יעלון בשיחות סגורות: "הרוטציה גורמת נזק"

ח"כ מכחול לבן משה בוגי יעלון אמר היום: "עדיף היה שלפיד היה מוותר על הרוטציה" ● גם השר לשעבר, בנט, תוקף על לפיד, הפעם בסוגיית הגיוס: "החוק שלך יגייס קולות לבחירות, אך לא יגייס אף חרדי"

בני גנץ ויאיר לפיד במושב הפתיחה של הכנסת ה-21 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נועם רבקין פנטון/פלאש90
בני גנץ ויאיר לפיד במושב הפתיחה של הכנסת ה-21
07:33 עריכה

מועצת עיריית טבריה הגשימה אמש חלום לראש העירייה רון קובי: המועצה לא אישרה את תקציב העירייה לשנת 2019. המשמעות היא שבסוף החודש הזה לשר הפנים, אריה דרעי, תהיה סמכות לפטר את כל חברי המועצה, ולאחר מכן גם את רון קובי עצמו ולמנות במקומם ועדה קרואה. תחשבו איך ייראו במהדורות החדשות פיטוריו של ראש עיר שהקים מפלגה חדשה נגד הכפייה הדתית ("הימין החילוני") בידי דרעי ותנסו לחשב כמה קולות זה שווה לו. השאלה היא האם דרעי, מסיבותיו שלו, יעשה בשבילו את העבודה הזאת.

07:42 עריכה

בשבוע הבא יתקיימו בחירות פנימיות במרצ, ואם חשבתם שבמפלגת השלום ואחוות העמים יש גם שלום בית, אתם לא מכירים את הפוליטיקה הפנימית שלה. שלום ירושלמי חשף הבוקר בזמן ישראל את הבלגן הפנימי רווי היצרים של מפלגת השמאל ואת אחד האנשים הפחות מוכרים שמנווטים אותה מאחורי הקלעים – מזכ"ל המפלגה הצעיר תומר רזניק.

תומר רזניק (צילום: אתר מרצ)
תומר רזניק (צילום: אתר מרצ)
08:30 עריכה

שר הפנים דרעי עשוי לפטר את ראש עיריית טבריה ומייסד "הימין החילוני" רון קובי, אבל לפי קובי דווקא דרעי הוא זה שצריך ללכת הביתה.  בראיון לגלי צה"ל הבוקר אמר קובי: "מועצת טבריה נבחרה בבחירות, אבל חברי האופוזיציה במועצה (של טבריה) מנוהלים על ידי שרים, חברי כנסת ורבנים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תשאיר את אריה דרעי מחוץ למעגל ההשפעה".

10:01 עריכה

בתחילת השבוע, כאשר פורסם שפלסטיני אנס ילדה בת שבע ושנבדק חשד שהמניע למעשה הזוועה היה לאומני, כיכב האירוע במערכת הבחירות. כל הפוליטיקאים, מכל קצוות הקשת הפוליטית, גינו את המעשה והתחרו ביניהם מי יוקיע אותו במלים החריפות ביותר.

ניסינו לבדוק מה אומרים הפוליטיקאים היום, כשכל הכותרות עוסקות בפאשלות שעשתה המשטרה בחקירה הזאת, ובסימני השאלה שעולות ממנה, ולא ממש הצלחנו. בעמודי הפייסבוק והטוויטר של פוליטיקאים משמאל ומימין לא הצלחנו למצוא ולו ציוץ אחד על השתלשלות הפרשה והתנהלותה של משטרת ישראל.

10:47 עריכה

ניצני ביקורת עצמית בכחול-לבן: ח"כ חילי טרופר אמר הבוקר בתוכניתו של רינו צרור: "היו כשלים בקמפיין הבחירות שלנו. השגיאות ברורות לנו ואנחנו מפיקים לקחים".

ח"כ חילי טרופר (צילום: רוני שוצר פלאש 90)
ח"כ חילי טרופר (צילום: רוני שוצר פלאש 90)

טרופר פעיל בצוותי עבודה של כחול-לבן שמנסים לגבש את הקמפיין של המפלגה לבחירות הקרובות (בספטמבר) על בסיס לקחי הבחירות האחרונות (באפריל).

לפני כמה ימים פורסם כי בני גנץ פנה לחברי המפלגה וביקש מהם "לשמור על פרופיל נמוך עד שיתברר אופי הקמפיין". 

10:58 עריכה

שר החינוך החדש, יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ רק נכנס לתפקיד וכבר טבע מונח חדש: "החלנה".

בראיון ב"ישראל היום" אמר פרץ: "שמעתי שמדברים על הדתה. זו כמעט פיקציה, אין הדתה. אני מכבד כל אחד, אני לא מתכוון לכפות על אף אחד שום דבר. אם כבר, בחברה הישראלית יש קצת החלנה. כשברמת גן יש ביום העצמאות כמה במות לקהל הכללי ובמה לציונות הדתית וראש העיר אומר שלא יהיה דבר כזה יותר, זו החלנה ולא הדתה. זה לא נותן כבוד".

11:25 עריכה

במפלגת "ישראל ביתנו" של ליברמן פותחים חזית מול מפלגת "הימין החילוני" שהקים ראש עיריית טבריה רון קובי, המתחרה הישירה החדשה של ליברמן על טיקט המפלגה הימנית האנטי חרדית.

קובי נכשל אתמול בהעברת תקציב עיריית טבריה, מה שיכול להביא לכך ששר הפנים אריה דרעי ידיח אותו וימנה במקומו ועדה קרואה. אלא שח"כ עודד פורר מ"ישראל ביתנו" מאמין כי המדובר במזימה של דרעי ונתניהו כדי לעזור לקובי לקבל חשיפה תקשורתית, "שממילא לא יעבור את אחוז החסימה" לקחת קולות מליברמן.

7 חודשים, זה הזמן שלקח לרון קובי להעביר את השליטה בעיר טבריה לחרדים. האיש חייב לתת הסבר לתושבי העיר על מעשיו, בראש…

פורסם על ידי ‏עודד פורר – Oded Forer‏ ב- יום רביעי, 19 ביוני 2019

12:02 עריכה

"קפטן ג'ורג'" (גיורא עזרא) התנצל בפני יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על כך שצייץ כי ליברמן נפגש בווינה עם יאיר לפיד, וכי השניים תכננו  את מהלך הפלת הקואליציה של נתניהו. זאת, לאחר שליברמן מימש את איומיו והגיש נגד הקפטן תביעת דיבה על הציוץ.

עזרא, שמסר את התנצלותו בראיון בתוכניתו של אראל סגל ברדיו 103 FM, הסביר: "צייצתי דברים שפורסמו בתקשורת". מ"ישראל ביתנו" נמסר לכתבת "זמן ישראל" אירה טולצ'ין אימרגליק כי הם קיבלו את ההתנצלות בברכה והודיעו שימשכו את התביעה.

14:00 עריכה

מוטי יוגב הבהיר היום כי הרב רפי פרץ יעמוד בראש איחוד מפלגות הימין גם אם יחברו אל מפלגות נוספות, למשל הימין החדש של נפתלי בנט, או במקרה של צירופה של איילת שקד לרשימה. בראיון אצל יעל דן בגלי צה"ל הבהיר יוגב: "בראש כל רשימה או איחוד יעמוד הרב רפי פרץ. זוהי אבן יסוד".

14:19 עריכה
"הליכוד וראש הממשלה אינם עומדים מאחורי החלטותיו של רון קובי שפועל באופן עצמאי", כך נמסר היום מדוברות הליכוד. ההתייחסות הזו מגיעה לאחר שח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, טען מוקדם יותר היום כי "נראה שראש הממשלה היסטרי עד כדי כך שישנו חשש שהוא מוכן אפילו לעבור על החוק ולהריץ מועמדי קש דוגמת קובי".
15:43 עריכה

הבחירות לראשות מפלגת העבודה: עמיר פרץ מזמין את סתיו שפיר ואת איציק שמולי לארוחת בוקר אצלו בבית – ומתנדב לבשל. סוג של פאסיב אגרסיב?

17:10 עריכה

בנט משיב ללפיד: "החוק שלך יגייס קולות לבחירות, אך לא יגייס אף חרדי"

‏יאיר, פשוט לא נכון. עובדתית. ‏החוק שלך יגייס (אולי) קולות לבחירות אך לא יגייס אף חרדי,‏וישמר רבבות חרדים כנזקקי…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום רביעי, 19 ביוני 2019

19:59 עריכה

צרות בכחול לבן? ח"כ משה בוגי יעלון, מספר 3, אמר היום בשיחות סגורות עם גורמים פוליטים: "הסיפור של הרוטציה גורם לנו נזק, עדיף היה שלפיד יוותר עליה".

20:04 עריכה

ח"כ דודי אמסלם מהליכוד תוקף את לפיד: "יואיל בטובו כתב עיתון 'במחנה' בדימוס לספר לבוחריו את האמת – חוק הגיוס לא מעניין אותו כלל".

 

21:27 עריכה

גורמים בעוצמה יהודית מותחים ביקורת על יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ: "אינו מקיים את חלקו בהסכם עם המפלגה ובמקום לנסות ליישם את ההסכם – הוא מתעלם ממנו". לפי הגורמים, ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, קובע כי במידה שיתמנו שרים מטעם איחוד מפלגות הימין, הם יתפטרו לטובתו של הנציג הראשון של המפלגה, איתמר בן גביר.

21:36 עריכה

ח"כ מיכל רוזין: "התחקיר של רביב דרוקר העלה סוגיה חשובה אך לקה בעריכה מגמתית". ח"כ ממרצ מתייחסת לתחקיר שפורסם בתוכנית "המקור", בו הוצג סיפורו של פעיל מפלגתה, נמרוד ברנע, נגדו הגיעו ארבע תלונות מ-4 נשים. דרוקר: "רוזין וזנדברג בלבלו בין הצורך לעמוד לצד נפגעות, לבין חריצת דינו של ברנע".

סגירה