של גנץ ושל בכירים נוספים במפלגה.

19:04 עריכה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד נגד גנץ: "מקווה שהיו בעיות בטלפרומפטר, אחרת הוא פשוט לא מבין בדמוקרטיה".

19:55 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבליץ ציוצים בטוויטר לקראת שמונה בערב, שעת המהדורות, ושישה ימים לפני הבחירות: "ברור מאליו שמשהו לא טוב קורה אצל בני גנץ. זה מעבר לחילוקי דעות. משהו קורה. אולי כתוצאה מכניסה לחיים הציבוריים או לחשיפת פרשת המימד החמישי. משהו קורה. והדבר הזה מעורר שאלות האם אנחנו יכולים להמר על עתידנו. תפקיד ראש הממשלה מאוד מאתגר וזה גדול על גנץ".

"רואים את זה בכל ראיון ובכל הופעה. מיקוד וחדות של המחשבה ואלה לא דברים של מה בכך. להטיס את המטוס הזה שנקרא מדינת ישראל ולהביא אותו למחוז חפצו זאת פעולה מאוד קשה ואני אומר באחריות שמשהו לא טוב קורה שם ואסור להמר על זה", דברי נתניהו.

כמו כן, הוסיף נתניהו: "שמעתי שגבי אשכנזי אמר בהקלטות שלו אמירות מזעזעות על אחינו הדרוזים שקשרו את גורלם לחיילינו. אני חיייב את חיי להם. לא אשכח זאת. לחמתי איתם. שלחתי אותם אל הקרב וביקרתי אותם בביקורי תנחומים. לשמוע רמטכ"ל שמדבר ככה נגדם זה מזעזע. אני אומר לגנץ ולאשכנזי זו בושה והם חייבים לגנות זאת. צו איסור פרסום מונע ממני לפרט זאת אבל כל אזרח היה מתוקמם. לכן אני דורש את פרסום ההקלטות עוד לפני הבחירות".

20:09 עריכה

הליכוד: "כשההקלטות של גבי אשכנזי ייחשפו הוא יפרוש מהפוליטיקה. הוא לא יוכל לכהן ולו יום אחד".

20:11 עריכה

עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר-מרצ: "אם תצביעו לנו לא תקבלו את הקפטיליזם החזירי של לפיד". לפיד בתגובה: עמיר, גם אתה יודע את האמת, אם מספר 10 בעבודה תהיה בכנסת, ביבי ניצח בבחירות".

20:15 עריכה

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) נגד יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "בני גנץ לא מבין עדיין את ערכי הדמוקרטיה הבסיסיים. אין לאף אחד זכות לוותר על כוחה של הכנסת. כעת ברור שמי שמצביע לגנץ, מבקש להחליש את הדמוקרטיה. לכן, יש צורך בפסקת ההתגברות".

20:24 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט התראיין הערב במהדורת החדשות של ערוץ 12 והתייחס לדיווח על כך ששרים מהקבינט טוענים כי ההבטחות ל"הפתעה מיוחדת" שמכינים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, הן הבטחות שקריות. 

"ראש הממשלה דובר אמת, ואנחנו מכינים הפתעות לחמאס", אמר בנט. "אולי אותם שרים לא יודעים, וטוב שכך, כי עובדה שהם מדליפים. שרי הקבינט יודעים מה שהם צריכים לדעת, ובשלב הבא הם יידעו את השאר. מה שחשוב שאנחנו מחוייבים לייצר מצב אחר לגמרי בעזה. אסטרטגיית הסבבים מיצתה את עצמה. לא רוצים בזה. הפעם נהגנו שונה. הכנו לא רק בעזה, אלא גם בדמשק. קבענו כלל חדש שאם בעוטף עזה לא ישנים, אז גם בדמשק וגם בעזה".

20:51 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) הגיב לדבריו של נתניהו, על כך שאם הקלטותיו יתפרסמו הוא לא יוכל להמשיך בחיים הפוליטיים: "שמעתי הערב את שקריו של נתניהו. אני לא ארד לרמה שלו, אם הוא לא מתבייש שהוא משקר, אני מתבייש בשבילו. אם הוא חושב שאני לא יכול להישאר בפוליטיקה – למה נתניהו הציע לי רק לא מזמן להיות שר הביטחון של מדינת ישראל?".

21:02 עריכה

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי "הוא הקיף את עצמו באנשים מושחתים שחולבים את המדינה". 

כן! רק לא ביבי!!!–על הגסות, על השקרים, על חוסר המצפון. על זה שהוא מלכלך על אנשים טובים והגונים ולא עולה בדעתו שיש בזה…

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום שלישי, 25 בפברואר 2020

21:08 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לבכירי הליכוד שהתנגדו למינוי ניר ברקת לשר האוצר: "זו הסמכות שלי להכריז על המינוי – מי שלא טוב יכול להתפטר", כך פורסם בכאן חדשות. בלשכת ראש הממשלה ביקשו שלא להתייחס לידיעה.

21:15 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "יצא המרצע מן השק. גפני מאשר את מה שאני טוען במשך חודשים", על כך שהתחייב לחוקק חוק נגד תחבורה בשבת.

21:21 עריכה

כחול לבן בעקיצה לנתניהו

22:13 עריכה

ח"כ שרן השכל (ליכוד) הגיבה לדיווח לפיו אמרה ש"מי שפוטר במפעל בדרום – שיעבוד כשוטף כלים בתל אביב": "בפנאל בכנס קהלת לכלכלה, הציג נדב אייל את תפישתו כי כמו בכלכלה האמריקאית, גם בישראל תעשיות שלמות עלולות לקרוס ואנשים שלא מסוגלים לעבור הסבה מקצועית ימצאו עצמם מובטלים וחסרי בית. הסברתי שהוא טועה. אכן אמרתי שגם עובד שפוטר ממפעל קרמיקה יכול למצוא עבודה ללא הכשרה בישראל של היום. נדב שאל אם אני מתכוונת שאדם בן 55 ישטוף כלים בתל אביב ועניתי בצורה ברורה שלא. בשום אופן לא רצוי שאדם בן 60 יגיע למצב שעליו לרחוץ כלים לפרנסתו".

22:19 עריכה

ח"כ עפר שלח: "שרים בקבינט אומרים שאין שום תכנית חדשה לעזה, בנט טוען שכן. ככה זה כשר ביטחון הוא מינוי פוליטי, והקבינט הוא פורום סרק. ככה זה אצל ביבי, וגם את זה נשנה".

22:25 עריכה

בליכוד מאיימים בתוקפנות על ח"כ גבי אשכנזי: "אם תמשיך לשקר נאלץ לפרסם את הנסיונות שלך להצטרף לליכוד ואת הסירובים שקיבלת בגלל הדברים הנוראיים שאמרת בהקלטות שלך. עזוב פוליטיקה, קודם תתנצל בפני העדה הדרוזית. זאת אזהרה אחרונה".

22:33 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ספד לאלי מויאל, ראש העיר שדרות לשעבר שהלך לעולמו: "הצטערתי לשמוע על פטירתו בטרם עת…הכרתי את אלי באופן אישי. אדם מיוחד במינו, איש אמת, שנלחם כמו אריה למען שדרות, למען חברה צודקת ולמען כל עם ישראל. אני שולח את תנחומיי למשפחת מויאל ולכל תושבי שדרות בערב קשה זה".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
לידיעת המצייץ בנימין נתניהו (מקווה שזה לא ראש הממשלה),שפרסם סירטון שכותרתו מה לא בסדר עם בני גנץ. למדת על ברכי אביך את ספר הספרים,שם נכתב על משה רבנו שהיה כבד פה וראה זה פלא,הוא נזכר לט... המשך קריאה

לידיעת המצייץ בנימין נתניהו (מקווה שזה לא ראש הממשלה),שפרסם סירטון שכותרתו מה לא בסדר עם בני גנץ.
למדת על ברכי אביך את ספר הספרים,שם נכתב על משה רבנו שהיה כבד פה וראה זה פלא,הוא נזכר לטובה כאחד מגדולי האומה.כנ"ל לגבי עמוס הנביא.
אנא,מפאת כבודך,הרף מכך.

סגירה