הקנגורואים שהחליפו את העצירים הגרמנים

 (צילום: עידו בן-יצחק)
עידו בן-יצחק

כולם מכירים את הסיפור על כליאת היפנים בארצות הברית במלחמת העולם השנייה, אבל האמריקאים לא המציאו את הפטנט הפסיכי הזה. במהלך מלחמת העולם הראשונה עצרו האוסטרלים אלפי אזרחים ממוצא גרמני, וכלאו אותם במחנות מעצר עד סוף המלחמה.

אחד המחנות האלה הוא Trial Bay Gaol, בצפון ניו סאות' ויילס. אחרי המלחמה בית המעצר ננטש, וחלקים ממנו נמכרו כחומרי גלם. החורבה שנותרה הוכרזה ב-1946 כשמורה. את העצירים הגרמנים החליפה בינתיים להקת קנגורואים שמצאה במבנה הנטוש מפלט, בהיפוך אירוני של ההיסטוריה: מקום שבו בני אדם כלאו בני אדם הפך לסביבת מחייה טבעית של חיות בר.

את העצירים הגרמנים החליפה בינתיים להקת קנגורואים שמצאה במבנה הנטוש מפלט, בהיפוך אירוני של ההיסטוריה: מקום שבו בני אדם כלאו בני אדם הפך לסביבת מחייה טבעית של חיות בר

נזכרתי במקום הזה כשראיתי את התמונות של היעלים חוזרים לאילת ואת התנים משוטטים באין מפריע בפארק הירקון. אני עצמי הופתעתי לפגוש נמייה בפאתי שכונה ירושלמית בשבוע שעבר. אנחנו אולי מקטרים על המגבלות שחלות עלינו בחג החירות, אבל יש מי שנהנים מהחירות הגדולה ביותר שהיתה להם מזה הרבה מאוד שנים.

עידו בן-יצחק אוהב לטייל, אוהב לצלם, והכי אוהב לשלב בין שניהם. כשהוא לא עושה את זה, הוא גר בירושלים, עובד כעורך דין ומגדל שני חתולים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 167 מילים
סגירה