פקחי משרד הכלכלה פשטו על משרדי וולט בחשד להפרת זכויות שליחים

בהסתדרות טוענים כי שורה ארוכה של זכויות נגרעות מהעובדים כתוצאה מ"סיווג שגוי ופיקטיבי כעצמאים". שליח של וולט בירושלים, 13 באוקטובר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
שליח של וולט בירושלים, 13 באוקטובר 2021

פקחי מנהל הסדרה ואכיפה פשטו הבוקר על משרדי חברת וולט וכן חברות קבלן שמספקות תלושי שכר לשליחים העובדים עבורה. בין החברות שהפקחים הגיעו אליהן היו שלוש אחוז, גט מוטו, תלוש לעצמאי, עצמאי שכיר, איזי תלוש, א.ב. אוחיון שליחויות וג'יגה.

הפשיטה התבצעה על בסיס מידע מודיעיני ופרסומים בנושא. דבר החקירה פורסם לראשונה ב"זמן ישראל" וכך גם תחקיר על חשדות להלנת שכר נרחבת באחת מחברות הקבלן, "3 אחוז". מנהל הסדרה ואכיפה הוא חלק מזרוע עבודה הפועלת תחת משרד הכלכלה.

בפשיטה מהיום נתפסו מסמכים הקושרים את פעילותן המשותפת של חברות הקבלן עם וולט וכן תלושי שכר ורשימות של העובדים שהועסקו כשליחים.

מהמסמכים שנמצאו עלו חשדות להפרות זכויות עובדים, ביניהן: אי תשלום שכר מינימום, הלנת שכר, אי הפרשת כספי פנסיה לעובדים, (בניגוד לצו הרחבה לפנסיה חובה), אי רישום שעות עבודה של העובדים ואי תשלום גמול שעות נוספות.

חברת וולט עוסקת בביצוע הזמנות ומתן שירותי משלוחי אוכל באמצעות אפליקציה ייעודית והיא מציעה לשליחים 2 מתווי התקשרות: כעצמאי המוציא לה חשבונית או עבודה דרך אחת מחברות הקבלן עמן וולט ערכה התקשרות.

מנהל הסדרה ואכיפה בודק כעת את כלל הממצאים שעלו בשטח וכן את השאלה האם מתקיימים יחסי עובד מעביד בין השליחים לוולט ובתום הבדיקה יפעל בהתאם לסמכויותיו.

סגירה