יהודה גליק יתמודד על נשיאות המדינה

פרסום ראשון חבר הכנסת לשעבר, איש הציונות הדתית-לאומית, החליט לרוץ לתפקיד הנשיא באמונה כי הוא האיש המתאים להביא לאיחוד בעם ● "אני מתגעגע לימים שבהם היינו חברה סולידרית, חברת מופת, שרצינו להיות אור לגויים ולא להיאבק ולשנוא כך אחד את השני", אמר לחברי כנסת איתם שוחח ● גליק סירב להגיב לידיעה

יהודה גליק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
גילי יערי, פלאש 90
יהודה גליק

מועמד חדש לנשיאות המדינה: חבר הכנסת לשעבר, הרב יהודה גליק, הודיע לחברי כנסת בימין כי יתמודד על תפקיד נשיא המדינה בקיץ הקרוב. גליק ביקש מבני שיחו לתמוך בו והודיע כי הוא היחידי מבין כל המועמדים שמתאים לתפקיד.

"בראש השנה ישבתי עם עצמי יומיים שלמים והחלטתי שאני רץ", אמר גליק לחברי הכנסת שאיתם שוחח. "אני רואה מה קורה היום בעם. אני כואב את הפירוד והשיסוי. אני מתגעגע לימים שבהם היינו חברה סולידרית, חברת מופת, שרצינו להיות אור לגויים ולא להיאבק ולשנוא כך אחד את השני. אפשר לחזור לשם".

"אני רואה מה קורה היום בעם. אני כואב את הפירוד והשיסוי. אני מתגעגע לימים שבהם היינו חברה סולידרית, חברת מופת, שרצינו להיות אור לגויים ולא להיאבק ולשנוא כך אחד את השני. אפשר לחזור לשם"

גליק, בן 55, איש הציונות הדתית-לאומית היה חבר כנסת בליכוד בין השנים 2019-2016. הוא הגיע כנציג המתנחלים ביהודה ושומרון, אבל התגלה במהירות כאיש שפתוח לכל הדעות והמגזרים, מה שהפך אותו לדמות פופולרית, בעיקר מחוץ לשורות הליכוד.

גליק גינה את החייל אלאור אזריה, בניגוד לכל חבריו בליכוד. הוא עורר עליו כעס בקהילה האורתודוקסית ממנה הגיע כאשר סירב להחרים את התנועה הרפורמית. הוא גם הגן על ראשי תנועת "בצלם", כאשר גורמים בימין ביקשו לשלול מהם את האזרחות.

אם גליק ייבחר, הוא ככל הנראה יהיה הנשיא הראשון שיעלה להר הבית. גליק ידוע במאבקיו העקביים על זכות התפילה היהודית בהר. לאורך עשרות שנים הוא עולה להר הבית, מפגין למרגלותיו, שובת רעב ומתעמת ללא הרף עם המשטרה ורשויות החוק. פעמים רבות הוא הורחק מתחומי ההר.

יהודה גליק מפגין ליד הר הבית ב-2015 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יהודה גליק מפגין ליד הר הבית ב-2015 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

על המאבקים הללו הוא כמעט שילם בחייו. באוקטובר 2014 נורה גליק בירושלים בידי איש הג'יהאד האסלמי ונפצע קשה מאד. ההחלמה שלו נחשבת עד היום בגדר נס.

גם ביום חמישי האחרון הגיע גליק עם אשתו, הדס דיסין, לתקוע בשופר ליד שער הרחמים, ולתבוע שוב את עליית היהודים להר. האירוע הועבר בשידור חי ביוטיוב. גליק ודיסין נקנסו ב-500 שקל כל אחד על הפרת תנאי מגבלות הקורונה, מכיוון ששהו מחוץ לרדיוס קילומטר מביתם. כל ההסברים של גליק שהוא מפגין, כמו כל אחד אחר, נפסלו.

לשאלת זמן ישראל על הכוונה שלו להתמודד לנשיאות ענה גליק, "אין תגובה".

עוד 326 מילים
סגירה