ספר שעומד להתפרסם על טראמפ: "היהודים תמיד מחליפים צד"

הסופר והעיתונאי מייקל וולף טוען בספר שהוא עומד להתפרסם שטראמפ האשים את יועציו היהודים, ביניהם מייקל כהן, על כך ששיתפו פעולה עם החקירות נגדו ● טראמפ מצוטט בספר כמייחס ליהודים "נאמנות הפכפכה"

טראמפ ונתניהו (צילום: צילום: יעל רוטמן)
צילום: יעל רוטמן
טראמפ ונתניהו

הסופר והעיתונאי האמריקני מייקל וולף עומד לפרסם בשבוע הבא ספר חדש ושנוי במחלוקת על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שבו הוא מאשים את טראמפ בהתבטאות אנטישמיות.

הספר "טראמפ תחת אש" עוקב אחרי התמודדותו של טראמפ עם החקירה שניהל נגדו התובע רוברט מולר על החשד למעורבות רוסית לטובת טראמפ בבחירות.

בספר מצוטטות אמירות של טראמפ נגד שלושה יהודים שנחקרו בחקירות נגד טראמפ ושיתפו פעולה עם החקירות: עורך דינו לשעבר מייקל כהן, שנאסר לאחר שהודה בעבירות שביצע למען טראמפ (תשלום "דמי שתיקה" לנשים כדי שלא ידברו על טראמפ ועדות שקר לגבי פרוייקט נדל"ן טראמפ במוסקבה), וכן מנהל הכספים של טראמפ אלן ווייסלברג ומו"ל העיתון "נשיונל אנקוויירר" דייוויד פקר.

לפי הספר, טראמפ אמר ביחס לשיתוף הפעולה של מקורביו עם החקירה The" Jews always flip"' , משפט שמשמעותו המילולית היא "היהודים תמיד מתהפכים" ותרגומו הפשוט הוא "היהודים תמיד הופכים צד" וניתן להבין ממנו שהוא האשים את היהודים בנאמנות כפולה וב"הלשנה" לרשויות נגדו.

"טראמפ תחת אש", הוא ספר המשך לרב המכר של וולף, "אש וזעם", שפורסם ב-2018. קטעים מהספר החדש פורסמו מראש בעיתון הבריטי "הגארדיאן". המידע הכלול בספר והמסמכים שעליהם הוא לכאורה מבוסס מצדיקים את החשדות שיוחסו לטראמפ, שנבדקו ולא הוכחו.

וולף טוען שכל המידע בספר "מבוסס על מסמכים פנימיים שהגיעו אליי ממקור במשרדו של מולר", לדבריו, אבל דוברו של מולר טוען שהמסמכים שוולף טוען שנמצאים בידיו אינם קיימים. בעיתון הגארדיאן טוענים שהמסמכים נמצאים בידיהם. הספר כבר מעורר מחלוקת עזה, ועיתונאים ואנשי ציבור מתווכחים בלהט על מידת מהימנותו.

עוד 226 מילים
סגירה