המכתב שמנדלבליט היה צריך לשלוח

הפגנות תמיכה בבנימין נתניהו מול בית רה"מ, מאי 2020 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
הפגנות תמיכה בבנימין נתניהו מול בית רה"מ, מאי 2020

ראש הממשלה נתניהו פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, בו הלין על חוסר הטיפול, לטענתו, באיומים עליו ועל בני משפחתו. היועמ"ש השיב: "מטפלים ברצינות ובנחישות בכל תלונה".

להלן המכתב של היועץ המשפטי שהיה צריך להשלח ולא נשלח.

לכבוד ראש הממשלה בנימין נתניהו,
א.נ.

שלום רב,

הנדון: פנייתך מיום ה-11.8.2020

שיסוי קבוצות חברתיות זו בזו, רדיפת מיעוטים, החלשת מערכת המשפט והשירות הציבורי, העברת משאבי מדינה למקורבים, הסתה נגד התקשורת והטלת מגבלות על האקדמיה והחברה האזרחית, אלו הם המאפיינים של מדיניותך הפנימית בשנים האחרונות.

התוצאה היא, בין השאר, קמפיין "שמאלנים בוגדים" וכרזת ההסתה ענקית על גדר מעונך בבלפור עם הכיתוב "שמאלנים בוגדים". נכון היה שתצא בנאום תקיף נגד הביטוי "שמאלנים בוגדים". ראוי היה שתגנה את השלט המבזה הזה והמשולל כל יסוד. אתה אמור להיות ראש הממשלה של כל האזרחים. תחת זאת בחרת אחרת, לנדות יותר ממחצית אזרחי ישראל.

נכון היה שתצא בנאום תקיף נגד הביטוי "שמאלנים בוגדים". ראוי היה שתגנה את השלט המבזה הזה והמשולל כל יסוד. אתה אמור להיות ראש הממשלה של כל האזרחים. תחת זאת בחרת אחרת, לנדות יותר ממחצית אזרחי ישראל

מצב בו אנשי אכיפת החוק נמצאים בסכנה כתוצאה ממילוי תפקידם, הוא נורמה שמאפיינת מדינות מאפיה ותרבות פשע. במציאות נורמלית ראש ממשלת ישראל היה רואה בעצם קיומה של תרבות כזאת כישלון מחפיר, רעה חולה שיש למגר בנחישות. אלא שכאן אתה הוא זה שמחולל אותה. כאן אתה הוא זה שתוך התבכיינות והתקרבנות, מתיר בפראות את דמם של אנשי הפרקליטות והמשפט, שמעמידים אותך לדין.

שלחת לי מכתב בו אתה מלין על חוסר הטיפול, לטענתך, באיומים עליך ועל בני משפחתך. אנו מטפלים ברצינות ובנחישות בתלונה זו כמו בכל תלונה. עם זאת עלי לציין שאינך בא בידים נקיות. יש לך אחריות ישירה לקמפיין השנאה והשיסוי המתחולל בארץ הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח.

אענה לך לפי מתווה מכתב התלונה שלך אלי.

למיטב זכרוני פנו אליך ישירות ובאמצעות התקשורת בשנים האחרונות פעמים רבות בנושא השיסוי וההסתה שאתה נוקט בהם.

בחודשים האחרונים הגברת את פעילותך, ואתה ובנך ועושי דבריך מנהלים נגד מערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק מסע שיסוי חסר תקדים, הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח. חשבנו שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו.

כך לדוגמה, בשבועות האחרונים פעילי ימין החלו להפגין מול ביתה של עו"ד ליאת בן ארי, התובעת במשפטך, בגין מה שהם מגדירים "רדיפתה אחר נתניהו". פעילת הליכוד אורלי לב פרסמה לאחרונה כמה פעמים סרטון שבו נטען כי בנה של בן ארי, תקף שוטר במהלך הפגנה נגדה מול ביתה. לב, המשיכה לטעון זאת אף שמשרד המשפטים הבהיר כי לא מדובר בבנה של בן ארי.

התוצאות לא אחרו לבוא.

בתחילת אוגוסט הגישה המשטרה כתב אישום נגד שחר בן יהודה, תושב כרמיאל, בגין איום לפגוע בבנה של בן ארי. לפי כתב האישום שלח בן יהודה הודעה בפייסבוק ובה כתב:

"אתה הבן של בן ארי השרמוטה? אם כן חכה היום שאני בא לתפוס אותך לחנך אותך קרוב יא שרמוטה".

מצב בו אנשי אכיפת החוק בסכנה בשל מילוי תפקידם, הוא נורמה שמאפיינת מדינות מאפיה ותרבות פשע. במציאות נורמלית רה"מ היה רואה בכך רעה חולה שיש למגר, אלא שכאן אתה מחוללה ומי שמתיר את דם אנשי הפרקליטות והמשפט, שמעמידים אותך לדין

ביזוי שיקרי בוטה זה, ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך.

וכאילו לא די בזה, גם לא מצאת לנכון להגיב ולנסות לרסן את כל התגובות והציוצים המאיימים כנגד המפגינים בבלפור. קמפיין "שמאלנים בוגדים" נמשך בלי הפרעה מול בית ראש הממשלה בבלפור.

מול ההסתה הפרועה הזו, שמזכירה את הימים שלפני רצח רבין, והקשר שלהם אליך וליועציך, השתיקה ואוזלת היד שלך זועקת לשמיים. יתרה מזאת הרשית להניח כרזת הסתה ענקית על גדר מעונך בבלפור בכותרת שמאלנים בוגדים.

 

שלט בכניסה למעון ראש הממשלה בבלפור (צילום: קריים מיניסטר)
שלט בכניסה למעון ראש הממשלה בבלפור (צילום: קריים מיניסטר)

אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח של אלו המפגינים נגדך, היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמם. מחובתך לפעול מייד מול כל מעשה עברייני מסוג זה.

כל אדם באשר הוא, יהא מעמדו ותפקידו אשר יהא, ראוי להגנה. הוא זכאי לכך שרשויות האכיפת ימצו את הדין עם אלה הנוהגים באלימות כה מתועבת. ובמקרים מיוחדים כמו עכשיו, ראוי שראש הממשלה יקום ויצא להגנתו.

אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח של אלו המפגינים נגדך, היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמם. מחובתך לפעול מייד מול כל מעשה עברייני מסוג זה

למנהיגי הציבור אחריות בהרגעת הרוחות, כדי שלא נמצא עצמנו בתוצאות קשות ובלתי נסלחות.

למרות שמצופה ממך שתפעל גם ללא פנייה ממני, אני דורש ממך להפסיק מיד את קמפיין השנאה, ההסתה והשיסוי. אחרת אורה לפתוח בחקירה פלילית כדי למצות את הדין עם מי שהסיתו למעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל המסיתים. חובתך העליונה היא לפעול כנגדם ללא הפליה כלפי כל צד שהוא, גם כשהם מכוונים על ידי אנשי חצרך.

אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, וחוסר מעש.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 722 מילים
סגירה