גנץ לנתניהו: אתה משקר, מפלג ומסית; הליכוד: ממליצים לגנץ להירגע ולא להתבכיין

הפרקליט יוסי כהן, המקורב לנתניהו, שכר שירותי ריגול בניסיון להשיג מידע מביך על גנץ ● בן גביר הודיע שיפרוש מהתמודדותו אם ימולאו תנאיו, בהם פינוי מיידי של חאן אל אחמר וביטול הסכמי אוסלו ● ימים ספורים אחרי שליצמן שלל ישיבה בממשלה עם ליברמן, אמר גפני, שאין לפסול אפשרות זו ● לוועדת הבחירות חסרים כאלף מפקחים ● כחול לבן קוראת שלא להצביע לעבודה-גשר-מרצ

  • מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, בכנסת, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • ראש הממשלה נתניהו בכנס ראשי מועצות אזוריות בקריית ענבים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • בני גנץ בכנס ראשי מועצות אזוריות בקריית ענבים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • איילת שקד בוועידת "מעריב" בהרצליה, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • גבי אשכנזי בוועידת "מעריב" בהרצליה, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • איתמר בן גביר בירושלים, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
07:18 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס בראיון לחדשות הבוקר בערוץ 12, לסרטון בו לוקטו קטעי וידאו של גנץ מגמם: "כשאתה רואה, סליחה שאני אומר, הוא אמור לייצג אותנו בעולם, הוא מועמד לתפקיד ראש הממשלה – זה מביך, זה לא נעים".

על המצב הבטחוני בדרום אמר אוחנה: "הסבב האחרון בדרום לא נגמר. אנחנו חיים בתוך סבב מתמשך וארוך. אני זוכר זמנים שהמצב הבטחוני היה הרבה הרבה יותר קשה. המערכה הבאה בעזה היא לא שאלה של האם, אלא שאלה של מתי".

07:24 עריכה

סקר וואלה!News שהתפרסם הבוקר הראה כי לו היו הבחירות היו מתקיימיום היום היה תיקו בין הליכוד וכחול לבן בקרב על המפלגה הגדולה. 70% מהמשיבים מתכוונים ללכת להצביע ביום שני, עם יתרון קל במרכז-שמאל (73%) לעומת 69% בימין.

07:27 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט: "אני מעדיף לשבת באופוזיציה ולא לחבור לממשלה של בני גנץ. אני גם מעדיף בחירות רביעיות מאשר לשבת בקבינט שלו".

עוד הוסיף בנט בראיון ל"ישראל היום": בכתבה, שתתפרסם במלואה ביום שישי הקרוב, מבהיר בנט: "אני ימני וכחול לבן זו מפלגת שמאל. כמו באבוקדו שבו יש גרעין ומעטפת, כך ליבת כחול לבן, היא יש עתיד, שנלחמה במכינה בעלי, שרוצה לפנות עשרות אלפי מתיישבים מביתם, שלא רוצה יהדות ושהעומד בראשה, יאיר לפיד, אמר שההתנתקות היא עונש לציבור הדתי־לאומי. אלה לא הדעות שלי ולכן לא אשב איתם. אני רק הולך עם ממשלת נתניהו".

07:44 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד על דבריו של גנץ אתמול שאמר כי המערכת המשפטית צריכה להיות מעל המערכת הפוליטית: "זה נאמר בהקשר מאוד ספציפי. הליכוד הוציאו את זה מההקשר. טוב שיש הפרדת רשויות". מס' 2 בכחול לבן אף התחייב: "לא נקים ממשלה עם המשותפת. אנחנו לא עובדים ולא מבקשים תמיכה מתומכי טרור. נקודה. יש שם תומכי טרור ולפיכך הם לא יהיו חלק".

עוד הוסיף לפיד בראיון לכאן רשת ב': "למה ממשלת נתניהו מתחנפת 5 שנים לחמאס? כולם בלחץ שלנתניהו יהיה מנדט אחד יותר. אנחנו בסיטואציה ארדואנית לגמרי. זה יהיה סוף הדמוקרטיה. לא הגזמתי. לשליט ולמקורביו תהיה חסינות מפני החוק. מי שלא חושב שהוא יעשה את זה – לא מכיר את נתניהו".

גנץ (מימין) ולפיד בישיבת סיעה של כחול לבן בכנסת, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
גנץ (מימין) ולפיד בישיבת סיעה של כחול לבן בכנסת, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
07:50 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) הגיב הבוקר לטענות הליכוד ונתניהו לפיהן בהקלטותיו הוא נשמע מדבר סרה על העדה הדרוזית, ברמה ש"לו ההקלטות היו מתפרסמות, אשכנזי היה צריך לפרוש מהפוליטיקה". 

בראיון לתוכנית "חדשות הבוקר" בערוץ 12 אמר אשכנזי: "יחסיי עם העדה הדרוזית ידועים לכולם. זה שקרים. אני לא רוצה להיגרר אחרי הספינים שנועדו. ביבי אמר שאני לא יכול להיות בפוליטיקה, הוא יודע מה הוא אמר לי. הוא רצה שאני אהיה שר ביטחון, ממש לאחרונה. אני חושב שזה ניסיון נואש. אין תהום שביבי לא מוכן לרדת אליה".

עוד הוסיף: "כל נושא ההקלטות הוא נדוש. מה שקשור לפרשה, פורסם. היה ערוץ תקשורת לערער על זה. זה נדחה בשלוש ערכאות. אני לא חיזרתי אחרי אף אחד. הוא בא אליי, אני לא באתי אליהם. זה פשוט עוד סיפור מבית נתניהו. אני לא חיזרתי אחרי אף אחד. אני חושב שהליכוד מפחדים. הם מבינים שאני פופולרי, ושזו מטרה. אני לא מודאג".

על הסקרים הצמודים, ועל הירידה במנדטים למפלגתו, אמר אשכנזי: "הקרב הוא צמוד. הסקר האמיתי יהיה ביום שני הבא. אנחנו אומרים לציבור – מי שרוצה שינוי – שיצביע כחול לבן. זו הדרך היחידה להביא להכרעה".

07:56 עריכה

השר יובל שטייניץ (ליכוד): "גנץ בחור נחמד, אבל לא מתאים לתפקיד, אפילו בעברית יש לו בעיה".

בראיון ל-103FM, אמר שטייניץ כי הוא נתניהו הוא נכס אסטרטגי לישראל, "אחד המדינאים המרשימים בעולם. בלעדיו לאיראן כבר היתה פצצה גרעינית. בעקבות השפעתו על ארה"ב, אובמה הטיל סנקציות על איראן".

שטייניץ הוסיף: "גנץ תמך במערכת המשפט כשנתניהו היה בחקירות. כשנפתחה נגדו חקירה בפרשת המימד החמישי, הוא אמר שזה פוליטי. הוא מטיף לנו? שייטול קורה מבין עיניו".

07:58 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט על תקרית גופת המחבל בגדר המערכת בראיון לכאן רשת ב': "5 שנים אנחנו מתחנפים לחמאס, קיבלנו משהו? הפסקנו להיות הפראיירים של הארגון שמחזיק את הדר ואורון. אין דרך יפה להחזיר אותם הביתה. אם צריך לשלוח שופל כדי שחייל לא יהיה חשוף מול חמאס – אני אשלח גם אלף שופלים".

08:01 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על האפשרות שמפלגתו, ימינה, תצטרף לממשלת גנץ: "אין אפשרות כזו שעומדת על הפרק – חד משמעית, אנחנו הולכים רק לממשלת נתניהו".

בהתייחסו לעזה אמר סמוטריץ' בראיון לגל"צ: "לא ניגרר אחרי הצד השני, אנחנו נקבע את התזמון, מציאות החיים של המשוואה בינינו לבין חמאס תשתנה מהקצה אל הקצה".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וח"כ איילת שקד ביציאה מפגישה אצל ראש הממשלה היוצא נתניהו. מחר יתקיים כנס של בלוק ה-55 של הימין (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וח"כ איילת שקד ביציאה מפגישה אצל ראש הממשלה היוצא נתניהו. מחר יתקיים כנס של בלוק ה-55 של הימין (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
08:10 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ ספד לראש העיר שדרות לשעבר, אלי מויאל, שהלך אמש לעולמו. "רק לפני כמה שבועות פגשתי אותו באחד מהפאבים המקומיים בשדרות אחרי סבב הסלמה. והוא כרגיל – מחויך, מחויב. לנצח נזכור אותו כאיש אמת, אמיץ וקולם של תושבי שדרות והדרום כולו. יהי זכרו ברוך".

09:04 עריכה

מרצ עתרה לוועדת הבחירות המרכזית נגד עמותת "אם תרצו". לטענת מרצ,  הליכוד מפרה את חוק מימון מפלגות ומשתמשת ב"אם תרצו" כזרוע ביצועית לתעמולה אסורה.

בעתירה, מבקשת מרצ מיו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, לקבל צו מניעה לפעילותה של "אם תרצו" ולדרוש מהעמותה לחדול מכל "פעילות בחירות".

09:11 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התראיין הבוקר לכאן רשת ב', והתייחס לאמירתו על עליונות הרשות השופטת: "אמרתי שהמערכת הפוליטית צריכה להיות כפופה לחוק. אפשר למצוא איזונים ולעשות רפורמות, אבל מתוך שיח מכבד ולא מתוך דורסנות פוליטית. צריך מערכת שקטה ושקולה ולא מטורללת כמו היום".

על החקירה הפלילית בפרשת "הממד החמישי", אמר גנץ: "לא הצגנו שיש לנו לקוחות שמכרנו להם את המערכת, אלא שאנחנו בקשר איתם. המשטרה ישבה חודשים רבים בתוך משרדי המימד החמישי ובחדרי הפיתוח בתהליך חסוי, הכירה כל דבר בחברה וידעה שתוכל לעשות את החלק של הפיילוט ללא מכרז. אני פתוח לחקירה".

עוד הוסיף בעניין: "התלונות, אם יש כאלו, הן למנהלי הרכש של המשטרה. זה לא מצג שווא. המשטרה ידעה בדיוק באיזה שלב של פיצוח אנחנו נמצאים. אני לא בורח מאחריות, הייתי יו"ר החברה. קיבלנו את האישור של אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון באמצעות משרד הרצוג-פוקס-נאמן. בפועל לא מכרנו והחברה נסגרה".

בראיון בגל"צ התייחס לסרטונים הלועגים של הליכוד: "אינני קריין ולא למדתי משחק. אני מדבר ולעיתים שוגה בציטוטים, זה נראה לי אנושי לחלוטין. הרפש שמוטל עליי קורה רק כי אני מאיים על ראש הממשלה".

09:56 עריכה

נפתלי בנט: "אני מודיע כאן: מפלגת ימינה תישאר מאוחדת גם לאחר הבחירות ותפעל כסיעה משותפת לאורך הקדנציה הבאה".

10:12 עריכה

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הצהיר בראיון בגל"צ: "נדרוש חוק שיסדיר שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת. המצב הנוכחי, שבו יש תחבורה ציבורית בחלק מהרשויות המקומיות, הוא הפקרות".

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד בתגובה לדבריו: "אם אתם חושבים שיש הבדל בין ת"א לבני ברק, כדאי מאוד שתצביעו כחול לבן – אחרת תקבלו את גפני כראש עיריית ת"א".

10:35 עריכה

אבי בניהו, מקורבו של גבי אשכנזי: "יש דברים שאני יודע ויש דברים שלא. אני יודע שבתמלילים שבג"ץ אסר לפרסם שום אמירה של אשכנזי על הדרוזים. זה שקר נבזי". 

11:16 עריכה

ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) העלה תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם העולם החדשים מאתיופיה. "שמחה מזוקקת, ציונית וגאה. נמשיך לפעול למען אחינו".

11:31 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בכנס ראשי מועצות אזוריות והתייחס לנגיף הקורונה: "אנחנו נערכים לאפשרות של התפשטות נגיף קורונה ולאתגרים הכלכליים שהדבר הזה עשוי לייצר עבורנו. היינו הראשונים שבלמנו טיסות. ועלינו גם להבטיח אספקה של מוצרי מזון וחקלאות לעצמנו, לכל מקרה שלא יהיה".

12:11 עריכה

שר האוצר המיועד של נתניהו באם ייבחר, ניר ברקת: "בשורה ענקית ליוצאי צה"ל והשירות הלאומי. אנו נדאג לממן עבורכם שנה ראשונה באוניברסיטה".

12:24 עריכה

שר החוץ, ישראל כץ (ליכוד) בראיון ל-103FM: "אני חושב שהבעיה העיקרית היא שבני גנץ לא עומד בלחץ, נכון הוא שירת בצבא ועשה דברים, אבל באזרחות זה אחרת. התחילה החקירה ב'מימד החמישי' הוא סך הכול הולך להיחקר, הוא היה יו"ר גם אם לא מוגדר כרגע כחשוד. הדברים יותר מורכבים, דעת הקהל משתנה, הסקרים מתהפכים כי מבינים שנתניהו הרבה יותר כשיר ובשל לעמוד, ברגע הזה מתגלות תכונות הלחץ והן באות לידי ביטוי בכל מיני דרכים".

12:44 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ התייחס לקריאת מצד לפיד וגנץ שלא להצביע לרשימתו: "כל אחד מבין שמשחק בתוך הגוש זה מיותר, הם היו המפלגה הגדולה כבר פעמיים", אמר פרץ, והבהיר כי לא ילחם בכחול לבן: "אין לי כוונה להיגרר למלחמה הזאת בתוך הנגמ"ש. מספיק היה לי ניסיון עם נגמ"שים. שניים מהם דרסו אותי בהיותי חייל צה"ל ושכבתי שנתיים בבית חולים, אז מספיק לי עם נגמ"שים. מיציתי".

בראיון ל-ynet, הוסיף פרץ: "כחול לבן צריכים לעשות מאמצים להביא עוד מנדט או שניים מהימין. הם כיוונו לשם ובצדק, כי זאת הדרך להגדיל את הגוש".

12:47 עריכה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, הודיעה כי 11 הישראלים מ"ספינת הקורונה" השוהים בבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר לא יוכלו להצביע בבחירות הקרובות.

13:28 עריכה

השר יואב גלנט (ליכוד) על גבי אשכנזי ברדיו 103FM: "דו"ח מצ"ח מטלטל על פרשת אשכנזי הוגש לגנץ כשהיה רמטכ"ל, והוסתר על ידו. לפי הדו"ח אשכנזי עקב אחרי אלופים בצה"ל ושר הביטחון ברק וצותת להם. גנץ יודע היטב שאשכנזי הוליך בכחש את קציני צה"ל וחילל את כבודם. היתה התנהגות עבריינית".

13:30 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-גשר-מרצ) על דבריו של ח"כ גפני: "הפוך גפני, הפוך. המצב שבו אין תחבורה ציבורית הוא הפקרות. מניעת חופש תנועה מכל מי שלא יכולה ויכול להרשות לעצמןם אוטו, היא החרפה. תחבורה ציבורית בשבת תהיה מצומצמת ומתחשבת באזורי שמירת שבת קולקטיביים, אבל חייבת להתקיים. ואתה יודע את זה".

13:33 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התראיין לאתר N12: "המשותפת לא באה בחשבון – לא בהימנעות, לא מלמעלה, לא מלמטה. אנחנו לא נשב בשום ממשלה שאיכשהו לא משנה מבחוץ או מבפנים, בעד או בהימנעות – תהיה תלויה באחמד טיבי ובאיימן עודה".

על נתניהו אמר ליברמן: "נתניהו חוטא בחטא היוהרה – כל מי שלא איתו הוא ישר 'שמאלני', 'בן של כומר', 'בוכרי'. זה מעיד על כך שהוא נמצא בהיסטריה גדולה, מקבל החלטות לא נבונות, הוא אולי הקמפיינר הכי טוב בעולם ואיש מוכשר שתרם הרבה למדינת ישראל. אבל כרגע כל יום שהוא ממשיך – הוא רק גורע מהמורשת שלו".

13:52 עריכה

ח"כ גדעון סער התייחס בראיון לאולפן ynet לסרטון של כחול לבן שבו הושווה נתניהו לנשיא טורקיה ארדואן, וטען כי מדובר בסרטון הסתה: "הם השוו אותו לרודן, מגדולי שונאי ישראל של הדור הזה. הסרטון של הליכוד על הגמגום של גנץ הוא החמור? זו הירידה מתחת לחגורה? אני חושב שהיום נחצה קו אדום עם אותו סרטון שהשווה את ראש הממשלה לארדואן. חשוב מאוד שכחול לבן ייסוגו מהר מהקמפיין הזה, יגנזו אותו ויתנצלו".

14:23 עריכה

ח"ב יאיר לפיד , מספר 2 בכחול לבן בכנס מעריב, "אם נתניהו ינצח במנדט אחד, ישראל לא תהיה דמוקרטיה"

"כל מי ששוקל להצביע למפלגת העבודה, שייקח את זה בחשבון. זה צמוד מידי ומה שמונח על הכף הוא חשוב מידי. השאלה היחידה היא מי תהיה המפלגה הגדולה. למי יש מנדט אחד יותר. אם אתם לא רוצים שוב לקום בבוקר, לגלות שביבי ראש ממשלה לעוד ארבע שנים – אין לכם שתי אלטרנטיבות. יש רק אחת. רק כחול לבן", דברי לפיד.

15:13 עריכה

רגע לפני הבחירות, ב"מאקו" יצרו חידון ויזואלי הבוחן היכרות עם 120 חברות וחברי הכנסת.

15:55 עריכה

בש"ס זועמים על ראש הממשלה נתניהו על כך שביקר במוסד החרדי "תורה והוראה" בתל אביב. לדברי גורמים במפלגה, על נתניהו היה ללכת ליישובים בפריפריה, שבהם היו שיעורי השתתפות נמוכים – ולעודד אותם להצביע לליכוד. אותם גורמים גינו את הביקור של נתניהו ימים ספורים לפני הבחירות, והזכירו את פעילותו של יושב ראש ש"ס דרעי למענו.

מהליכוד נמסר שנתניהו מעריך את דרעי ושהביקור היה סגור לתקשורת.

שלט בחירות של ש"ס (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
שלט בחירות של ש"ס בצפת, אשתקד (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
16:27 עריכה

ועדת הבחירות קיימה תדרוך לאמצעי התקשורת, אחרון לפני הבחירות שייערכו ביום שני הקרוב.

בישראל, לפי נתוני משרד הבריאות, כ-1,400 אזרחים הנתונים בבידוד ביתי. בהתאם לצו של משרד הבריאות, הם יוכלו להצביע בבחירות ב-12-10 קלפיות ייעודיות שיוצבו ברחבי הארץ, בתנאי שאין להם תסמינים כמו יום גבוה ושיעול. אוהלי הקלפי הייעודיים יוקמו באזורים שאינם הומי אדם, למשל חניונים, כדי לא לסכן את הציבור.

אזרחים אלה יוכלו להגיע לקלפי ברכב פרטי בלבד. בדרך עליהם לעטות מסכה על פניהם. כל מצביע יקבל ערכה הכולל עט חד פעמי, שבו יעשה שימוש. אוהלי הקלפי הללו יכילו שני חלקים נפרדים, שביניהם תהיה חציצה. בצד אחד ועדת הקלפי, ובצד השני הבוחר. ההצבעה תיעשה במעטפות כפולות, בדומה להצבעה בבסיסי צה"ל ובבתי חולים.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, הזהירה מפני הפצה של דיווחים שקריים ביום הבחירות על רקע התפשטות נגיף הקורונה.

עדס חזרה על כך שמס' הפקחים בבחירות אלה יהיה גבוה מבעבר, ויעמוד על 5,000. בשונה מבעבר, הפקחים יהיו רשאים לצלם ללא היתר מראש, אם ייתקלו בחשד לעבירה על טוהר הבחירות. לדבריה, חסרים כיום כ-1,000 מפקחים.

17:05 עריכה

314 לוחמים ומפקדים, ששירתו ביחידות המובחרות סיירת מטכ"ל ושייטת 13, פנו לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וקראו לו שלא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות שיש עימן קלון. בין החותמים – אהוד ברק, עמירם לוין, עמי אילון, תמיר פרדו.

"כל אחד מאיתנו בחר לשרת בתפקיד לוחם, לסכן את חייו, בידיעה ברורה שמפקדיו הם אנשים ישרי דרך… מי שיושב על ספסל הנאשמים בבית המשפט ונדרש להוכיח את חפותו – חזקה עליו ששיקוליו אינם בהכרח נקיים", נכתב במכתב.

17:31 עריכה

ראש רשימת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הודיע שימסור הערב "הצהרה מיוחדת". בראיון לרפי רשף שב בן גביר על אמירתו שאין בכוונתו לפרוש מהתמודדותו בבחירות.

17:43 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס הערב לחקירת "המימד החמישי". בראיון ליעקב אילון בחדשות 13 אמר ברק – שהעיד על עצמו כבעל ניסיון בחברות סטארט-אפ – שעל פי רוב, כשחברות הזנק פונות למשקיעים, אין להן מוצר ביד. "זה ייגמר בהערה משמעתית לאיזה שוטר שלא בדק את הנתונים", העריך ראש הממשלה לשעבר.

ברק נמנע – אף שנשאל על כך – מלעסוק בגבי אשכנזי ובפרשת הרפז. הוא אמר שכשמינוי אשכנזי לשר בממשלה יהיה על הפרק, אז יתייחס לדברים. עוד אמר ברק שבכוונתו לבחור בעבודה-גשר-מרצ.

18:34 עריכה

ראש רשימת עוצמה יהודית איתמר בן גביר צילם ללא אישור באולמה של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, רבקה פרידמן פלדמן, שעומדת בראש הרכב השופטים שישפוט את נתניהו – כך פרסם יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז".

בתחילת השבוע צילם בן גביר סרטון תעמולה, ובו תקף את מערכת המשפט. "צריך שיהיה מי שייאבק בחונטה המשפטית, במערכת שרודפת את נתניהו", אמר.

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה שאינם מכירים את פרטי המקרה, ושבן גביר לא פנה לקבל אישור לצלם במקום כמתחייב בדין.

19:14 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ערך היום כנס בחירות בטמרה. זהו כנס הבחירות היחיד שערך יושב ראש הליכוד לציבור הערבי. לפי הדיווחים בתקשורת, באירוע נכחו עשרות אזרחים.

נתניהו תקף את הרשימה המשותפת והבטיח לפתוח תחנות משטרה עוד עשר תחנות משטרה ביישובים ערביים. מחוץ לכנס הפגינו מוחים, שהתנגדו לכנס של נתניהו.

19:25 עריכה

יושב ראש דגל התורה משה גפני אמר כי איננו שולל ישיבה בקואליציה עם ישראל ביתנו. "אם נצטרך לשבת עם ליברמן, נלך לשאול את גדולי התורה, ולפי זה נפעל. אנחנו לא יכולים להצהיר כרגע הצהרות בעניין שלו". דבריו של חבר הכנסת פורסמו באתר "סרוגים".

אמירתו של גפני סותרת דברים שאמר השבוע יושב ראש אגודת ישראל יעקב ליצמן, שפסל בראיון בערוץ כנסת ישיבה באותה הקואליציה עם ליברמן.

משה גפני (מימין) ויעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)
גפני (מימין) וליצמן בכנסת, 2017 (צילום: פלאש 90)
19:36 עריכה

ראש רשימת עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר שיסיר את מועמדותו לכנסת אם יעמוד נתניהו בשישה תנאים:
(1) פינוי חאן אל אחמר עד יום שישי אחר הצהריים;
(2) ביטול הסכמי אוסלו;
(3) הפסקת התשלומים לחמאס;
(4) הוצאת השופטים מהוועדה למינוי שופטים;
(5) סגירת רחבת המשפחות בכותל;
(6) הוצאת הוואקף מהר הבית.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בן גביר בירושלים, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:16 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ תקף הערב את ראש הממשלה נתניהו. גנץ אמר שנתניהו מפיץ עליו שקרים. יושב ראש כחול לבן סיפר שנתניהו הציע לו לפני שנה וחצי להתמנות לשר הביטחון ולהצטרף לליכוד. "אתה עושה פשע שנאה נגד החברה והדמוקרטיה הישראלית", אמר גנץ בפנייה לנתניהו, כשנשא דברים בכפר המכבייה.

21:08 עריכה

ס', שעבדה יותר מחמישה חודשים בבית ראש הממשלה, הגישה תביעה בסך 650 אלף שקלים נגד שרה נתניהו – כך דיווח הערב גיא פלג בחדשות 12. ס', בשנות החמישים לחייה, עזבה את בית ראש הממשלה בנובמבר 2019. בתביעתה היא טוענת, בין היתר, להתעמרות בעבודה ולהעסקה פוגענית.

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו בבית הדין לעבודה בנובמבר האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביומן שמנהלת ס' היא כתבה: "שכחתי לזרוק את השקית זבל של יום חמישי שנמצאת מאחורי הווילון… היא צרחה עליי… אומרת שאני מלוכלכת, טיפשה ומושתלת. לא, גברת נתניהו, אני לא טיפשה ולא מפגרת ולא מושתלת…". בהזדמנות אחרת כתבה: "…בצהריים קיבלה קריזה, נשכבה על הרצפה, צרחה וצרחה כמו מטורפת, רעדה מעצבים, התגלגלה על הרצפה, וכל זה אומרת שזה בגללי".

פרקליטה של ס', עורך הדין אופיר שמשון אמר שלמרשתו "יומן אישי מפורט, הקלטת שיחות והתכתבויות עם גורמים שונים במשרד ראש הממשלה המודעים להתעמרות החמורה של הגברת נתניהו".

מהליכוד נמסר שמדובר ב"כתבה רכילותית, שקרית ומרושעת בעיתוי מתוזמן של ערב הבחירות, שמטרתה לפגוע בהצלחת הליכוד בבחירות".

21:43 עריכה

בליכוד הגיבו לדבריו החריפים של גנץ נגד נתניהו הערב: "קוראים לו להירגע, לשתות כוס מים".

22:06 עריכה

עורך הדין יוסי כהן, המקורב לבני משפחת נתניהו, שכר שירותי ריגול בניסיון להשיג מידע מביך על יושב ראש כחול לבן, בני גנץ – כך חשף הערב גור מגידו ב"דה מרקר".

כהן פנה לידידו, החוקר הפרטי צביקה נווה, מבעלי חברת המודיעין CGI Group, בבקשה שיעזור לו לאתר מידע קונקרטי, שלהערכתו, יפגע בגנץ. חברה פרטית היא שנשאה בעלויות, שעמדו על מאות אלפי שקלים.

יוסי כהן (צילום: פלאש 90)
כהן, אשתקד (צילום: פלאש 90)
22:10 עריכה

אחרי שבליכוד טענו שגנץ נראה לא רגוע, בכחול לבן לא נשארו חייבים.

22:30 עריכה

כחול לבן קוראת להצביע לה ולא לעבודה-גשר-מרצ, שתוקפת בחזרה.

22:40 עריכה

שר המשפטים אוחנה קרא לציבור להגיש בקשות למחיקת רישום פלילי בשל אישי בקנאביס. בכחול לבן הגיבו בלגלוג ליוזמה.

22:46 עריכה

חבר לשעבר בוועדה למתן היתרים תוקף את החלטת ועדת ההיתרים – לדון מחדש בבקשת נתניהו לקבל היתר למימון הוצאותיו המשפטיות.

לפי דיווח בחדשות 13, אם תאושר בקשת נתניהו, תגיש התנועה לטוהר המידות עתירה נגד ההחלטה.

22:50 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, הורה לעבודה-גשר-מרצ להסיר עד מחר (חמישי) בשעה 18:00 את הפרסומים בהם נראית תמונתו של גנץ, או, לחילופין, להוסיף להן הבהרה. בנוסף על הרשימה לשלם לכחול לבן 4,000 שקלים.

סגירה