משרד השיכון: "נסבסד לחלק מהקבלנים את ההוצאות על בטיחות בנייה"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הציג מתווה חדש למכרזים לעבודות בניית תשתית, לפיו המשרד ישתתף עם הקבלן את עלות מרכיבי הבטיחות ולא יאפשר לקבלנים לתת הנחה על רכיב הבטיחות בעבודה

זירת התאונה (צילום: דוברות משטרת ישראל)
דוברות משטרת ישראל
זירת התאונה

משרד הבינוי והשיכון ישתתף בהוצאות הבטיחות. כך הודיע מנכ"ל המשרד בני דרייפוס בכנס השנתי לתשתיות בשכונות מגורים של המשרד שהתקיים בשבוע שעבר.

דרייפוס הציג בכנס מתווה חדש למכרזי ביצוע תשתיות, לפיו המשרד ישתתף במכרזים בעלות מרכיבי הבטיחות, ולא יאפשר עוד לקבלנים לתת הנחות על רכיבי הבטיחות במכרזים שיגישו.

משרד הבינוי והשיכון הוא אחד משלושת מזמיני עבודות הבנייה הגדולים בישראל, בהיקף של כ-4 מיליארד שקלים בשנה, בעיקר בעבודות תשתית ובניית מבני ציבור. לפי שעה, נוסח המכרזים החדש יתפרסם רק במכרזים לעבודות תשתית, אך במשרד אמרו ל"זמן ישראל" שבעתיד יש כוונה לסבסד את הבטיחות ולמנוע מתן הנחות על בטיחות גם במכרזים לבניית מבני ציבור.

לדברי דרייפוס: "המשמעות היא העברת מסר לקבלני הבניה כי המשרד לא מוכן לזילות בהוצאות הבטיחות ולהפחתה במרכיבי הבטיחות במכרזים. כמזמיני עבודות חלה עלינו אחריות להבטיח רמת בטיחות גבוהה לצד רמת הביצוע. משרד הבינוי והשיכון יבצע מעקב וביקורות בשטח כדי לוודא שאכן, התשלום שמועבר ליזם יופנה לבטיחות לפי תנאי המכרז".

המכרזים החדשים הוכנו בעקבות עבודת מטה בשיתוף משרד הביטחון, חברת נתיבי ישראל והתאחדות בוני הארץ שנועדה למצוא דרכים להבטיח שמרכיב הבטיחות במכרזים יעמוד בסטנדרט הגבוה ביותר, בעקבות המודעות הציבורית הגוברת לריבוי תאונות הבנייה הקטלניות.

עוד 181 מילים
סגירה