נחשפה שיחה של נתניהו עם הרב שהקליט את היועץ של גנץ

הליכוד: אף אחד לא הכריח את היועץ לחשוף את האמת ● לפיד: נתניהו שיקר ופועל בשיטות מאפיה ● בן גביר ממשיך במירוץ ● חבר קלפי מטעם הליכוד יועמד לדין על זיוף הצבעה שנחשף ב"זמן ישראל" ● נתניהו מתנער מדברי דנון על סנדרס ואשל על מצביעי הליכוד ורגב ● גנץ מאשים את הליכוד בהפצת שמועות על קורונה בקניון גבעתיים

בנימין נתניהו בכנס בחירות של הליכוד בירושלים, ב-26 בפברואר 2020 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
בנימין נתניהו בכנס בחירות של הליכוד בירושלים, ב-26 בפברואר 2020
07:02 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מדבריו של עוזרו, נתן אשל, שפורסמו אתמול. בהקלטה, שפורסמה אמש בקשת 12, ובה נשמע אשל מכנה את מירי רגב "בהמה" ואומר ש"המחנה שלנו", "הלא אשכנזי", מתאחד סביב השנאה.

07:11 עריכה

עד השעה 19:00 בערב יסתיימו כל שידורי תעמולת הבחירות – כך נקבע על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת. שידורי התעמולה החלו ב-17 בפברואר.

07:28 עריכה

ראש הממשלה נתניהו רמז שחברי כנסת מחוץ לבלוק הימין יחברו אליו אחרי הבחירות. בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב', ששודר הבוקר, אמר נתניהו ש"גדי יברקן הוא לא היחיד" – בהתייחס לחבר כחול לבן, שעזב את מפלגתו והצטרף לליכוד. כשנשאל על כך עוד אמר: "אני לא אומר שמות".

07:47 עריכה

עוזרו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל, הגיב על פרסום דבריו, שבהם נשמע מכנה את מירי רגב "בהמה" וטוען שהציבור "הלא אשכנזי" מונע משנאה.

אני סבא גאה לנכדים מרוקאים. אני מתבייש בהתנהגות של שנים רבות של השבט הלבן ופגיעתם במורשת הנפלאה של בני עדות המזרח. בני עדות המזרח צודקים בכעסם והראשון לזהות זאת ולהודות בטעות היה מנחם בגין. הוצאו קטעים ומילים מהקשרם רק כדי לפגוע בליכוד.

נתן אשל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אשל בכנסת במאי האחרון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
08:25 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית תפעיל מחר 14 קלפיות ייעודיות עבור אזרחים הנתונים בבידוד ביתי בשל חשש שנדבקו בנגיף הקורונה. הקלפיות יוצבו בירושלים, תל אביב, חיפה, נתניה, באר שבע, אשקלון, חולון, צפת, עפולה, אילת, ראש העין, מודיעין וכפר סבא.

אוהל ייעודי עבור מצביעים, שנתונים בבידוד ביתי מחשש שהם נשאים של נגיף הקורונה (צילום: Ariel Schalit, AP)
אוהל ייעודי עבור מצביעים, שנתונים בבידוד ביתי מחשש שהם נשאים של נגיף הקורונה (צילום: Ariel Schalit, AP)
08:39 עריכה

פרקליטו של יאיר נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, הגיב על קביעת בית משפט השלום, שפסק שעל בנו של ראש הממשלה לשלם כרבע מיליון שקלים לעורך לשעבר של "וואלה!", אבי אלקלעי: "מדובר בתעלול בחירות". עוד אמר כהן: "תוגש בקשה לביטול פסק הדין, ואני משוכנע שהוא יבוטל".

אמש פורסם שהרשם הבכיר אבי כהן מבית משפט השלום בתל אביב קיבל את טענות אלקלעי לאחר שלא הוגש כתב הגנה מטעמו של נתניהו. בכתב התביעה נטען, בין היתר, שנתניהו הפיץ בפייסבוק פרסום, שלפיו, אלקלעי נשתל ב"וואלה!" על ידי קרן וקסנר.

יאיר נתניהו (צילום: FLASH90)
נתניהו בבית משפט בתל אביב ב-2018 (צילום: פלאש 90)
08:43 עריכה

לקראת הבחירות שייערכו מחר, התחבורה הציבורית הבין-עירונית ברחבי הארץ תפעל בחינם החל מהשעה 20:00 הערב ועד תום פעילותה מחר.

09:45 עריכה

בימים האחרונים העניק ראש הממשלה נתניהו – כמו יריבו גנץ – שורה של ראיונות לתקשורת. בשעות האחרונות זוכים משפטים אחדים שאמר נתניהו אתמול בראיון לרינה מצליח לתשומת לב ניכרת, בעיקר בעקבות מאמר של יוסי ורטר ב"הארץ". ראש הממשלה אמר שהוא מצפה להכחשה מהנהלת בתי המשפט לכך שהשופטים שישפטו אותו הם שמאלנים.

10:29 עריכה

היומון "המבשר", המזוהה עם אגודת ישראל, השווה בין יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לצורר הנאצי אדולף היטלר. במאמר המערכת שפורסם היום תחת הכותרת "א-נקמה אין ליברמן" נקרא הציבור לצאת להצביע ליהדות התורה כנקמה ביושב ראש ישראל ביתנו. כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז".

העיתון, שיוצא לאור משנת 2009, נמצא בבעלות משפחתו של חבר הכנסת מאיר פרוש, מס' 3 ברשימת יהדות התורה.

10:43 עריכה

בשונה מקודמו בתפקיד, חנן מלצר, יושב ראש הנוכחי של ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל, נמנע מלהתראיין לתקשורת כדי להעביר את מסריו. הערב, בתום המהדורות המרכזיות בערוצים כאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוץ 20 ישודרו, כנדרש בחוק, דבריו של הנדל לציבור.

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ניל הנדל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הנדל בכנסת בדצמבר האחרון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
11:02 עריכה

החברה "ארמור אי-טי אנד סקיוריטי" היא זו שמימנה את עבודת הריגול, שביצעה קבוצת CGI בהזמנת יוסי כהן, אחר מידע בעניינו של בני גנץ. החברה, בבעלותו של רפאל (ולדיסלב) וייצמן, נוסדה בינואר האחרון, שלושה שבועות לאחר פיזור הכנסת ה-20, והיא זו שנשאה בעלויות של מאות אלפי שקלים, שנדרשו עבור שירותי הריגול. כך פרסם הבוקר גור מגידו ב"דה-מרקר".

בכחול לבן פנו בשבוע שעבר למבקר המדינה בדרישה לפתוח בחקירה נגד הליכוד ונתניהו בגין עבירה על חוק מימון המפלגות בעקבות חשיפת פעולות הריגול. עורך הדין כהן, המקורב לנתניהו, הוא שיזם את הקשר עם CGI, שעם אחד מבעליה – צביקה נווה – הוא מיודד. וייצמן סירב להשיב לשאלות שהופנו אליו.

11:31 עריכה

חבר הכנסת יועז הנדל מאיים לתבוע את המגיש אלירז שדה אם לא ימחק ציוץ שפרסם ויתנצל על דבריו בתוך שעה. שדה כתב שהנדל אמר בכאן רשת ב' ש"מצביעי נתניהו מונעים מתוך שנאה", ואילו הנדל טוען שאמר: "הם לא מונעים משנאה, הם אנשים טובים, ישראלים טובים, פטריוטים, שלצערי יש כאלה שמנסים להניע אותם דרך שנאה". הנדל שיגר לשדה התראה לפני תביעה וכתב שאם דרישותיו לא ימולאו, יגיש תביעת דיבה.

אלירז שדה (צילום: תומר נויברג)
שדה בכינוס של הליכוד ברמת גן במרץ האחרון (צילום: תומר נויברג)
11:35 עריכה

איתמר בן גביר אמר שבלילה הושגה הסכמה עם בכיר בליכוד על פרישת עוצמה יהודית, אולם הבוקר חזר בו נתניהו מההחלטות שהתקבלו, לכן רשימתו תוסיף להתמודד בבחירות לכנסת.

לפי ההבנות, נקבע שמאי גולן, מס' 34 ברשימת הליכוד, תשמש כנציגת עוצמה יהודית בכנסת. בנוסף יתחייב נתניהו לפנות את חאן אל אחמר תוך שישה שבועות. הליכוד יתחייב להוריד את אחוז החסימה. וכן תפעל המפלגה לבטל את הסעיף, שמכוחו נפסלה מועמדותם לכנסת של מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

מאי גולן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
גולן בכנסת במאי האחרון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
12:04 עריכה

המגיש אלירז שדה מחק את הציוץ שאותו דרש יועז הנדל שיסיר. חבר הכנסת תבע מהמגיש למחוק ציוץ, שבו כתב שהנדל אמר ש"מצביעי נתניהו מונעים מתוך שנאה". במכתב התראה מטעמו של הנדל – שבו הבהיר שאמר ש"הם לא מונעים משנאה, הם אנשים טובים, ישראלים טובים, פטריוטים, שלצערי יש כאלה שמנסים להניע אותם דרך שנאה", ולא כפי שטען שדה – נדרש השדרן גם להתנצל על דבריו.

12:16 עריכה

שרה נתניהו הגישה הבוקר תביעת נגד ס', שעבדה בבית ראש הממשלה וטענה שנתניהו התעללה בה. באמצעות עורך הדין יוסי כהן תובעת אשת ראש הממשלה את ס' על פגיעה בפרטיות, הפרת הסכם סודיות ולשון הרע.

בשבועות האחרונים פרסמו דנה ויס וגיא פלג בחדשות 12 עדויות של ס', התובעת את נתניהו. בין היתר סיפרה ס' שנתניהו צרחה עליה וקיללה אותה.

12:20 עריכה

לקראת הבחירות מחר, צה"ל יטיל הלילה סגר על יהודה ושומרון והמעברים לרצועת עזה ייסגרו.

12:33 עריכה

אחרי שאיתמר בן גביר סיפר על המשא ומתן הכושל להסרת מועמדותו, בליכוד קוראים לו לפרוש מהתמודדותו.

12:40 עריכה

עשרים אזרחים הגישו היום תביעה בסך מיליון שקלים נגד הליכוד וחברת "אלקטור" בטענה שפרטיותם נפגעה. לדברי התובעים, המפלגה והחברה פגעו בפרטיותם כשעשו שימוש במידע אישי שלהם. כך דיווח דניאל דולב ב"וואלה! ניוז".

התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בהרצליה, נעשתה אחרי שהיישומון של "אלקטור" אפשר למשתמשים רבים להיחשף למידע אישי על בעלי זכות הצבעה.

12:54 עריכה

בניגוד לטענת יאיר נתניהו, מסמכים מעידים שכתב התביעה של אבי אלקלעי נגדו – נמסרה לו. כך דיווח אור רביד ב-N12. עורך הדין יוסי כהן, המייצג את בנו של ראש הממשלה, אמר היום שהתביעה שהגיש עורכו לשעבר של אתר "וואלה!" לא הגיעה למרשו. אולם, לפי פרסום ב-N12, ישנם אישורים המוכיחים שהמסמך נמסר.

אתמול פסק בית המשפט שעל נתניהו, שלא הגיש כתב הגנה, לשלם לאלקלעי כרבע מיליון שקלים, כפיצוי, בין היתר, על כך שטען שהעיתונאי הוא מושתל של קרן וקסנר.

בנוסף, בשעות האחרונות זוכה לתהודה רבה ציוץ המעיד שנתניהו ידע על התביעה.

12:56 עריכה

נתן אשל התנצל בפני מירי רגב. בהקלטה ששודרה אתמול בחדשות 12 נשמע עוזרו של נתניהו מכנה את השרה "בהמה". בראיון בגלי צה"ל אמרה היום רגב שאשל התקשר אליה הבוקר, התנצל ואמר שדבריו הוצאו מהקשרם.

13:02 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית הגדילה ל-16 את מספר הקלפיות הייעודיות שישמשו אזרחים הנתונים בבידוד ביתי מחשש שנדבקו בקורונה.

13:07 עריכה

לפי דיווח של דפנה ליאל מחדשות 12, מי שניהל את המשא ומתן עם איתמר בן גביר לגבי פרישת עוצמה יהודית מהתמודדותה לכנסת הוא יושב ראש סיעת הליכוד, מיקי זוהר, וזו הייתה יוזמה עצמאית שלו.

13:46 עריכה

עד המדינה ניר חפץ סיפר בחקירתו במשטרה שראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, גיל שפר, אמר לו, שבכל נסיעה מוצמד לשרה נתניהו אדם שמגהץ את כרטיס האשראי עבורה. לדברי חפץ, שפר סיפר שבצרפת מילא את התפקיד הזה חבר הפרלמנט מאיר חביב. חפץ אמר לחוקרו ש"מאיר חביב הביא כמות מתנות יותר גדולה ממה שאתה חולם שיש לך בחומרים של מילצ'ן". כך חשף חיים לוינסון ב"הארץ"

עוד סיפר חפץ, שכשהיה עורך "7 ימים" נפגש עם נתניהו, והאחרון אמר לו שהוא מודע להסתייגותו של נוני מוזס מפרסום מהדורת סוף השבוע של "ישראל היום". נתניהו, אמר לחפץ את הדברים, אחרי שהעיתונאי סיפר שמוזס נתן את ברכתו לפגישה ביניהם. נתניהו אמר לחפץ שיוכל לשכנע את שלדון אדלסון להוציא רק 90-80 אלף עותקים בימי שישי.

מהליכוד נמסר בתגובה שמדובר ב"שקרים מכפישים, גסים ומרושעים, שלא במקרה מתפרסמים ערב בחירות".

13:51 עריכה

בני גנץ: "תועמלני הליכוד" קידמו את הדיווח השגוי שהתפרצה קורונה בגבעתיים, כי זהו מעוז של כחול לבן.

שיטת הקורונה: כך מתכוון נתניהו למנוע מכם לצאת ולהצביע – אני מבקש שתקראו ותשתפו.הבוקר התפרסמה ידיעה על חשד לקורונה…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום ראשון, 1 במרץ 2020

14:19 עריכה

השרה לשעבר לימור לבנת מתנערת מקמפיין, המתפרסם, לדבריה, על ידי כחול לבן, ובו נטען שהיא אמרה שלא תצביע לליכוד.

14:23 עריכה

הליכוד הגיב לטענת גנץ, שאנשיהם קידמו את דיווח שגוי על התפרצות קורונה בגבעתיים כי זהו מעוז של כחול לבן –

14:48 עריכה

הערב בסביבות השעה 17:00 ישודר בווידאו נאומו של ראש הממשלה נתניהו בוועידה של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, ובסביבות 17:30 ישודר נאומו של יושב ראש כחול לבן גנץ.

14:52 עריכה

העיתונאי יגאל גואטה מתאגיד השידור כאן תקף את ראש הממשלה נתניהו לאחר שפורסמה הקלטה ובה דברים בוטים של עוזרו, נתן אשל.

מהתאגיד נמסר בתגובה שדבריו של גואטה יועברו לבחינת ועדת האתיקה.

15:06 עריכה

גנץ ואשכנזי מסיירים בקניון גבעתיים, לאחר שמשרד הבריאות הודיע שהכל בסדר ואין בעיה להגיע לקניון. מוקדם יותר היום נסגרו שתי קומות בקניון מחשש שאדם שנדבק בנגיף וחש ברע שוהה במקום. לדברי גנץ, מדובר בחלק מהניסיון של "תועמלני הליכוד" לשבש את יום הבחירות.

קודם לכן, במסיבת עיתונאים בכפר המכבייה אמר גנץ, כי הוא לא יופתע "אם יעשו כל מאמץ שהוא לא באזור החיוג האתי לשבש את הבחירות. אני קורא לציבור לצאת להצביע בהמוניו או כל אחד לפי תפיסותיו. אני מקווה שמערכת הבריאות יודעת לתת פתרונות דמוקרטיים לכאלו שנמצאים בבידוד ושוועדת הבחירות המרכזית תעשה הכל להבטיח בחירות תקינות. משרד הבריאות צריך להוציא הודעות ברורות ולא לאפשר לאף אחד להפיץ היסטריה ביום הבחירות".

15:21 עריכה

שגריר ישראל באו"ם דני דנון תוקף את המועמד הדמוקרטי בפריימריז בארה"ב ברני סנדרס, בצעד חריג של התערבות בהליך הפוליטי שם.

בנאומו בוועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, דנון אמר ש"לא רוצים את סנדרס כאן באיפא"ק ולא בישראל. מי שקורא לראש ממשלת ישראל 'גזען' הוא שקרן או בור, או שילוב מסוכן של השניים".

15:31 עריכה

משרד הבריאות פרסם בדקות האחרונות הנחיות הצבעה בצל התפשטות נגיף קורונה, שבגללו 5,630 מצביעים נמצאים בבידוד וחלקם הקטן גם חולים.

המשרד מבהיר שהקלפיות הרגילות בטוחות ואפשר להצביע בהן, למבודדי בית יש קלפיות מיוחדות ואסור להם להגיע לקלפי רגילה. המשרד אומר שהוא בקשר עם המבודדים. מי שמבודד וגם חולה לא יכול להגיע לשום קלפי. מעבר לכך, עובדי הקלפיות צריכים להקפיד על היגיינה ולא נדרשים להתמגן.

15:38 עריכה

אריה דרעי הגיע לברית נכדו החדש, יאיר, והזהיר מממשלה חדשה שתגרום לכך ש"אנשים יפחדו ללכת עם כיפה ברחוב, יצטרכו ללכת עם קסקטים כמו באירופה".

במקרה שהימין לא ישיג 61 מנדטים, דרעי אומר כך:

"אז יש ממשלה של שמאל ליברמן והרשימה המשותפת, אין משהו אחר תכניסו לראש, לא יהיה בחירות רביעיות. זה או ממשלת ימין בראשות נתניהו עם ש"ס חזקה או ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת וליברמן".

אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)
אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)
15:50 עריכה

גנץ מאשים את נתניהו שמכר את הליכוד לכהניסטים והליכוד מאשים את גנץ שמכר את המדינה ל"תומכי טרור".

16:23 עריכה

יו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, הורה לליכוד לידע את כחול-לבן, היכן לוחות המודעות בהן מופיעה תמונתו של גדי יברקן על שלטים של כחול-לבן. הליכוד עתר לוועדת הבחירות בטענה של הפרת כללי התעמולה מצד כחול-לבן, לאחר שהתגלו מודעות בהן מופיע יברקן, שערק לליכוד לאחר בחירות מועד ב'.

הנדל דחה גם עתירה של הליכוד נגד "הברית הישראלית", שעיקר פעילותה עידוד הצבעה בבחירות, ולא קיבל את הטענה שהגוף הזה מסייע לגנץ באופן ישיר

בהחלה נוספת, השופט קיבל את עתירת עוצמה יהודית, להסיר שלטים שעליהם נכתב "אין פתקים מיותרים, מצביעים על בטוח", ולא ניתן בהם גילוי נאות לגוף הפוליטי שעומד מאחוריהם.

עוד החליט הנדל להורות על הסרת דף הפייסבוק "איתמר בן גביר הוא אחמד טיבי", וזאת בהתאם לעתירה של בן גביר ועוצמה יהודית.

16:38 עריכה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שלח מכתב למנכ"ל האוצר, ובו הוא מבקש להעביר לאל-על 50 מיליון שקל כהלוואה מקרן הסיוע לעסקים במצוקה. זאת, בעקבות האירוע החיצוני של התפשטות נגיף קורונה, בעקבותיו בוטלו קווי תעופה ולקוחות שביטלו הזמנות. אל הודיעה שבכוונתה לפטר 1,000 עובדים בגלל המשבר.

אל-על כבר פיטרה השבוע 50 טייסים שנמצאים במהלך הכשרה ועוד 14 שהיו אמורים להתחיל את ההכשרה בקרוב. בנוסף, פוטרו גם דיילים שנמצאים במהלך הכשרתם ובוטלו קורסים עתידיים.

17:10 עריכה

זה כבר סוג של סגרה: נתניהו מתנער, לפחות למראית עין, מדברים שאומרים מקורביו או כאלה שכפופים לו. הפעם הקודמת היתה הקלטות נתן אשל, והיום תורו של דני דנון, השגריר באו"ם, שאמר שברני סנדרס בור ושקרן.

17:18 עריכה

נתניהו מגיב בראיון לגלי צה"ל על האמירות של נתן אשל, (קמפיין השנאה עובד, מירי רגב בהמה):

"גיניתי את זה … כל ההתעסקות באמירה שנועדה להסיח את הדעת מהאמירה של עמיר פרץ שגנץ יקים ממשלת מיעוט … חשבתי שצריך לדבר גם על מירי שעושה עבודה נפלאה בתור שרה בליכוד, הכל קישקוש, אנחנו השחורים והם הלבנים, הם תרבות הקונצרטים ואנחנו תרבות הדרבוקות, איך אמר יאיר לפיד, הם מגעילים, צואות, בעברית משובחת, מי מדבר ככה? זה אנחנו? זה הכל ניסיון להסיח את הדעת. הדברים של אשל הם דברים דוחים ואמרתי לו שהוא חייב להתנצל".

"ישראל בכר המציא את המותג כחול-לבן והוא אומר המוצר שאני מנסה למכור לציבור פגום".

בהקשר לדברים של ליברמן, שטען שנתניהו אמר לירדנים שלא יהיה סיפוח בבקעה, נתניהו אמר כך: "ליברמן אומר עוד דבר שקר … הוא ילך עם השמאל … אני וטראמפ סיכמנו על החלת הריבונות עם גמר המיפוי, ברגע שזה יהיה זה יהיה אז מה אתה חושב שטראמפ משטה?"

בהקשר לדבריו אתמול לרינה מצליח לגבי השופטים במשפטו, כאילו הם שמאלנים, נתניהו אמר שכוונתו היתה "שמה שכתבו, קלמן ליבסקינד, שהשופטים הם שמאלנים שנבחרו בקפידה, לא נכון".

17:35 עריכה

איתמר בן גביר יכנס הערב מסיבת עיתונאים ב-19:30. מוקדם יותר דווח שהמגעים בינו לליכוד על הסרת מועמדותו לא צלחו. עדיין קיים סיכוי שהפעם הוא יודיע על פרישה ויוסיף חצי מנדט לגוש הימין.

18:24 עריכה

הפרקליטות החליטה להעמיד לדין חבר ועדת קלפי מטעם הליכוד, על ניסיון לזיוף הצבעה בקלפי בפורדיס, שנחשף לראשונה ב"זמן ישראל".

הפרקליטות מאשימה את סבר בוואכני, שהיה חבר קלפי בבית ספר אל סדיק בפורדיס. במהלך יום הבחירות לכנסת ה-22, בוואכני ניצל את העובדה שחברי הקלפי האחרים יצאו מהחדר וסגרו את הדלת, ובזמן הזה הטיל לתוך הקלפי 56 מעטפות הצבעה חתומות בחתימות מזויפות ובהן פתקי הצבעה.

לפי כתב החשדות, הוא ניסה להטיל לתוך הקלפי עוד 230 מעטפות. בשל כך הוא יואשם, בכפוף לשימוע, בהפרעה למהלך הבחירות, הצבעה שלא כחוק, ניסיון להצבעה שלא כחוק ושימוש במסכים מזויפים. התיק נחקר על ידי מחוז חוף והועבר לפרקליטות מחוז חיפה.

18:54 עריכה

יו"ר הכנסת נותן כתף במירוץ ל-61. גם אבנר נתניהו.

19:53 עריכה

איתמר בן גביר הודיע שלא יפרוש מהמירוץ, עוצמה יהודית תתמודד בבחירות. "אנחנו כאן כדי להישאר … בלעדינו לא תהיה ממשלה ימנית", אמר בהצהרה לתקשורת לפני מספר דקות.

20:11 עריכה

הקלטות הרב ונתניהו נחשפות ב-N12: השיחה התקיימה ביום רביעי שעבר, ובה נשמעים מספר אנשים לרבות הרב גיא חוברה עצמו, שהקליט את ישראל בכר, יועצו של גנץ, שאמר לרב שאין לגנץ אומץ לתקוף באיראן ושהוא סכנה לישראל. השיחה בין הרב ליועץ התקיימה במהלך פברואר, כאשר בכר הגיע להתייעצות אישית ולא ידע שהוא מוקלט.

יום לפני פרסום הקלטת, התקיימה שיחה שהשתתפו בה הרב ואחרים כאמור, ובה הם שוחחו עם נתניהו, לכאורה, על האופן שבו תועבר השיחה לתקשורת, והובטח שם שישראל בכר ישמע בקולו, "בלי טשטוש". שומעים את הנוכחים פונים לראש הממשלה:

"לא מדברים על טשטוש של ישראל, ברור שישראל צריך להיות בקולו", מבטיחים אנשי הרב לנתניהו.

לקראת סוף השיחה הם מסכמים לשוב ולדבר:

"ראש הממשלה, אנחנו נעשה את זה".

אתמול אמר נתניהו בראיון לרינה מצליח שהוא עצמו לא דיבר עם הרב על הקלטת.

20:34 עריכה

יאיר לפיד מגיב להקלטות נתניהו והרב חוברה שנחשפו הערב:
"זה לא ייאמן. נתניהו הוא שקרן שמשתמש בשיטות של מאפייה כדי לגנוב שלטון בישראל. מחר אנחנו נעשה לזה סוף".

20:42 עריכה

5,630 שוהים בבידוד ביתי בישראל. הם לא חולים או נושאים את הנגיף בהכרח, (כאלה יש 7).

המבודדים יצביעו ב-16 קלפיות ייעודיות שיאויישו בכ-100 אנשי מד"א. הקלפיות הוצבו באוהלים ייעודיים ברחבי הארץ, והן יפעלו מחר בין השעות 10:00-17:00, מבלי שהמצביעים המבודדים יבואו במגע עם המצביעים בקלפיות הרגילות.

21:13 עריכה

עמית סגל מבטיח לחשוף את המקור להקלטת שיחת הרב חוברה ונתניהו שפורסמה הערב.

21:30 עריכה

בליכוד לא מתרגשים מפרסום הקלטת השיחה בין נתניהו לרב שהקליט את היועץ של גנץ. מהשיחה הזו עלה בבירור שראש הממשלה היה מודע להקלטה לפני פרסומה ואף היה מעורב בדיון על אופן העברתה לתקשורת. הליכוד בתגובה:

אף אחד לא הכריח את יועצו הבכיר של גנץ לחשוף את האמת ש"גנץ מפחד לתקוף באיראן ומהווה סכנה לעם ישראל". כל הקשקושים מסביב הם ניסיון להסיח את הדעת מהסיפור המטלטל הזה.

21:35 עריכה

רקטה התפוצצה בשטח רצועת עזה אחרי ניסיון ירי לישראל.

21:40 עריכה

בכירה בגלי צה"ל שלחה מייל לחייליה ובו הכיתוב רק לא ביבי באקרוסטיכון. נתניהו עצמו שיתף את הסיפור עם עוקביו.

22:25 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית הורתה לליכוד לחדול להפיץ הודעות קוליות וסרטונים של ראש הממשלה בהן הוא מצטט סקרים על מצבו של הליכוד, בניגוד לכללים האוסרים הפצת סקרים בסמוך ליום הבחירות.

22:58 עריכה

נתניהו ואשתו התפללו הערב בכותל בירושלים. בכחול-לבן ינסו מחר להמריץ את הבוחרים במדינת תל אביב לצאת להצביע.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
הערות לענין יומן הבחירות האחרון. 1. נתניהו כדרכו,לא השיב תשובה ענינית להודעתו של ליברמן כי נתניהו הודיע דרך אישיות בטחונית למלך ירדן כי הודעת הסיפוח שהצהיר היא למטרות בחירות בלבד. 2.... המשך קריאה

הערות לענין יומן הבחירות האחרון.
1. נתניהו כדרכו,לא השיב תשובה ענינית להודעתו של ליברמן כי נתניהו הודיע דרך אישיות בטחונית למלך ירדן כי הודעת הסיפוח שהצהיר היא למטרות בחירות בלבד.
2. "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב,אלא מפני שהוא מינו".קראתי את מילתיו של אריה דרעי,מה יקרה אם תעלה ממשלה שלא מאנשי שלומינו – ש"אנשים יפחדו ללכת עם כיפה ברחוב, יצטרכו ללכת עם קסקטים כמו באירופה".תלמיד טוב הוא דרעי,עוד מעט יעלה על רבו באפשרויות ההפחדה,העיקר שזה יועיל למטרותיהם.
אלו הם מנהיגיך ישראל.

סגירה