כל דיקטטורה - דיקטטורה בדרכה

דיווח בערוץ 12, יומיים לפני ההפגנה המתוכננת נגד הסיפוח ב-6.6.2020 בכיכר רבין, צילום מסך
דיווח בערוץ 12, יומיים לפני ההפגנה המתוכננת נגד הסיפוח ב-6.6.2020 בכיכר רבין, צילום מסך

כל משפחה אומללה אומללה בדרכה, וכל דיקטטורה דיקטטורה בדרכה.

אנשים חושבים שדיקטטורה זה רשימת שינדלר, יום אחד הכל שחור לבן ומרתפי העינויים מאובזרים בסאדיסטים במדים. זה לא עובד ככה.

דיקטטורה זה סך הכל משטר שמדוכא בו פלורליזם פוליטי טבעי.

אנשים חושבים שדיקטטורה זה רשימת שינדלר, יום אחד מרתפי העינויים מאובזרים בסאדיסטים במדים. זה לא עובד ככה. דיקטטורה זה בסך הכל משטר שמדכא פלורליזם פוליטי טבעי

כל דיקטטורה מתאפיינת בדרכים שונות שבה היא מדכאת את הפלורליזם הפוליטי הטבעי. בדיקטטורה בברזיל למשל, הזמרים הכי גדולים ואהובים הוגלו מברזיל. לא תלשו להם ציפורניים. המוסיקאים ז'ילברטו ז'יל וקייטנו וולוסו למשל קיבלו אפילו אישור מהמשטר לעשות הופעת פרידה לגייס לעצמם כסף לטיסה.

במזרח גרמניה השטאזי הגדיר את "סטנדרט הזהב" של איסוף מודיעין על אזרחים מהאזנות, תצפיות ורשת ענפה ביותר של מלשינים – ועם זאת, אפשרו כל הזמן לזרזיף של מתנגדי משטר לברוח למערב כדרך למנוע צמיחה של תנועת נגד.

בצ'ילה, בין השאר, על פי העדויות, עינו מתנגדות ומתנגדי משטר על ידי אונס באמצעות כלבים והחדרת עכבישים ועכברושים חיים, והשליכו את גופות הנרצחים לים ממסוקים – אבל הזמינו את הכלכלן מילטון פרידמן לדבר על איזה יופי של כלכלה חופשית הם עושים.

המיסקונספציה הכי נפוצה לגבי דיקטטורה, זה שאין בכלל מתנגדי משטר ואין ביטויים של מחאה. כך אפילו שפי פז הסבירה לי בטוויטר שלא יתכן שישראל היא דיקטטורה כי עובדה שנותנים ל"שמאל הרדיקלי" להפגין בכיכר העיר.

אין טעות גדולה יותר. בכל דיקטטורה תמיד יש מחאה, גם גלוייה וגם סמוייה. גם בדיקטטורות מתקיימות הפגנות, מפיצים טקסטים מחאתיים ומוסיקת מחאה. אנשים משתייכים לארגונים מתנגדי משטר, וכפי שאנחנו יודעים, בסוף גם צוברים מספיק כח כדי להפיל דיקטטורות.

בצ'ילה, בין השאר, עינו מתנגדות ומתנגדי משטר באונס ע"י כלבים, עכבישים ועכברושים, והשליכו את גופות הנרצחים לים ממסוקים – אבל הזמינו את הכלכלן מילטון פרידמן לדבר על איזה יופי של כלכלה חופשית הם עושים

אז זו הזדמנות טובה להדגים דרך כל מה שקרה סביב ההפגנה נגד מלחמת הסיפוח ובעד דמוקרטיה ושלום ב-6.6.20 את מה שמאפיין את מדינת ישראל כדיקטטורה. כמשטר שמדכא פלורליזם פוליטי.

1

בשבוע לפני ההפגנה, המשטרה מנסה למסמס אותה ללא הצלחה. אי אפשר לצעוד, אולי תעבירו למקום אחר, לא נסגור לכם כבישים. אבל זה לא עובד, המארגנים עומדים יפה בלחצים.

2

יומיים לפני ההפגנה, באופן חסר תקדים, מודיעים במהדורת החדשות של ערוץ 12 שההפגנה בוטלה. ממתי מודיעים בישראל בחדשות שהפגנה בוטלה? אף פעם. התקשורת מפזרת דיסאינפורמציה כדי לדכא מחאה.

3

לא נכנס לכך שאיימן עודה עבר 2 בדיקות קורונה שליליות ועדיין חוייב להיות בבידוד ולא לדבר בהפגנה, לעומת אתם יודעים מי.

4

ההפגנה מתקיימת, עולה על גדותיה מרב משתתפים, המשטרה חייבת לסגור את אבן גבירול.

הפגנה נגד הסיפוח, 6.6.2020 כיכר רבין
הפגנה נגד הסיפוח, 6.6.2020 כיכר רבין

בסוף ההפגנה מתחילים מעצרים אלימים, המשטרה תוקפת צלם של הארץ שמתעד מעצר אלים, הודפת אותו לרצפה ומרסקת לו את הציוד המקצועי.

5

תקשורת המיינסטרים וכל השופרים בתיאום מושלם מדברים ומפיצים שוב ושוב תמונות (חלקם מהפגנות אחרות) שהיו בהפגנה דגלי הרשות הפלסטינית.

שמעון ריקלין מגדיל ומכנה את כל משתתפי ההפגנה תומכי טרור בציוץ בטוויטר, שמזכה אותו לראיון עם אמנון לוי בערוץ 13 שם הוא מבהיר:

"ישראלים שהולכים עם גדלי טרור מבחינתי ברור, הם ישראלים על תנאי, זה אפילו שאלה בן אדם כזה, אם בכלל מותר לו להיות ישראלי".

יומיים לפני ההפגנה, באופן חסר תקדים, מודיעים במהדורת החדשות של ערוץ 12 שההפגנה בוטלה. ממתי מודיעים בישראל בחדשות שהפגנה בוטלה? אף פעם. התקשורת מפזרת דיסאינפורמציה כדי לדכא מחאה

עכשיו, כדי להבין מה קורה כאן צריך לחזור ליום בו ראש המשטר הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים עמד למשפט, ואותו שמעון ריקלין יחד עם ינון מגל רקדו לכבודו עם עוד קומץ תומכים.

באותו היום התקשורת סיפרה על המונים שהגיעו לתמוך בנאשם. זה היה שקר. היו קומץ תומכים, ופי עשרה מתנגדים. אבל מי שלומד מה קורה מהתקשורת הבין שיש המון אנשים שתומכים בנאשם בפלילים, וקומץ קיצוני וספק פלילי של מתנגדים לסיפוח.

מתוך קבוצת ווטסאפ של מארגני הפגנת התמיכה בנתניהו
מתוך קבוצת ווטסאפ של מארגני הפגנת התמיכה בנתניהו

האמת היא ש-53 שנה המדיניות הרשמית של כל ממשלות ישראל זה להתנגד לסיפוח.

זה בערך הדבר הכי מוסכם בחברה הישראלית.

אבל עכשיו ראש המשטר החליט לרצות את חברו שזקוק לכסף של אוונגליסטים כדי לנצח בבחירות בארצות הברית. אז כל התקשורת מגוייסת לספר לציבור שמי שמתנגד לסיפוח הוא "ישראלי על תנאי".

היעדר פלורליזם פוליטי.

למרות שרוב הציבור בישראל הצביע נגד נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, ונגד מלחמת סיפוח – 62 מנדטים – אין לזה ביטוי פוליטי.

לא משנה מה ישראלים שמו בקלפי, הם כאילו שמו פתק אחד.

ראש המשטר החליט לרצות את חברו שזקוק לכסף של אוונגליסטים כדי לנצח בבחירות באמריקה. אז התקשורת מגוייסת לספר לציבור שמי שמתנגד לסיפוח הוא "ישראלי על תנאי"

האופוזיציה מוסמסה לוועדה אחת שקבועה בחוק, נוצרה אינפלציה של שרים כך שאין להם ערך, וגם "חוק הקורונה" המעודכן מעניק לראש המשטר סמכות להפשיט מאזרחי ישראל זכויות יסוד על דעת עצמו.

אז לא תולשים ציפורניים או משליכים גופות לים. בינתים לפחות. כל דיקטטורה דיקטטורה בדרכה שלה.

הדיקטטורה הישראלית, נכון לעכשיו, מדכאת פלורליזם פוליטי בעיקר בכח המדיה.

ניצן ויסברג, מרצה ויועצת למתודולוגיית חדשנות design thinking ופעילה חברתית בתחום החינוך. עבדה כפרופסור יועצת באוניברסיטת סטנפורד לפני שחזרה לארץ וגילתה שארצה שינתה את פניה. כיום היא חיה בהוד השרון עם אישה היקר וארבעת ילדיהם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 730 מילים
סגירה