סוף עונת הבחירות

בנימין נתניהו (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
בנימין נתניהו

הבחירות השלישיות מאחורינו, עברנו את זה. אחרי ההלם הראשוני מרמת השיח בבחירות ומתוצאות הבחירות, אפשר לנשום ולהתחיל לסכם.

אז מה היה לנו ומה נכון לנו? ראש ממשלת מעבר שמשתק מדינה שלמה כבר מעל שנה, מכריז על "ניצחון ענק" או על "ניצחון אדיר" – ולא מצליח להרכיב ממשלה. לא באפריל 2019, בוודאי לא בספטמבר 2019, וכפי שמסתמן, גם לא במרץ 2020. לא מצליח להרכיב ממשלה, ומונע מאחרים להרכיב אותה.

אז מה היה לנו ומה נכון לנו? ראש ממשלת מעבר שמשתק מדינה שלמה כבר מעל שנה, מכריז על "ניצחון ענק" או על "ניצחון אדיר" – ולא מצליח להרכיב ממשלה. לא באפריל 2019, בוודאי לא בספטמבר 2019, וכפי שמסתמן, גם לא במרץ 2020

הבחירות השלישיות, בשונה מן הבחירות השניות והראשונות, חידדו עניין שהיה ברור לחלק מהציבור ועתה התברר להם סופית: הנאשם נתניהו, שמשפטו אמור להתחיל ב־17 במרץ 2020, ביטל הלכה למעשה את הפרדת הרשויות בישראל ונוהג לכאורה כראש ארגון פשע, מפיונר מסוכן.

ולמה הכוונה ביטל? שלוש הרשויות – המחוקקת, השופטת והמבצעת – אוחדו לרשות אחת, אם תרצו, והיא הרשות המבצעת. ובמילים אחרות, הרשות המחוקקת (קרי הכנסת) נחלשה ולמעשה נוטרלה, יושב ראש הכנסת מתפקד כיושב כראש הליכוד או כיושב ראש הנאשם נתניהו והוא עושה דברו; הרשות השופטת מאוימת עד אימה ושיתוק.

הינה, ממש לפני הבחירות חשף הנאשם נתניהו שגם בשופטי ישראל אין בו אמון כל עוד לא הוכחש שהם "שמאלנים", ובכך חשף לפנינו שהבאים בתור למתקפה רבתי הם השופטים שאמורים לשפוט אותו.

ביום הבחירות עצמו פרסם נתניהו הקלטה ערוכה וחתוכה של בני גנץ בניגוד לחוק, במטרה להגחיך את גנץ. עד שיושב ראש ועדת הבחירות דרש ממנו למחוק את אותה הקלטה עברו שעות. כזכור, גם בימי הבחירות הקודמים לא הייתה לנתניהו כל בעיה לעבור על החוק.

ביום הבחירות עצמו נתניהו לא הפסיק להטריד אזרחים תמימים בהקלטה טלפונית בקולו. אליי הגיעה ההקלטה לפחות חמש עשרה פעמים ביום הבחירות ועוד פעמיים ביום שלפניו. אז נכון שגם מתמודדים אחרים צלצלו והשאירו הקלטה בקולם, אבל איש מהם לא הטריד הטרדה ממוקדת וטִרדונית שכזאת.

גילינו שבהוראת נתניהו ריגלו אנשיו (לרבות עורכי דינו!) אחרי יריבים פוליטיים כאלה ואחרים במטרה למצוא חומר "עסיסי", להכפישם ולנטרלם. עוד גילינו שמערכת הפשע המשומנת שהקים הנאשם נתניהו עוקבת גם אחרי אישי ציבור אחרים כמו היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט. ארגון הפשע שהקים נתניהו גם מאיים על חברי כנסת (עומר ינקלביץ, למשל) ופועל לעריקה של חברי כנסת ממפלגות יריבות אל הליכוד.

גילינו שבנו של נתניהו נדרש לשלם כ־260,000 ש"ח פיצויים לעיתונאי שנתניהו הבן הכפיש והוציא דיבתו רעה, ובמקום לכבד את פסיקת בית המשפט דרש (כן, דרש, זו לא טעות) נתניהו מבית המשפט לבטל את הפיצוי.

משפחת נתניהו ומקורביה לא מכבדים את הדמוקרטיה ואינם משחקים לפי כללי המשחק הדמוקרטי. עובדה זו התחדדה והתבררה בבחירות השלישיות שעברנו וביתר שאת בימים שאחרי הבחירות. הבושה נקברה קבורת חמור, כל דאלים גבַר, החוצפה והעבריינות חוגגות.

משפחת נתניהו ומקורביה לא מכבדים את הדמוקרטיה ואינם משחקים לפי כללי המשחק הדמוקרטי. עובדה זו התחדדה והתבררה בבחירות השלישיות שעברנו וביתר שאת בימים שאחרי הבחירות

מכיוון שזהו המצב עלינו לפעול בבהילות ובדחיפות נגד שלטון המאפיה שהנהיג כאן נתניהו, להילחם בו ולמגרו בכל האמצעים החוקיים והכשרים העומדים לרשותנו, גם אם זה אומר הקמת ממשלה צרה בתמיכת המשותפת לצורך העברת שני חוקים מתבקשים ודחופים הנוגעים להגנה על הדמוקרטיה הישראלית.

ובאילו חוקים מדובר? בחוק הגבלת קדנצייה ובתיקון לחוק שיקבע שחבר כנסת עם כתב אישום לא יוכל לקבל מנדט להרכבת ממשלה. בחירות רביעיות אינן באות בחשבון ועלולות לפורר כליל את הדמוקרטיה.

אין זה עניין של ימין או שמאל, אלא של מהותנו כמדינת חוק דמוקרטית. מדובר על אינטרס לאומי ממדרגה ראשונה, אינטרס של כלל אזרחי ישראל – ימנים, שמאלנים, יהודים, ערבים – למען המשך קיומנו כאן כמדינה יהודית ודמוקרטית שוויונית שבה איש אינו מעל החוק (גם לא נתניהו) וכדי למנוע מלחמת אחים.

אין זה עניין של ימין או שמאל, אלא של מהותנו כמדינת חוק דמוקרטית. מדובר על אינטרס לאומי ממדרגה ראשונה, אינטרס של כלל אזרחי ישראל – ימנים, שמאלנים, יהודים, ערבים – למען המשך קיומנו כאן כמדינה יהודית ודמוקרטית שוויונית שבה איש אינו מעל החוק (גם לא נתניהו) וכדי למנוע מלחמת אחים

אחרי שננטרל את המאפיה שהשתלטה על המדינה נוכל להחזיר את הפרדת הרשויות ואת הדמוקרטיה ולטפל בעניינים השגרתיים והיום־יומיים, אבל לא נוכל לטפל בשום דבר ועניין כל עוד המאפיה שולטת, מרגלת ובולשת אחרי אנשים, וקובעת סדר יום תקשורתי.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 662 מילים
סגירה