איימן עודה: "ההפגנה תתקיים על אפם וחמתם של ממשלת הימין והמשטרה"

אריה דרעי תועד נוסע באין כניסה בדרכו לראיון בבני ברק ● פטין מולא על ההדבקות של ח"כ אבו שחאדה: פיגוע של המשותפת בכנסת ● משרד רה"מ מסיים התקשרות עם חברת ניקיון בצל חשד לתצהיר שקרי של עובדות במעון ● ליברמן: "לא יהיה סיפוח, נתניהו בדרך למדינה פלסטינית" ● רגב ואדלשטיין הודיעו: הרכבות יחזרו לפעול ביום שני הקרוב

הפגנה נגד השחיתות בכיכר רבין, 19 באפריל 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
מחאת הדגלים השחורים
הפגנה נגד השחיתות בכיכר רבין, 19 באפריל 2020
21:07 עריכה

65 נדבקים בקורונה אובחנו היום וסך החולים הפעילים עומד על 2,191, מהם 23 מונשמים. היום בוצעו קצת מעל 9,000 בדיקות ואתמול קרוב ל-13 לאלף.

20:58 עריכה

היוזמת של של "עיר ללא אלימות" מתריעה בפני המשרד של אורלי לוי שלא להשתמש במיזם ולא להפר זכויות יוצרים. הפרויקט הזה, שנהגה על ידי אורלי אינס, אמור להיות חלק מרכזי מהמשרד המומצא שקיבלה לוי.

20:52 עריכה

נתניהו מתח ביקורת על שרי ממשלתו בגלל החלטתם לפתוח את המשק מהר מדי, לפי שיחות שפורסמו הערב ב-N12. בתגובה לדברי רגב על פתיחת הרכבת ודברי גלנט על אי סגירת מוסדות החינוך, נתניהו אמר כך:

"שרים מכריזים על החלטות באופן עצמאי, כל אחד היפראקטיבי ורוצה לעשות בתחומו אבל יש לזה השלכות רוחב. יש תחרות מי יפתח יותר מהר וככל שאתה פותח מהר יותר גם עלולה להיות הדבקה".

20:39 עריכה

הנהג של ח"כ אבו שחאדה שנדבק בקורונה חש תסמינים כבר מיום שישי וקיבל תרופה לאלרגיה ולאחר מכן אופטלגין, אך לא הפניה לבדיקת קורונה. נפתלי בנט חושב שזו הוכחה למחדל הבדיקות שגרם גם להדבקה בכנסת.

19:53 עריכה

המשטרה עדיין אוסרת על המפגינים נגד הסיפוח לקיים את מחאתם בככר רבין בתל אביב במוצאי שבת, בגלל התנגשות עם תקנות קורונה, כביכול. איימן עודה מבטיח שההפגנה "תתקיים על אפם וחמתם של ממשלת הימין והמשטרה".

 

19:31 עריכה

הח"כ לשעבר יהודה גליק (ליכוד) הותקף כאשר הגיע לנחם את משפחת איאד אלחלאק שנורה ונהרג על ידי שוטרים בתחילת השבוע. מצבו של גליק מוגדר קל.

19:24 עריכה

אריה דרעי תועד נוסע באין כניסה בדרכו לראיון בתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" בבני ברק. לפי התיעוד שפורסם ב-N12, שר הפנים אמר בתגובה שהעיר לנהג אם כי נראה שהוא עצמו היה ברכב כך שלא ברור מדוע הסיר מעצמו את האחריות.

19:15 עריכה

שאול מזרחי הפסיק את שביתת הרעב שלו מול בית ראש הממשלה בירושלים. המייסד של מועדון ההופעות הבארבי סיים את המחאה אחרי מגעים מול שר התרבות חילי טרופר ואנשי משרדו. הסיכום הוא שהבארבי ייפתח ב-17 לחודש בתפוסה של 75%.

18:54 עריכה

ועדת הקורונה תערוך בשלישי דיון דחוף בנושא המעבדות בעקבות הדיווחים על עומס בגל הנוכחי של בדיקות קורונה.

18:47 עריכה

הלימודים בקיץ עומדים במרכז המחלוקת בין הנהלת משרד החינוך למורים. משרד החינוך והשר יואב גלנט רוצים שמסגרות הקיץ יפעלו מאמצע יולי למשך 3.5 שבועות ויכללו לראשונה גם צהרונים, גני ילדים וכיתות א' עד ד'. לעומת זאת, ארגון המורים העל יסודיים והסתדרות המורים שוללים לימודים מעבר לסוף השנה הרגילה.

בתוך כך, המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ קרא היום לממשלה לחלק בין הגנים הפרטיים וההורים את הנטל הכלכלי שנוצר בעקבות הקורונה.

כרגע יש 72 מוסדות חינוך שנסגרו לאחר שאחד התלמידים או אנשי הצוות התגלו כחיוביים לקורונה. ביפו נסגרו היום 4 בתי ספר, וכן קמפוס ביאליק רוגוזין בדרום תל אביב.

18:01 עריכה

נסגר הדד-ליין להגשת הצעה למכרז הדור ה-5 של משרד התקשורת, כאשר חברות בבעלות סינית נותרו בחוץ. שר התקשורת יועז הנדל מבטיח שקיפות מלאה.

17:36 עריכה

ח"כ עאידה תומא סלימאן נמצאה שלילית לקורונה ותהיה בבידוד ל-10 ימים.

17:26 עריכה

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' התייחס בכאן ב' להדבקות של סמי אבו שחאדה בקורונה, ואמר כי כרגע נערכת חקירה אפידמיולוגית במשכן. היום וביום ראשון ממילא הכנסת עובדת בהיקף מצומצם והשאלה היא מה יקרה ביום שני.

"ח"כ אבו שחאדה נמצא מאומת כחולה קורונה, קיימנו התייעצות עם כל הגורמים וגם עם יו"ר הכנסת וקיבלנו החלטה לדחות היום דיונים של שתי ועדות. פנינו למשרד הבריאות שיבצעו חקירה אפידמיולוגית בהקדם, כדי שנקבל תמונה ברורה … להבדיל ממה שהיה עם יעקב ליצמן אבו שחאדה שהה בכנסת ימים שלמים, ונחשף לאלפי אנשים מחוץ לכנסת".

"לא אנחנו קובעים מי יעשה בדיקות ומי ייכנס לבידוד. נפעל לפי ההמלצות של משרד הבריאות. ברגעים האלה יושבים אנשי משמר הכנסת יחד עם אנשי המשרד ועושים חקירה מקיפה להתחקות עם אותם אנשים שבאו במגע עם ח"כ אבו שחאדה".

17:01 עריכה

עורך דין שחר בן מאיר פנה ליועמ"ש בדרישה לגבות מנתניהו מס של 600 אלף שקל עבור בגין הוצאות על ביתו הפרטי בקיסריה.

16:55 עריכה

נפתלי בנט קורא לשר הביטחון בני גנץ (שהחליף אותו בתפקיד) לחדש צו שעצר העברת משכורות לרשות הפלסטינית. "גנץ פשוט צריך להוציא מחדש את הצו … אם גנץ לא עושה זאת, ראש הממשלה נתניהו חייב לעשות זאת".

 

16:49 עריכה

סגן השר פטין מולא (ליכוד) חושב שההידבקות של ח"כ הערבי סמי אבו שחאדה בקורונה, היא "פיגוע של המשותפת בכנסת", לפי ההתכתבות שפורסמה על ידי דפנה ליאל מ-N12.

16:03 עריכה

מספר חברי כנסת מהמשותפת יצאו שליליים לקורונה לאחר שנמצא כי חבר סיעתם, ח"כ אבו שחאדה, נדבק בנגיף.

15:51 עריכה

יובל שטייניץ חושב שהממשלה צריכה לנצל את האהדה של טראמפ לישראל לטובת סיפוח השטחים.

15:29 עריכה

משרד ראש הממשלה מסיים את ההתקשרות עם חברת הניקיון והתחזוקה שלו, לפי דיווח במעריב. זאת, לאחר שלפני מספר ימים נפתחה חקירה בחשד לתצהיר שקרי שנתנו עובדות במעון לטובת שרה נתניהו. אנשי חברת הניקיון והתחזוקה, מוריה, מסרו עדות בפרשה ולפי כספית, עוד לא פורסם מכרז להתקשרות עם חברה קבלנית אחרת.

15:06 עריכה

שר האוצר ישראל כץ ונגיד בנק ישראל אמיר ירון נפגשו לפגישת עבודה ראשונה בלשכת השר בירושלים. השניים דנו במצב המשק ובכלים לתמיכה בו בעקבות נזקי קורונה.

14:27 עריכה

נציגים של 3 מחברות "הקוורטט" – רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם – יקיימו היום שיחת ועידה עם נציגי הרשות הפלסטינית כדי לדון בתוכנית הישראלית לסיפוח חלקים מיו"ש. נציגי ארה"ב – החברה ה-4 בקוורטט – לא ישתתפו בשיחה כיוון שהפלסטינים מסרבים לדבר איתם.

ההתנחלות יקיר בשומרון (צילום: פלאש 90)
ההתנחלות יקיר בשומרון (צילום: פלאש 90)
13:48 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן טוען שנתניהו לא יוביל את התוכנית לסיפוח בקעת הירדן וההתנחלויות, ולהיפך, שרה"מ מוביל למדינה פלסטינית. כך עולה מדברים שליברמן אמר היום בראיון באולפן ynet.

"אין שום סיפוח, יש תוכנית נתניהו להקמת מדינה פלסטינית שהוא עוטף את זה בכל מיני מילים", אמר ליברמן בריאיון ב-ynet. "כרגע הוא מסתיר את זה מהרמטכ"ל ומראש השב"כ".

לדברי ליברמן: "צריך להבין שנתניהו, כמו תמיד, משחק משחק כפול. לא צריך לצפות שטראמפ יגיד לנו כל מה שאנחנו רוצים לשמוע. נתניהו מדבר, מקשקש את עצמו לדעת 14 חודשים, במקום לעשות עבודת מטה. עבודת מטה עם הרמטכ"ל, עם ראש השב"כ, אלוף פיקוד מרכז. הם לא שותפים. מי עושה עבודת מטה? בינתיים הוא נתן את האופציה לכל העולם להתארגן נגד היוזמה הזאת. שמעתם את ביידן, האירופים, מלך ירדן".

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בכנסת, ב-24 באוקטובר 2017 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בכנסת, ב-24 באוקטובר 2017 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
13:22 עריכה

13:06 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי ממפלגת העבודה דורשת דיון בוועדת החוץ והביטחון על תחקיר "הארץ" ממנו עולה החשד שצוות של סיירת גולני ביצע פעולת תג מחיר וחדר ללא רשות לסוריה.

13:03 עריכה

13:00 עריכה

יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא בטון דורשת לקיים לאלתר בדיקות קורונה לחברי הכנסת בעקבות הדבקתו של ח"כ אבו שחאדה במחלה.

ח"כ סמי אבו שחאדה (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ סמי אבו שחאדה (צילום: אתר הכנסת)
12:49 עריכה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, תומך נלהב של סיפוח שטחי יהודה ושומרון, התייחס היום לסוגיית הסיפוח ולשיח הטעון סביבה בהודעה מיוחדת.

"עלינו בהחלט להתירא ממשתיקי השיח. אל לנו להשתיק שאלות, היסוסים או ביקורת מאף צד פוליטי", אמר הנשיא "העיסוק סביב שאלת הסיפוח מציף שוב שיח קשה – וכולנו מפסידים. האלימות המילולית, התיוגים, הלעג והבוז חייבים להיפסק".

ראובן ריבלין (צילום: פלאש90)
ראובן ריבלין (צילום: פלאש90)
12:41 עריכה

עיתון ואתר "הארץ" פרסמו היום תחקיר גדול של הכתב יניב קובוביץ' על צוות של לוחמים בסיירת גולני שלכאורה ביצעו עבירות משמעת חמורות ומסוכנות, השתתפו בפעולת תג מחיר בשטחים ואף נכנסו בלא אישור לסוריה.

"זהו סיפורו של צוות אחד בסיירת גולני שעשה ככל העולה על רוחו, תוך סיכון חיי אדם ואינטרסים לאומיים, אך לא פחות מכך זה סיפור על תרבות שקר, העלמת עין וטיוח שמגיעים עד למפקדי החטיבה", נכתב בתחקיר.

עד כה לא הגיבו לתחקיר באופן רשמי בצמרת המערכת הפוליטית, אך ניתן להעריך כי הנושא יידרש לטיפול של הדרג המדיני ויגיע בשלב מסויים אל שולחנם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון החדש בני גנץ ולדיוני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

גבול סוריה-ישראל (צילום: Ariel Schalit, AP)
גבול סוריה-ישראל (צילום: Ariel Schalit, AP)
12:07 עריכה

11:54 עריכה

ראשי מרצ ביקרו בבקעת הירדן – ושם, לדבריהם, למדו כמה שהסיפוח עלול להיות הרסני, כאילו שלא חשבו כך גם קודם:

11:50 עריכה

תנועת הרכבות בישראל תחודש ביום שני הקרוב.

שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו כי פעילות הרכבת תחזור כמתוכנן ביום שני הקרוב, 8 ביוני.

השרה רגב אמרה כי "נעקוב ונוודא שהציבור שומר על הכללים, תוך הקפדה על הריחוק החברתי, חבישת מסכות ומניעת כניסת נוסעים עם חום למתחם התחנות".

רכבת ישראל. מדווח לבורסה מאז 2015 (צילום: Mila Aviv/Flash90)
רכבת ישראל. מדווח לבורסה מאז 2015 (צילום: Mila Aviv/Flash90)
11:19 עריכה

ועד הגנים הארצי בהנהגת ההורים הארצית מתנגד נחרצות לקריאה של הסתדרות המורים לחזור לשיטת הקפסולות בגנים.

"נראה שלא עבר זמן רב, וכבר שכחו את כשלונן של הקפסולות בהיבטים בריאותיים ותעסוקתיים", נכתב בהודעה שהוציא הוועד, "הגננות עוברות בין קבוצה לקבוצה ואינן עובדות בקפסולות, ולכן זה חסר משמעות".

גן ילדים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גן ילדים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
11:17 עריכה

11:16 עריכה

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו יוצא במתקפה חריפה נגד חסידי חב"ד, אולי בגלל שהם הפיצו תיאוריית קונספירציה על נתניהו והקורונה, אולי בגלל שלח"כ מסיעתו של ליברמן תמיד טוב כיום לתקוף את החרדים ואולי דווקא בגלל הטענה שלהם על קשר סמוי, כביכול, בין ליברמן לנתניהו:

 

11:12 עריכה

יאיר לפיד ממשיך שלא לפרגן לקואליציה בין שותפיו לשעבר בכחול לבן לבין שותפיהם החדשים בליכוד

11:08 עריכה

יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר שוב מאיים על כחול לבן בפירוק הקואליציה, למרות שלא ברור על אלו "תקיפות של אנשי כחול לבן" הוא מדבר:

11:06 עריכה

שר הרווחה איציק שמולי קרא להגדיל את הסיוע לאנשים שעבודתם הושבתה בגלל מגפת הקורונה. בראיון לתוכנית מרציאנו סגל בגל"צ אמר שמולי: "צריך להאריך את תקופת החל"ת שבה יש דמי אבטלה, לפחות בחודש יוני".

איציק שמולי (צילום: Flash90/תומר נויברג)
איציק שמולי (צילום: Flash90/תומר נויברג)
11:00 עריכה

דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, לא מתנצל ולא חוזר בו מדבריו מעוררי המחלוקת נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בראיון בגלי צה"ל אמר אלחייני: "אם אתה מסכן את מדינת ישראל בהקמת מדינה פלסטינית, במקרה הזה אתה לא ידיד שלי". אלחייני אמר גם כי הוא מעדיף לוותר על החלת הריבונות בתמורה לאי הקמתה של מדינה פלסטינית.

 

10:08 עריכה

לא רק ראש הממשלה נתניהו מגנה את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייאני, לפיה "טראמפ אינו ידיד של ישראל", אלא אפילו בצלאל סמוטריץ', הנחשב לח"כ הימני ביותר במפלגה הימנית ביותר, "ימינה". סמוטריץ' אמר הבוקר בגלי צה"ל: "התבטאות אלחייאני אומללה שמוטב היה שלא תיאמר. יו"ר מועצת יש"ע חייב להתנצל".

בצלאל סמוטריץ' מגיע לחגוג את יום ירושלים בישיבת מרכז הרב בירושלים, יוני, 2019 (צילום: Aharon Krohn/ Flash90)
בצלאל סמוטריץ' מגיע לחגוג את יום ירושלים בישיבת מרכז הרב בירושלים, יוני, 2019 (צילום: Aharon Krohn/ Flash90)
10:01 עריכה

הכבאים מאיימים בעיצומים. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד שיגר אמש מכתב דחוף לנציב כבאות והצלה דדי שמחי, בו קרא לו לחדש לאלתר את פוליסת ביטוח החיים לכבאים, שפגה בתחילת השבוע. בר דוד התריע כי אם העניין לא יוסדר עד יום חמישי הבא – ינקטו במערך הכבאות "צעדים ארגוניים" שבמסגרתם, כל פעילות שאינה הצלת חיים ורכוש לא תתקיים.

יו"ר הסתדרות המעוף, גיל בר טל, אמר בראיון לוואלה! NEWS "כבר שנה וחצי מתנהל משא ומתן על פוליסת ביטוח החיים לכבאים. הנציב החליט שבגלל שהיא (הפוליסה) התייקרה הוא לא ימשיך בחברת הביטוח 'הראל', והוא פנה לחברת הביטוח הממשלתית בשם 'ענבל'. וביקש במקום הביטוח פול שלא מכסה את כולם, ובטח לא את כל האירועים".

הפגנת כבאים (צילום: ועד עובדי שירותי הכיבוי)
הפגנת כבאים (צילום: ועד עובדי שירותי הכיבוי)
09:56 עריכה

הרשות הפלסטינית הודיעה על הפסקת התיאום הביטחוני עם כוחות הביטחון של ישראל – אבל בפועל, בשטח, נראה כי שיתוף הפעולה המוצלח נמשך.

אתר ynet מדווח הבוקר כי צה"ל הכניס הלילה אמש מתפללים לקבר יוסף בשכם, וכי אנשי המנגנונים הפלסטיניים נסוגו מעמדתם הקבועה ליד הקבר כשצה"ל והמתפללים הגיעו – ושבו אליה רק לאחר שיצאו.

עוד מדווח ynet כי עם שובם למקום, מנעו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ממתפרעים פלסטיניים לשרוף את הקבר המקודש.

הדיווח מצטט מקורות פלסטינים שמסרו: "אחרי שכוחות צה"ל והמתפללים היהודים עזבו את המקום, קבוצת צעירים פלסטינים ניסתה להשחית את המתחם והחלה בהכנות לקראת שריפתו. אנשי המנגנונים תפסו את הצעירים הפלסטינים ומנעו מהם לבצע את זממם. כעת נמצא מתחם הקבר תחת שליטה של המנגנונים למניעת ניסיונות פגיעה נוספים בו".

קבר יוסף בשכם (צילום: נאסר אשתיה, פלאש 90)
קבר יוסף בשכם (צילום: נאסר אשתיה, פלאש 90)
09:18 עריכה

ח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת, שאובחן אמש כחולה בקורונה, התראיין הבוקר לתוכנית דקלוינסון בכאן רשת ב ואמר: "נפגשתי עם אלפי אנשים בשבוע האחרון. הייתי בניחומי אבלים, באירועים משפחתיים ובהפגנות. אבל צריך לזכור שיש כמות מוגבלת של אנשים שכל חולה קורונה יכול להדביק".

09:16 עריכה

מנהל תיכון הגימנסיה העברית בירושלים, דני ליבוביץ', אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "אני מבין את הצורך של אנשים למצוא את נקודת הכשל, אבל מבחינתנו שום דבר לא יכול היה להיות אחרת. מבחינתי זה רק מזל רע. הוראות הריחוק החברתי, מסיכות וכו', שראינו כמה הן חשובות, לא ניתנות ליישום בצורה מלאה במציאות של בית ספר".

הגימנסיה העברית בשכונת רחביה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הגימנסיה העברית בשכונת רחביה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

 

09:13 עריכה

08:50 עריכה

גם בצלאל סמוטריץ' תוקף את החלטת הממשלה להפסיק את הקפאת חשבונות המחבלים והאסירים הביטחוניים:

08:49 עריכה

יו"ר ימינה נפתלי בנט, שכעת נמצא באופוזיציה, תוקף את הממשלה על מדיניותה הרכה מדי, לדעתו, מול הפלסטינים – הפעם מבחוץ:

08:47 עריכה

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר הבוקר בראיון בגלי צה"ל: "אני תומך בהחלטת הממשלה לסגור כל בית ספר שאובחן בו נשא (קורונה) אחד. בירושלים נסגרו 14 בתי ספר מתוך 175 – זה מעט".

משה ליאון (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
משה ליאון (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
08:45 עריכה

בעקבות הידבקותו של ח"כ סאמי אבו שחאדה בקורונה, הכנסת מבטלת את דיוני הוועדות להיום.

כנסת סגורה (צילום: ד"ר אבישי טייכר, פיקוויקי)
כנסת סגורה (צילום: ד"ר אבישי טייכר, פיקוויקי)
08:41 עריכה

ישראל הודיעה לרשות הפלסטינית כי היא משהה צו של אלוף פיקוד מרכז החושף את הבנקים הפועלים בשטחה לתביעות משפטיות אם ימשיכו לשרת חשבונות בנק של אסירים ביטחוניים או משפחות של מחבלים ומוטבים מטעמם. כך נחשף הבוקר בגלי צה"ל.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) (צילום: AP Photo/Nasser Nasser)
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) (צילום: AP Photo/Nasser Nasser)
08:09 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, סיגל סדצקי, מודה הבוקר בראיון אצל אפי טריגר בגלי צה"ל כי המשרד אינו יכול להוביל את ישראל מחדש לסגר כדי לעצור את התפשטות הקורונה בגלל המחיר הכלכלי הכבד של הסגר הקודם.

"אני חוששת שלא נוכל לפעול מהר מדי בגלל הפגיעה בכלכלה. מצד אחד אני מברכת על כך, אבל מצד שני צריכים לפעול מהר למניעת התפשטות. זו שאלה גדולה האם ניתן לשמור על הריחוק החברתי בבתי הספר, לאחר שהוכח שיש בהם תחלואה ושההתנהלות בהם לא מספיק בטוחה".

פרופ' סיגל סדצקי. תמיד מוקפדת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
פרופ' סיגל סדצקי. תמיד מוקפדת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
08:02 עריכה

07:45 עריכה

פעילי שמאל מתכננים להפגין במוצאי שבת נגד סיפוח בקעת הירדן וחלקים מיו"ש. לאחר שהמשטרה ניסתה לצנזר את קיומה של ההפגנה ודרשה מהמארגנים שלא לפרסם אותה בפייסבוק – ח"כ לשעבר מוסי רז מפר את האיסור באופן יצירתי ברשת חברתית אחרת:

07:38 עריכה

עו"ד יובל יועז, הפרשן המשפטי של זמן ישראל, מעריך שהתביעה נגד בני גנץ על הפרת הבטחת הבחירות שלו שלא להצטרף לממשלת נתניהו תידחה. כך נכתב בפרשנות שיועז פרסם הבוקר באתר.

"תביעת פעילי כחול-לבן נגד גנץ נוגעת ללב אך חסרת סיכוי", כתב יועז הבוקר,
"ככל שקל לחוש בכאבם האותנטי של התובעים, כך גם קל להפריך את הקונסטרוקציה המשפטית שעליהם העמידו את תביעתם. זהו רצון לליטוף מנחם על הראש, עטוף במעטפת של הליך משפטי".

"פעילי ומתנדבי המפלגה טוענים שגנץ כרת איתם חוזה – לא בהשאלה, לא כהגזמה רטורית, לא לתפארת המליצה – אלא חוזה ממש, כמשמעו בדיני החוזים… (אבל) לא יכולה להיות נפקות משפטית מחייבת להתחייבות בחירות".

בני גנץ בהשבעת הכנסת (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)
בני גנץ בהשבעת הכנסת (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)

 

 

07:15 עריכה

בוקר טוב! מגפת הקורונה מסרבת להיעלם מחיינו, מספר המאובחנים בנגיף בישראל חזר לעלות, ובהסתדרות המורים דורשים לסגור באופן חלקי מחדש את בתי הספר ולחזור באופן חלקי ללמידה מקוונת, אחרי שבבתי ספר רבים התגלו מספר נשאי קורונה ובבית ספר אחד, הגימנסיה העברית בירושלים, התגלו יותר כ-120 נשאים של המגפה.

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה מסיעת בל"ד והרשימה המשותפת אובחן אתמול כחיובי למחלה. אבו שחאדה נכנס שלשום לבידוד לאחר שנהגו נדבק בנגיף.

כל חברי הכנסת של סיעת בל"ד נכנסו הלילה לבידוד, לאחר שפגשו את אבו שחאדה שלשום בביקור תנחומים בבית משפחתו של איאד אלחלאק שנהרג מירי משטרתי במזרח ירושלים.

קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הודיע כי בשעות הבוקר תתקיים הערכת מצב של הגורמים המקצועיים בכנסת ובמשרד הבריאות על מנת לבחון את הפעולות הנדרשות.

אבו שחאדה כתב בחשבון הטוויטר שלו בשפה הערבית: "אני פונה לכל מי שהיה בסביבה הקרובה שלי בבקשה להיכנס לבידוד ולערוך בדיקה. אני מבקש מכולם להקפיד על להוראות משרד הבריאות, על כולנו להפנים שהמערכה עדיין לא הסתיימה. הנגיף קיים עדיין בינינו, והחזרה, כביכול, לשגרה, עוזרת לו להתפשט בצורה גדולה ומהירה. מאחל המון בריאות לכולנו. הקורונה עדיין מתפשטת בגלל אי-קיום ההוראות באופן מלא".

סגירה