לפני מותו מהתקף לב, בייגה שוחט חשף כי חלה בסרטן סופני

אברהם בייגה שוחט בריאיון לנחום ברנע בסרט "בייגה שוחט: הריאיון האחרון" (צילום: קסטינה תקשורת)
קסטינה תקשורת
אברהם בייגה שוחט בריאיון לנחום ברנע בסרט "בייגה שוחט: הריאיון האחרון"

שר האוצר לשעבר אברהם בייגה שוחט הלך לעולמו שלשום (רביעי) בגיל 87, אחרי שלקה בהתקף לב. אולם כעת מתברר כי סבל בחודשיו האחרונים ממחלה סופנית וידע כי ימיו ספורים.

שוחט, הנחשב אחד משרי האוצר הטובים ביותר שהיו לישראל, היה ממקימי העיר ערד ובעברו תושב קיבוץ נחל עוז בימיו הראשונים. לפני שבועות ספורים השיק את ספרו האוטוביוגרפי "בין מדבר לאוצר" במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג.

שוחט, מתברר, ידע כי מותו קרב – למרות שנפטר בפתאומיות מהתקף לב, כאמור. לפני מותו, הוא התיישב לריאיון נרחב עם העיתונאי נחום ברנע, בסרט דוקומנטרי שישודר מחר ב"כאן 11".

"אני סובל ממחלה סופנית ממארת בשלב מאוד מתקדם כבר כמה חודשים", סיפר שוחט בריאיון. "קיבלתי החלטה אסטרטגית לא לקבל טיפולים כימותרפיים שהגוף שלי לא יכול לעמוד בהם. זה גם על פי המלצת רופאיי ובהתייעצות עם ילדיי, ואני יודע שאני חי על זמן שאול עד שהמחלה תתגבר".

"קיבלתי החלטה אסטרטגית לא לקבל טיפולים כימותרפיים שהגוף שלי לא יכול לעמוד בהם. זה גם על פי המלצת רופאיי ובהתייעצות עם ילדיי, ואני יודע שאני חי על זמן שאול"

אברהם בייגה שוחט מדבר על מחלתו בריאיון לנחום ברנע (וידיאו באדיבות קסטינה תקשורת)

שוחט היה נשוי לתמה אשכול, בתו של ראש הממשלה לוי אשכול, שהלכה לעולמה לפני שנה וחצי. היא הייתה ממייסדות קיבוץ נחל עוז. לזוג שלושה ילדים.

הסרט "בייגה שוחט, הריאיון האחרון" עם נחום ברנע ישודר בערוץ "כאן 11" במוצאי שבת בשעה 22:50.

סגירה