אבל אז הגיע הזאב ובלע את סבתא

שלט בהפגנה בבלפור (צילום: שרגא טיחובר)
שרגא טיחובר
שלט בהפגנה בבלפור

אתמול זה התהפך לנתניהו על הראש. העם עשה לו 'ונהפוך הוא'. ככה ייעשה לאיש שחשב שהוא מלך. העם מאס בו. השבט אמר את דברו.

השליט הנרגן ביקש לחסל את הפגנות בלפור וחטף מאות הפגנות בכל רחבי הארץ, עשרות אלפים ירדו מהמרפסת כי המדינה קורסת. הרשת הוצפה לאורך הערב והלילה בסרטוני מחאה. יכולת לראות את השכן שלך בצומת ליד הבית, את המורה של הילד או את סבתא עם הליכון ושלט.

אבל אז הגיע הזאב ובלע את סבתא והסרטונים עברו לתעד אינתיפדה.

השליט ביקש לחסל את הפגנות בלפור וחטף מאות הפגנות ברחבי הארץ. ראית את השכן בצומת, את המורה של הילד או את סבתא עם הליכון ושלט. אבל אז הגיע הזאב ובלע את סבתא והסרטונים עברו לתעד אינתיפדה

שוטרים החלו להדוף מפגינים ולבצע מעצרים בכוח כאילו תפסו פורעי חוק כמו ראש הממשלה שנאשם בפלילים, זה שרוחו מרחפת בכל הפגנה מעל התנהלות השוטרים.

הקול קול נתניהו והידיים ידי אוחנה.

רוח רעה עוברת בצמרת המדינה זמן רב מדי. משבר הקורונה נפל כעוד פרי רקוב לידי השליט שעסוק בסילוק מתנגדים לשלטונו ומקבל רוח גבית מפוליטיקאים חסרי אחריות ומעיתונות שזנתה תחתיו.

ואין צדיק בסדום שיצילנו מידיו.

בעזרת סרסורי-ממשלה וחגורת 'יועצים' עולי-ימים שתיווך לו בנו, שגדל ומזדקן בבלפור, נגרר נתניהו לספינים מתועבים ונלחם עד חורמה באישי ציבור, במערכת המשפט והחוק, ובעיקר במחאה נגדו.

במהלך ציני שנשען על עיתונות כלבית ששכחה את יעודה, הפך את ההפגנות למטווח חי והעיתונות הדהדה את מסריו שבועות ארוכים והסיטה את האש לעבר המחאה.

במהלך ציני שנשען על עיתונות כלבית ששכחה את יעודה, הפך את ההפגנות למטווח חי והעיתונות הדהדה את מסריו שבועות ארוכים והסיטה את האש לעבר המחאה

אין משבר קורונה, אין כלכלה הרוסה, בתי חולים על קצה גבול היכולת (מורגש שנתניהו כיהן שנים כשר הבריאות), מיליון מובטלים, עסקים מרוסקים, זקנים מוזנחים, תלמידים בבטלה בבית כשהורים נאבקים על פרנסה, חנויות מוגפות, פקחים מטילי אימה וקנסות, ומסעדות שמוכרות אוכל בסתר כמו שמוכרים סמים.

אבל דון קישוט ראה רק הפגנות. הפגנות בכל מקום. הפגנות הפגנות הפגנות. מספרי הנדבקים בנגיף מטפסים, 40% מהנדבקים חרדים, אבל המקהלה בניצוח השליט מזמרת 'הפגנות'. הרצל אמר.

תקנות שמצמצמות את זכויות הפרט שאינו חרדי עברו בכנסת ללא שמץ ביקורת כאילו היינו אסירים ולא אזרחים חופשיים. סגר נוקשה כפה הגבלת מרחק לקילומטר, וכשהמחאה נמשכה – נולדה הגבלת מרחק ל-200 מטר.

עד שלא יסגור אותנו בבית ויזרוק את המפתח – לא יירגע.

זה לא הנגיף, רק ההפגנות הן השד המבעת את לילותיו של השליט המתערער, וכבר העיד על חרדותיו עורך דינו המנוח ויינרוט שנזעק תכופות להרגיע את נפש לקוחו הרדופה.

בינתיים, באין עיתונות ביקורתית או פוליטיקאי עם יושרה, נקרעת הדמוקרטיה בשיני פוליטיקה נבזית באין מפריע. בחוסר מודעות מוחלט קרא נתניהו לאזרחי לבנון להפגין נגד ממשלתם בעוד תחתיו נדרסות הפגנות לגיטימיות ע"י זרועות החוק.

תקנות לצמצום זכויות הפרט שאינו חרדי עברו בכנסת כאילו היינו אסירים. סגר כפה הגבלת מרחק לק"מ, וכשהמחאה נמשכה – ל-200 מטר. עד שלא יסגור אותנו בבית ויזרוק את המפתח – לא יירגע

במקום להגן על חירות האזרחים, מקפידה משטרת ישראל לגונן על גחמות השליט. מערכת המשפט, המתרס האחרון של הדמוקרטיה, מיטלטלת ברוח העזה כמו עלה נידף.

אין לנו על מי לסמוך.

בארץ 'לעולם לא' שבנה לעצמו ובה על פיו ישק דבר, אפשר לסלק מדרכו את המחאה. לא צריך לבקש. השר לביטחון נתניהו, אמיר אוחנה, יקום לעבודת הבורא כדי שמחולל השסע החברתי יקבל את שלו מלוא חופניים באין מפריע. הממשלה אינה אלא ממשלת בובות מסורסת שמכוונת לפי מערכת השמש: נתניהו.

המחאה נותרה נשקו האחרון של האזרח שארצו שינתה את פניה. בבואו לממש זכות לגיטימית גילה לתדהמתו שהגיע לשדה-קרב בלב העיר, לוחמה בשטח בנוי, צייד וניצוד ממש ליד הכניסה לבית, מול השכנה מוועד-הבית.

הקרב ניטש בין בין אזרחים שומרי חוק ושוטרים שהתבלבלו. הקלפים נטרפו, רק הקלפן מרוויח, כמו תמיד, עם עזרה מידידים מסורסים שהוא מחזיק בין השיניים, או מעלים מהזירה, פוףףף, עד שייעלמו בתהום הנשיה הפוליטית, שזו גזירה שאין פוליטיקאי שמסוגל לעמוד בה.

המשטרה איבדה את דרכה. יס"מניקים, מחסומים, רחפנים, שוטרים סמויים מסתובבים בין הפלסטינ.. השמאלנים, שוטרים חמושים חותרים למגע בעורף האויב, פרשים על סוסים דוהרים בין אזרחים כמו בשדה קרב בימי הביניים, מפגינים נמלטים כדי לא להידרס, וחיילי צה"ל שהתגייסו להגן על המולדת עומדים במחסומים כדי להגן על השליט ממחאה לגיטימית שהוא מנסה לדכא.

הדמוקרטיה מתגוננת מפני ראש ממשלה נאשם בפלילים ועוד לא ברור מי ינצח, העם או שליטו הנואש.

המחאה נותרה נשקו האחרון של האזרח שארצו שינתה את פניה. בבואו לממש זכות לגיטימית גילה לתדהמתו שהגיע לשדה-קרב בלב העיר, לוחמה בשטח בנוי, צייד וניצוד ממש ליד הכניסה לבית, מול השכנה מוועד-הבית

לפני שבוע רכב דהר לתוך הקהל ונהגו שוחרר ('הוא היה בדרך לנתניהו, לייעץ לו בקשר לקורונה'. אזרחות טובה ב-120 קמ"ש), רכב אחר האיץ מהירות והעיף הצידה שתי מפגינות. המשטרה: "הוא לא התכוון לדרוס". ברור, הוא יצא לקנות לחם במכולת בבלפור. מפגין שנעצר העיד שהדורס התרברב בדריסה אבל המשטרה בשלה. מה יגידו בבלפור?

מפגינים נעצרים בזה אחר זה על 'תקיפת שוטר'. מי לא חולם להרביץ, להיעצר, להיאזק, להידחף לניידת ולבלות לילה במעצר ולהשתחרר בערבות או להיקנס על מסכה שנשמטה. לא ינום ולא ישן שומר ישראל, הם לא טופז לוק יועץ נתניהו שהפר בידוד כי תעה בדרך ונקלע להפגנות ובמקרה היתה עליו מצלמה ועוד יועץ ושניהם, גם הנזל וגם גרטל, רק רצו לחזור לבידוד בשלום, מסכנים, ונלכדו בין מפגינים מרושעים שרצו להפיל שליט רקוב.

ואין מנהיג באופק. את כולם נשאה הרוח הרעה מבלפור.

אנחנו עמוק בבוץ. זו רוח המפקד שלא ירפה מצוואר המדינה עד שתתרצה. לרשותו ארסנל שלם של אמצעים להגנה עצמית, ממשלה שסרה למרותו, 'ארגון' או שניים שעומד לפקודתו, וכנסת עקומה.

ועיתוזנות. סליחה שאני חוזרת על עצמי.

בשיח האלים שהתפשט כאן כמו ענן רעיל יש גם מילים אסורות.
'דיקטטורה' למשל. יש פוסטים שנעלמים בגלל המילה אבל היא נלחשת מפה לאוזן או נכתבת על שלט, פה ושם זוקפת ראש לרחרח את האוויר המורעל בשנאת אחים.

או המילה 'בגידה'. השבוע נעצר בהפגנה תא"ל אסף אגמון, מפקד טייסת במיל', בגלל השלט שנשא ועליו המשפט: "ממשלת ישראל בוגדת בעם" המשטרה מאוד נעלבה בשם הממשלה ואגמון בילה את הלילה בחקירה, שוחרר בבוקר וישוב להמשך חקירה. אולי בגלל שהשתמש בטושים אדומים. אסור טוש אדום. זה משדר אנרכיה.

לפני חודש נתלה על גדר מעון רוה"מ בבלפור השלט הענק "שמאלנים בוגדים". שור לא געה. אבל זה שונה, הוא לא צוייר בטושים. זה שונה וזה משמח את הדייר שנתקע במטבח בבלפור עם שני בני משפחה שמשגיחים עליו שלא יעשה שטויות ויתפטר בגלל זוטות כמו כתב אישום פלילי.

או המילה 'תהליכים'. הס מלהזכיר תהליכים. תהליכים זה רע. אסור להשוות. מה אנחנו, נאצים? בדמוקרטיה שלנו לא רודפים אז.. אזר… אזרחים בגלל דעות פוליטיות. אנחנו לא אנטולי שרנסקי שהיה לוחם חופש וכבר לא מזדהה עם מיעוט מדוכא על זכותו להפגין.

גם 'הון, שלטון, עולם תחתון זה תהליך. חתיכת תהליך אפילו, אבל הצירוף נהיה משומש וסתמי כמו 'עוגה עוגה עוגה'. במעגל נחוגה, נסתובבה כל היום עד אשר נמצא מקום, לשבת, לקום. לשבת, לקום… קצת מסוכן לקום אז לפחות נסתובבה כל היום, עד אשר נמצא מקום.

אבל עד אז נמשיך להפגין ולחכות למנהיג(ה). במדינה שמתפרקת מערכיה אין לנו דרך אחרת לתקן את סוכת דוד הנופלת.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
כל ההפגנות יתהפכו על מחוללהן. טבעו של צדק לצאת לאור. השקר של מלחמת יום הכיפורים. האשמת דדו וגורודיש ולא את דיין וגולדה. אני מפגינה כדי לעשות משפט חוזר ולזכות את דדו וגורודיש מאחריות למל... המשך קריאה

כל ההפגנות יתהפכו על מחוללהן.
טבעו של צדק לצאת לאור.
השקר של מלחמת יום הכיפורים.
האשמת דדו וגורודיש ולא את דיין וגולדה.
אני מפגינה כדי לעשות משפט חוזר ולזכות את דדו וגורודיש מאחריות למלחמה.
אני מפגינה על רצח יצחק רבין בידי השבכ באחריות כרמי גילון.
אני מפגינה על רצח ג'ו אלון שרצה למנוע את התיכנון של דיין גולדה וקיסינגר. גילה את המסרים.
לא היה נותן למלחמה לפרוץ.
נרצח על ידי שולחיו לנספחות צבאית.
אני מפגינה על מחיקת חובות הקיבוצים במליארדים רבים. ואין פוצה פה ומצפצף. כי הם היו בשלטון השמאל.
אני מפגינה על קבלת שוחד של השופטים
שוחד זה כל השתלמות כגון קרן וקסנר בעלות של יותר ממליון שקלים.
כל חשיפות השחיתות של אשכנזי גנץ מנדלבליט ניצן
שופטי העליון רות בן דוד .
האצבע עייפה מלכתוב
כל אלה בחסות מפלגות השמאל
עתה פשוט מרימים מסך לראות מה מסתתר מאחרי הכאילו טוב.
תמשיכו להפגין.
אני מפגינה מהבית ומצביעה למפלגה יהודית עם אוריינטציה לתורה ומצוות

עוד 1,075 מילים ו-1 תגובות
סגירה