הוא מ-פ-ח-ד! אז הוא מפחיד

בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
בנימין נתניהו

לכל אחד יש דברים שהוא חושש מהם ודברים שלא. ממה ראש הממשלה מפחד וממה לא?

ננהג עימו בהגינות וניתן לו את הקרדיט שהוא לא מפחד ממלחמה ושהוא לא מפחד מקורונה. ראינו גם שהוא לא מפחד ממערכות בחירות, נהפוכו. אם כן, ממה הוא כן מפחד?

הוא מפחד מאימת הדין. הוא מפחד להתייצב בבית המשפט.
אחרת? מדוע ביקש חסינות? מדוע הורה לשר אוחנה הפיון שלו לסגור באחת בלילה, רחוק מעיני התקשורת, את בתי המשפט?

ניתן לו קרדיט שהוא לא מפחד ממלחמה ושהוא לא מפחד מקורונה. ראינו גם שהוא לא מפחד ממערכות בחירות, נהפוכו. אם כן, ממה הוא כן מפחד? הוא מפחד מאימת הדין

נתניהו ואוחנה זה יד רוחצת יד, ובארבע ידיים ניתן לפגוע ברשות השופטת וכפועל יוצא גם בדמוקרטיה.

הרי ברור שניתן לנהל משפט גם כאשר נוכחים פחות מעשרה אנשים.

עוד עניין שמפחיד את נתניהו, ואולי מכאן האובססיה שלו לסיקור תקשורתי כפי שבאה לידי ביטוי בכתב האישום שלו בפרשות השונות,  הוא פחד מראיונות. הוא מפחד להשיב על שאלות.

מאז משבר הקורונה, ראש הממשלה התייצב שלוש פעמים למסיבות עיתונאים דרמטיות. מדוע באף אחת מהן לא הסכים להשיב על שאלות?

כבר נכתב על כך שהוא בוחר לעצמו עיתונאי חצר להתראיין אצלם. הרי אצל רביב דרוקר תמיד סירב להתראיין ואילו אצל "העיתונאי המוערך" אלירז שדה או בקרב העיתונאים של ערוץ 20 תמיד הסכים.

מי שמפחד – מפחיד

היות וראש הממשלה מפחד מהמשפט – הוא ממשיך להפחיד. לאחר שהפחיד את הציבור מאיראן ומהרכבת ממשלה עם חברי כנסת ערבים (רופאים ערבים שפועלים למען בריאותינו – כן, חברי כנסת ערבים – לא) – הוא מפחיד מהקורונה. לא שהנושא לא מדאיג, אבל תסמכו על ראש הממשלה בדבר אחד – שהוא ידאג להפחיד.

נתניהו מנצל את המצב ורוכב על העטלף במנוסה מהמשפט ובניסיון לשפר את התנאים במו"מ להרכבת ממשלה.

אם נחמן שי פעל כדי להרגיע את הציבור במלחמת המפרץ, נתניהו פועל כדי להפחיד אותנו עוד יותר ולעשות גלוריפיקציה למלחמה בקורונה, תוך שהוא משתמש בטכנולוגיות העלולות לפגוע בפרטיות הציבור, מסרב להשיב על שאלות, מסרב לתת הנחיות מפורטות לרשויות המקומיות כיצד לנהוג, מדבר על ממשלת חירום, אך מסרב לתת סמכויות לגנץ.

אם נחמן שי פעל להרגעת הציבור במלחמת המפרץ, נתניהו פועל כדי להפחיד אותנו יותר, ולעשות גלוריפיקציה למלחמה בקורונה, תוך שימוש בטכנולוגיות העלולות לפגוע בפרטיות הציבור, וסירוב להשיב על שאלות

נתניהו פועל בשלבים, גם בטיפול מול הקורונה וזה לגיטימי וגם מה שלגטימי פחות בגיבוש המשטר החדש דיקטטורונה.

מעבר להפחתה בזיהום אוויר מתחבורה, הקורונה הועילה לנו (לא שלא ידענו מכך) בחשיפתה את מצבה השברירי של מערכת הבריאות (לא איכות הרופאים, כמות המשאבים (כח אדם, מיטות, מיכון ועוד). אמנם, יחסית למדינות אחרות, מערכת הבריאות פעלה בשלב מוקדם וטוב שכך, אך הקורונה חשפה את חוסר ההשקעה לאורך שנים במערכת הבריאות.

הזנחה זו היא פועל יוצא של מדיניות, שלמעשה היא חוסר מדיניות של נתניהו שהקפיד בכך. חבל שהוא לא השקיע במערכת הבחירות את אותה נחישות שהשקיע בהתחמקות ממשפט. הוא מנסה להיות הצ'רצ'יל שיציל אותנו מהקורונה ובינתים ממצב את עצמו כשליט בדיקטטורונה.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מה שחשוב הוא שעם ביבי אנחנו לא מפחדים הוא בעל ניסיון,מבוגר,אחראי. שהוציא את ישראל ממצבים כלכליים ומדיניים קשים. תזכור 58 חושבים שביבי טוב לישראל 15 חושבים שביבי טוב לישראל ולכן יש ל... המשך קריאה

מה שחשוב הוא שעם ביבי אנחנו לא מפחדים
הוא בעל ניסיון,מבוגר,אחראי.
שהוציא את ישראל ממצבים כלכליים ומדיניים קשים.

תזכור
58 חושבים שביבי טוב לישראל
15 חושבים שביבי טוב לישראל ולכן יש להפילו.

התוצאות מדברות בעד עצמם
אנחנו ננצח את הקורונה עם ביבי

וגם אתם הביביפובים
התמזל מזלכם שהוא על ההגה

עוד 448 מילים ו-1 תגובות
סגירה