אל תיגעו לנו בציצים, חצופות!

הסטודנטית לעבודה סוציאלית מסירה את חולצתה על פסל המנורה ליד הכנסת. הפגנת בלפור 21.7.2020 (צילום: יאיר מיוחס)
יאיר מיוחס
הסטודנטית לעבודה סוציאלית מסירה את חולצתה על פסל המנורה ליד הכנסת. הפגנת בלפור 21.7.2020

איזה שם חמוד זה ציצי, נכון? שם ילדותי, מתוק, כזה שכל תינוק שזה עתה למד לדבר מסוגל להגות, שם כמעט תמים. אלא שהשם התמים הזה, המתאר את החזה הנשי, עומד בניגוד מוחלט לתפקיד אותו ממלאים הציצים בעולם.

איזה שם חמוד זה ציצי, נכון? שם ילדותי, מתוק, כזה שכל תינוק שזה עתה למד לדבר מסוגל להגות. שם כמעט תמים. אלא שהשם התמים הזה לתיאור החזה הנשי, עומד בניגוד מוחלט לתפקיד אותו ממלאים הציצים בעולם

מדובר במנוע כלכלי אדיר המניע תעשיות שלמות: תעשיית הלנג'רי, תעשיית בגדי הים, תעשיית הסרטים, תעשיית הפרסומות, תעשיית הקוסמטיקה, תעשיית הרהיטים, תעשיית התכשיטים וגם תעשיית המזון – הרי אין בדל פרסומת למיץ תפוזים ללא ציצי עגול וזקוף ברקע. אין לך ביקיני ללא ילדות שחזן זה עתה צימח וכבר מקפצות להן בכיף על חוף הים, אין לך תעשייה שבה החזה הנשי אינו משמש כמקדם מכירות.

כל זה הופך אותו לנכס כלכלי בינלאומי, נכס שלא יסולא בפז. ואם כך הדבר בתעשיות המהוגנות, הלג'יט, ודאי כך הדבר בתעשיית המין. הציצי הוא עד כדי כך נכס בינלאומי – שיש לשמור עליו, לטפח אותו, להמציא ניתוחים המגדילים אותו, המקטינים אותו, המרימים ומייצבים אותו, כדי שחלילה לא יקרה לנכס דבר.

הפיכת הציצי למקדם מכירות בינלאומי, לנכס המניע תעשיות שלמות, לוותה בהפקעת הציצי מידי הנשים, עד כדי כך ששימוש בציצי לתפקיד לו הוא נועד: איבר להזנת התינוק, שנולד אגב בניית מערכת החיסון שלו, איבר שאין כמותו לחבר בין האם לבין התינוק, הפך לשנוי במחלוקת, יש הרוצים לאסור הנקה במרחב הציבורי, יש הסבורים שמדובר במחזה שלא נאה לעין.

העובדה שההנקה הפכה מפעולה טבעית לחלוטין לפעולה שנויה במחלוקת, שיש הרוצים לאסור אותה, קשורה באופן הדוק לעובדה שהציצי משמש ככלי לקידום מכירות.

העולם, המונע בעזרת הציצים, לא רוצה לחשוב על הציצים כעל עטינים (פויה!). הוא רוצה לשמור את הציצי לעולם ועד זקוף וזוהר כמו הציצי של הילדות בנות ה-13 (ילדות ולא דוגמניות), כי זה מה שמוכר. על כך מבוסס עולם אופנה שלם.

הציצי הוא  נכס כלכלי בינלאומי שלא יסולא בפז. ואם כך הדבר בתעשיות המהוגנות, הלג'יט, ודאי שכך בתעשיית המין. עד כדי כך שיש לשמור עליו, לטפחו, להמציא ניתוחים המגדילים, מקטינים, מרימים ומייצבים אותו

עולם האופנה אינו מבוסס על איבר של נשים שילדו והניקו את תינוקן, ואבוי הציצי כבר קצת פחות זקוף, קצת פחות זוהר. אל דאגה, לא בעיה שאיננה ניתנת לפתרון עם ניתוח.

עולם האופנה לא מבוסס על מודל אימהי. הוא מבוסס על סקס. והחברה מתעקשת להשאיר את הציצי במקום. לא לתת לו חלילה ליפול למחוזות שאינם קשורים בסקס.

במסווה של דיון אקדמי בהנקה ובאסוציאציות שהיא מעלה, מחזירים את האישה לימים בהם "אישה במצבה" היתה סגורה בבית, בדלת אמותיה. כבר לא סמל מין אלא אישה בלויה. זו הסיבה שגברים מזדקנים (עליהם יאמרו לעולם מבוגרים ולא זקנים) נחשבים סמל מין, ואצל נשים סמלי מין הן רק אלה עם החזה הזקוף.

בימים אלה מתברר כי הציצי מהווה בעיה לא רק כאשר מדובר בהנקה אלא גם כאשר מדובר במחאה. נערה חשופת חזה בהפגנה הצליחה להוציא מאנשי ימין ביטויים קשים שאפילו ראש ממשלה נאשם בפלילים או נשיא נאשם באונס לא הצליחו.

יריב לוין אמר שזו בושה וחרפה וקרא להעמד אותה לדין ללא דיחוי. ללוין, אגב, אין בעיה לשמש כיושב ראש הכנסת כאשר ראש הממשלה נאשם בפלילים בפשעים חמורים, הוא לא קרא להעמדתו לדין ללא דיחוי, אין לו בעיה עם העובדה שחיים כץ נאשם בפלילים המסתתר תחת חסינות – אבל נערה ללא חולצה זה הרי פשע של ממש – פשע המצדיק העמדה לדין, לא פחות.

מדוע לדעת לוין הנערה נטולת החולצה ביזתה את סמלי המדינה? מה במעשה שלה היה נורא כל כך? התשובה לשאלה נעוצה בכך שגם עבור יריב לוין, יושב ראש הכנסת, לחזה הנשי יש משמעות אחת ותפקיד אחד – התפקיד שיועד לו בתעשיות כמקדם מכירות, התפקיד המיני – ועבור הימין כל דבר שקשור במין, כשהוא גלוי ובא מצד הנשים – הוא ראוי לגינוי אם לא למטה מזה.

כעת מתברר כי הציצי מהווה בעיה לא רק כשמדובר בהנקה אלא גם כשמדובר במחאה. נערה חשופת חזה בהפגנה הצליחה להוציא מאנשי ימין ביטויים קשים, שאפילו רה"מ נאשם בפלילים או נשיא אנס לא הצליחו

והתפקיד היחיד והספציפי שיועד לחזה הנשי בתעשייה העולמית הפקיע את החזה מידי הנשים עד כדי כך, שכל שימוש אחר בו מביא לתגובות בלתי הגיוניות. מאיסור הנקה ועד לדרישה להעמיד לדין נערה, שכל חטאה הוא חשיפת הציצי שלה.

ומישהו צריך לומר ליריב לוין שראש ממשלה הנאשם בפלילים הוא בושה הרבה יותר גדולה למדינה ולסמליה מנערה חשופת חזה. מישהו צריך לומר לו שיושב ראש כנסת שלא מקיים את פסיקת בג"ץ הוא ביזוי גדול הרבה יותר. ושאם ציצי מוציא אותו משלוותו, זו לא אשמת הבחורה, זו אשמת החברה. הציצי שלנו ברשותנו.

ושאלת תם אחרונה – האם גבר נטול חולצה היה מביא לתגובה דומה?

דוקטור לביוכימיה ומשפטנית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
Yoad Feder: השדיים, או הציצים אצל גברים הם בדיוק אותם אברי מין משניים ומעורבים באותה המידה בעוצמת הגרוי ( ואם עד היום לא חשת, כמה הפסדת....) ואם היה זה גבר שחשף את ציציו , היה יו״ר הכ... המשך קריאה

Yoad Feder: השדיים, או הציצים אצל גברים הם בדיוק אותם אברי מין משניים ומעורבים באותה המידה בעוצמת הגרוי ( ואם עד היום לא חשת, כמה הפסדת….)
ואם היה זה גבר שחשף את ציציו , היה יו"ר הכנסת מאשים אותו בהתערטלות ?

באמת הגענו לנקודה בה משווים בין חזה גברי לחזה נשי? מבלי להידרש לסוגיות אחרות של מגדר, לא בכדי שדיים נחשבים כאיברי מין משניים. הם מעורבים לעיתים באורגזמה נשית, גדלים בעת קיום יחסי מין, ... המשך קריאה

באמת הגענו לנקודה בה משווים בין חזה גברי לחזה נשי?
מבלי להידרש לסוגיות אחרות של מגדר, לא בכדי שדיים נחשבים כאיברי מין משניים.
הם מעורבים לעיתים באורגזמה נשית, גדלים בעת קיום יחסי מין, לטובת העצמת הגירוי
אם גבר היה חושף איבר מין בפומבי, היו מאשימים אותו בהתערטלות בפומבי, במה אתן שונות?
יש הבדל בין שוויון תכונות לשוויון זכויות ומי אמר בכלל שזו זכות אנושית להתהלך כנודיסט במשרה חלקית בפומבי?
ישנו מגוון של זרמי פמיניזם, עם חלקם, אני מסכים, חלק גדול ממנו מייצר רק ריחוק מגדרי במקום לקרב, קורבנות יתר ועוד.
הייתי שמח יותר, לקרוא מאמר הזועק בגנות רצח על רקע חילול כבוד המשפחה, הטרדות מיניות בחברה החרדית ועוד.

מי שכל עולמו פטיש, הכל ייראה לו כמסמר.

עוד 723 מילים ו-2 תגובות
סגירה