דמיינו מדינה בלי קורונה

עטיפת האלבום של ג'ון לנון, Imagine
עטיפת האלבום של ג'ון לנון, Imagine

הרימו את הראש אזרחי ישראל. דמיינו בשעת משבר קשה זו, מדינה בלי קורונה. כן זה יתכן, זה אפשרי. מדינה בה לא נצטרך ממשלת חירום אחדות רחבה בת 36 שרים ועוד 16 סגנים מיותרים, אלא ממשלה מקצועית, ששריה נבחרים על פי כישוריהם ויכולותיהם.

דמיינו ראש ממשלה המתגורר בבית צנוע וכולו עסוק בהנעת המשק מאבטלה לעבודה מלאה. הוא מכנס יום יום מסיבות עיתונאים ללא מסיכות פנים או כפפות, כי זהו עולם ללא קורונה, עונה באדיבות ואריכות וסבלנות לשאלות עיתונאים ומרגיע את הציבור. דמיינו.

דמיינו רה"מ המתגורר בבית צנוע, עסוק בהנעת המשק מאבטלה לעבודה. מכנס מסיבות עיתונאים ללא מסכות, כי זה עולם ללא קורונה, עונה באדיבות לשאלות עיתונאים ומרגיע את הציבור. דמיינו

דמיינו מדינה ללא קורונה. אפשר לנסוע בנחת ברכבת מהירה ויעילה, לרדת לאוטובוסים זריזים ומהירים ולהגיע כל בוקר לעבודה ללא צורך בשימוש במסיכות הפנים המייגעות הללו או ברכב פרטי וללא פקקים. מדינה ללא קורונה. אין צורך במרחק 2 מטר בין נוסע אחד לשני ואין כבר צורך להיזהר מגל שני או מנגיעה בדלתות ובידיות. פשוט תענוג. פשוט להינות מתחבורה ציבורית מפותחת.

בראש מהדורות החדשות הממשלה המקצועית והיעילה תדבר גם על אחדות, על הנחת המחלוקות בצד, על שיח דמוקרטי והוגן, על הרגעת הרשתות החברתיות משיח האיומים וההסתה. די, נגמרה הקורונה, ואפשר לחזור לשיח הרגיל המנומס שידענו קודם. שרים אינטלגנטים, אנשי רוח, ספר, אקדמיה ומחקר ימונו למשרדי החינוך, המדע, והתרבות. מדינה ללא קורונה. נחזור להיות מה שהיינו.

תכניות הסיפוח שהביא עימו נגיף הקורונה יתפוגגו ברוח הקיץ. שלווה ושקט יאפפו את מרחבי יהודה ושומרון ואבו מאזן יתארח במעון ראש הממשלה הצנוע. מו"מ מלא תקווה, כזה שנפסק בגלל התפרצות הנגיף בסין, ישוב לדיונים בין נציגי ישראל ושכנינו הפלשתינים. לאחר טראומת הקורונה השפיות תשוב לאזור.

אזרחי ישראל, שאו מבט אל בחירתכם. זו רק הקורונה. היא תחלוף, ובמדינה ללא קורונה האוצר יתמוך בעסקים במיליארדים, בארות הגז יזרימו את משאבי הטבע שלנו היישר לכיסי האזרחים, והרווחים יופנו מיד לרווחת מערכות הבריאות הרווחה והחינוך. רווחי הטייקונים יקוצצו ויוקפאו ודווקא מורים יקבלו שכר גבוה יותר ומיטב המוחות יחזירו את ישראל למה שהייתה לפני הקורונה.

די, נגמרה הקורונה, ואפשר לחזור לשיח הרגיל המנומס שידענו קודם. שרים אינטלגנטים, אנשי רוח, ספר, אקדמיה ומחקר ימונו למשרדי החינוך, המדע, והתרבות. מדינה ללא קורונה. נחזור להיות מה שהיינו

ארבעה בתי חולים חדשים שבנייתם הוקפאה משום מה אחרי הבטחות הבחירות האחרונות ייבנו במהרה בימינו בלי איומי הקורונה.

משטרת ישראל תהנה מאמון הציבור ושוטריה יסבירו פנים לעולי אתיופיה ולמפגיני CRIMEMINISTER. בעצם, ההפגנות נגד ראש הממשלה ידעכו. במדינה ללא קורונה, מערכת המשפט תזכה לעדנה ולאמון והיועמ"ש ימליץ לראש הממשלה שנגדו הוגשו כתבי אישום פליליים לצאת לנבצרות מיידית או להתפטר. כרצונו ולמען הנראות הציבורית.

שרי הממשלה יבחרו ראש אחר והנאשם בפלילים יילך לביתו בלי מסיכה ובלי כפפות, בלי אלכוג'ל ובלי טבלאות על מספרי הנדבקים, החולים, המונשמים והמתים. כל זה יהיה מאחורינו במדינה ללא קורונה.

ישראל שוב תהיה אור לגויים. מטוסי אלעל ימריאו עם אלפי ישראלים מנומסים וחביבים לחו"ל. רגועים. הפעם הם לא ישתוללו במטוס ולא במלון, לא יאנסו נערות צעירות באיים הקרובים לחופי ישראל. הנגיף הנורא הזה פשוט שיבש את דעתם של אזרחי המדינה ואחריו תיכון כאן מדינה עם שוויון זכויות מלא לערבים וליהודים, ללהט"בים ולטרנסג'נדרים.

שירותי הדת יחזרו להיות אבן שואבת של מסורת ישראל, ורבנים לא יטרידו ילדות בנות 7 על אורך החצאית שלהן. הנגיף הנורא הזה שפגע ברקמת היחסים בין מתנחלים לפלשתינים יתנדף מחיינו, ומטעי זיתים שוב יצמחו, מסיק הזיתים לא יופרע על ידי נוער גבעות מטורף, ומשפחות פלשתיניות יוכלו לישון בשקט בלילה בלי שבקבוק תבערה נושא דלק ונגיף קורונה ייזרק לבתיהם ויבעיר את נשמתם.

מטוסי אלעל ימריאו עם אלפי ישראלים מנומסים וחביבים לחו"ל. רגועים. הפעם לא ישתוללו במטוס ולא במלון, לא יאנסו נערות צעירות באיים הקרובים לחופי ישראל. הנגיף הנורא הזה פשוט שיבש את דעתם

דמיינו מדינה ללא קורונה. זה לא קשה. הרי היינו שם עד לפני כארבעה חודשים. בכנסת יוקמו ועדות מקצועיות לביקורת המדינה, כספים וכלכלה, ואלה תפקחנה על עבודת הממשלה במקצועיות וללא משוא פנים.

מבקר המדינה שנאלץ לחבוש מסיכה 24/7 גם על עיניו, יוכל סוף סוף לראות ולבקר את מחדלי הממשלה. לבדוק לעומק את התנהלותה בעת ההתמודדות עם משבר הקורונה, להמליץ על הפעלת פיקוד העורף ומערך בתי החולים, הצטיידות במכונות הנשמה ותכנון מאבק במגיפה הבאה. המבקר יעשה זאת כמובן בזמן אמת ובאומץ לב ולא יחסוך את שבטו כאשר ימצא שאולי גם לראש הממשלה יש אחריות למה שהתרחש פה במהלך ארבעת החודשים האחרונים.

מדינה ללא קורנה תתפנה סוף סוף להקים ועדת חקירה ממלכתית ולחקור את פרשת הצוללות וכלי השיט, המניות והעמלות. שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות, הפעם ללא צורך במסכת נימוקים מוזרה, ללא פחד או מורא, תמנה את עצמה לראש ההרכב של ועדת החקירה ותודיע שבתוך חצי שנה יוגשו מסקנותיה.

במדינה ללא קורונה, ראש הממשלה יתייצב לפני הועדה ויספר את כל הידוע לו. על החלטותיו ועל האינטרסים שלו ועל מקורביו. חשבונות הבנק שלו יפתחו לבדיקת המבקר המוכשר והיעיל, משרת הציבור הנאמן מתניהו אנגלמן, ומיטב אנשי מערכת הביטחון יעלו לירושלים ללא מסיכות. מזכיר לכם, מדינה ללא קורנה כבר לא תחייב מסיכות.

במדינה ללא קורונה, רה"מ יתייצב לפני ועדת החקירה ויספר את כל הידוע לו. על החלטותיו ועל האינטרסים שלו ועל מקורביו. חשבונות הבנק שלו יפתחו לבדיקת המבקר המוכשר והיעיל, משרת הציבור הנאמן מתניהו אנגלמן

שר המשטרה ימנה סוף סוף מפכ"ל הגון מקצועי, שלא יצטרך להיות שבוי של נגיף הקורונה או נאמן לשר שמינה אותו בעקבות המגפה הנוראה, והלה יהפוך את המשטרה שלנו למה שהייתה בטרם פגע בה הנגיף הקטלני הזה – חוקרת ביושר ויעילות פרשיות שחיתות, עוזרת לאזרחים ומסייעת להם ברחוב ונגד הפשיעה האזרחית, גניבות הרכב והאלימות במשפחה. משטרה כהלכה. זה מה שהשר ידרוש מהמפכ"ל החדש במדינה ללא קורונה. זה ברור.

במדינה ללא קורונה כבר לא נלך לבחירות כל חצי שנה. נשיא המדינה ימליץ לראש האופוזיציה לנהל אופוזיציה בריאה ודמוקרטית, כזו שתהווה אלטרנטיבה לשלטון, ובלי הקורונה הנשיא החביב שלנו לא יצטרך להמליץ על מתווה פתלתל, לא חוקי ומוזר, שישבש את דעתם של ראשי המפלגות.

אזרחי ישראל, תהיו אופטימיים. ישראל היא מדינה איכותית, טובה, לא ביורוקרטית, יהודית ודמוקרטית, לא מתעמרת באזרחיה, כמהה למימוש מגילת העצמאות שלה, ורק נגיף הקורונה שיבש בה את החיים. אבל הוא ייעלם בקרוב ואתם תדמיינו מדינה נורמאלית.

תמיד נעים לשקוע בחלומות ודמיונות.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 946 מילים ו-1 תגובות
סגירה