פרסום ראשון הנדל והאוזר בדרך למקומות 7-6 בימינה

לפי מקור פוליטי בכיר בימין, צמד הח"כים מדרך ארץ ישתלבו ברשימה מאוחדת אחרי חמשת הח"כים הנוכחים מימינה ● הצטרפותם שווה לימינה כסף רב הן במימון מפלגות ובמימון הבחירות ● בנט לזמן ישראל: אין סיכום ● הנדל סרב להגיב

צבי האוזר ויועז הנדל (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נועם רבקין פנטון/פלאש90
צבי האוזר ויועז הנדל

יועז הנדל וצבי האוזר היו כוכבי הקיץ האחרון של הפוליטיקה הישראלית.

בסוף אוגוסט המדינה עמדה לצאת לבחירות בגלל בעיות בהעברת התקציב, אבל רוב הציבור התנגד לטירוף הזה, בשיאו של משבר הקורונה. הנדל והאוזר, שהקימו מפלגה בשם דרך ארץ, ישבו ימים ולילות עם נציגי הליכוד וכחול-לבן ובסוף הצליחו לרקום פשרה ולדחות את אישור תקציב במאה ימים פלוס, עד ה-23 בדצמבר, ועד אז יוחלט אם התקציב יהיה חד שנתי כפי שדרש נתניהו, או דו-שנתי, כפי שדרש גנץ. ישראל נשמה לרווחה.

הזמן חלף, אנחנו כמעט בדצמבר, תוקף הפשרה מתפוגג ובעוד 27 יום הכנסת מתפזרת והמדינה צועדת למערכת בחירות, עדיין איומה ונוראית. הנדל והאוזר הפכו הפעם את הדיסקט: במקום לעבוד בכל הכוח למצוא פשרות, הם דווקא דוחפים לבחירות. "או תקציב 2021 או בחירות", אומר הנדל בנחרצות.

הנדל והאוזר הפכו הפעם את הדיסקט: במקום לעבוד בכל הכוח למצוא פשרות, הם דווקא דוחפים לבחירות. "או תקציב 2021 או בחירות", אומר הנדל בנחרצות

ואם נתניהו יבקש להעביר את תקציב 2020 ולהמשיך הלאה? שאלתי אותו לא מזמן.

"מה פתאום", נזעק הנדל, "אנחנו ניתן לו תקציב לשמונה ימים? השתגענו?".

אפשר להבין את הנדל והאוזר. אדם קרוב אצל עצמו וחושב בעיקר על עתידו הקרוב והרחוק. אם הכנסת הייתה מתפזרת באוגוסט, הנדל והאוזר היו הולכים הביתה יחד עם דרך ארץ. הדחייה של התקציב הייתה בנפשם. היום זה אחרת. יש להם סידור מצוין לשנים הבאות, ואסור להחמיץ אותו. היידה בחירות.

לפי מקור פוליטי בכיר בימין, הנדל והאוזר ישובצו במקומות השישי והשביעי ברשימת ימינה שמוביל נפתלי בנט. לפי הסקרים האחרונים, ימינה עומדת כבר על 23 מנדטים. האוזר והנדל ישובצו מיד אחרי החמישייה שמכהנת היום בכנסת: בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ', מתן כהנא ואופיר סופר. סמוטריץ', אגב, התבטא בזלזול על האפשרות שהשניים יצטרפו לימינה, אבל בנט ושקד הם הקובעים.

נפתלי בנט ואיילת שקד בכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נפתלי בנט ואיילת שקד בכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לפי המקור, האיחוד יהיה בין שתי המפלגות, ימינה ודרך ארץ, מה שיאפשר להנדל והאוזר לשמור על עצמאות בתוך הסיעה המשותפת, והם יוכלו לפרוש ממנה (הם כבר עזבו במרץ השנה את כחול-לבן). בנט טוען בתגובה שאין סיכום כזה. הנדל סירב להגיב.

בראיונות שונים טוענים הנדל והאוזר כי דרך ארץ תרוץ בבחירות כמפלגה עצמאית, אבל איש אינו לוקח את ההצהרות הללו ברצינות. אין סקר שבו המפלגה הקטנה הזו עוברת את אחוז החסימה.

להנדל והאוזר אין גם אופציות חיבור אחרות. שניהם שרופים בליכוד בגלל מערכת יחסים עכורה עם נתניהו וסביבתו אחרי פרשת נתן אשל. השניים עבדו בלשכת ראש הממשלה והתלוננו על מעשיו של ראש הסגל אשל בפני היועץ המשפטי לממשלה. על כך לא סולחים ברחוב בלפור.

משה (בוגי) יעלון בכנסת (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
משה (בוגי) יעלון בכנסת (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

הנדל והאוזר לא יכולים לשוב ליש עתיד-תל"ם אחרי שנטשו את המפלגה שנשארה באופוזיציה. משה (בוגי) יעלון, שהביא את השניים למפלגתו תל"ם, קורא להם עד היום "שני הבוגדים".

לפני כמה שבועות, העלו כמה פוליטיקאים את הרעיון להפיל את ממשלת נתניהו בהצבעת אי-אמון ולהפוך את יעלון לראש הממשלה הזמני. המציעים לא לקחו בחשבון את הנדל והאוזר שלא ילכו למהלך כזה. השניים לא רוצים ממשלה חלופית בכנסת הזו, הם רוצים בחירות.

הנדל והאוזר מיישרים כבר קו עם המנהיג הפוטנציאלי החדש. בנט טען בתחילת השבוע בראיונות לערוצים השונים כי "לפני חודש הייתי נגד בחירות, אבל עכשיו, כאשר אני רואה מה קורה בממשלה הזו אני משנה את דעתי". בנט רוצה כמובן לממש את התמיכה שעולה מהסקרים. הנדל והאוזר, אם יצטרפו אליו, יעניקו לו את הממד החילוני-ימני שכל כך מרתק אותו.

במקרה כזה האוזר והנדל יביאו לבנט גם הרבה מאד כסף. השניים מחזיקים היום בכנסת סיעה עצמאית לכל דבר, עם מימון מפלגות נדיב. הם מקבלים קרוב ל-210 אלף שקל בכל חודש, ובבחירות כל אחד מהם שווה מיליון שקל לערך פלוס זמן מסך בשידורי הבחירות.

האוזר והנדל יביאו לבנט גם הרבה מאד כסף. השניים מחזיקים היום בכנסת סיעה עצמאית לכל דבר, עם מימון מפלגות נדיב. הם מקבלים קרוב ל-210 אלף שקל בכל חודש, ובבחירות כל אחד מהם שווה מיליון שקל לערך

אם בנט אכן יקבל בסביבות 20 מנדטים בבחירות הבאות, השניים יהיו שרים בממשלה הבאה. "הכל סגור", חוזר ואומר מקור פוליטי בכיר, אבל, כאמור, בנט אומר שאין שום סיכום עם השניים והנדל מבקש שלא להגיב על הידיעה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
שני ניאו פשיסטים ממשיכי הרייך השלישי. תפיסת עולמם תואמת לחלוטין לזו שאדולף היטלר וחובריו שחיברו ב 1935 בנירנברג (על בסיס הספר מיין קאמפ של היטלר)ליצור מדינה ללא יהודים. אלו השניים רוצים... המשך קריאה

שני ניאו פשיסטים ממשיכי הרייך השלישי. תפיסת עולמם תואמת לחלוטין לזו שאדולף היטלר וחובריו שחיברו ב 1935 בנירנברג (על בסיס הספר מיין קאמפ של היטלר)ליצור מדינה ללא יהודים. אלו השניים רוצים מדינת ישראל ללא ערבים (מדינת רייך). הם אלו שהחריבו את מדינת ישראל. ללא הגישה הניאו-נאציסטית של השניים, היום הייתה ממשלה דמוקרטית. למה הם ממשיכים בדרכם, כי הם יודעים ששגו בגדול. אבל כחלאות רבות, אינם יודעים להודות בכך. או כפי שאני טוען,הם באמת מאמינים בניאו נאצים

עוד 612 מילים ו-2 תגובות
סגירה