המדינה הגישה תביעה נגד ריקלין על שימוש אסור בקרקע למטרות רווח

שמעון ריקלין (צילום: משה שי/פלאש90)
משה שי/פלאש90
שמעון ריקלין

המדינה תבעה את מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין, על "גריפת ממון לכיסו על חשבון קופת הציבור", כך פורסם היום (רביעי) בהתאם לתביעה שהוגשה נגדו. זאת מאחר שהקים חנות "זול סטוק" על קרקע בשטחי יהודה ושומרון שהותרה להקצאת המקרקעין בפטור ממכרז פומבי, למטרת הקמת מפעל "תעשייתי" למוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה. כך פורסם הבוקר ב"כאן".

הסיפור נחשף לראשונה בכתבה ב"זמן ישראל" לפני שנתיים. על פי החשד ריקלין פנה ב- 2006 למנהל האזרחי וביקש להקצות עבורו קרקע לצרכי תעשיה באזור שער בנימין והצהיר כי בכוונתו להקים במקום "מפעל ליודאיקה". אולם לאחר שקיבל את הקרקע הסב אותה לאולם אירועים בשם "באר מרים", בניגוד לייעודה המקורי.

מעבר להפרת ההסכם עם המנהל, המשמעות של שינוי הייעוד היא שריקלין צריך לשלם קנס עבור "תשלום חורג" על כל שנות ההפרה בסכומים שיכולים להגיע לרבבות שקלים. לאחר שסירב לשלם, הכין מתאם פעולות הממשלה בשטחים תביעה אזרחית כנגדו.

הפרשה התגלגלה ב- 2020 לפתחו של משרד המשפטים אשר הכין תביעה אזרחית בדרישה להפסקת השימוש החורג ולהשבת הכספים שנים אחרונים בשם הממונה על הרכוש הממשלתי, הגוף האחראי על הסדרי הקרקע בשטחי איו"ש. מסיבה שאינה ברורה המתין משרד המשפטים יותר משלוש שנים עד להגשת התביעה.

סגירה