מלחמת אין ברירה

פרשים משטרתיים רוכבי אל תוך המפגינים כדי לפזר את המחאה. 22 באוגוסט 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
פרשים משטרתיים רוכבי אל תוך המפגינים כדי לפזר את המחאה. 22 באוגוסט 2020

ממשלת ישראל בראשות הנאשם נתניהו הכריזה על מלחמה נגד אזרחי ישראל. אחרי שנלחמה ונלחמת ברשויות החוק ובשלטון החוק, פתחה הממשלה במלחמה נגד אזרחי ישראל, ובימים אלו הסירה את הכפפות ונלחמת בכל כוחה בהם כאילו היו אויביה המרים ביותר.

אלא מה? שזו מלחמה אבודה מצידה של הממשלה, מלחמה שתוצאותיה ידועות מראש: העם ינצח, הממשלה והעומד בראשה יובסו וייפלו. רק ממשלה טיפשה, חלולה, מנותקת ולא אחראית תעז להילחם באזרחי המדינה שהיא אמורה לשרת. ועל טיפשות וניתוק כאלה היא תשלם מחיר יקר.

ממשלת ישראל בראשות הנאשם נתניהו הכריזה על מלחמה נגד אזרחי ישראל. אחרי שנלחמה ברשויות החוק פתחה במלחמה נגד האזרחים, ובימים אלו הסירה את הכפפות ונלחמת בהם כאילו היו אויביה המרים

אזרחי ישראל לא ביקשו את המלחמה הזאת, אזרחי ישראל עשו הכול להימנע מהמלחמה הזאת, אזרחי ישראל לא מעוניינים במלחמה הזאת. אבל אין ברירה. רוצים מלחמה? תקבלו מלחמה. אתם תצטערו על היום שפתחתם בה.

במלחמה שנכפתה עלינו, במלחמת האין ברירה הזאת, יש ויהיה מנצח אחד ברור וּודאי: העם. העם הוא הריבון, הממשלה היא משרתו. וכשהמשרת מעז ברוב חוצפתו, יהירותו וטיפשותו לצאת נגד הריבון שמפרנס אותו, ומעז להילחם בו – הוא עושה את טעות חייו, טעות שישלם עליה ביוקר.

וככל שהממשלה והעומד בראשה ייכנסו באזרחים, יתעמרו ויתעללו בהם, כך יקבלו בתגובה מאבק הֶרואי, אמיץ וחסר פשרות נגד המשטר עד לניצחון המובטח. כנאמר:

"וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ" (שמות א, יב).

ממשלת ישראל איבדה את דרכה. היא שכחה את מי היא נועדה לשרת. בימינו היא משרתת נאשם בשחיתות חמורה העומד למשפט. וכבר כתבתי כאן בעבר כי אדם אחד, חזק ככל שיהיה, לא יכול להילחם במדינה שלמה ובאזרחיה, ואם בטיפשותו הרבה יעז לעשות כן, עד מהרה הוא יגלה שטעה והוא ייפול.

לכך אוסיף שאדם אחד ושמו הנאשם נתניהו מטריף, משגע ומטריל מדינה שלמה. ברגע שהאדם הזה יפנה את מקומו הכול יתחיל להירגע. כל עוד הוא מתעקש להישאר בתפקידו המלחמה תימשך, ההפגנות יימשכו ביתר שאת, הבלגן יחגוג, קורונה תתפרץ גם היא ולא תיבלם, ואיש הישר בעיניו יעשה. חברי הממשלה מעוניינים בשקט? רוצים שההפגנות ייפסקו? תוציאו את נתניהו מהשלטון  והשקט יחזור וההפגנות ייפסקו.

אדם אחד מטריף, משגע ומטריל מדינה שלמה. ברגע שהאדם הזה יפנה את מקומו הכול יתחיל להירגע. כל עוד הוא מתעקש להישאר בתפקידו המלחמה תימשך. רוצים שההפגנות ייפסקו? תוציאו את נתניהו מהשלטון

אין אמון בממשלה ובעומד בראשה. וכשאין אמון אין סיכוי לשיתוף פעולה. באין אמון ייפרע עם. והעם אכן נפרע, ובצדק.

אילו ישראל הייתה בראש מעייניו ודאגתו, הוא היה מתפטר מזמן, אבל רק דבר אחד עומד לנגד עיניו: הוא עצמו וטובתו האישית החולנית.

העם לא ייכנע, העם ימשיך להילחם. עד שהנאשם נתניהו ייפול.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 392 מילים
סגירה